سارا کشکر؛ سید کمال توکلی؛ رضا صادقی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 19-25
چکیده
نشر بنا به طبیعتش فضا ساز و فرهنگآور است و از مهمترین و نیرومندترین اهرمهای تحول فکری و فرهنگی است. رواج نشر به طور انبوه در واقع از اختراع چاپ آغاز میشود. تحقیق حاضر به منظور دستیابی به میزان رضایتمندی مخاطبان از حوزه نشر کتب ورزشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مخاطبان مراجعهکننده به غرفههای ناشران ...
بیشتر
نشر بنا به طبیعتش فضا ساز و فرهنگآور است و از مهمترین و نیرومندترین اهرمهای تحول فکری و فرهنگی است. رواج نشر به طور انبوه در واقع از اختراع چاپ آغاز میشود. تحقیق حاضر به منظور دستیابی به میزان رضایتمندی مخاطبان از حوزه نشر کتب ورزشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مخاطبان مراجعهکننده به غرفههای ناشران ورزشی، که در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی تهران در سال 1391 حضور داشتند، که نمونهگیری به صورت تصادفی و در دسترس انجام گرفت، که حجم نمونه آماری 280 نفر انتخاب گردید. ابزار اندازهگیری پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته بود که برای تعیین روایی پرسشنامه از نظرات اساتید و متخصصان علوم ورزشی و ارتباطات استفاده گردید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 73/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و t مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه (آنوا) استفاده شد که تمامی تجزیه و تحلیلها با استفاده از نرم افزار spss16 انجام گردید. نتایج بیانگر این بود که متغیر عنوان از لحاظ رضایتمندی معنادار بوده و با توجه به آزمونهای تعقیبی بین دانشجو، هیئت علمی و کارمند با بیکار تفاوت مشاهده گردید و همچنین متغیر قیمت معنادار بوده و بین دانشجو و هیئت علمی با بیکار تفاوت معنی داری وجود داشت و بین متغیرهای حجم و سهولت از لحاظ رضایتمندی تفاوت معناداری بوده و با توجه به آزمونهای تعقیبی بین دانشجو با کارمند تفاوت معناداری وجود داشت و بین متغیرهای (جذابیت، کیفیت محتوا، تصویرسازی محتوا، صفحهآرایی و تناسب محتوا با نیازها) تفاوت معناداری مشاهده نگردید.