دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622The IT position in the development of entrepreneurship opportunities in sportجایگاه آی تی در توسعه فرصتهای کارآفرینی در ورزش1528582410.30473/jsm.2019.44238.1304FAمحبوبهجعفرزاده زرندیدکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه کرمانمحمد ابراهیمرزاقیدکتری مدیریت و برنامه ریزی ورزشی، دانشگاه تهراناعظممیرزااکبریهیئت علمی دانشکده فنی حضرت فاطمه (س)،Journal Article20190203 This research was conducted with the aim of investigating the status of IT in developing entrepreneurial opportunities in sport. The method of conducting this research was survey. The statistical population of this research includes managers of sporting goods companies in Iran (N=460), among them, randomly and according to Morgan table, 169 companies were selected as the statistical sample. To collect data, Heirsch and Peter questionnaire (2002) was used, which it’s validity and reliability were evaluated and confirmed by Khosravani Fard (2012). The reliability coefficient of the questionnaire in the present study was calculated using Cronbach's alpha (α = 0.89) and its validity (face and content) was calculated based on the views of experienced faculty members and physical education specialists and using the sigma numbering index of 0.85. Descriptive statistics and inferential statistics were used to analyze the data and SPSS 20 software was used at a significant level (Pاین پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصتهای کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکتهای تولیدکننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آنها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هیسریچ و پیتر (2002) که روایی و پایایی آن در تحقیق خسروانی فرد (1391) مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته بود، استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه در تحقیق حاضر با روش آلفای کرونباخ (89/0 ) و روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظرات اساتید مجرب و متخصص تربیت بدنی و با استفاده از روش سیگمای شمارشی 85/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی و آمار استنباطی و از نرمافزار SPSS 20 در سطح معناداری (05/0 Phttps://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5824_c420b47930885a29f32438a6bbcbb377.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622relatiionship bet ween the word of mouth advertising and pepol’s desire to attend the volleyball clubsارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل به حضور اعضای باشگاههای ورزشی والیبال2940581710.30473/jsm.2019.42888.1286FAسیاوشخداپرستگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان.0000-0002-3662-6852مرتضیرضایی صوفیدانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورمریمکاظمیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20181208The purpose of this study was to investigate the relationship between mouth-to-mouth advertising and the willingness of people in volleyball clubs in Rasht. The method of research is descriptive-survey. The statistical population of the survey is all people who were sporting in volleyball clubs in Rasht. Sampling method was selected randomly. Uose to a researcher-made questionnaire consisted of 36 questions. The validity of the questionnaire was confirmed by 12 professors of the field of sports management and the reliability of the questionnaire was confirmed using the Cronbach's alpha coefficient of 0.940. Inferential statistics (Kolmogorov Smirnov). Finally, PLS software version 3 was used for modeling structural equations. The results showed that communication variable had a positive and significant positive effect on the person's willingness to attend (183.0%); The results also showed that the trust variable had a positive and significant effect on the willingness of people directly, and about 20 the percentage of this variable is explained. Also, the specialty variable has a positive and significant positive effect on the person's willingness to attend (323.0%). Finally, the commitment variable has a positive and significant effect on the willingness of the people directly, explaining about 28% of its changes. It can be said that it will be difficult to assess the quality of services before it is consumed. Therefore, the use of oral-to-mouth communication could lead to the presence and re-entry into volleyball clubs.هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط تبلیغات دهانبهدهان با تمایل حضور افراد در باشگاه های ورزشی والیبال شهرستان رشت بود. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افراد فعال در باشگاه های والیبال شهر رشت بودند. روش نمونهگیری تحقیق بهصورت دردسترس انتخاب شد. از پرسشنامهای محققساخته جهت جمع آوری داده ها استفاده شد که شامل 36 سؤال بود. روایی پرسشنامه به تأیید 12 تن از اساتید حوزه مدیریت ورزشی رسید و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 940/0 بهدست آمد. در نهایت برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (کلموگروف اسمیرنف) با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام گرفت و جهت مدلسازی معادلات ساختاری از نرم افزار PLS استفاده شده است. نتایج نشان داد که متغیر ارتباطات بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری (183/0درصد)، دارد؛ همچنین نتایج نشان داد که متغیر اعتماد بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 20 درصد این متغیر را تبیین میکند. همچنین متغیر تخصص بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری (323/0درصد)، دارد. در نهایت مشخص گردید متغیر تعهد بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 28 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند. میتوان گفت ارزیابى کیفیت خدمات قبل از مصرف آن به دلیل ناملموس بودن خدمات مشکل خواهد بود. بنابراین استفاده از ارتباط دهانبهدهان میتواند منجر به تمایل به حضور و همچنین حضور مجدد در باشگاههای والیبال گردد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5817_ee8fecf14affe818db3dfd4c8ba705e8.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622Analysis of Sport Essays in Iranian Scientific and developmental Journalتحلیل وضعیت نشریات علمی -پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه تربیت بدنی در ایران4147570010.30473/jsm.2018.40394.1263FAرقیهبدیعی گهرکارشناس ارشد تربیت بدنی و مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورحسینپورسلطانیاستادیار تربیت بدنی و مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20180806The current study aims to analyze the status of scientific, scientific-research and developmental journals and publications for physical education in Iran in 2014. Accordingly, twenty scientific-research journals and one scientific-developmental journal as 12 indexes (e.g. field of study, sport components, sport fields, age groups, research methodology, statistical methods, co-operative inquiry, authors' academic ranking, the participation of members of journal's board of directors, the contribution of more fields and deadline for accepting papers) were investigated. We have used Quantitative Content Analysis as the research methodology. Descriptive statistics methods using SPSS software and Excel were used for analysis. Findings indicated that 36% of the authors didn't write their field of study. Management and Planning in Physical Education has been ranked in second place with 28% out of total papers. Public sport component had the highest share among the components with 38% out of total papers. The share of topics and issues about the sport field was 42.13%. Also, the share of papers for the age group (adults) was 86% out of total papers. The most widely used research methodologies were descriptive and inferential statistics methods with 69% and 45%, respectively. The share of co-operative inquiry as three-member groups was 53.47%, which shows the authors' tendency to participate in team works. The highest share for writing articles, 39% out of whole papers, was allocated to the postgraduate students and academic authors with master's degrees. The share of the members of board of directors in writing papers was just 8% out of whole papers. The share of interdisciplinary cooperation was just 5% out of whole papers. The authors affiliated with any organization had the highest share, 15.57%, in writing papers. The highest percent for the time period was allocated to the 4-5-month time period with 18% out of whole papers, and the average deadline for accepting papers is 5.05 months.هدف از این پژوهش تحلیل وضعیت نشریات علمی – پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه تربیت بدنی در ایران در سال 1393 است. روش پژوهش تحلیل محتوای کمی بود که در آن داده ها از نمونه آماری 20 نشریه علمی – پژوهشی و یک نشریه علمی - ترویجی از جامعه آماری نشریات معتبر وزارت علوم و با روش نمونه گیری روشهای آماری توصیفی با استفاده از نرم افزار SPSS و اکسل با ابزار برگه های کدگذاری جمع آوری شد. روایی ابزار صوری و محتوایی به تأیید رسید. نتایج نشان داد 36 درصد از نویسندگان مقالات رشته تحصیلی خود را مشخص ننموده اند، مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی با 28% از کل مقالات در جایگاه دوم قرار دارد. مؤلفه ورزشی همگانی با 38% از کل مقالات بیشترین سهم را در میان مؤلفه ها داشت. مباحث و موضوعات پیرامون رشته ورزشی همگانی 13/42% از کل مقالات را به خود اختصاص داده اند. همچنین، موضوعات پرداخته شده به رده سنی بزرگسال 86% از کل مقالات را به خود اختصاص داده است. بیشترین روش تحقیق استفاده شده در مقالات انواع روشهای توصیفی با 69% از کل مقالات است و روش آماری استنباطی با 45% از کل مقالات بیشترین میزان استفاده را داشتند. مشارکت نویسندگان در گروه های سه نفره 47/53% از کل مقالات را به خود اختصاص داد که این رقم تمایل نویسندگان به پژوهش های گروهی را نشان میدهد. نویسندگان با رتبه علمی کارشناسی ارشد و دانشجوی کارشناسی ارشد با 39% از کل مقالات بیشترین سهم را در تألیف مقالات داشتند. سهم اعضای هیئت تحریریه نشریات در نوشتن مقالات تنها 8% از کل مقالات است. همکاری بین رشتهای تنها در 5% از کل مقالات صورت گرفته است. نویسندگان با وابستگی سازمانی دانشگاه تهران با 57/15% از کل مقالات بیشترین سهم را در تألیف مقالات داشتند. بازه زمانی 5-4 ماه با 18% از کل مقالات بالاترین درصد را دارد و میانگین مدت زمان پذیرش مقاله 05/5 ماه است. ارائه تصویری واقع بینانه از تحقیقات پژوهشی مبتنی بر ضعف ها و قوتها در حوزه تربیت بدنی است. تحلیل محتوای این نشریات منجر به شناخت حوزه های تخصصی نیازمند پژوهش در کشور می گردد، در نتیجه دامنه پژوهشهای تخصصی را گسترش میدهد. علاوه بر این، با بررسی میزان انطباق این پژوهشها بر نیازهای ورزشی کشور، امکان برنامه ریزی دقیقتر و سیاستگذاری صحیح تر در حوزه ورزش پژوهی فراهم می گردد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5700_9c24d3c92a7da18455021c0ec8770140.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622Comparison of Media Literacy among Physical Education Specialistsمقایسهی سواد رسانهای در متخصصان گرایش های تربیت بدنی4957575510.30473/jsm.2019.36939.1233FAمعصومهحسینیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورنازنینقاسمیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20180202This study was conducted to evaluate the comparison of media literacy among physical education orientation specialists. The research method is descriptive-analytical. The statistical population of this study included 75 physical education specialists in Birjand city. The statistical sample was all in number and 15 subjects from each physical education tendency. To collect the required information, a personal information questionnaire, a researcher-made literacy questionnaire was used. One-way analysis of variance, Scheffe post hoc test and independent T test were used for data analysis. The results showed that there is no significant difference between educators in different tendencies in media literacy. The necessity of using media literacy according to the current requirements of the present is essential for all specialists and is a kind of competitive advantage and a personal brand to the individual.این پژوهش به منظور بررسی مقایسة سواد رسانهای در متخصصان گرایشهای تربیت بدنی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی –تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 75 نفر از متخصصان تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود که نمونه آماری به صورت کلشمار و تعداد 15 نفر از هر گرایش تربیت بدنی انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه محققساخته سواد رسانهای استفاده گردید. برای تحلیل دادهها از آزمون آنالیز واریانس یکطرفه، آزمون تعقیبی شفه و آزمونT مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متخصصان تربیتبدنی در گرایشهای مختلف در سواد رسانهای تفاوت معناداری وجود ندارد. لزوم بهره بردن از سواد رسانه با توجه به مقتضیات زمان حال برای کلیه متخصصین ضروری بوده و نوعی مزیت رقابتی و برند شخصی برای فرد محسوب میگردد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5755_7fe4344f7ad8f7e3797512fc7db6d4c6.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622The Role of the Mass Media in Developing Sport Tourism in the Province of Isfahanنقش رسانههای جمعی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان5966573210.30473/jsm.2018.32330.1203FAمیتراایرانپور مبارکهکارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه الزهرا(س)ناهیداتقیادانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.0000-0003-2895-1396مریممختاری دینانیاستادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.Journal Article20170624The present study was carried out with the aim of determining the role of the mass media in developing sport tourism in the province of Isfahan, Iran. The participants in the study includes all the managers and employees in Cultural Heritage and Tourism Organization and travel agencies (N=2000) among whom 350 were selected using Cochran's formula and random sampling method. The questionnaire consisted of 45 items in form of three factors. After establishing the face and content validity of the questionnaire, the construct validity of that was also investigated through exploratory factor analysis (EFA). In order to determine the reliability of the data collection tool, the Cronbach Alpha was sued and a reliability coefficient of 0.812 was obtained. The results obtained from the Friedman’s analysis of the variance suggested a significant difference among the roles of the different types of media in improving sport tourism in Isfahan (P <0.05). The audiovisual, modern, and print media were in the first, second, and third positions respectively. Therefore, it is important that necessary measures be adopted to support the audiovisual media in order to improve sport tourism in the province of Isfahan.تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان انجام شد. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران و کارمندان شاغل در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و آژانس های مسافرتی (N=2000) استان اصفهان بوده که از بین آنها 350 نفر با استناد به فرمول کوکران و به شیوۀ نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته ای با 45 گویه در قالب سه مؤلفه بود. پس از تعیین روایی صوری و محتوایی، روایی سازه پرسشنامه از طریق تحلیل عامل اکتشافی مورد بررسی قرار گرفت. برای تعیین پایایی ابزار نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب پایایی 812/0 محاسبه شد. نتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن حاکی از آن بود که بین نقش انواع رسانه ها در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان تفاوت معنادار وجود دارد (05/0p <) و به ترتیب رسانه های سمعی و بصری، رسانه های نوین و رسانه های چاپی در جایگاه اول تا سوم قرار داشتند. بنابراین لازم است در زمینه تقویت هرچه بیشتر رسانه های سمعی و بصری در جهت توسعۀ بیشتر گردشگری ورزشی در استان اصفهان تمهیدات لازم اتحاذ گردد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5732_a198d80153cb2fe85457c7fcbfa5fe99.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622The Effect of Customer Relationship Management on Satisfaction and Loyalty of Customers Referring to Sports Placesتأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعهکننده به اماکن ورزشی6776594510.30473/jsm.2019.46242.1324FAمهردادمحرم زادهاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل0000-0001-7769-4344سجادپاشاییدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز0000-0002-3933-146Xمیر داودحسینیدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریزJournal Article20190626In recent years, the need to change the direction of the exchange approach to communication in customer relationship management has been widely considered. The purpose of this study was to, the Effect of Customer Relationship Management on Satisfaction and Loyalty of Customers Referring to East Azarbaijan province to sport Places. The present research is applied in terms of purpose and in terms of descriptive-survey method. The statistical population of the present study included people referring to places and recreation centers of East Azarbaijan province in the year 2018-2019. The data were collected using standard questionnaires of Mahmoudi et al. (2017), Alawi Shad (2008). The results of the hypothesis test can be illustrated by SMART-PLS software using t-test and path coefficients (b). The findings of the research showed a direct and significant relationship between the components of customer relationship management (customer perception and separation, customer relationship, client acquisition and customer relationship development, relationship development) with satisfaction with a coefficient of 0.61 and a statistic of 16.700 At the significant level, there is a significant correlation between customer satisfaction and customer satisfaction (B = 0.78). Therefore, changing the commercial space and marketing transformation through customer relationship management in order to increase the satisfaction and loyalty of the customers of sports facilities is necessary, so providing services with care and attention to the needs and interests of the customer is the most important factor in attracting and retaining customers in the places.در سالهای اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی میباشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی میباشد و جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر افراد مراجعه کننده به اماکن و مراکز تفریحی – ورزشی استان آذربایجان شرقی در سال 97 بودند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد محمودی و همکاران (1395)؛ علویشاد (1387) استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها را با نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر (b) نشان داد. یافته های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معناداری بین مؤلفه های مدیریت ارتباط با مشتری (درک و تفکیک مشتری، ارتباط متقابل با مشتری، جذب و حفظ مشتری، توسعه روابط) با رضایتمندی در سطح معنادار 001/0 وجود دارد (61/0 b = 700/16t=)، همچنین تأثیر مثبت و میانجیگری رضایتمندی بر وفاداری مشتریان تأیید شد (78/0 b =). ازاینرو تغییر فضای تجاری و تحول بازاریابی از طریق مدیریت ارتباط با مشتری بهمنظور افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی امری ضروری است، بنابراین ارایه خدمات با دقت و توجه به نیازها و علایق مشتری مهمترین عوامل جذب و حفظ مشتری در اماکن میباشد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5945_8470880c4a36dde9f423c7956a629c8e.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622Consideration of the Effective Factors on the Agility Creating in the General Directorate of Sports and Youth in Mazandaranبررسی تأثیر رابطه عوامل فناوری و راهبردی در چابک سازی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران7785569610.30473/jsm.2019.43113.1291FAمهدیحقیقیگروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساریمحمدحامیگروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساریوحیدشجاعیگروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساریJournal Article20181219The purpose of this study was to investigate the effect of technological and strategic factors on agility in general administration of Sport and Youth of Mazandaran province. The statistical population were 250 individuals including managers, assistants, staff members in general administration of Sport and Youth of Mazandaran Province in 2017. Regarding the small number of samples, they were all nominated as the number of statistical population. A researcher-made questionnaire was used to collect information. Reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach's alpha. Validity of the questionnaire was confirmed by sports experts. In order to analyze data, descriptive and inferential statistics tests (Structural Equation Model Methodology) were applied. The results showed that Strategic factors influenced on organizational agility, but in spite of this, the impact of the technology factors in general administration of Sport and Youth of Mazandaran province was not confirmed. According to the findings, Managers the administration could promote the agility capacities with quick resources allocation, quality improvement, gaining experience, respect for customers, drawing strategic vision, improvement of strategic substructure, adoption of the culture of changeability, and training courses related to new technology.هدف پژوهش بررسی تأثیر عوامل فناوری و راهبردی بر چابک سازی در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران، معاونین و کارمندان اداره جوانان و ورزش استان مازندران به تعداد 250 نفر در سال 1396 تشکیل دادند. با توجه به تعداد کم جامعه آماری، تعداد نمونه برابر با تعداد جامعه آماری در نظر گرفته شد. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محققساخته استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید. روایی پرسشنامه نیز توسط کارشناسان ورزش مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از آزمونهای آمار توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل راهبردی بر اجرای چابک سازی مؤثر بود اما برخلاف آن تأثیر عوامل فناوری بر چابک سازی در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران مورد تأیید واقع نشد. بر اساس یافته های تحقیق، مدیران ادارات ورزش و جوانان استان مازندران میتوانند با ایجاد تخصیص سریع منابع، بهبود کیفیت، کسب تجربه، تکریم مراجعین، ترسیم چشمانداز راهبردی، توسعه زیرساختهای فناوری، پذیرش فرهنگ تغییرپذیری و کلاسهای آموزشی مرتبط با فناوری جدید قابلیتهای چابکی را در خود افزایش دهند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5696_ea70d53175cba393198dbe1a61511319.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786420190622Study of Educational Sports and Universities of Universities by SWOT Analysis Method with Publishing Approach and Application Approach (Case Study of Islamic Azad University)مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاهها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافته ها و ارائه کاربرد (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی)8798581610.30473/jsm.2019.46550.1329FAعباسشعبانیاستادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد واحد رودهن، تهرانبهرامصالح نیاعضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد واحد رودهن، تهران0000-0002-3979-4130Journal Article20190528The purpose of this research is to Study of Educational Sports and Universities of Universities by SWOT Analysis Method with Publishing Approach and Application Approach. The research method is descriptive-analytical and is applicable to the target. Data collection method includes library studies, Delphi method and finally a questionnaire. To determine the validity of the questionnaire, experts consulted and after applying all corrective suggestions, necessary changes were made and its reliability was calculated and validated through Cronbach's alpha coefficient. The statistical population of this study consisted of professors of sport management and managers and physical education experts of Islamic Azad University, with a total estimated 550 individuals, of which 225 were Morgan table method. Descriptive statistics and Kolmogorov Smirnov, Friedman tests and U-Winnie test were used to analyze the data. The results of this study showed that the educational weaknesses were slightly higher than the strengths and, on the other hand, the opportunities had a better situation than university education threats (conservative strategy). In terms of public sport, the strengths and opportunities have been better off than the weaknesses and threats (aggressive strategy). Also, the components of strengths, weaknesses, opportunities and threats of educational and general sport were identified. Finally, it is suggested that the development of the sport education sector in the academic community should provide a platform for the generalization of the students' sport, which could provide the basis for the development of the championship sport among the talented young students.هدف از انجام این پژوهش مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاهها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافتهها و ارائه کاربرد میباشد. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمعآوری داده ها شامل مطالعات کتابخانه ای، روش دلفی و در نهایت پرسشنامه است. برای تعیین روایی پرسشنامه با متخصصین مشورت و بعد از اعمال کلیه پیشنهادات اصلاحی، تغییرات ضروری صورت پذیرفت و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش را اساتید مدیریت ورزش و مدیران و کارشناسان تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی کشور تشکیل میدادند که با برآورد انجام شده در مجموع 550 نفر بودند، که نمونه از روش جدول مورگان تعداد 225 نفر بهدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون های کلموگروف اسمیرنف، فریدمن و آزمون یومان ویتنی استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان میداد نقاط ضعف ورزش آموزشی نسبت به نقاط قوت اندکی بالاتر و از طرفی فرصتها وضعیت بهتری نسبت به تهدیدهای ورزش آموزشی دانشگاه داشته اند (استراتژی محافظهکارانه). در ارتباط با ورزش همگانی نقاط قوت و فرصتها نسبت به نقاط ضعف و تهدیدها، وضعیت و رتبه بهتری داشتهاند (استراتژی تهاجمی). همچنین مؤلفه های نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای ورزش آموزشی و همگانی مشخص گردیدند. در نهایت پیشنهاد میگردد با توسعه بخش آموزشی ورزش در جامعه دانشگاهی، زمینه همگانی کردن ورزش دانشجویان فراهم گردد و این میتواند محور توسعه ورزش قهرمانی را در میان جوانان با استعداد دانشجو مهیا سازد.<br /> <br clear="all" /><br /> <br /> https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5816_fa56f985ce2cca20b912ed52ff0c27e1.pdf