دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823Survey a Model of the Impact of Mass Media Activities on Tend to Sport for All in Tehran Cityبررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیت های رسانه های جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران15224095FAمعصومهکلاته سیفریاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندرانمسعودفریدونیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندرانJournal Article20170203The main objective of the study was to investigate the impact of mass media activities on tend to sport for all in the city of Tehran. The current study was descriptive and functional that was done as a field survey. The study population included all users of sports and fitness centers in Tehran that cluster sampling method is used. First of all, Tehran city was divided in five regions: North, South, East, West and Center. Then each of these five regions, 70 persons were selected randomly (total sample size was 350 persons). For measuring Social media activity, questionnaire was designed by Moradi (2011) was used and to measure the tendency to sport for all, the questionnaire designed by the research group was used. Face and content validity was confirmed by academic experts and Cronbach's alpha coefficient showed acceptable reliability to the research questions. In continue, for investigating research questions, were used fit indexes and standard coefficient that the results from the model was showed the effect social media and its aspects on tendency to sport for all. Also fitness indexes were showed, the model has good fitness with the data. Finally, with paying attention to the results, media and sport experts can improved sport skill level and sport performance of all people with using innovation in programs and establishing the motivation.هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیتهای رسانههای جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، جزی پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه استفادهکنندگان از مراکز ورزشی و تندرستی شهر تهران بودند که جهت نمونهگیری از روش خوشهای استفادهشده است. ابتدا شهر تهران به پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیمبندی شد. سپس از هر یک از این مناطق پنجگانه 70 نفر بهصورت تصادفی (حجم نمونه آماری کل برابر با 350 نفر) انتخاب شدند. برای سنجش ابعاد فعالیت رسانههای جمعی از پرسشنامهی طراحیشده توسط مرادی (1390) و برای سنجش گرایش به ورزش همگانی از پرسشنامه طراحیشده توسط گروه پژوهش استفاده گردید. روایی صوری سؤالات توسط صاحبنظران دانشگاهی مورد تائید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ نیز نشان از پایایی قابلقبول برای سؤالات پژوهش داشت. در ادامه جهت بررسی سؤالات پژوهش از ضریب استاندارد و اعداد معناداری استفاده گردید که نتایج حاصل از این مدل نشانگر تأثیر فعالیتهای رسانههای جمعی و ابعاد آن بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران داشت. شاخصهای برازندگی نیز نشان داد که مدل، با دادهها برازش نسبی و مناسبی دارد. درنتیجه با توجه به یافتههای حاصل از این مدل کارشناسان رسانهای و ورزشی میتوانند با نوآوری در برنامههای خود و ایجاد انگیزه، سطح مهارت و عملکرد ورزشی آحاد مختلف مردم را بهبود بخشند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4095_8a06849b50d10261167fc85f7aac93e6.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823Investigation of Affected the Academic Sport Development Dimension by Mass media (The Case Study: Iran's Payam Noor Universities)بررسی تأثیرپذیری ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی از رسانههای جمعی (مطالعه موردی: دانشگاه های پیام نور ایران)23344096FAحمیدقاسمیدانشیار دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331میناامامیگیلانعذراافتخاریگیلانJournal Article20170210The purpose of this research was investigation of the academic sport development dimension with affected by mass media in the Iran's Payam Noor Universities. Methodology of the research was descriptive- correlation. Population of the research was composed of all referees, coaches and athletes participating at students' sports Olympiad of Iran's Payam Noor Universities in year 2015. Statistical sample of research was chosen randomly and consisted of 176 persons. Data gathering tool was a researcher made questionnaire; its superficial and content validity was approved by academic professors and media experts; also the stability of research tool was reported to be at an acceptable level. SPSS 23 software was used to analyze research data and also AMOS 24 software was used to analyze structure validity. The results showed that In the comparison between the impact of the television, radio and newspapers on the dimension of development, Only in six dimensions include "promotion of public awareness of academic sport, athletes' performance improvement, identification of sports talents, improvement of coaches' technical performance, promotion of academic sports managers' awareness and determining academic sports strategies" there is a significant difference (Pپژوهش حاضر با هدف بررسی ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی با تأثیرپذیری از رسانهه ای جمعی در دانشگاههای پیام نور ایران انجام شد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود. جامعه ی آماری تحقیق متشکل از کلیه ی داوران، مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد ورزشی دانشجویی دانشگاههای پیامنور ایران در سال 1394 بودند. نمونه ی آماری تحقیق 176 نفر بودند. به منظور جمع آوری اطلاعات تحقیق از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظرن رسانه تأیید شد و همچنین پایایی ابزار تحقیق، به میزان قابل قبولی گزارش شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از نرم افـزارهای اس پی اس اس 23 و ایموس 24 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان دادند که در مقایسه بین تأثیر تلویزیون، رادیو و مطبوعات بر ابعاد توسعه، تنها در شش بعد شامل «ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به ورزش دانشگاهی، بهبود عملکرد ورزشکاران، شناسایی استعدادهای ورزشی، بهبود، عملکرد فنی مربیان، ارتقاء آگاهی مدیران ورزش دانشگاهی، تعیین استراتژیهای ورزش دانشگاهی» تفاوت معنی داری وجود دارد (Phttps://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4096_435c2b7aa29d657a234332823588f5a9.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823The Relation of Information, Communication Technology with Organizational Entrepreneurship and Change Management from the Viewpoints of Employees of the Offices of Sport and Youthin in Kermanshah Provinceتعیین رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییر از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه35424097FAمریمحسینیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهجوادکریمیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهشیرینزردشتیاناستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهJournal Article20170222The aim of this research was study of the the relation of information, communication technology with organizational entrepreneurship and change management from the viewpoints of employees of the offices of sport and youthin in Kermanshah Province. The research method was correlative-descriptive and the statistical population included all the employees of offices of sport and youth in Kermanshah Province that total number of them were 228 persons. For sample, 165 persons were selected by using clustered and random sampling method. for collect information were used from three questionnaires from Information, Communication Technology Abdavi and Farid Fathi (1395), Organizational entrepreneurship Baringer and Blodern (2012) and change management Salehi and et al (1389). The validity and reliability of questionnaires was reported suitable. for data analyze, we used to structural equation modeling (SEM) and path analysis by the LISREL8.80 software. The results showed: there is meaningful and positive relation between information, communication technology with organizational entrepreneurship and change management from the viewpoints of employees of the department of sport and youthin in Kermanshah Province. The total result is that using Information, communication technology organizational entrepreneurship and new change management organization improves. <br /> هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییر از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه تشکیل میدهد که تعداد کل آنها 228 نفر است. برای نمونه تحقیق هم 165 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از سه پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات عبدوی و فتحی (1395)، کارآفرینی سازمانی بارینگر و بلودرن (2012) و مدیریت تغییر صالحی و همکاران (1389) استفاده گردید. روایی و پایایی پرسشنامهها مطلوب گزارش شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر بهوسیله نرمافزار 8.80 لیزرل استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد: بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییر از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجهگیری کلی اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییرات جدید سازمان را بهبود میبخشد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4097_1b191985017df13ceea2a2794845e223.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823The Comparison of Media Consumption and Media Literacy Among MA Students of Media Management, Sport Management and Sport Media Managementمقایسه ی میزان مصرف رسانهای و سواد رسانهای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانههای ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی43514128FAهماسلوکیمسئول کمیته روابط عمومی انجمن موج سواری ایرانسید عبدالحمیداحمدیدانشیار فیزیولوژی ورزش، دانشگاه علم و فرهنگرضاشجیعاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورحبیبهنریدانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20170421The purpose of this study is The Comparison of Media Consumption and Media Literacy Among MA Students of Media Management, Sport Management and Sport Media Management. This study is a causative-comparative study. For gathering data, Rajabi (1392) media literacy questionnaire and Hasani(1389) media consumption questionnaire was used. And filled out by 90 MA students which 30 of them were studying in major of Sport Media Management, 30 of them were studying in major of Media Management and 30 of them were studying in major of Sport Management. Reliability of the media literacy questionnaire were computed as 0/73 and media consumption questionnaire were computed as 0/80 using Cronbach-alpha test. There was no significant difference between the amount of media literacy, media consumption and visual literacy among MA students of Sport Media Management, Media Management and Sport Management's majors; and all of them had a moderate amount of them. The results can be concluded that weak performance of the education system was failed in promoting students' media literacy level. And due to lack of practical training on students' media literacy level, educational system also was failed in making a difference between three group of students' media literacy level. All participants had the acceptable and average amount of media literacy, media consumption and visual literacy are good, but we can also try to promote their knowledge of media literacy, media consumption and visual literacy to higher ranks.هدف از این پژوهش مقایسه ی میزان مصرف رسانهای و سواد رسانهای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانههای ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی است. روش تحقیق این پژوهش علی- مقایسهای است. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه سواد رسانهای رجبی (2013) با آلفای کرونباخ 73/0 و از پرسشنامه مصرفرسانهای حسنی (2010) با آلفای کرونباخ 80/0 استفاده شد. یافتهها نشان داد تفاوت معناداری بین میزان سواد رسانهای، مصرفرسانهای و سواد بصری در بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانههای ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی وجود ندارد و همه ی آنها تنها با اندکی تفاوت، از میزان متوسط و قابل قبولی از سواد رسانهای، مصرف رسانهای و سواد بصری برخوردار هستند. میتوان از یافتههای پژوهش استنباط کرد که عملکرد سیستم آموزشی در ارتقای سطح سواد رسانهای دانشجویان ضعیف بوده و به دلیل عدم وجود آموزشهای کاربردی نتوانسته بین سطح سواد رسانهای دانشجویان رسانه با دیگران تفاوتی ایجاد کند. البته اینکه تمامی آزمودنیها از میزان قابلقبول و متوسطی از سواد رسانهای و سواد بصری بهرهمند هستند، خوب است; اما میتوان در جهت ارتقای سواد رسانهای آنها به درجات بالاتر نیز کوشید.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4128_b0349dbc40f342091c60c3378351c56a.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823Analysis of Content of International Research in the Field of Sports Media by Network Analysis and Software Visualizationبررسی پژوهش های بین المللی در حوزه ی رسانه های ورزشی به روش تحلیل شبکه و مصورسازی نرم افزاری53614129FAعلی اکبرخاصهاستادیار، دانشکده علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانحامدبرنگیمربی، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانعلیخاصهدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20170129The purpose of this study is to analyze the status of studies conducted in the field of sports media in the international arena. The statistical population of the present study is all articles of sport media including 1360 articles which have been indexed in the ISI database since 1983 to 2016, which have been analyzed using Scientometrics and network analysis software. The analyzes include identifying the process of quantitative research over time, superior journals in terms of number of articles, geographical distribution of relevant research, country collaboration networks, and the most commonly used terms in the title, abstract, and keyword. The results showed that from 1983 to 2016, the number of research conducted in the field of sports media has grown relative, from 9 papers in 1983 to 92 papers in 2016. MEDICINE AND SCIENCE IN SPORTS AND EXERCISE magazine published 133 articles with the largest share in the published media. The United States, with a published of 670 articles and 49% of published articles, has the largest share of sports media coverage than other countries. The words "sport", "medium", and "performance", with 138, 129, and 124, are the most frequent in the title and abstract of the published articles, and the keywords of rehabilitation, community and internet are the most frequent keywords in the keywords in the articles.<span lang="AR-SA" dir="RTL">هدف پژوهش حاضر تحلیل و بررسی وضعیت مطالعات انجامگرفته در حوزه</span><span></span><span lang="FA" dir="RTL">ی</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> رسانه های ورزشی در عرصه ی بین المللی است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مقالات حوزه</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"></span><span lang="AR-SA" dir="RTL">ی رسانه های ورزشی شامل 1360 مقاله است که از سال 1983 تا 2016 در پایگاه استنادی وب اوساینس (آی.اس.آی) نمایه شده است که با بهره گیری از تکنیکهای علم سنجی، متن کاوی، تحلیل شبکه ای و نرمافزاری مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است. تحلیل ها شامل شناسایی روند کمی پژوهشها در طول زمان، مجلات برتر ازنظر تعداد مقاله، توزیع جغرافیایی پژوهش های مرتبط، شبکه همکاری کشورها و پربسامدترین واژه های بهکاررفته در عنوان، چکیده و کلیدواژه است. نتایج نشان داد که از سال 1983 تا 2016 تعداد پژوهش های انجامشده در حوزه رسانه های ورزشی رشد نسبی داشته است و از نه مقاله در سال 1983 به 92 مقاله در سال 2016 رسیده است. بیشترین سهم چاپ مقاله در حوزه رسانه های ورزشی را مجله</span><span>MEDICINE AND SCIENCE IN SPORTS AND EXERCISE </span><span dir="RTL"> <span lang="AR-SA">با چاپ 133 مقاله داشته است. همچنین کشور ایالاتمتحده با چاپ 670 مقاله و مشارکت در 49 درصد مقالات چاپشده، نسبت به سایر کشورها با اختلاف زیاد، بیشترین سهم تولید مقالات حوزه رسانه های ورزشی را دارد. واژه های «</span></span><span>sport</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">»، «</span><span>medium</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">» و «</span><span>performance</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">» به ترتیب با 138، 129 و 124 بیشترین تکرار در عنوان و چکیده مقالات منتشرشده را از آن خودکردهاند و کلیدواژه های </span><span>rehabilitation</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">، </span><span>community</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> و </span><span>internet</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> بیشترین تکرار را در کلیدواژه های مقالات داشتهاند.</span>https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4129_c1e851e6ea4a81ccd0707834d77bfd68.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784420170823Quality Assessment Website of the Ministry of Sport and Youth using Analytical Hierarchy Processارزیابی کیفیت وبسایت وزارت ورزش و جوانان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی63714000FAنازدارپرویندانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورابوالفضلفراهانیاستاد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورناهیدهپرویندانشجوی دکترای تربیت بدنی، دانشگاه ارومیهسامانابراهیم حصاریکارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشگاه آزاد اسلامی بنابJournal Article20170414In recent years one of the main websites of organizations the tools to communicate and provide appropriate services to organizations, users and their stakeholders has become. The most important aim to provide information to them. web site plays an important role in advancing the goals of the Electronic Government. Given the crucial role of the Ministry of Sports and Youth The purpose of this study was to assess the quality of the website of the Ministry of Youth and Sports. The population of the study consisted of expert teachers in the management of sports media that number was 31. Due to the low number of population of the entire population were sampled. Measuring instruments in this study, standard questionnaire to assess the true parentage Web (1387), respectively. To analyze the data, analytic hierarchy process (AHP) and Expert Choice12 software was used. The results show that use 0.62 and 0.38 charm and integrity of the highest and lowest weight to interact allocatedدر سالهای اخیر وب سایتها به یکی از اصلیترین ابزار سازمانها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمانها، کاربران و ذینفعان خود تبدیلشده است؛ که مهمترین هدف آنها ارائه اطلاعات به آنهاست. وب سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علیرغم صرف هزینههای زیاد برای طراحی و پیادهسازی وب سایت از طرف سازمانها توجه بسیار کمی بر ارزیابی عملکرد وب سایتهای طراحیشده است. با توجه به نقش خطیر وزارت ورزش و جوانان در همین راستا هدف این پژوهش ارزیابی کیفیت وب سایت وزارت ورزش و جوانان است. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید خبره در مدیریت رسانههای ورزشی بودند که تعدادشان 31 نفر بود. به علت کم بودن تعداد جامعه آماری از نمونهگیری کل شمار استفاده گردید. ابزار اندازهگیری در این تحقیق، پرسشنامه ی استاندارد ارزیابی وب سایت حقیقی نسب (1387) بود. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرمافزار Expert Choice12 استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که قابلیت استفاده 62/0 و جذابیت 38/0 بوده و انسجام بیشترین و تعامل کمترین وزن را به خود اختصاص داده است.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4000_0e811ca31d255a5aab6d965a8506593a.pdf