دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121Identify of sport’s stars brand in the Advertising showبررسی برند ستارگان ورزشی در برنامههای تبلیغاتی11203249FAحسینعیدیاستادیار/ دانشگاه رازی0000-0002-6039-7826اکرمقبادی یگانهمربی/دانشگاه رازی کرمانشاهفرهادنظریدانشجو/ دانشگاه ارومیهJournal Article20160425Nowadays, using of sports stars in marketing and advertising of goods is located in strategic marketing programs in many clubs in the world. Sports stars as reference groups according to their specific and unique capabilities could encourage consumers to use the product to be produced. The aim of this study was to investigative the factors of the brand athletic which are effective. The study population included all experts and elite sport management. For this purpose, using snowball sampling 200 individuals participated in this study. Questionnaire was used for research, have ten subscales. Descriptive (frequency, mean and frequency tables) and inferential statistics (Cronbach's alpha, factor analysis and Frydmdn test) were used to analyze the data. The findings showed that exercise expertise is the most important factors in athletes. Other dimensions were as competitive style, sporting character, competitiveness, physical attractiveness, symbols, fitness, and lifestyle and role models .So marketers and brand managers to develop specialist athletes playing sports can benefit athletes and the success of advertising.امروزه استفاده از ستارگان ورزشی در بازاریابی و تبلیغات کالاها در بسیاری از برنامههای بازاریابی باشگاهها قرار گرفته است. ستارگان ورزشی بعنوان گروههای مرجع با توجه به قابلیتهای ویژه و منحصر بفرد خود میتوانند باعث ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از محصولی خاص گردند. هدف از این پژوهش بررسی عواملی است که در تبلیغات برند ورزشکار مؤثر هستند. جامعه آماری شامل کلیه متخصصان و نخبگانی بود که در زمینه برند فعالیت داشتند. بدین منظور با استفاده از نمونه گیری گلولهبرفی تعداد 200 افراد در این مطالعه شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه مشتمل بر 33 سوال و دارای ده خرده مقیاس بود. از آمار توصیفی (درصد فراوانی، میانگین و جداول فراوانی) و آمار استنباطی (آلفای کرونباخ، تحلیل عاملی و آزمون فریدمدن) برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها نشان داد که تخصص ورزشی ورزشکار بیشترین میزان اهمیت و الگوی نقش کم اهمیتترین را در برند ورزشکاران داشت. سایر ابعاد به ترتیب شامل: سبک رقابت، منش ورزشی، رقابت جویی، جذابیت فیزیکی، سمبل، تناسب اندام، سبک زندگی و الگوی نقش بود. بنابراین بازاریابان و مدیران ورزشی میتوانند از ورزشکاران متخصص در جهت ساخت برند ورزشکار و موفقیت تبلیغات بهره جویند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3249_ee7748011d00620c73dbe836c56f715b.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121The relationship between the cost and rank in the Premier League football clubs (Case Study Printed media in League XIV)بررسی ارتباط بین هزینه و رتبه در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی از رسانه های نوشتاری در لیگ چهاردهم)21273259FAعباسشعبانیهیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهنJournal Article20160830Football is the most popular sport in most countries, so much so that many countries have made it their national sport. They cost a lot of sports teams and financial resources are crucial for the club. The aim of this study was to investigate the relationship between cost and rank League clubs Iran. Analytic study method in terms of data collection and the target field is applied. This research was secondary data collected through the final tables of the Football League Football League Iran and valid documents in relation to the cost of teams were Printed media in fourteenth in the league. The study population consisted of all the clubs in the Premier League football club in Fsl1393-1394 to 16. Analysis of the data by descriptive test and Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation and regression testing was conducted. The results showed that the variable cost and rank League between the two countries there is an inverse relationship between the body, meaning that the cost is higher ranked teams in the league team in the league has fallen and projections indicate that this is 24% related to the cost of changes to the rank of Major League Soccer league.فوتبال پرطرفدارترین و محبوبترین ورزش در اغلب کشورها محسوب می شود، تا آنجا که بسیاری از کشورهای جهان آن را ورزش ملی خود قرار داده اند. محققان هزینه های زیاد تیم های ورزشی و کسب منابع مالی برای باشگاه ها را حیاتی تلقی می کنند. هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین هزینه و رتبه در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران می باشد. روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی و به لحاظ گردآوری داده ها میدانی و از نظر هدف کاربردی می باشد. داده های جمع آوری شده این پژوهش ثانویه بوده و از طریق جداول پایانی لیگ فوتبال ایران و مدارک معتبر سازمان لیگ فوتبال در ارتباط با هزینه های تیم های موجود در لیگ چهاردهم توسط رسانه های نوشتاری به دست آمد. جامعۀ آماری پژوهش حاضر شامل کلیۀ باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل1393-1394 به تعداد 16 باشگاه بود. تجزیه و تحلیل داده های بوسیله آمار توصیفی و آزمون های کلموگروف اسمیرنف، آزمون پیرسون و آزمون رگرسیون صورت پذیرفت. نتایج این پژوهش نشان داد بین دو متغیر هزینه و رتبه لیگ برتر فوتبال کشور رابطه معنادار معکوس وجود دارد بدن معنا که هرچه هزینه های تیم ها در لیگ بالاتر رفته است رتبه تیم ها در لیگ کاهش پیدا کرده است و پیش بینی ها نشان گر این است که حدود 24 درصد تغییرات در رتبه در لیگ برتر فوتبال مرتبط با هزینه های لیگ می باشد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3259_61516a838145e95ec5e9f171ad3ebdc1.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121Compare local media sports content application with an emphasis on sports coverageمقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی با تأکید بر پوشش رشته های ورزشی30383250FAحامدنظرویسیکارشناس مجری برنامه های ورزشی شبکه استانی کردستانحمیدقاسمیاستادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331سردارمحمدیاستادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه کردستانJournal Article20160211The aim of this study was to compare the content of sports programs on local media coverage was different sports. The research method in this study is applied and the quality strategy through content analysis and the field was conducted by the researcher.north-eastern and south-eastern provinces of Khorasan and Sistan-Baluchestan, respectively, and in the center of Tehran Province were selected. Athletic programs network television programs of each randomly selected and a total of three weeks were studied. Qualitative data obtained from the chi-square statistical equations for spss version 16 software was used for comparison in this study. The results show that the content of selected provincial sports television networks are based on coverage of sports, there are significant differences. So the total sports program aired on 327 for four months researching the sport of football (8/3%) Maximum coverage than other sports fields and dedicated to the sport of basketball and handball (4/6%) and (2/8%) respectively in second and third. More sports programs with statistically equal (77/1%) displayed a combination of sports and other sports have not paid attention to. At the time the study was broadcast Live Football match and other sports competitions not covered. TV provinces according to their position in the eyes of the people they cover a fair and balanced look at the phenomenon an important role in sports, information about of the sport and engagement than other media have.هدف از پژوهش حاضر مقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی براساس پوشش رشته های مختلف ورزشی بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر استراتژی کیفی است که از طریق تحلیل محتوا و به صورت میدانی توسط محقق انجام گرفت. جامعه آماری سیمای استان های کشور بود. به ترتیب استان های کردستان و خوزستان، از شمال شرقی و جنوب شرقی به ترتیب استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و در مرکز هم استان تهران انتخاب گردید. برنامه های ورزشی این شبکه های تلویزیونی به صورت تصادفی انتخاب و در مجموع برنامه های هر شبکه به مدت سه هفته مورد بررسی قرار گرفت. سپس از طریق برگه کدگذاری که شامل 148واحد تحلیل می باشد اقدام به کدگذاری برنامه ها گردید و سپس از روش آماری کیفی کای اسکوار برای انجام معادلات آماری و نرم افزار spss نسخه 16 برای مقایسه ها در این پژوهش استفاده شد. نتایج نشان می دهد بین محتوای برنامه های ورزشی شبکه های تلویزیونی استانی منتخب بر اساس پوشش رشته های ورزشی مورد بررسی تفاوت معنی داری وجود دارد. در میان رشته های ورزشی فوتبال با( 3/8 % ) بیشترین پوشش را نسبت به سایر رشته های ورزشی به خود اختصاص داد. سیمای استان ها با توجه به جایگاهی که در نزد مردم دارند می توانند با پوشش متوازن و نگاهی عادلانه به پدیده فراگیر ورزش نقش ارزنده ای را در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و جذب مخاطبین ورزشی نسبت به سایر رسانه های جمعی داشته باشند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3250_e9b9786e9557d6a0f647cbc0bb836294.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121Assessing and ranking the sports media from the point of view of students on the basis of multi-criteria decision-making methodsارزیابی و رتبه بندی رسانههای ورزشی از زوایه دید دانشجویان بر اساس روشهای تصمیم گیری چند شاخصه39493251FAمحمدثابت مطلقدانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائیمجتبیآقاییدانشجوی دکتری مدیریتJournal Article20160615Abstract<br />Sports media plays an important role in the development, education and culture of the country. The evaluation of the sports media can help to develop and promote sports media standards and identify strengths and weaknesses them. Therefore, in this paper we will attempt to identify the various criteria that has role in the process of evaluating sports media and then evaluate and prioritize the various sports media. Research method is Practical and descriptive. To conduct this study, confirmatory factor analysis and multi-criteria decision making methods along with the SPSS, Expert Choice, and Excel is used. The study population is students of Tehran Metropolis. The results show that eight criteria from among of research criteria approved by factor analysis. Based on Analytical Hierarchy Process the Information accuracy and cultural issues and values have gained the most weight. Among of the research alternatives also sports websites and TV sports network dedicated to the highest rank.<br />Keywords: sports media, Assessing, Factor Analysis, multi-criteria decision-making, AHP, Topsis.چکیده <br />رسانههای ورزشی نقش مهمی را در توسعه، آموزش و فرهنگ سازی کشور ایفا میکنند. بنابراین ارزیابی رسانههای ورزشی میتواند به تدوین و ترویج استاندارهای رسانههای ورزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها کمک نماید. از این رو در این مطالعه تلاش میشود ابتدا شاخصهایی که در فرآیند ارزیابی رسانههای ورزشی نقش دارند شناسایی شود و سپس به ارزیابی و اولویت بندی رسانههای ورزشی مختلف پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی میباشد. برای انجام پژوهش از روشهای تحلیل عاملی تاییدی و تصمیم گیری چند شاخصه و نرم افزارهای SPSS، Expert Choice، و ٍExcel استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کلانشهر تهران میباشند. نتایج پژوهش نشان میدهد که از میان معیارهای پژوهش هشت معیار به وسیله تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفته شد که بر اساس نتایج فرآیند تحلیل سلسله مراتبی صحت اطلاعات و توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی بیشترین وزن را کسب کردهاند. همچنین از میان گزینههای پژوهش نیز بر اساس نظر دانشجویان وب سایتهای ورزشی و شبکههای ورزشی تلویزیون به ترتیب بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3251_18db474fa9534f09ec9ab58e5496e9b2.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121Study the Effectiveness of E-Learning Courses in Payame Noor Universityمطالعه کارآمدی دوره های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور50573252FAعبدالحمیدزیتونلیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورمرتضیرضایی صوفیدانشیار پیام نورJournal Article20160421The aim of this research was to study the effectiveness of e-learning courses in Payam Noor University from the perspective of sport management students. The research method was descriptive and survey. The Statistical Society of this study were master science of sport management students in PNU. The sample consisted of 84 students of sports management that was selected through random sampling. To collect data was used a standard questionnaire (Rastegarpor and Gorjozade,1390). The validity of questionnaire was verified by using comments of experts in sport management and the reliability of the total questionnaire was found to be (α = 0.93) according to Chronbach’s alpha. For data analysis were used descriptive and inferential statistics (T- test) . The results and findings of this study showed that all components of e-learning courses in Payam Noor University was efficient and desirable, except quality of access to the user interface and effective exercises and assignments.هدف از این پژوهش مطالعه کارآمدی دوره های آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور بودند. حجم نمونه شامل 84 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بودند که به صورت هدفمند و غیر تصادفی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد رستگار پور و گرجی زاده (1390) استفاده شد که روایی آن، توسط اساتید صاحب نظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ ( 93/0 = آلفا) تایید شد. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی تک متغیره) استفاده شد. نتایج و یافته های تحقیق حاضر نشان داد که تمامی مؤلفههای کارمدی دوره های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور به جز کیفیت دسترسی دانشجویان به واسط کاربر و کارآمدی تمرین و تکالیف ارائه شده در یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی کارآمد و مطلوب بوده است.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3252_91c8d944ccaeda306866e926784f18db.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55784120161121The relation of information technology with organizational structure and participative management from the viewpoints of employees of the department of sport and youth in northwest of Iranارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران58703253FAسلمانجعفریمسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغهشهروزغایب زادهدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه رازیبهراماکبریدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورعباسصادقپورکارشناسی ارشد مدیریت ورزشیJournal Article20160828The aim of this research was study of the the relation of information technology with organizational structure and participative management from the viewpoints of employees of the department of sport and youth in northwest of Iran. The research method was correlative-descriptive and the statistical population included all the employees of department of sport and youth in northwest of Iran (East Azerbaijan, West Azerbaijan and Ardabil) that total number of them were 462 persons. For sample, 214 persons were selected by using clustered and random sampling method. for collect information were used from three standard questionnaires from workers' information technology (1393), Robbins' organizational structure (1995) and theoretical-participative management questionnaire for Komishani (1384). for analyze data were used from Pearson correlation coefficient and regression tests. The results showed: there is meaningful and positive relation between information technology with organizational structure and participative management from the viewpoints of employees of the department of sport and youth in northwest of Iran. also, information technology has affect on organizational structure and participatory management from the viewpoints of employees of the department of sport and youth in northwest of Iran. the results of structural equation modeling showed that the model of the relationship between information technology, organizational structure and corporate governance of the goodness of fit is good. The total result is that using Information Technology and appropriate structure with complexity, formality and right concentration makes more active participation of staff and flourishing creativity.هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) تشکیل میدهند که تعداد کل آنها 462 نفر میباشد. برای نمونه تحقیق هم 214 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از 3 پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات کارگر(1393)، ساختار سازمانی رابینز(1995) و پرسشنامه مدیریت مشارکتی نظری کمیشانی(1384) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران تاثیر دارد. نتایج آزمون مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که ارائه مدل رابطه بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از نیکویی برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری کلی اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ساختار متناسب و دارای پیچیدگی، رسمیت و تمرکز مناسب زمینه مشارکت بیشتر و فعالتر کارکنان و شکوفایی خلاقیتها را ایجاد میکند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3253_a3fec258c5aac7fd5148ca94f29c1b3b.pdf