دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Model Effect of Psychological Skills on Communication Skills and Social Capital of Sport Managersارائه مدل اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی15285033FAرسولنظریدانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانفرزادموسی زادهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)Journal Article20171011The purpose of this study was to present a model for presenting a model of the effect of psychological skills on communication skills and social capital of sports managers. This research is descriptive and correlated. The statistical population of the study consisted of 405 people, all managers of sports organizations of Isfahan province. According to the Cochran formula, the sample size was 199 people who were selected randomly from the statistical community. To collect data, mental skills questionnaires Salmla's (2001), communication skills Barstoun (1990) and social capital Putnam (1999) with reliability (0.85, 0.86, and 0.87) were used. Ten Physical Education Teachers express their views on the tendency of management and planning to be factual and content validity. All data were analyzed using the statistical software package Social Sciences Version 19 and Liserl software version 54/8. Path Analysis The presentation of a pattern of the relationship between the effect of psychological skills on communication skills and social capital of sport managers indicates that the model is suitable. According to regression model, the relationship between psychological skills components including basic, psychoanalytic and cognitive skills is the ability to predict communication skills and social capital. Generally, it can be argued that senior executives of sports organizations should be empowered to be empowered to be part of social capital and that their mental skills should grow even more.هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی بود.<strong> </strong>پژوهش از نوع توصیفی بوده و به روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران سازمانهای ورزشی استان اصفهان به تعداد 405 نفر تشکیل دادند. بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه معادل 199 نفر در نظر گرفته شد که بهصورت تصادفی طبقهای از بین جامعه آماری انتخاب گردید. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای پرسشنامه مهارتهای روانی سالملا (2001)، توانمند مهارتهای ارتباطی بارثون جی (1990) و پرسشنامه سرمایه اجتماعی پاتنام (1999) با پایایی (85/0, 86/0, 87/0=α) استفاده شد. ده نفر از اساتید تربیتبدنی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی در مورد روایی صوری و محتوایی نظرات خویش را اظهار نمایند. کلیه دادهها با استفاده از بسته نرمافزار آماری علوم اجتماعی نسخه 19 و نرمافزار لیزرل نسخه 54/8 تحلیل شد.<strong> </strong>تحلیل مسیر ارائه الگوی رابطه اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی حاکی از مناسب بودن مدل است. بر اساس مدل رگرسیونی، ارتباط بین مؤلفههای مهارتهای روانی شامل مهارتهای پایه، روانتنی و شناختی قابلیت پیشبینی مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی رادارند. بهطورکلی، میتوان عنوان نمود که مدیران ارشد سازمانهای ورزشی میبایست احساس اطمینان خاطر و مفید بودن آنها که از مؤلفههای سرمایه اجتماعی بوده تقویت گردد و مهارتهای روانی آنها نیز رشد بیشتری داشته باشد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5033_3193c873ad548ffeb2e5f025a952f887.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Study of the Information literacy level in the Post Graduated Physical Education Student in South East Regionمطالعه سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی منطقه جنوب شرق29405034FAمحسناحمدیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه زابلJournal Article20171029Objective: The purpose of this research compare information literacy among post graduated physical education student in south east region.<br /> Methodology: this is a descriptive compare study that was in field. The information was collected by self-questioner made and reliability by used of alpha cronbakh 92 percent. The population was 150 post graduate student from birjand, Mashhad, Kerman selected in stratified random sample. For analysis data was used descriptive and inferential statistics.<br /> Results: results showed there was no meaning different between information literacy among postgraduate university, in addition there were no meaning different among academic orientation in sport physiology, motor behavior and sport management, so, there is no meaning different between sex and information literacy. <br /> Conclusion: Average response for cognitive index (information literacy in cognitive viewpoint) for all student 3/01and for use index (information literacy in use viewpoint) 2/92 that cognitive index was average and upward and use index down, then the postgraduate student in physical education had average level information literacyهدف: هدف این پژوهش مقایسه سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی در منطقه جنوب شرق است.<br /> روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی مقایسه ای است که به شکل میدانی انجام گرفت. اطلاعات توسط پرسش نامه محقق ساخته با پایایی آلفای کرونباخ مقدار 92/0 بدست آمد. جامعه آماری 150 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های بیرجند، مشهد و کرمان به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند، جهت تجزیه و تحلیل یافته ها ازآمارتوصیفی فراوانی و آمار استنباطی استفاده شد. <br /> یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد میانگین سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه ها بیرجنْد، کرمان و مشهد تفاوت معنی داری در مقطع ارشد با یکدیگر ندارند، و در مقایسه بین سه گرایش مدیریت و رفتار حرکتی و فیزیولوژی ورزشی نیز تفاوت معنی داری بدست نیامد، همچنین اختلاف معنی داری بین جنسیت و سطح سواد آماری پیدا نشد. ولی دانشجویان از لحاظ سواد اطلاعاتی در سطح متوسطی رو به پایین قرار دارند.<br /> نتیجه گیری: میانگین پاسخ ها برای شاخص شناخت (سواد اطلاعاتی از دیدگاه شناخت) برای کل دانشجویان 01/3 و برای شاخص استفاده (سواد اطلاعاتی از دیدگاه استفاده) 92/2 که شاخص شناخت عدد متوسط رو به بالایی بوده ولی شاخص استفاده عدد پایینی است می توان نتیجه گرفت دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی از نظر سطح سواد اطلاعاتی در سطح متوسطی قرار دارندhttps://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5034_89d6d43e1811a7149f27c6f760359d63.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Investigating the Quality of Friendly Relations in Sports Organizations
(Case Study: Youth and Sports General Directorate of Khorasan Razavi)تحلیل کیفیت روابط دوستانه در سازمانهای ورزشی (موردمطالعه: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی)41525035FAزهراساداتمیرزازادهاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدکیانوششجیعدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدعمرعلیزاییکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدامیراکبرزادهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدJournal Article20171207This study was conducted to investigate the quality of friendly relation between manager - employee in Youth and Sports General Directorate in Khorasan Razavi Province. This research is a descriptive-survey type of study that follows case studies. It is also considered among the field studies in terms of collecting the data. Population of study included all employees working in Youth and Sports General Directorate in Khorasan Razavi in 2016 (n=98). Population was considered to be equal with the sample of study. To collect data, the adjusted scale of Shajie et al (2015) was used. To analyze the data, t single sample, t-student, ANOVA, post hoc, and Friedman tests were used. Results of the study showed the desired situation of subscales of self-protection, honesty and intimacy and conflict, and undesired situation of subscale of resolving the conflict. The results of the analysis showed that human capitals working in the Youth and Sports General Directorate are satisfied with the quality of the friendly relation between manager and themselves. However, this satisfaction is not equal in all sub-branches and creating changes in the process of resolving the conflicts in organization seems to be necessary. In this regard, paying attention to subjects such as increased support of employees and honesty in dealing with them is very important. It was also found that gender and marital status are factors that have no impact on the relation between manager and employee, while education level and employment type of employees are effective factors in this regard, which special attention should be paid to this relation in order to maintain the status quo and to achieve better status.پژوهش حاضر باهدف بررسی کیفیت روابط دوستانه مدیر – کارمند در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی با پیروی از مطالعات موردی است که از منظر جمعآوری دادهها به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه موردبررسی را کلیه کارمندان شاغل در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال 1395 تشکیل می داد (98 نفر) که جهت نمونهگیری از سرشماری استفاده شد. بهمنظور جمع آوری دادهها از مقیاس تعدیلیافته شجیع و همکاران (1394) استفاده شد و جهت تحلیل دادهها از تی تک نمونهای، تی استودنت، تحلیل واریانس یکطرفه، آزمونهای تعقیبی و فریدمن استفاده گردید. یافتههای پژوهش بیانگر وضع مطلوب خرده مقیاسهای حمایت و ارتقای نفس، صداقت و صمیمیت و تعارض و نیز وضع نامطلوب خرده مقیاس رفع تعارض بود. نتایج حاصل از تحلیل یافتهها نشان داد که سرمایه های انسانی شاغل در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از وضعیت کیفیت دوستی میان خود و مدیرکل رضایت دارند اما این رضایت در تمام زیرشاخه های این مبحث یکسان نیست و ایجاد تغییرات در فرایند رفع تعارض در سازمان ضروری به نظر میرسد، در این میان توجه به موضوعاتی از قبیل حمایت بیشتر از کارمند و نیز صداقت در برخورد با ایشان از اهمیت بیشتری برخوردار بودند. همچنین مشاهده شد که جنسیت و تأهل عواملی مؤثر بر کیفیت رابطه میان مدیر – کارمند نیستند اما توجه به سطح تحصیلات و نوع استخدام کارکنان از عوامل مؤثر بر این رابطه بوده که جهت حفظ وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوبتر باید روابط مذکور توجه ویژه کرد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5035_e41eb186323d75180a08d39b01aa12b1.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Sport Development in TV; a Study by Discourse Theory Approachتلویزیون و توسعه ورزش؛ مطالعه ای با رویکرد نظریه گفتمان53625036FAبیتاعرب نرمیاستادیار گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه دامغان، دامغان، ایرانJournal Article20180206TV is one of the most influential media in development of various sport fields. This study, trying to answer this question: how TV define development of sport in society, and how criticism and interpretation this concept. For this purpose, a range of TV texts, conversations and observations has been examined. Connection between elements and points was expressed based on the concepts of discourse theory of Laclau and Mouffe (1985). Sport development in television cannot take into account without describing the unequal incidence of discourses; they are named high level (elite) and participation (public). Analysis of interviews and television texts show that many concepts such as development, sports, athletics, budget, and facilities, get their meaning from elite sports discourse. The results also show elite sport discourse has marginalized participation discourse. Understanding the conditions of development of sport based on the strengthening and weakening of dominant discourses on television is important for researchers in the field of Physical Education and Sport Sciences. This means that the normalization and institutionalization of the concept of sports development takes shape in how form of knowledge, experience, political analysis and media policy.تلویزیون مهمترین و تأثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش است. این تحلیل در پی پاسخ به این سؤال است که تلویزیون چه تعریفی از توسعه ورزش در جامعه مطرح و آن را نقد، تفسیر و ترویج مینماید. بدین منظور طیفی از متون تلویزیونی، گفتگوها و مشاهدات موردبررسی قرار داده شد و ارتباط بین نشانهها بر اساس توصیف مفاهیم نظریه گفتمان لاکلا و موف (1985) تبیین گردید. مهمترین دستاورد این تحلیل، شناسایی دو گفتمان ورزش نخبگی و گفتمان ورزش مشارکتی بهعنوان دو گفتمان متقابل در تلویزیون است؛ تحلیل مصاحبهها و متون تلویزیونی نشان میدهد، مفاهیمی همچون توسعه، ورزش، ورزشکار، بودجه و امکانات، معنای خود را از گفتمان ورزش نخبگی دریافت میکنند و گفتمان ورزش نخبگی در رسانه، گفتمان ورزش مشارکتی را به حاشیه رانده است. آنچه برای پژوهشگران حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی حائز اهمیت است درک شرایط مفاهیم توسعه ورزش بر مبنای تقویت و تضعیف گفتمانهای غالب در فضای تلویزیون است. بدین معنی که توسعه ورزش در چه قالبی از دانش، تجربه، تجزیهوتحلیل سیاسی و سیاستگذاری رسانه، عادیسازی و نهادینه میگردد؟https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5036_570d41aaf1d85aa3e62ad6d9310cb20e.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Study customer satisfaction relationship with electronic customer relationship management
Due to the role of the mediator of electronic service quality
(Case study, electronic customers of Internet sites, sports goods sales)مطالعه رابطه رضایتمندی مشتری با مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی (موردمطالعه، مشتریان الکترونیکی سایتهای اینترنتی، فروش کالای ورزشی)63785037FAولی محمددرینیاستادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور واحد لواسانات، تهران، ایرانحمیدهصادقیکارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضویاحساننامدار جویمیمحقق و دانشجوی دکترای گروه مدیریت دولتی - رشته مدیریت منابع انسانی- دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان0000-0001-6380-8646Journal Article20180414Customer satisfaction is essential for the survival of any organization, and various measures have been considered, including customer relationship management and service quality improvement. In this study, the relationship between customer satisfaction and electronic customer relationship management according to the role of mediator of the quality of electronic services Been paid. The research is purposeful, applied and in terms of strategy, solidarity. Therefore, a general hypothesis and three partial hypotheses are formed and all assumptions are confirmed and the relationship of the relationship is positive for all the assumptions. The statistical population in this research includes those who have had the experience of purchasing sporting goods electronically from DJ's and Bamilo sites; the distribution of questionnaires was conducted at Ferdowsi University of Mashhad. The number of societies is 26,000 and the number of Morgan table is considered equal to 382 people. Reliability and validity of the questionnaires were verified by Krone Bachel's alpha and confirmatory factor analysis (Kronbach's alpha of each questionnaire was more than 0.7 and factor load for questions above 0.5). The results show that the management of customer relationship with quantity and There is more to apply, and electronic services will be more quality, more customer satisfaction than buying sports products electronically.کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ازاینرو یک فرضیه کلی و سه فرضیه جزئی شکلگرفته و تمامی فرضیات مورد تائید قرارگرفتهاند و میزان رابطه برای تمامی فرضیات مثبت و معنادار میباشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که تجربه خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیکی از سایت های دیجی کالا و بامیلو را داشته اند ؛ توزیع پرسش نامه ها در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. تعداد جامعه برابر با 26000 نفر می باشد وتعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 382 نفر در نظر گرفتهشده است. پایایی و روایی پرسشنامههای تحقیق توسط آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرارگرفته است(آلفای کرون باخ هر پرسشنامه بیشتر از 0.7 و بارهای عاملی برای سؤالات بالای 0.5 بوده است).نتایج نشان میدهد که هر چه مدیریت ارتباط با مشتری با کمیت و کیفت بیشتری اعمال شود، و خدمات الکترونیکی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نسبت به خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیک ، بیشتر خواهد بود.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5037_53d28e82f6ba5dbbd23cf7bfda4756ba.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Presentation a Model of the Impact of Internet Advertising on Use of Servicesارائه مدلی از تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی بر تمایل به استفاده از خدمات ورزشی79885038FAمسعودفریدونیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندرانJournal Article20180526The main objective of the study was to investigate the impact of Internet advertisement on Use of services for Gym in Tehran. The current study was descriptive and functional that was done as a field survey. The study population included all users of sports and fitness centers in Tehran that cluster sampling method was used. For measuring Internet advertisement, and Use of services, the questionnaire designed by the research group was used. Face and content validity was confirmed by academic experts and Cronbach's alpha coefficient showed acceptable reliability to the research questions. Data were analyzed using structural equation modeling with LISREL 8.80 software. Structural equation analysis on the proposed model showed that the model fit was good and acceptable. Given that one of the ways to attract customers is through advertising in the Internet, the findings of this study indicate Bodybuilding Clubs to change customers' attitudes and use of services of the Clubs should pay attention to advertisements in the mass media since they are highly attended by customers.<strong></strong>هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی مدل تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی بر تمایل به استفاده از خدمات باشگاه های بدنسازی شهر تهران بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و با توجه به موضوع و اهداف پژوهش، جزء پژوهش های توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل تمامی استفادهکنندگان از مراکز ورزشی و تندرستی شهر تهران بودند که جهت نمونهگیری از روش خوشهای استفادهشده است. برای سنجش مؤلفههای تبلیغات اینترنتی و تمایل به استفاده از خدمات ورزشی، از پرسشنامه طراحیشده توسط گروه پژوهش استفاده گردید. روایی صوری سؤالات توسط متخصصان دانشگاهی بررسی و مورد تائید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ نیز بیانگر پایایی موردقبول برای سؤالات پژوهش بود. تجزیهوتحلیل دادهها بهوسیله مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل 8/8 انجام شد. نتایج تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی تحقیق نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. با توجه به یافته های این تحقیق پیشنهاد میشود که باشگاه های بدنسازی برای تغییر نگرش مشتریان و استفاده از خدمات در رسانههای اینترنتی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه مشتریان است.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5038_b3ddd1dd3b71d72ed551cdf0299a0a76.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55785420180823Comparing the Situation of International Relation between Iranian National Federation and other Countriesمقایسه وضعیت روابط بین الملل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ایران با کشورهای منتخب891005039FAحمیدقاسمیدانشیارمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331محمدپورکیانیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید بهشتیمهنازصباغ نوینمدیر روابط بینالملل فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ایرانJournal Article20161207The aim of this research is Comparison of International Relations Department of National University Sports Federations in worldwide range. We compared the structure of organizations, human resources,financial, correspondances and regulation of all federations with concentration on International Relations Department with Iran federation. The strategy of this research is combination of descriptive and qualitative.We used survey and did interview with expert of sports field. The Society of this reseach consist of all 167 members of FISU and the active countries in International Relations( available to answer other national federation correspondence),15 countries choosed non-random targeted as case study. Also, 5 experts were chosen non-random for interview. In order to collect the information in survey, a confirmed validity and realibity quastionnare was made by researcher and for interview, semi-cunstructed questions based on criteria of study was asked. Important results of this research shows: The structure of Iran federation need committee and association like International Relations Committee regarding to FISU structure.To develop the International Relations, we should make a plan to get the effective international position. Regarding to experts idea,in compare of other federations, it is important to use two languages website and publication in National University Sports Federation of Iran.هدف از مطالعه حاضر، مقایسه وضعیت واحد روابط بینالملل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ایران با کشورهای منتخب در سطح جهان بود. در این مطالعه با تأکید بر روابط بین الملل ساختار سازمانی، نیروی انسانی، درآمد، میزان مکاتبات و قوانین و مقررات این فدراسیونها با فدراسیون ایران مقایسه شد. روش تحقیق ازنظر استراتژی ترکیبی (کمی و کیفی) و ازنظر مسیر اجرا از روش پیمایشی و مصاحبه استفاده گردید. از میان تعداد 167 کشور عضو فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی، کشورهای فعال در روابط بینالملل (پاسخگو به مکاتبات دیگر فدراسیونهای ملی) 15 کشور بهعنوان نمونه مطالعاتی بهصورت غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. در بخش مصاحبه نیز تعداد پنج نفر از خبرگان این حوزه بهصورت غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. بهمنظور جمع آوری اطلاعات در بخش پیمایشی پرسشنامه محقق ساخته ای با روایی و پایایی تأییدشده و در بخش مصاحبه سؤالات نیمه ساختاریافته بر اساس محورهای موردمطالعه استفاده شدند. مهمترین نتایج تحقیق نشان داد که: ساختار فدراسیون ملی دانشجویی به انجمن و کمیته هایی ازجمله واحد بین الملل متناظر با ساختار فیزو نیاز دارد. برای توسعه روابط بین الملل به برنامه ریزی برای کسب کرسیهای مؤثر بین المللی نیاز است. نظر به فقدان استفاده از وب سایت و نشریه دوزبانه در فدراسیون ملی ایران در مقایسه با سایر فدراسیونها از دیدگاه صاحبنظران باید روی این موارد اهتمام داشت.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5039_5bb7c75e2ffbf06f5b487b02c18b110f.pdf