نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 کارشناس ارشد دانشگاه خوارزمی
2 دانشجوی دکتری دانشگاه خوارزمی
3 استادیار دانشگاه خوارزمی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین تبلیغات دهان به دهان و تمایل حضور مشتریان باشگاههای پرورش اندام ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشتهاند را تشکیل دادند. به این منظور 280 مشتری از باشگاههای بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگیهای فردی از طریق چکلیست و پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان جانگ (2007) و با پایایی 82/0=α و پرسشنامه تمایل حضور مجدد لیم (2006) و با پایایی 91/0=α، جمعآوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، همه مؤلفههای تبلیغات دهان به دهان قابلیت پیشبینی تمایل حضور مشتریان باشگاههای پرورش اندام را دارند (به جزء مؤلفه تخصص گیرنده). بطوری که مؤلفه پیگیری اطلاعات بیشترین و قدرت رابطه کمترین تأثیر را بر تمایل حضور مشتریان به باشگاههای پرورش اندام را داشتند. با عنایت به یافتهها، ضروری است به کیفیت و قیمت خدمات توجه شود، تا رضایت مشتریان جلب شود و در نتیجه رضایت مشتریان باعث تبلیغات دهان به دهان برای حضور مشتریان جدید در باشگاههای پرورش اندام شود.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Relationship between word of mouth advertising with customer intention to revisit in sport clubs: The Study of Ilam`s bodybuilding clubs
نویسندگان [English]
- hosein kordloo 1
- reza khorshidi 2
- alireza elahi 3
چکیده [English]
The purpose of this study is to describe and determine the relationship between word of mouth advertising and intention to revisit in Ilam’s bodybuilding clubs. The population of study includes all costumers of bodybuilding in Ilam’s that have one year attendance in this clubs. To do this, 280 were randomly selected customers from bodybuilding clubs and data was collected through Junk word of mouth advertising questionnaire (2007) and reliability α=0.85, Lim intonation to revisited questionnaire (2006) and reliability α= 0.91. Research method was Correlational and Pearson correlation coefficient and linear regression were used for analyze data. The result of the regression analysis revealed that all the components of word of mouth advertising had the capability of predicting the customer intention to revisit in bodybuilding club (The component elements of receivers expertise). The component actively sought by congruence had the most effect and tie strength had the least effect on the customer intention to revisit in bodybuilding club.
کلیدواژهها [English]
- Marketing
- word of mouth advertising
- Intention to revisited
- sport Customers