دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Comparing sport news content of B.B.C. and IRNA news agencies in second half of 2013مقایسه محتوای اخبار ورزشی خبرگزاری های ایرنا و بی بی سی در نیمه دوم سال 201310201571FAساراکشکرعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائیhttps://orcid.org/00مهوشنوربخشعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد کرجسمیهقائم پناهفارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجJournal Article20140713The purpose of the research was to analyze the content of sport news of B.B.C and IRNA news agencies. The research population was the whole news of two agencies in two fixed days of weeks in second half of 2013(N=3802) and whole news of these days were considered in research (N1=1818, N2=1984). Research tool was a coding sheet which its validity approved by 14 sport management and communication experts. The results showed that there were significant differences between two agencies in the rate of sexuality, disables, age levels, scientific sport, national and international sport news and in all variables except for national and international news, IRNA was in low rates in contrast to B.B.C. it seemed that the mission of B.B.C was based on international broadcasting while IRNA focused on national news and it's why this agency broadcast national news more than international ones. To enclose, considering all groups of society in broadcasting sport news can attract them to sport and it's very important if IRNA considers this reality.پژوهش حاضر با هدف مقایسه محتوای ورزشی دو خبرگزاری ایرنا و بیبیسی در نیمه دوم سال 2013 صورت گرفت و جهت گردآوری دادهها در مجموع 3802 خبر، در دو روز ثابت هفته شامل 1818 خبر از خبرگزاری بیبیسی و 1984 خبر از خبرگزاری ایرنا مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها یک برگه کدگذاری بود که برای تحلیل محتوای خبرهای خبرگزاریها استفاده گردید و روایی صوری و محتوایی آن توسط جمعی از صاحبنظران حوزه مدیریت ورزش و ارتباطات مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو خبرگزاری ایرنا و بیبیسی به لحاظ پوشش ورزش معلولین، مطالب علمی ـ ورزشی، اخبار بانوان، گروههای سنی و سطح ورزشی از نظر پوشش اخبار ملی و بینالمللی تفاوت معنیداری وجود داشت و در تمام متغیرهای تحقیق به استثنای پوشش اخبار ورزش ملی، خبرگزاری ایرنا در مقایسه با خبرگزاری بیبیسی در سطحی پایینتر قرار داشت. ظاهراً هدف اصلی بیبیسی انتشار اخبار در سطح بینالملل است و به همین دلیل کمتر به اخبار داخلی میپردازد، اما مأموریت خبرگزاری ایرنا در جهت توسعه اخبار در سطح کشور تدوین شده است و کمتر به پوشش اخبار در سطح جهان توجه دارد. ولی از آنجا که توجه به نیاز اقشار مختلف جامعه در توسعه ورزش اهمیت دارد، لازم است تا خبرگزاری ایرنا در پوشش اخبار ورزشی خود به اقشار مختلف جامعه توجه داشته باشد تا بدین وسیله زمینه مناسبی را در ایجاد گرایش عمومی به سمت ورزش فراهم آورد.دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Individual factors and types of academic misconductعوامل فردی و انواع سوء رفتارهای علمی21291575FAآیدینعباسیدانشگاه مازندرانفرزامفرزاندانشگاه مازندرانبهنامزائرسایرJournal Article20150109The purpose of the present study is to examine the influence of individual factors on the incidence of different types of academic misconduct.The method of this study was descriptive, in terms of implementation, it was a survey, and in terms of purpose it was practical. Data for this study were collected using a researcher-constructed questionnaire. Its validity was confirmed by a number of sports management faculty and its reliability calculated 0.87 with Cronbach's alpha. The questionnaire was designed with a Likert scale of 5 values. The participants of the study included physical education students all over the country. Based on geographic regions of the country, five universities selected from the North, South, East, West and the center of the country all of which were graduate students of physical education. The statistical sample of the study included graduate students of Physical Education in Tehran, Shiraz, Kurdistan, Mazandaran and Mashhad Universities. The selection of sample was available by stratified- Stochastic sampling method. Sample size in five colleges determined, based on the number of graduate students of this five faculty, using Morgan table. The findings showed the importance of individual factors, especially the poor management of time (improper use, waste of time) by a student in occurring academic misconduct.In order to deal with all kinds of academic misconduct, the directors of the affair should give special attention to the individual factors, especially the time management as an affecting factor in the incidence of academic misconducts.هدف تحقیق حاضر، بررسی تاثیر عوامل فردی در بروز انواع سوء رفتارهای علمی است. روش این تحقیق، توصیفی، از نظر اجرا، پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. دادههای این تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. روایی آن به وسیله جمعی از استادان مدیریت ورزشی تأیید گردید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شد. این پرسشنامه با مقیاس 5 ارزشی طیف لیکرت طراحی شده بود. جامعه آماری شامل دانشجویان تربیتبدنی کل کشور بود. براساس مناطق جغرافیایی کشور، پنج دانشگاه از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور انتخاب شدند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیتبدنی داشتند. نمونه آماری تحقیق شامل دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی دانشگاههای تهران، شیراز، کردستان، مازندران و مشهد بود. انتخاب نمونهها با روش نمونهگیری طبقهبندی ـ تصادفی در دسترس بود. حجم نمونه آماری در پنج دانشکده، براساس تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این پنج دانشکده و با استفاده از جدول مورگان تعیین شد. یافتهها نشان از اهمیت زیاد عوامل فردی به خصوص عامل مدیریت ضعیف زمان (عدم استفاده مناسب، هدر دادن زمان) توسط دانشجو در بروز سوء رفتارهای علمی داشت. برای مقابله با انواع سوء رفتارهای علمی، باید توجه ویژهای از طرف ضابطین امر به عوامل فردی به خصوص عامل مدیریت زمان به عنوان یک عامل تاثیرگذار در بروز سوء رفتارهای علمی اتخاذ گردد. دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Viewpoint components with emphasis on sports and sports broadcasting Case :( Lorestan province, central, Isfahan)تحلیل محتوای برنامه های ورزشی صدا و سیما با تاکید بر مولفه های ورزشی مطالعه موردی:( استان های لرستان، مر کزی، اصفهان)30401576FAاحمدحیدریان میرزاییدانشگاه اصفهانشوکتآتشبارکارشناسی ارشد دانشگاه اصفهانفاطمهازمکارشناسی ارشد دانشگاه اصفهانمسعودنادریان جهرمیدانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهانمحمدسلطان حسینیدانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهانJournal Article20150113To compare the sports program in terms of form and content provincial television networks. The study followed descriptive strategy, running track and target content analysis. Society Sports Television program were reviewed in Lorestan and the Central Province, Iran in 1393. Three networks over a month and finally a week were randomly selected and examined. Collected information on the coding sheet made by the researcher coding was done according to instructions. Also Khy Dv was employed to compare and test for proper coding and accurate assessment, SPSS 19.00 was used as a software analysis, data showed a significantm level of p <0.05 .Components combined athletics with 50.2% in the first rank and the public followed by large differences in the components of the training and professional programs had no significant effect.Conclusion: The amount of programs related to sports such as football, wrestling and volleyball werethe next in rank and the other sports had less individual attention.هدف این مقاله بررسی و مقایسه برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی استانی از نظر شکلی و محتوایی است. روش پژوهش از نظر استراتژی توصیفی، مسیر اجرا تحلیل محتوا و هدف کاربردی میباشد. جامعه مورد بررسی برنامههای ورزشی تلویزیونی سیمای استانهای لرستان، اصفهان و مرکزی در سال 1393 بود. سه شبکه استانی در طول یک ماه و در نهایت یک هفته به صورت تصادفی خوشهای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. جمعآوری اطلاعات براساس برگه کدگذاری محقق ساخته و با توجه به دستورالعمل کدگذاری صورت پذیرفت. همچنین از آزمون خیدو برای مقایسهها و برای کدگذاری صحیح و ارزیابی دقیق مراحل تحلیل از نرم افزار SPSS19 استفاده و سطح معناداری دادهها p<0/05 در نظر گرفته شد. براساس یافتههای حاصل از تحقیق، شبکه استانی لرستان بالاترین حجم برنامههای ورزشی را از لحاظ تعداد و مدت زمان برنامهها به خود اختصاص داده است و در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن شبکههای اصفهان و مرکزی قرار دارند. مؤلفه ورزشی قهرمانی با 50.2 درصد در رتبه اول و مؤلفه ترکیبی و همگانی با تفاوت زیادی در رتبههای بعدی قرار دارند و به مؤلفه تربیتی و حرفهای در برنامهها هیچگونه اشاره نداشتهاند. بیشترین میزان حجم برنامهها مربوط به رشته ورزشی فوتبال و ورزش همگانی است. رشتههای کشتی و والیبال در رتبههای بعدی قرار دارند و به دیگر رشتههای ورزشی به صورت جداگانه توجه کمتری شده است.دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Check the status of sports, leisure and recreation management books at universities in Iran until the end of 1393وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاه های ایران تا پایان سال 139341481577FAحدیثفاعلیدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بروجردرضاصابونچیدانشگاه آزاد اسلامی بروجرد0000-0001-8514-6583حمیدقاسمیدانشگاه پیام نور کرج0000-0001-5305-3331Journal Article20150119The purpose of this study was to evaluate the management of leisure and recreational sports curriculum at universities in Iran until the end of 1393, the structure, content and formal. The research is descriptive content analysis. The population consisted of 34 leisure and recreational sports management book published in 1393 until the end of autumn. Due to the small population samples of 18 books published in leisure and recreational sports fall of 1393 until the end of the form. Purposeful sampling and sampling was available. Data were coded to form a self-made two-part contains general characteristics of the categories or units of the formation. After collecting the data, analyze it using descriptive statistics such as mean, standard deviation, absolute and relative frequency tables and inferential statistics, one-sample t-tests were performed using SPSS version 21. The results showed the management of leisure and recreational sports from the perspective of teachers in post were inappropriate in content significantly and disrupted the student’s perspective. The results of the study was that the books of leisure and recreational sports management from the perspective of teachers, were not suitable for cosmetic significantly. While the student’s perspective on the appearance of the books were significantly inappropriate.هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود. با توجه به معدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 را تشکیل داد. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و نمونهگیری در دسترس بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. پس از جمعآوری دادهها، تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی مطلق و نسبی و در آمار استنباطی از آزمون تیتک نمونهای بوسیله نرمافزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید در بعد محتوایی به طور معنیداری نامناسب است اما از دیدگاه دانشجویان به طور معنیداری مناسب نیستند. از دیگر نتایج تحقیق این بود که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید، در بعد ظاهری به طور معنیداری مناسب نیستند درحالی که از دیدگاه دانشجویان این کتابها در بعد ظاهری به طور معنیداری نامناسب هستند.دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Evaluation of reliability and validity of Iranian questionnaire about technology role in the expansion of the entrepreneurship opportunities in sportsتعیین روایی و پایایی نسخه ایرانی پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در توسعه فرصتهای کارآفرینی در ورزش49581578FAمحبوبهجعفرزاده زرندیاستاد مدعومحمد ابراهیمرزاقیمدرس تربیت بدنیاسماعیلشریفیاناستادیار دانشگاه باهنر کرمانJournal Article20150208The research is correlation- experimental and in terms of objective, it is pragmatic. The population under study encompassed all manufacturers of sport accessories in Iran (N=300) out of which 169 cases are selected based on having the least amount of population, using Morgan table. Khosrovani’s standard questionnaire (2012) was employed based on that of Histrich and Peter, accompanied with confirmed reliability and stability for data collection, with its formal validity being confirmed by university scholars as well as professional entrepreneurs. Finally, using the numerical sigma, the formal validity is counted to be 0.85 and then the structure validity was calculated by confirmatory factor analysis. The devise stability calculated and confirmed by Cronbach’s alpha in creation of sports business concept, feasibility of sports business, startup of new sports businesses to be α= 0.71, α= 0.82, α=0.82 and α =0.89, respectively. Factor analysis results were confirmatory. The fitting model of the study has shown that based on (t) score all the questions posed within the study had meaningful relationship with their factors. The questionnaire of the role of information and communication technology in developing entrepreneurial opportunities in sports was of high validity. Hence, it can be used as an appropriate tool for researches related to the sports entrepreneurship domain.پژوهش حاضر از نوع همبستگی ـ پیمایشی بوده و به لحاظ هدف در جمله تحقیقات کاربردی قرار میگیرد. جامعه آماری پژوهش را کارآفرینان ورزشی در سراسر ایران تشکیل میدادند (300N=) که نمونه آماری با توجه به ملاک حداقل حجم نمونه لازم برای گردآوری دادهها در تحلیل عاملی انتخاب شد، بنابراین 169 نفر حجم نمونه تحقیق را تشکیل دادند. ابزار اندازهگیری دادهها پرسشنامة 28 سوالی هیستریچ و پیتر (2002) بود که روایی صوری ابزار توسط خبرگان دانشگاهی و کارآفرینان تأیید و در نهایت با استفاده از سیگمای شمارشی، روایی محتوایی آن 85/0 بدست آمد، سپس روایی سازه آن از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد ارزیابی قرار گرفت. پایایی ابزار به وسیله آلفای کرونباخ در شاخص خلق اندیشه کسب و کار در ورزش (0.71α=)، امکانسنجی نسبت به ایجاد کسب و کار ورزشی (0.82α=)، شروع کسب و کار جدید ورزشی (0.82α=) و ارزیابی و توسعه کسب و کار موجود ورزشی (0.89α=) محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده از آزمونهای تحلیل عاملی تأییدی در محیط نرمافزارهای آماری SPSS<sub>20</sub>و Lisrel<sub>8.50 </sub>استفاده شد. یافتههای تحلیل عاملی تاییدی و مدل برازش شده تحقیق نشان داد که براساس میزان (t) همه سوالات پژوهش رابطه معناداری با عامل خود داشتند. پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در توسعه فرصتهای کارآفرینی در ورزش از اطمینان مناسب و معتبری برخوردار است که میتواند به عنوان ابزاری مناسب برای تحقیقات مرتبط با حوزة کارآفرینی ورزشی به کار رود.دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220Book review:
management information systems in sportنقد کتاب: نظامهای اطلاعات مدیریت در ورزش59651579FAمحمدعلیمردانیدانشگاه پیام نور تهرانعلیجعفریدانشگاه پیام نور تهرانJournal Article20150213 Despite the fact that book reviews help authors significantly in identifying drawbacks and opening new paths, little attention is given to reviewing books in academic journals.This is a content-analysis study with a critical-applied methodology. In this regard, Ghasemi Hamid, Keshkar Sara and their colleagues book. Management information systems in Sport. Tehran: Hatmi publication. 1393. 308 pages. 978-600-6904-99-3 ISBN was selected and analyzed. Findings were reported about the authors, main subjects of the book, studying similar writings and analysing the content, text and morphological features. In this study content, text and morphological features and findings were shown about the main and significant features of the book and its drawbacks.Recommendation were provided as well. Since this is the first book in management information systems in sport, it is hoped that the present review is useful for eliminating the defects and improving this book in future publications and in writing similar books by authors.نقد کتب در قالب مقالههای علمی در کشور کمتر مورد توجه قرار میگیرد. این در حالی است که نقد در نشان دادن کاستیها و گشودن راههای تازه به نویسندگان کمک شایانی میکند. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرا انتقادی ـ کاربردی است. بدین منظور کتاب قاسمی، حمید؛ کشکر، سارا و همکاران. نظامهای اطلاعات مدیریت در ورزش. تهران: انتشارات حتمی. 1393. ص: 308. شابک 3-99-6904-600-978 انتخاب و مورد نقد قرار گرفت. یافتهها در قالب، درباره نویسندگان، محورهای اصلی اثر، بررسی آثار مشابه و بررسی محتوایی، نگارشی و ظاهری کتاب بیان شد. در بررسی محتوایی، نگارشی و ظاهری کتاب، نکاتی دربارۀ ویژگیهای مهم و بارز کتاب و همچنین کاستیهای کتاب با بیان پیشنهادهایی بیان شد. از آنجا که این کتاب بهعنوان اولین کتاب در زمینه سیستمهای اطلاعات مدیریت در ورزش میباشد، امید است که نقد حاضر در رفع کاستیها و ارتقاء این اثر در چاپهای بعدی و همچنین تألیف کتب مشابه توسط نویسندگان مؤثر واقع گردد.دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55782220150220The role of media and advertising, to promote brand equity in the sports apparel industryنقش تبلیغات رسانهای بر ارتقای ارزش ویژه برند در صنعت پوشاک ورزشی66751580FAرسولآزادیدانشگاه رازی کرمانشاهhttps://orcid.org/00بهرامیوسفیدانشیار دانشگاه رازی کرمانشاهحسینعیدیاستادیار دانشگاه رازی کرمانشاه0000-0002-6039-7826Journal Article20150213ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزیابی نقش تبلیغات رسانهای بر ارزش ویژه برند، در صنعت پوشاک ورزشی کشور صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغالتحصیلان تربیتبدنی کل کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ با استفاده از پرسشنامه حضوری و اینترنتی از کل کشور جمعآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل8.80 انجام شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. یافتهها نشان داد، تبلیغات رسانهای تاثیر مثبت و معناداری بر روی ارزش ویژه برند میگذارد و این اثرگذاری به صورت غیر مستقیم و از طریق تقویت آگاهی و تداعی برند و ایجاد رضایت در مشتری میگردد. اما تاثیر معناداری بر کیفیت ادراک شده مشاهده نگردید. به تولیدکنندگان داخلی توصیه می شود از صرف هزینههای گزاف در تبلیغات نهراسند و سعی کنند با تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی که اثر طولانی در ذهن مشتریان دارد خرید برندهای ورزشی ایرانی را برای مردم به صورت نوعی عادت درآورند؛ که کاهش تقاضا و ورود بی رویه برندهای خارجی به داخل کشور را به همراه دارد.