دانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131217The Relationship between communication skills and leadership styles among Isfahan’s sport media managersنقش مهارت های ارتباطی در انتخاب سبک رهبری مدیران رسانه های ورزشی استان اصفهان913584FAرسولنظریاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگانایرجدادخواهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کردستانمظفریکتایاراستادیار دانشگاه آزاد اسلامی سنندجJournal Article20130908This study aimed to find the relationship between communication skills and leadership styles. The methodology of this field study was descriptive-correlation. A sample of sixty five Isfahan’s Media managers who were chosen randomly participated in this study. The standard multi-factor leadership questionnaire and communication skills questionnaire were used to collect data. The collected data was analyzed using Pearson’s correlation test and repeated measures ANOVA. The results showed that 58.5 percent of the sample had transformational leadership style, 40 percent had pragmatic leadership style, and only 1.5 percent had Laissez-Faire leadership style. Repeated measures ANOVA showed a significant difference between the means of the three styles. It also showed that experts’ use of transformational and pragmatic leadership styles was significantly higher than their use of Laissez-Faire leadership style. Transformational and transactional leadership styles also had significantly positive relationship with communication skills.این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی با سبکهای رهبری انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بود و بهصورت میدانی اجرا شد.<em> </em>165 نفر از مدیران رسانههای ورزشی استان اصفهان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی موردبررسی قرار گرفتند. برای جمعآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد چندعاملی رهبری MLQ-X5 و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جیای مورد استفاده قرار گرفت. از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس اندازههای تکراری برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که 58/5% از گروه نمونه داری سبک رهبری تحولگرا، 40% سبک رهبری عملگرا و تنها 1/5% دارای سبک رهبری عدم مداخله بودند. آزمون تحلیل واریانس اندازههای تکراری نشان داد که بین میانگین سه سبک رهبری تفاوت معنادار وجود دارد و کارشناسان از سبکهای رهبری تحولگرا و عملگرا بهطور معناداری بیشتر از سبک رهبری عدم مداخله استفاده میکنند. همچنین بین سبک رهبری تحولگرا و مبادلهای با مهارتهای ارتباطی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_584_1564fc0cffe90dda2114ae51b870500f.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131217Designing relationship model of emotional intelligence and study of computer anxiety in sport organizationsبررسی میزان اضطراب رایانه در سازمان های ورزشی ایران1422585FAسردارمحمدیاستادیار دانشگاه کردستانJournal Article20130905Todays, computer and its widespread influence have caused anyone involved with the technology, and it is dealing.The growing demand of expansion is associated with anxiety and stress for many people.Therefore; researcher performs a correlation study in order to study computer anxiety in sport organizations and was selected 574 of managers and experts by using a random sampling. Standard instrument was computer anxiety questionnaire from Heinz, Glass and Knight (1987) that a group of University experts confirmed it.For the analysis of data, confirmatory factor analysis, t independent, correlation coefficients of two series - the point (r<sub>Pbis</sub>) and (r<sub>ser</sub>), one-way analysis of variance was used the.Results showed that there is no significant relationship between age (P≥0.821) and sex (P≥0.599) with computer anxiety but the relationship between level of education (P≤0.025), organizational post (P≤0.035), experience (P≤ 0.004) with computer anxiety was significantly.There is significant difference between computer anxiety in the physical education organization, sport federations and Physical Education in schools (F<sub>2,37 </sub>=3.339, P≤0.037). Finally, computer anxiety is a dynamic process and has different dimensions and complexity that should not simply look at it and studied.رایانه و نفوذ گسترده آن در عصر حاضر باعث شده که هر کسی به نحوی با این فنآوری درگیر شده و با آن سروکار داشته باشد. این تقاضای روبه گسترش برای بسیاری از افراد با اضطراب و استرس همراه است. لذا بهمنظور بررسی میزان اضطراب رایانه در سازمانهای ورزشی ایران تحقیقی از نوع همبستگی اجرا و تعداد574 نفر از مدیران و کارشناسان با استفاده از نمونه گیری تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد اضطراب رایانه هاینس، گلاس و نایت(1987)بود که روایی صوری و محتوایی آن را گروهی از متخصصین صاحبنظر دانشگاهی مورد تأیید قرار دادند. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تأییدی، t مستقل، ضرایب همبستگی دو رشته- نقطهای (r<sub>Pbis</sub>) و رشتهای کلی (r<sub>ser</sub>)، تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. یافته ها نشان دادند بین سن(821/0≤P) و جنس(599/0≤P) با اضطراب رایانه رابطه معنی داری وجود ندارد اما این رابطه در سطح تحصیلات(025/0≥P)، پست سازمانی(035/0≥P)، سابقه کار(037/0≥P) و میزان تجربه(004/0≥P) با رایانه معنیداری بود. بین اضطراب رایانه در سازمان تربیتبدنی، فدراسیونهای ورزشی و اداره کل تربیتبدنی مدارس تفاوت معنی داری بدست آمد(037/0≥P، 339/3= F<sub>2,347</sub>). درنهایت میتوان گفت اضطراب ناشی از رایانه، فرآیندی پویا و چند سویه است، ابعاد گوناگون و پیچیدگی قابلتوجهی دارد که نباید بهطور ساده به آن نگاه و موردمطالعه قرار داد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_585_228ec79b96aede863eefe67046af0b37.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131117Content analysis of sports programs with emphasis on state television coverage of women's sportتحلیل محتوای برنامه های ورزشی سیمای استان ها با تأکید بر پوشش ورزش بانوان2330586FAحمیدقاسمیاستادیار دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331ابوالفضلفراهانیاستاد دانشگاه پیام نورزهراشاکرمیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهرانسید سعیدحسینیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهرانJournal Article20130917The purpose of this study was to compare the sports television networks in terms of mind content, within emphasis on answering the question that the content to television programs, sporting status to what extent they reflect women's sports? And the difference between a network of women and gender in sports coverarge? Finally, a comprehensive picture of how to deal with women's sports the provincial network is achieved. Methods of descriptive strategies, content purpose of his application is running.The face of television sports programs, Lorestan, Tehran, Kermanshah and Central Provinces were in1391. Four provincial networks during as easonthana month and finally a week from 10.16.91 to 22.10.91were randomly selected and examined. According to data collected by the researcher coding sheet and coding was done according to the instruction. Based on the findings of the study, 57.9% of the programs you not have sex only in the context to sports news show program, The province of Lorestan with 16.8% men and province of Kermanshah with 23.2% of the exercise program, fitness program, without the gender you a rein the first place, And any of the provincial network sin their coverage of women's sports programs did not show. According to the results, we can conclude that a comprehensive and coordinated system of provincial television networks horizon national media coverage of women's sports programs do not use and the coverage of gender justice in the provincial television sports programs should be prioritized.هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه برنامههای ورزشی سیمای استانها از نظر شکلی و محتوایی با تأکید بر پاسخ به این پرسش است که وضعیت محتوای برنامههای ورزشی سیمای استانها تا چه اندازه منعکسکننده ورزشهای بانوان میباشند؟ و آیا تفاوتی بین شبکههای مورد بررسی در زمینه پوشش ورزش بانوان و جنسیت وجود دارد؟ و در نهایت تصویری جامع از شیوه پرداختن به ورزش بانوان در شبکههای استانی بدست آید. روش پژوهش از نظر استراتژی توصیفی، مسیر اجرا تحلیل محتوا و هدف کاربردی میباشد. جامعه مورد بررسی برنامههای ورزشی تلویزیونی سیمای استانهای لرستان، تهران، کرمانشاه و مرکزی در سال 1391 بود. چهار شبکه استانی در طول یک فصل،سپس یک ماه و در نهایت یک هفته بصورت تصادفی از تاریخ 16/10/91 تا 22/10/91 انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. جمعآوری اطلاعات بر اساس برگه کدگذاری محقق ساخته و با توجه به دستورالعمل کدگذاری صورت پذیرفت. بر اساس یافتههای حاصل از تحقیق، 9/57% کل برنامهها بدون جانب داری جنسیتی تنها در قالب بخش خبر ورزشی نمایش برنامه داشتهاند، استان لرستان با 8/16% برنامه ورزشی در مورد آقایان و استان کرمانشاه با 2/23% برنامه ورزشی بدون جانبداری جنسیتی در رتبه اول قرار دارند، و هیچکدام از شبکههای استانی در برنامههای خود پوششی از ورزش بانوان به نمایش نگذاشتند. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که شبکههای تلویزیونی استانی از یک نظام جامع و هماهنگ با افق رسانه ملی در پوشش برنامههای ورزشی بانوان استفاده نمیکنند و لازم است عدالت طلبی در پوشش جنسیت در برنامههای ورزشی سرلوحه شبکههای استانی قرار بگیرد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_586_b7f770e55f1e7582d19adc9a21ed73d1.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131117Identify and ranking motivation factors in virtual soccer consumption (video games) among Iranian male adolescentsشناسایی و رتبه بندی عوامل انگیزشی در مصرف مجازی ورزش (بازی های ویدیویی) فوتبال در پسران نوجوان ایرانی3139587FAبهرامیوسفیدانشیار دانشگاه رازیعلیاشرف خزائیاستادیار دانشگاه رازیاکرمقبادی یگانهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازیJournal Article20130811Soccer video games market is known as a virtual and important dimension of sport consumption. The aim of the present study was to identify and ranking motivation factors in virtual soccer consumption among Iranian adolescent boys. Research method was cross-sectional. Study populations were 30 thousand boys (13-18 yr.)Who participated in the 2013 FA Cup Digital and as ample of them (n=384) voluntarily completed virtual sport consumption motivation questionnaire. Explanatory factor analysis conducted to identify motivation factors in virtual soccer consumption. Eleven factors including, fandom, team identification, entertainment, bragging right, ownership, learning, escape, pass time, socialization were emerged. Friedman test indicated that fan motivation and team identification, among other motivators, has more importance. So fan of the sport can be considered as the most in fluently factor on sport consumer motivation, therefore the marketer should focus their activities on this factor.بازیهای ویدیویی ورزشی بهعنوان بازاری بزرگ از بعد مجازی مصرف ورزش شناخته شدهاند. هدف از پژوهش حاضر اولویتبندی فاکتورهای انگیزشی در مصرف مجازی ورزش فوتبال در بین نوجوانان پسر ایرانی بود. جامعه آماری 30هزار پسر (13 تا 18 سال) بود که در مسابقات جام دیجیتال 2013 شرکت کرده بودند و نمونه آماری شامل 384 نوجوان بود که بهطور داوطلبانه با محقق همکاری کردند. طرح تحقیق مقطعی بود. بهمنظور جمعآوری دادهها، پرسشنامه انگیزه مصرف مجازی ورزش تهیه و مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحلیل عامل اکتشافی 9 عامل را برای انگیزه در مصرف مجازی ورزش آشکار ساخت. این عوامل شامل هواداری، همانندسازی تیمی،سرگرمی، گذران وقت، یادگیری، بالیدگی، اجتماعی شدن، انگیزه رهایی و مالکیت بودند. همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان داد که رتبه عوامل در بین نوجوانان تفاوت معناداری دارد و به ترتیب سه عامل هواداری، همانندسازی تیمی و سرگرمی انگیزههای مهمتری برای مصرف مجازی ورزش بودند. این نتایج بیانگر آن است که بازار مصرف مجازی ورزش مرتبط با متغیرهایی مشابهی است که بر بازار مصرف حقیقی آن (تماشای رویدادها) مؤثر است. بهعبارتدیگر انگیزه هواداری و همانندسازی تیمی دارای بالاترین اهمیت در بین سایر انگیزهها میباشند؛ بنابراین فعالیتهای بازاریابی در زمینه مصرف مجازی ورزش باید بر این عوامل تمرکز داشته باشد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_587_0e7b5eaccf7a9b034ca6ca8cd80fe444.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131023Examine the role of mass media to attitudes to sport for all in students of Alzahra universityبررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی4047588FAمحمد علیقرهدانشیار دانشگاه پیام نورنگارقلی پورکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهرانزینبآنتکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهرانJournal Article20130925Considering the effect of sport on different dimensions of personal and social life, importance of its development atnational scale and mediator role of media in this regard. This study surveyed the role of mass media to attitudestosport for all in students of ALzahra university. The statistical population created from 7000 students, including 364 people who have been selected by Krejcie and Morgan’s table. Method of this study was cross-sectional survey and data were based on Sadeghiyan questionnaire. Its reliability has been determined as 0.841. Data analysis was performed using t-test, single domain and software SPSS16 with significant (p<0/5). The role ofthemedia ininformingthe publicaboutthe benefits of exercisewas desirable butthe mediainformationaboutappropriate placesandconferences about sport for allwere undesirable. The extent of the media's role in creating a positive attitude and positive change of attitudes towards sport was undesirable.با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاسهای ملی و نقش میانجی رسانهها، در این زمینه پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانههای جمعی را در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری تحقیق را جمعیت ۷۰۰۰ نفره از دانشجویان دانشگاه الزهرا تشکیل میدهند. با استفاده از جدول کرجسی مورگان و نمونهگیری تصادفی-طبقهای ۳۶۴ نفر بهعنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی مقطعی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه صادقیان (۱۳۹۰) با پایایی ۸۴۱/۰ بوده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها نیز از آزمون تی تک دامنه و با کمک نرمافزار spss و در سطح معناداری ۰/۰۵=α استفاده گردید. نتایج نشان داد، نقش رسانه بر آگاهسازی دربارهی فواید ورزش همگانی مطلوب بود ولی اطلاعرسانی رسانه در مورد مکانهای مناسب و همایشهای ورزش همگانی نامطلوب بود. همچنین میزان نقش رسانه، در ایجاد نگرش مثبت و تغییر مثبت رفتار نسبت به ورزش همگانی نامطلوب ارزیابی شد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_588_5d9bbe12c05d27980b2c01562cd04749.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131117The role of mass media in the development of sportنقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش4855589FAمحمدخالدیانعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورفردینمصطفاییدانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه پیام نورمهرانصمدیاستادیار مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تبریزفرخکیادانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نورJournal Article20131006Nowadays, the"age of communication" that is called in the evening due to the wide use of media, their impactis enormous, with new forms of mass communicationand the development of human society has been affected. As part of the new structure of community media devices available and widespread public and critical role in all major countries in various fields of political, socio-cultural, economic, and ...Play. This research is a descriptive study-an analysis of the role of mass media in the developmentof sport in society. The results showed that mass media information, such as highways and bridges affect public opinion plays an important role in Notification process, rhetoric of education, social and cultural participation in sports, community sports development, comprehensive development of the country and are in charge.
عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیدهاند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباطجمعی که وسعت، نفوذ و تأثیرات آنها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحتالشعاع قرار داده است. رسانهها بهعنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاههای فراگیر و گسترده در دسترس همگانی، در تمامی کشورها نقش حساس و مهمی را در زمینههای مختلف سیاسی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و ... ایفا میکنند.<em></em>
این تحقیق که از نوع پژوهشهای توصیفی- تحلیلی بوده، به بررسی نقش رسانههای جمعی در گسترش و توسعه ورزش در جامعه میپردازد. تحلیل نظریات و مبانی پژوهش نشان میدهد رسانههای جمعی بهمثابه بزرگراههای اطلاعاتی و پل ارتباطی تأثیرگذار بر افکار عمومی نقش مهمی در فرایند اطلاعرسانی، گفتمان سازی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگسازی ورزشی در جامعه و اعتلای ورزش کشور و توسعه و فراگیر نمودن آن بر عهده دارند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_589_7b1842996e92bceae8c1079470f09d4f.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131217Media coverage of achievement medals in Wrestling and Volleyball compared with Football in half front page of sport newspapersپوشش رسانه ای مدال آوری رشته کشتی و والیبال در مقایسه با رشته فوتبال در نیمصفحه اول روزنامه های ورزشی56621133FAحمیدقاسمیاستادیار دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331بهمنعسگریدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورJournal Article20131007Purpose of this study was media coverage of achievement medals in wrestling and volleyball compared with football in half front page of sports newspapers. With using non-random sampling available, 8 sports newspapers as the samples were considered in the days after achievement medals in the 2013 World wrestling Championship and 2013 Asian volleyball Championship (in total, 48 sports newspapers). The instrument used in this study was a coding sheet that its unit was number of headlines and images. Validity of this instrument has been approved by 4 people of sports management expert in the field of content analysis. Data analysis bydescriptive andinferential (Kolmogorov Smirnov and Mann-Whitney U tests) statisticalin software SPSS. The results showed that there were significant differences between the number of headlines and images related to achievement medals by national teams of wrestling and volleyballcompared to the headlines and images related to football in half front page of selected newspapers. Finally, it is recommended that Authorities of sports newspapers at least once disciplines such as wrestling and volleyball to success in global and international sporting events, half front page of newspapers devoted to these disciplines and this proud do not undervalued in light of the football marginal news and images.هدف از این تحقیق، بررسی عدالت در پوشش رسانهای مدالآوری رشته کشتی و والیبال در مقایسه با رشته فوتبال در نیمصفحه اول روزنامههای ورزشی است. با استفاده از نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس، 8 روزنامه ورزشی در روزهای پس از کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان 2013 در رشته کشتی و قهرمانی آسیا 2013 در رشته والیبال بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند (درمجموع 48 روزنامه ورزشی). ابزار مورد استفاده در این تحقیق برگه کدگذاری بود که واحد آن تعداد تیترهای خبری و تعداد تصاویر است. روایی این ابزار بهوسیله 4 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی در زمینه تحلیل محتوا مورد تأیید قرار گرفت. دادهها از طریق آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کلوموگروف اسمیرنوف و یو من وایتنی) و نرمافزار SPSS تجزیهوتحلیل شدند. یافتهها نشان داد که تفاوت معناداری بین تعداد تیترهای خبری و تصاویر مربوط به کسب مدال توسط تیمهای ملی کشتی و والیبال در مقایسه به تیترهای خبری و تصاویر مربوط به رشته فوتبال در نیمصفحه اول روزنامههای منتخب وجود دارد. درنهایت پیشنهاد میشود که مسئولان روزنامههای ورزشی حداقل در زمانی که رشتههایی ازجمله کشتی و والیبال موفق به کسب موفقیت در میادین ورزشی جهانی و بینالمللی میشوند، نیمصفحه اول روزنامه را به این رشتهها اختصاص دهند و این افتخارآفرینی را در سایه خبرها و تصاویر مربوط به حواشی فوتبال کمارزش ننمایند.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1133_45e572d5612881e02af762b4ebbacb25.pdfدانشگاه پیام نورمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی2345-55781220131117Elected provincial network television sports programming approach to the coverage of women's sportرویکرد برنامه های ورزشی شبکه های تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش بانوان6369591FAحامدنظرویسی;کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کردستانJournal Article20131015This study was descriptive in terms of research strategy, the execution path, and the purpose of content analysis. Television sports programs in selected provinces of Tehran, Khuzestan, Kurdistan, Sistan and Baluchestan, Khorasane Razavi were randomly selected and a total of three weeks each network application has been investigated. The results showed that the proportion of women versus men played sports program number 327 is zero. In other words, the four-month investigation no specific women's sport coverage in television sports programs in selected provinces has been done. Men's sports coverage 70.6 percent mix (gender neutral) 29.4 percent is accounted for. The mass media's role in influencing the development of women's sport, but according to the results of these reasons, it is not playing correctly. Efficient use of mass media, especially television, provincial functions as a trusted local media to promote women's sport at the community level seems necessary.مقاله حاضر به رویکرد برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش زنان پرداخته است و سعی شده است تا تصویر جامعی از شیوه پرداختن به ورزش بانوان و مقایسه آن با ورزش مردان در سیمای استانها مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر استراتژی توصیفی، ازنظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا و ازنظر هدف کاربردی میباشد. برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی استانی منتخب تهران، خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بهصورت تصادفی انتخاب و درمجموع برنامههای هر شبکه به مدت سه هفته مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد، سهم بانوان از تعداد 327 برنامه ورزشی پخششده در مقابل مردان صفر است. بهعبارتدیگر در مدت چهار ماه تحقیق هیچ پوشش اختصاصی ورزش بانوان در برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی استانی منتخب صورت نگرفته است. پوشش برنامههای ورزشی مردان 6/70 درصد و ترکیبی (بدون جانبداری جنسیت) 4/29 درصد را به خود اختصاص داده است. رسانههای جمعی نقش تأثیرگذاری در توسعه ورزش بانوان دارند؛ اما با توجه به نتایج بهدستآمده این نقش به دلایلی، بهدرستی ایفا نمیشود. استفاده بهینه از کارکردهای رسانههای جمعی بهویژه تلویزیون استانی بهعنوان یک رسانه محلی و قابلاعتماد، برای اعتلای ورزش بانوان در سطح جامعه ضروری به نظر میرسد.https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_591_6993da299b348b8b9a0dd090448bfa2e.pdf