دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822The impact of mass media on the control of corruption in footballتاثیر رسانههای جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال11242973FAعلیرضازارعدبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارسصدیقهحیدری نژاداستاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمرانرضوانشیرالیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهوازJournal Article20160121The aim of the present study the influence of mass media on the control of corruption in football. The study population consisted of all players in terms of purpose and working in the Iranian Premier League (420 = N) which uses a simple random sampling and the sample was determined by Cochran (203 = n). A questionnaire to collect data on the impact of the mass media 23 questions in 4 subscales (of culture, of education, of information and of social contributions) and section 15 questions in 4 small techniques to control corruption scale (of the effectiveness of laws, regulatory factors, cultural factors and economic factors and subsistence) was set up and developed. The validity and content validity of construct validity and reliability using Cronbach's alpha reliability coefficient was investigated. Data for the analysis of Pearson correlation coefficient using spss software and structural equation modeling approach was used by AMOS software.The results showed that the mass media with a correlation coefficient 0/812 to control corruption in football and there is a positive correlation. SEM results showed that the mass media with the value of 0/78 and critical ratio (CR) 5/123 impact on the control of corruption in football. The mass media to promote transparency, reduce corruption plays an effective role as an increase in the transparency procedures, increase the participation of citizens and ensure their rights in the management of sports organizations.هدف پژوهش حاضر تاثیر رسانههای جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر ایران (420 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (203 =n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تاثیر رسانههای جمعی 23 سوال در 4 خرده مقیاس (عوامل فرهنگ سازی، عوامل آموزشی، عوامل اطلاع رسانی و عوامل مشارکت اجتماعی) و بخش روشهای کنترل فساد اداری 15 سوال در 4 خرد مقیاس (عوامل اثر بخشی قوانین، عوامل نظارتی، عوامل فرهنگی و عوامل اقتصادی و معیشتی) تنظیم و تدوین شد. روایی پرسش نامه با استفاده از روایی محتوایی و روایی سازه و پایایی از ضریب پایایی آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. برای تجریه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss و از رویکرد معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد رسانه جمعی با ضریب همبستگی 812/0 با کنترل فساد در ورزش فوتبال رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که رسانههای جمعی با مقدار ضریب مسیر 78/0 و نسبت بحرانی(CR)123/5 بر کنترل فساد در ورزش فوتبال تاثیر دارد. رسانه جمعی با ارتقا شفافیت فعالیت، در کاهش فساد نقش بسیار موثری ایفا میکند؛ چرا که افزایش در شفافیت رویهها سبب افزایش مشارکت شهروندان و اطمینان از حقوقشان در نحوه اداره سازمانهای ورزشی میگردد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2973_7c63a860ff62a6e45070cba4df28a42d.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822Relationship between word of mouth advertising with customer intention to revisit in sport clubs: The Study of Ilam`s bodybuilding clubsارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل حضور مشتریان در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام ایلام25342974FAحسینکردلوکارشناس ارشد دانشگاه خوارزمی0000-0003-2395-2031رضاخورشیدیدانشجوی دکتری دانشگاه خوارزمیعلیرضاالهیاستادیار دانشگاه خوارزمیJournal Article20160212The purpose of this study is to describe and determine the relationship between word of mouth advertising and intention to revisit in Ilam’s bodybuilding clubs. The population of study includes all costumers of bodybuilding in Ilam’s that have one year attendance in this clubs. To do this, 280 were randomly selected customers from bodybuilding clubs and data was collected through Junk word of mouth advertising questionnaire (2007) and reliability α=0.85, Lim intonation to revisited questionnaire (2006) and reliability α= 0.91. Research method was Correlational and Pearson correlation coefficient and linear regression were used for analyze data. The result of the regression analysis revealed that all the components of word of mouth advertising had the capability of predicting the customer intention to revisit in bodybuilding club (The component elements of receivers expertise). The component actively sought by congruence had the most effect and tie strength had the least effect on the customer intention to revisit in bodybuilding club.هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین تبلیغات دهان به دهان و تمایل حضور مشتریان باشگاههای پرورش اندام ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشتهاند را تشکیل دادند. به این منظور 280 مشتری از باشگاههای بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگیهای فردی از طریق چکلیست و پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان جانگ (2007) و با پایایی 82/0=α و پرسشنامه تمایل حضور مجدد لیم (2006) و با پایایی 91/0=α، جمعآوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، همه مؤلفههای تبلیغات دهان به دهان قابلیت پیشبینی تمایل حضور مشتریان باشگاههای پرورش اندام را دارند (به جزء مؤلفه تخصص گیرنده). بطوری که مؤلفه پیگیری اطلاعات بیشترین و قدرت رابطه کمترین تأثیر را بر تمایل حضور مشتریان به باشگاههای پرورش اندام را داشتند. با عنایت به یافتهها، ضروری است به کیفیت و قیمت خدمات توجه شود، تا رضایت مشتریان جلب شود و در نتیجه رضایت مشتریان باعث تبلیغات دهان به دهان برای حضور مشتریان جدید در باشگاههای پرورش اندام شود.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2974_da5e5da75d55ef973dace89884978ae0.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822Identity of motivation and reasons tattoo in athletesشناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران35442975FAقاسممهرابیدانشجوی دکتری دانشگاه تهرانمحمد ابراهیمرزاقیدانشجوی دکتری، مدیریت ورزش دانشگاه تهران- تهران- ایرانفایزهیزدانیدانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت مالی دانشگاه حکیمان - بجنورد - ایرانJournal Article20160516Objective of this study was to identity of motivation and reasons tattoo in athletes. Methods of this study was a descriptive, in terms of data collection was survey. The population consisted of talented athletes that were over 12 years of age, Therefor, 223 professional athletes that have top condition select as sample. Measuring tools was one researcher-made questionnaire (27 questions), with content validity of the tools was confirmed by experts, and tools reliability was obtained using Cronbach's alpha as α = 0.87. Factor analysis, with a varimax rotation was used to analyze the data. According factor analysis, 27 items having appropriate factor loading were stand in 4 express individuality, aesthetics, social/group cohesion, conveying a personal message. Result showed that express individuality factors had most important (%23.890 of variance) and conveying a personal message had least important (%7.771 of variance) in explanation of motivation and reasons tattoo in athletes.<br />Kاین پژوهش با هدف شناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران انجام گرفت. پژوهش از نوع توصیفی و از حیث جمعآوری اطلاعات پیمایشی بود. جامعة آماری تحقیق را ورزشکاران دارای خالکوبی بالای 12 سال تشکیل میداد، به این ترتیب، 223 ورزشکار که از شرایط فوق برخوردار بودند بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری دادهها یک پرسشنامه 27 گویه ای محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصین مورد تأیید قرار گرفت و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متعامد استفاده شد. براساس تحلیل عاملی، 27 سوال پرسشنامه در 4 عامل ابراز هویت، زیبایی شناسی، همگنی گروهی، انتقال پیام قرار گرفتند. میزان اهمیت عاملها از دیدگاه آزمودنیها نشان داد، عامل ابراز هویت به عنوان با اهمیتترین عامل (890/23= درصد واریانس) و عامل انتقال پیام به عنوان کم اهمیتترین عامل (771/7= درصد واریانس) انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران را تبیین میکند. <br /><br />https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2975_76d3c073c8c9f545226531d8d5d6c406.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822Inquiry into the applications of communication theories in the field of sport:
Instagram content analysis with a focus on Uses and gratifications theoryکنکاشی در کاربستهای نظریههای ارتباطات در حوزه ورزش: تحلیل مضمون صفحه اینستاگرام با تمرکز بر نظریه استفاده و رضایتمندی45582847FAشهرزادنیریاستادیار دانشگاه تربیت مدرسمرجانصفاریاستادیار دانشگاه تربیت مدرس0000-0002-0257-7896Journal Article20160620This study for understanding the applications of communication theories in the field of sport was developed in three parts: (1) A review of the six most cited communication theories (Agenda Setting, Framing, Cultivation, Disposition-Based Theory, Social Identity and Hegemonic); (2) A introduction of relatively new link between social media and sport communication studies (Parasocial interaction and uses & gratifications theories) And (3) applying the uses & gratifications theory as the basis for analysing Sardar Azmoun’s motives for using Instagram. For this purpose the content analysis as an efficient method of qualitative analysis was used. 100 recent posts of 246 total posts of Sardar Azmoun’s Instagram were analyzed to extract themes. Data analysis in order to identify the motives of Instagram users showed six major themes and eleven sub-themes: Interactivity with other athletes and fans main theme consisting of Prayer, love of country, thanks and greeting Sub-themes; diversion main theme consisting of providing information about the interests sub-theme; information sharing main theme consisting of offering insights about coaches and offering insights about other athletes sub-themes; linking to content main theme consisiting of pointing fans to places of interest sub-theme; fanship main theme consisitining of sharing their fandom of other sports sub-theme and promotional main theme consisting of endorsing public relations efforts and stimulating motives sub-themes.پژوهش حاضر با هدف آشنائی با کاربستهای نظریههای ارتباطات در حوزه ورزش در سه بخش (1) مروری بر شش نظریه پراستناد ارتباطات (برجستهسازی، چارچوبسازی، کاشت، مبتنی بر تمایلات، هویتاجتماعی و هژمونیک)؛ (2) معرفی پیوند نسبتاً نوظهور رسانههای اجتماعی و تحقیقات عرصه ارتباطات ورزشی (نظریههای تعامل فرا اجتماعی و استفاده و رضایتمندی) و (3) استفاده از نظریه استفاده و رضایتمندی به عنوان چارچوب مبنائی جهت تجزیه و تحلیل انگیزههای سردار آزمون در استفاده از رسانه اینستاگرم تدوین شده است. برای این منظور از روش تحلیل مضمون به عنوان یک شیوه کارآمد تحلیل کیفی استفاده شد. 100 پست اخیر از مجموع 246 پست صفحه اینستاگرام سردار آزمون جهت استخراج مضامین مورد تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها به منظور شناسایی انگیزههای کاربر اینستاگرام شش دسته مضمون اصلی و یازده دسته مضمون فرعی را نشان داد: مضمون اصلی برقراری تعامل با سایر ورزشکاران و هواداران مشتمل بر مضامین فرعی دعا، حب وطن، تشکر و سلام و احوالپرسی؛ مضمون اصلی تفریح مشتمل بر مضمون فرعی ارائه اطلاعات پیرامون علایق و دلبستگیها؛ مضمون اصلی به اشتراک گذاردن اطلاعات مشتمل بر مضامین فرعی ارائه دیدگاه در مورد مربیان و ارائه دیدگاه در مورد سایر ورزشکاران؛ مضمون اصلی برقراری حلقه ارتباطی با محتوا مشتمل بر مضمون فرعی نشان دادن مکانهای مورد علاقه؛ مضمون اصلی طرفداری مشتمل بر طرفداری از سایر ورزشها و مضمون اصلی تبلیغات مشتمل بر مضامین فرعی روابط عمومی و تحریک و تقویت انگیزه.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2847_4e119ead13436adc414a90ed0565b6ae.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822Prioritization of the Academic Websites of Payame Noor University with Determination of their position in the worldاولویت بندی وب سایت های مراکز دانشگاهی پیامنور کشور و تعیین جایگاه این مراکز در دنیا59682976FAمحمدعلیقرهدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورعلیرضاذاکریاندانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تهرانعلیذاکریاندانشجوی دکتری برنامه ریزی و مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانJournal Article20160522The present paper's purpose is to prioritize the Payame Noor University (PNU) websites and to determine their universal position.Throughout a cross-sectional study which was conducted in 2015, the Statistical population of the survey included the entire PNU Academic Websites. PNU Academic Websites were analyzed as the statistical sample (N=53).First, a list of all websites of PNU centers was conducted to the Ministry of Science, Research and Technology institutions. For the website use (Webometrics.info),the data were reviewed and analyzed.The result has shown that from the entire 11,992 universal academic centers, 7508 and 609 centers are in Asia and in Iran, respectively. PNU has had 53 Academic Website, but due to non-compliance with the standard requirements for websites, its rank has not been mentioned in the list. PNU website has the scores 16 in the country, and the score 1786 in the world. PNU of Isfahan achieved the scores 117 and 8440 in the country and in the world, respectively.PNU of Qom has achieved the scores 125 and 8934 in the country and in the world, respectively as Payame Noor top three Universities.The rummy PNU evaluated to have the score 609 as fifty-third website in Iran, with its universal score being 22,107.هدف پژوهش حاضر، اولویتبندی وبسایتهای مراکز دانشگاهی پیامنور کشور و تعیین جایگاه این مراکز در دنیا بود که طی یک مطالعه مقطعی در نیمه اول 1394 انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیه وبسایتهای مراکز دانشگاهی پیامنور کشور تشکیل میداد (53=N) که کلیه وب سایتها بهعنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدا فهرست کلیه وبسایتهای مراکز دانشگاهی تربیتبدنی و غیر تربیتبدنی، استخراج و با مراجعه به پایگاه وبسنجی (webometrics.info)، اطلاعات مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد، 11992 وبسایت مراکز دانشگاهی در جهان وجود دارد که 7508 مورد در آسیا و 609 مورد در ایران واقع شده است و سهم دانشگاه پیامنور 53 مورد است که به دلیل عدم رعایت شرایط استاندارد محیط وبی غالب دانشگاهها در این لیست قرار نگرفتهاند. در اولویتبندی وبی دانشگاهها، دانشگاه پیامنور مرکز با داشتن مناسبترین وبسایت در بین دانشگاههای پیامنور با 16 در کشور و در دنیا رتبه 1786، دانشگاه پیامنور اصفهان با رتبه 117 در کشور و در دنیا رتبه 8440 و دانشگاه پیامنور قم با رتبه 125 در کشور و در دنیا رتبه 8934 بهعنوان سه دانشگاه برتر و همچنین دانشگاه پیامنور رامیان با رتبه 609 پنجاه و سومین وبسایت و در دنیا 22107 را به خود اختصاص دادند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2976_1fc936e74c2919f461ed7f8f9171604b.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55783420160822The effect of mass media on financing of the sport boards (Case study: Golestan Province)تأثیر رسانه های جمعی بر تأمین منابع مالی هیئت های ورزشی (مورد مطالعه استان گلستان)69762977FAزین العابدینفلاحاستادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان،ایرانمحمدعلیآقاخانیکارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، ایرانJournal Article20160524The aim of this research was to study the effect of mass media (TV, radio, newspapers, magazines, satellite, internet and cinema) on financing of the sport boards in Golestan Province. The research adopted a descriptive method and was carried out as a field study. The statistical population consisted of 184 of the sport boards members of Golestan Province. Using the simple random sampling and using Cochran Equation, 127 people were selected. To gather the data we used researcher-made questionnaire which was submitted to teachers and sports management professors to confirm the content validity. The tool reliability was gained through the Cronbach's alpha 0.89. To analyze the data, descriptive and inferential statistical methods were used. The results showed that TV programs, magazines and internet content have the highest impact on financing of the sport boards. And cinema, satellite, radio broadcasts and newspapers contained have the lowest impact on financing of the sport boards of Golestan Province.هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه های جمعی (تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، ماهواره، اینترنت و سینما) بر تأمین منابع مالی هیأت های ورزشی استان گلستان بود. روش تحقیق توصیفی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه مسئولین هیات های ورزشی استان گلستان (رئیس، نایب رئیس، دبیر و مسئول روابط عمومی) به تعداد 184 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 127 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آنها توسط اساتید و متخصصین ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان دادند که برنامه های تلویزیونی، محتوی مجلات و اینترنت به ترتیب بیشترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی در استان گلستان داشتند. و سینما، ماهواره، برنامه های رادیویی و محتوی روزنامه ها به ترتیب کمترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی استان گلستان داشته اند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2977_a2e06da81908d05f7b87449768279455.pdf