دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023Harmful Effects of Virtual Media on the Performance of Young Athletesمطالعه اثرات مخرب رسانه های مجازی بر عملکرد ورزشکاران جوان1522511910.30473/jsm.2018.5119FAعباسشعبانیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تهرانJournal Article20180711Virtual media is a vital tool for the people, and despite lots of positive points and capabilities, it has created serious problems. The purpose of this study was to study the harmful effects of virtual media on the performance of young athletes. The research method is a descriptive-correlational study done in Markazi province. The statistical population of this study included all young athletes aged 18 to 28 years old, Markazi province. Sampling method was clustered. The sample size was 384 and was considered as available. Three standard questionnaires were used to collect data in this study. Kolmogorov-Smirnov tests, Pearson correlation coefficient and one-way variance analysis were used to analyze the data. The results showed a significant correlation between the extreme use of the virtual media of young athletes and the extent of psychological harm; (physical, compulsive obsession, interpersonal sensitivity, depression, anxiety, hostility, anxiety, paranoid thoughts, psychosis). The results also showed that there is a significant correlation between the extreme use of virtual media with dimensions of social harm, including divorce, addiction, unemployment and sexual deviations, but there is no significant relationship between the two other dimensions of social harm, including suicide and robbery. It is recommended that this important challenge be managed by informing athletes and educators about the young population of the country and increasing the excessive use of virtual media among the population.رسانههای مجازی یک وسیله حیاتی برای مردم به شمار میرود و علیرغم امتیازها و قابلیتهای فراوان، مشکلات جدی را ایجاد کرده است. هدف از انجام این پژوهش، مطالعه اثرات مخرب رسانههای مجازی بر عملکرد ورزشکاران جوان است. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی - همبستگی است که بهصورت مطالعات موردی در استان مرکزی صورت پذیرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ورزشکاران جوان 18 تا 28 ساله، استان مرکزی بودند. روش نمونهگیری به شیوه خوشهای بود. حجم نمونه 384 نفر و بهصورت در دسترس در نظر گرفته شد. بهمنظور جمعآوری دادهها در این پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمونهای کلموگروف اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یکسویه استفاده گردید. نتایج نشان داد بین استفاده افراطی از رسانههای مجازی ورزشکاران جوان و ابعاد آسیبهای روانی؛ (جسمانی کردن، وسواس اجبار، حساسیت بین فردی، افسردگی، اضطراب، خصومت، اضطراب مرضی، افکار پارانوئیدی، روانپریش گرایی) همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد بین استفاده افراطی از رسانههای مجازی با ابعاد آسیب اجتماعی شامل؛ طلاق، اعتیاد، بیکاری و انحرافات جنسی همبستگی معناداری وجود دارد، اما بین دو بعد دیگر آسیب اجتماعی شامل؛ خودکشی و دزدی رابطه معناداری بهدست نیامد. پیشنهاد میگردد با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و افزایش استفاده افراطی از رسانههای مجازی در میان این قشر، با آگاهسازی ورزشکاران و مربیان و ایجاد زمینه لازم برای آموزش آنان، این چالش مهم را مدیریت کرد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5119_16323bb3ca6d1d1ec0a0d508d3e38c29.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023The Structural Modeling of the Effect of Consumer Product Knowledge on the Adoption of Sporting Brand Based on Multi Group Analysis in AMOSبررسی مدل ساختاری اثر دانش محصول مصرفکننده بر پذیرش برند لباسهای ورزشی بر اساس تحلیل چند گروهی در AMOS2333529010.30473/jsm.2018.39550.1255FAرسولمرادی هزاریکارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشیhttps://orcid.org/00انسیهفردیکارشناس ارشد گروه تربیتبدنی دانشگاه سما واحد کرجاکبردرخشانکارشناس ارشد گروه تربیتبدنی دانشگاه سما واحد کرجJournal Article20180622The purpose of the study was to investigate the structural equation of the effect of consumer product knowledge on the adoption of sport brand clothing based on multi-group analysis. The research method of descriptive-survey based on structural equations is applied in terms of purpose and is a field research. The statistical population of this study was the consumers of Majid sports brand in Tehran. Considering the size of the community was unclear, using the Morgan table, the sample size was estimated to be 384, therefore, with regard to the probability of the loss of samples, 400 questionnaires were distributed among consumers, of which 380 acceptable questionnaires were analyzed. Data were collected by questionnaire Clariser and Mantel (1994), Elena Delgado Ballester (2005) and Chang Kim et al. (2001). The face and content validity of the questionnaire was evaluated by some of the professors and Ph.D students. Also structural validity and reliability is presented using structural equations. The findings show that the consumer knowledge of women and men would effect on accepting the promotion of sporting goods brand and trusting them respectively.However, the regression weights of model paths showed that the effect of product knowledge on brand acceptance in women is relatively better than menهدف پژوهش، بررسی معادلات ساختاری اثر دانش محصول مصرف کننده بر پذیرش توسعه برند لباس های ورزشی بر اساس تحلیل چند گروهی است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی مبتنی بر معادلات ساختاری، ازنظر هدف کاربردی و به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش، مصرف کنندگان برند ورزشی مجید در شهر تهران بود. با توجه به اینکه حجم جامعه نامشخص بود با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 384 برآورد شد، لذا با توجه بهاحتمال ریزش نمونه ها 400 پرسشنامه در بین مصرف کنندگان پخش که از این تعداد 380 پرسشنامه قابلقبول مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه کلیسر و مانتل (1994)، النا دلگادو (2005) و چانگ و همکاران (2001) استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط چند تن از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت بازاریابی ورزشی بررسی و پس از اصلاحات، مورد استفاده قرار گرفت. همچنین پایایی و روایی سازهای با استفاده از معادلات ساختاری ارائه گردیده است. یافته ها نشان داد دانش مصرفی زنان و مردان بر پذیرش توسعة برند کالای ورزشی و سپس اعتماد به آنها اثرگذار است. این در حالی بود که وزن رگرسیونی مسیرهای مدل نشان داد دانش محصول بر پذیرش توسعه برند در زنان نسبت به مردان اثرگذاری نسبتاً بهتری دارند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5290_1ed77e359f497fe2682b805a0ab3da43.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023Role of Mass Media on Development of Sport for All(from the Perspective of Students of University of Tehran)بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی (از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران)3442511610.30473/jsm.2018.5116FAرضاشهبازیکارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران0000-0002-6629-4422جوادمصطفایی کیویکارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور کرجروح اللهداییمربی دانشگاه قمنصراللهسجادیاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران000-0001-8529-7090Journal Article20171006The Considering the importance of sport on individual and social aspects of human beings and its effect on life expectancy of people through public health, this study aimed to investigate the role of the mass media on sport development from the students of University of Tehran point of view. The study populationincluded the students of University of Tehran. The statistical sample was determined by using Morgan and kerjcie Table (384 persons were randomly selected). This research was a descriptive survey. To gather data, a questionnaire (Sadeghian et al (2014)) with reliability of 0/84 was used. After distributing, 333 questionnaires were evaluated and analyzed by the researcher. For Data analysis, statistical methods (Kolmogorov-Smirnov test and one-sample T-test) by using the spss software at significance level of α =0/05 was utilized. The results showed that the role of the media in informing students about sport for all of the benefits of good physical and mental benefits was poor. The information about the media in the appropriate locations and media education programs about sport was desirable. Therefore,it is suggested that appropriate practices to be done so that students participate in sports and sports for all programs for convenient access and better students preparationبا توجه به اهمیت ورزش همگانی بر ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و افزایش امید به زندگی مردم از طریق سلامتی افراد جامعه، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی<strong> </strong>از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل میدهند. نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 384 نفر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شد؛ که 333 پرسشنامه موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرار گرفت. روش انجام پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود؛ و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه صادقیان و همکاران (1393) با پایایی 0/84 بوده است. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آماری (آزمون کلموگروف اسمیرنف و t تک نمونهای) و با کمک نرمافزار اس پی اس اس و در سطح معناداری 0/05 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، نقش رسانه بر آگاهسازی دانشجویان دربارة ورزش همگانی نسبت به فواید جسمی مطلوب و فواید روانی نامطلوب بود؛ و در مورد اطلاعرسانی رسانه در مورد مکانهای مناسب و برنامههای آموزشی رسانه درباره ورزش همگانی مطلوب بود. درنتیجه زمینهها و اقدامات لازم در رسانهها باید انجام گیرد تا دانشجویان در ورزش همگانی شرکت کرده و زمینه لازم برای دسترسی راحت و بهتر دانشجویان در ورزش همگانی فراهم آورد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5116_77ab87ad6c5c8fee9fa1019f1aa66061.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023The Effect of Information and Communication Technology and Strategic Thinking on Implementation of Knowledge Management in sport and youth administrations of west of Iranتأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیادهسازی مدیریت دانش در ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران4352511510.30473/jsm.2018.5115FAجوادکریمیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهشیرینزردشتیاناستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهمریمحسینیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهوازJournal Article20180609The purpose of this research is to study the effect of Information and communication technology and strategic thinking on the implementation of knowledge management. The research method is descriptive survey and it is one type of applied research. The population of this study is included of all the experts who work at sport and youth administrations of west of Iran. Using Morgan table and random sampling, 175 people were selected as samples. For data collection three questionnaires including Researcher made information and communication Technology, strategic thinking monavaryan et al (1391), and knowledge management Lawson (2003) were used. Validity and reliability of the questionnaire were confirmed. To analyze data, structural equation modeling (SEM) and path analysis by the LISREL software have been used. The results showed that standard coefficient between information and communication Technology and implementation of knowledge management is equal to 0/52 and between two variables of strategic thinking and implementation of knowledge management is equal to 0/37.So it could be concluded that information and communication Technologyand strategic thinking would affect implementation of knowledge managementهدف از انجام این تحقیق، اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیادهسازی مدیریت دانش است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تمامی کارشناسان ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران را شامل میشود. با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی 175 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از سه پرسشنامه محقق ساخته فناوری ارتباطات و ارتباطات، تفکر استراتژیک منوریان و همکاران (1391)، مدیریت دانش لاوسون (2003)، استفاده شد. روایی و پایایی پرسشنامهها مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر بهوسیله نرمافزار لیزرل استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد ضریب استاندارد بین دو متغیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیادهسازی مدیریت دانش برابر با 52/0 و بین دو متغیر تفکر استراتژیک و پیاده سازی مدیریت دانش برابر 37/0 است. پس میتوان نتیجه گرفت که فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیاده سازی مدیریت دانش تأثیر دارد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5115_13b0bb145b7db76165882f25560b46d2.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023The Role of Electronic Customer Relationship Management (E-CRM) in Organizational Agility at Sport and Youth Administrations in South Khorasan Provinceنقش مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (E-CRM) در چابکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی5362517210.30473/jsm.2018.30915.1187FAداودمودیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهدجعفرخوشبخیدانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه بیرجندجوادقاسمی روشناونددانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشگاه شاهرودJournal Article20170421The purpose of this study was to study the role of electronic Customer Relationship management with organizational agility at Sports and Youth administrations of South Khorasan Province. The study method was a cross-correlation. The study population was include of 120 Sport and youth staffs in South Khorasan. To analyze data, the Kolmogorov-Smirnov, one-sample t-test, Pearson correlation and regression analysis were used. All data were analyzed using SPSS software in 0/05. The findings showed that there is a direct, significant correlation between the Responsiveness, Competence, flexibility and Speed with direct electronic relationship management. The results of regression analysis also showed that the predictor variables (electronic Customer Relationship management) could totally explain the 45% of the total variance changes of Criterion variable (organizational agility). Regarding the results of this study, it is suggested to Sport and youth administrations of the province to achieve maximum agility and Sustainable competitive advantage of electronic customer relationship management system to optimization. هدف از این تحقیق بررسی نقش مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری با چابکی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی است. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی و جامعه آماری پژوهش 120 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان جنوبی را شامل میشود که پرسشنامه این پژوهش را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنف، آزمون تی تک نمونهای، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. کلیه دادهها با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس در سطح 0/05 تحلیل شدند. یافته ها نشان داد بین مدیریت ارتباط الکترونیک با ابعاد پاسخگویی، شایستگی، انعطاف پذیری و سرعت ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه آزمون رگرسیون نیز نشان داد که متغیر پیشبین (مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری) در مجموع توانست 45% از تغییرات واریانس متغیر ملاک (چابکی سازمانی) را تبیین کنند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میشود، ادارات ورزش و جوانان برای رسیدن به حداکثر چابکی و مزیت رقابتی پایدار از سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری استفاده بهینه کنند.<br /> https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5172_dd78d356b3728680366706555388f1f1.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55786120181023Teaching English language based on Information Technology Versus Traditional Teaching Method among Physical Education High Schools Studentsیادگیری زبان انگلیسی با فناوری اطلاعات و شیوه سنتی در دانش آموزان رشته تربیتبدنی6368511810.30473/jsm.2018.5118FAمحمد مهدیبابائی منقاریدانشجو دکتری اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی، دانشگاه تهران.سید محمدمیرکمالیاستاد تمام گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشگاه تهران.علیلطفیدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران.Journal Article20170505The aim of this study was to compare two teaching methods including teaching based on information technology and traditional instruction of teaching on learning English language among Physical Education students.The method of this study was cause-effect. The statistical population was included of Amol secondary schools students of Physical Education. 40 student were selected randomly. Pretest was done. The language knowledge of both group were same as the difference between mean of two groups were not significant. Gathered data were analyzed via independent samples <em>t</em> test. The results showed that there are significant differences between two methods of teaching. <br />Teaching English with the use of information technology was more successful than teaching based on traditional method in motivating students to learn.هدف این پژوهش مقایسه بین آموزش به کمک فناوری اطلاعات و آموزش به شیوه سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان تربیت بدنی است. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای و جامعه آماری را دانش آموزان متوسطة رشته تربیت بدنی شهرستان آمل با حجم 876 شامل میشوند. از جامعة آماری تعداد 40 نفر از دانش آموزان بهعنوان گروه آزمایش و گروه گواه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در ابتدای آزمایش از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد. هر دو گروه ابتدا در شرایط مساوی توانایی زبانی قرار داشتند؛ زیرا تفاوت بین میانگین های هر دو گروه، به لحاظ آماری معنادار نبود. در پایان نیز از هر دو گروه پس آزمونی بهمنظور سنجش میزان یادگیری به عمل آمد. برای اندازه گیری یادگیری انگلیسی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. داده ها با استفاده از روش t دوگروهی مستقل تجزیهوتحلیل شد.<br /> یافتهها، مقدار t دوگروهی نشان داد که بین آموزش به کمک فناوری اطلاعات با آموزش به شیوه سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان تفاوت وجود دارد. در نتیجه تدریس زبان انگلیسی با استفاده از فناوری اطلاعات در انگیزه دانش آموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به روش سنتی مؤثر بود.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5118_b4d3a7a83fc2665aa1a43a061fefd810.pdf