2024-03-29T10:05:54Z
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=289
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
تحلیل محتوای کتب مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در تربیت بدنی و علوم ورزشی تاپایان سال 1393
سروش
فرهادی فر
حمید
قاسمی
رضا
صابونچی
هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی) به تعداد حدود 6 مورد از روش کل شمار استفاده شد. در بخش مصاحبه با اساتید، 6 نفر از مولفان یا مترجمان نخبه از کتب مربوطه و در بخش مصاحبه با دانشجویان، 6 نفر از دانشجویان رتبه اول تا سوم از کسانی که کتب مربوطه را پاس کرده بودند، مصاحبه صورت گرفت. روش نمونه گیری از کتاب ها به صورت کل شمار، در مصاحبه با اساتید و دانشجویان به صورت هدفمند و 6 نفر به تعداد کتاب ها بود. برای تحلیل محتوا از برگه کدگذاری و دستورالعمل کدگذاری و همچنین از سوالات نیمه ساختاریافته برای مصاحبه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش تحلیل محتوا از جدول فراوانی ها و آزمون کای سکوئر و پی اسکات و در بخش مصاحبه و کیفی از تجزیه و تحلیل کیفی استفاده گردید. باتوجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که کتب کاربرد های نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی از دیدگاه اساتید ودانشجویان رشته تربیت بدنی از بعد محتوایی، ساختاری و صوری به طور معنیداری نامناسب است.
کتاب نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری اطلاعات
تربیت بدنی
علوم ورزشی
کتاب ورزشی
2015
05
22
10
18
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1667_15a2c672b4a3cfd9bf28b9f28823838f.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاههای فوتبال ایران
محمدابراهیم
رزاقی
قاسم
مهرابی
مجید
جلالی فراهانی
خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی میتوانند بهرهوری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهرهوری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاهها از طریق وبسایت های خود میتوانند به این امر اقدام کنند. براین اساس، این پژوهش با هدف بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) انجام گرفت و جامعة آماری پژوهش را کلیه وبسایت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران (تراکتور سازی، استقلال، فولاد، سپاهان، نفت تهران، صبای قم، سایپا، پرسپولیس، پدیده مشهد، پیکان تهران، راه آهن، استقلال خوزستان، ذوب آهن، گسترش فولاد، نفت سپاهان و ملوان) تشکیل می داد. پژوهش از حیث روش کیفی و از منظر اجرا کاربردی بود. به منظور جمع آوری اطلاعات از چک لیست استاندارد بازاریابی تحت وب کریمادیس استفاده شد. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که باشگاههای فوتبال ایران تا حدودی به ویژگی اطلاعاتی پرداختهاند، اما در تمام ویژگیهای فروش، ترویجی، ارتباطی و جمعآوری اطلاعات از وضعیت مناسبی برخوردار نسیتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر باشگاههای فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گستردهای در به روز رسانی ساختاری وب سایتهای خود جهت تقویت کسب مزیت رقابتی نیاز دارند.
بازاریابی
مشتری
ارتباطات
مدیریت
فوتبال
2015
05
22
19
28
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1668_a3f15cf19d1732210a2037263417051a.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن با حجاب بانوان لیگ برتر فوتسال ایران
محمد رضا
سرمدی
زهره
اسماعیلی
مریم
شیربیگی
علی
مرادی
از تاثیرهای جهانی شدن بر زنان، دگرگونی در تولید و بازتولید هویت دینی است. از نمادهای بارز هویت دینی در زنان حجاب می باشد.که در میان ورزشکاران زن مهم تر تلقی می شود زیرا زنان ورزشکار اولاً به عنوان الگو برای سایر زنان جامعه مورد انتخاب قرارمی گیرند ثانیا به عنوان نماد زن مسلمان در مسابقات بین المللی حضور می یابند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن(اینترنت، ماهواره) با حجاب زنان حاضر در لیگ برتر فوتسال در سال 1393می باشد. روش تحقیق پیمایشی مقطعی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. پرسشنامه شامل 28 سوال در 2 بخش موانع حجاب (20 سوال) و نگرش به حجاب (8سوال) و مقیاس نمره گذاری به روش لیکرت می باشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مجرب مورد تایید قرار گرفت.همچنین مقدار آلفای کرونباخ برای سوالات مرتبط با موانع حجاب0.81 و برای پرسشنامه نگرش به حجاب 0.76بدست آمد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتسال در سال1393 (در مجموع144نفر) که با توجه به در دسترس بودن نمونه ها تعداد 90 پرسشنامه توزیع گردید که از این تعداد 75نفر حاضر به پاسخگویی و همکاری با محققین شدند. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که استفاده از ابزارهای جهانی شدن بر میزان نگرش به حجاب زنان ورزشکارحاضر در لیگ برتر فوتسال بانوان تاثیر معناداری ندارد و استفاده از این ابزارها و شرکت در فعالیت های ورزشی با حجاب و پوشش اسلامی مانعی برای آنان نمی باشد.
جهانی شدن
حجاب
ماهواره
اینترنت
زنان
ورزش
2015
05
22
29
40
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1669_76af350bc57c524bc57b1a4963793eb2.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی
رسول
نظری
ارغوان
نوربخشیان
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی بود. از این رو تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی، از نظر ماهیت همبستگی و از نظر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران سازمان های ورزشی استان اصفهان بودند که 140 نفر از مدیران ورزشی به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های مهارت ارتباطی(91/0) و پرسشنامه استقرار شبکه مدیریتی کلارک (87/0) بود. روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS برای تحلیلهای آماری استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین مهارت های ارتباطی و استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی رابطه وجود دارد، همچنین مولفه بازخوردی سهم بیشتری در پیش بینی شبکه مدیریتی کلارک دارد(0.05 ≤ p). به طور کلی می توان اذعان نمود مهارت های ارتباطی بر استقرار شبکه مدیریتی کلارک موثر بوده و سبب بهبود روند مدیریتی مدیران سازمان های ورزشی و رسیدن به اهداف سازمان با درصد بالایی از بهره وری می گردد.
سازمان ورزشی
سبک رهبری
مدیران
مدیریت کلارک
مهارت ارتباطی
2015
05
22
41
48
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1670_bac500104b15ab92f0b74312dc561f46.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
نقش تبلیغات در رسانههای جمعی بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن: بررسی دیدگاه دانشجویان دختر تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی
عباس
اسدی
مرتضی
رضایی صوفی
با توجه به شیوع چاقی و اضافه وزن و اثربخشی احتمالی تبلیغات رسانهای بر خرید کالاهای ورزشی موثر بر کاهش وزن، پژوهش حاضر در صدد است تا نقش تبلیغات در رسانههای جمعی مانند تلویزیون، رادیو و مطبوعات را بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن در دانشجویان دختر تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی مورد بررسی قرار دهد. نمونه مورد مطالعه پژوهش حاضر 48 دانشجوی دختر رشته تربیت بدنی و 48 دانشجوی دختر رشته غیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور مرکز رشت بودند. روش پژوهش توصیفی و گردآوری اطلاعات، پرسشنامه تبلیغات رسانهای بر میزان خرید کالاهای موثر بر کاهش وزن، اصفهانی و همکاران (2012) با پایایی 79/0 بوده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که نقش رسانه بویژه تلویزیون بر آگاهسازی افراد نسبت به کالای ورزشی مطلوب بود، اما رادیو و مطبوعات نامطلوب بود. همچنین میزان نقش رسانه، در متقاعد ساختن و اقدام به خرید کالاهای ورزشی نامطلوب ارزیابی شد.
کالای ورزشی
رسانههای جمعی
رادیو و تلویزیون
مطبوعات
2015
05
22
49
54
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1581_c42ecd36dbeab4d75500aef9d85c0842.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
راه های پیشگیری و انواع سوء رفتارهای علمی
آیدین
عباسی
مرتضی
دوستی
بهنام
زایر
هدف: بررسی تاثیر راه های پیشگیری بر بروز انواع سوء رفتارهای علمی است. روش شناسی: روش این تحقیق، توصیفی، از نظر اجرا، پیمایشی، از نظر هدف کاربردی بود. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. روایی آن به وسیله جمعی از استادان مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شد. این پرسشنامه با مقیاس 5 ارزشی طیف لیکرت طراحی شده بود. جامعه آماری شامل دانشجویان تربیت بدنی کل کشور بود. بر اساس مناطق جغرافیایی کشور، پنج دانشگاه از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور انتخاب شدندکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی داشتند. نمونه آماری تحقیق شامل دانشجویان تربیت بدنی تحصیلات تکمیلی دانشگاههای تهران، شیراز، کردستان، مازندران و مشهد بود. انتخاب نمونهها با روش نمونهگیری طبقهبندی – تصادفی در دسترس بود. حجم نمونه آماری در پنج دانشکده ، بر اساس تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این پنج دانشکده و با استفاده از جدول مورگان تعیین شد. یافته ها: یافتهها نشان از اهمیت زیاد راه های پیشگیری مطرح شده در این تحقیق بخصوص عامل حضور ناظران و داوران توانا در مراحل مختلف تحقیق در بروز سوء رفتار های علمی داشت. نتیجه گیری: برای مقابله با انواع سوء رفتارهای علمی، باید توجه ویژه ای از طرف ضابطین امر به راه های پیشگیری به خصوص حضور ناظران در مراحل مختلف تحقیق به عنوان یک عامل تاثیر گذار در بروز سوء رفتارهای علمی اتخاذ گردد.
واژه های کلیدی: سوء رفتار علمی
دانشگاه
راه های پیشگیری
2015
05
22
55
61
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1698_6ea488c128956ccee497a7fdd5b56b39.pdf
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
ارتباطات ورزشی
2345-5578
2345-5578
1394
2
3
رسانه ابزاری جهت ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بینالمللی ورزش
فاتح
فرازیانی
مرتضی
طاهری
الهه
عرب عامری
هدف از این پژوهش برجستهسازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانهها در ایفای نقش زنان در عرصههای بینالمللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانهها در ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بینالمللی ورزش چه بهعنوان ورزشکار و چه بهعنوان مربی و مدیر پرداختهشده است. اطلاعاتی درزمینه حضور موفقیتآمیز کشورهای مختلف و همینطور ایران در توسعه ورزش زنان در عرصههای بینالمللی ارائهشده است به اهمیت نقش رسانهها در تسهیل این روند پرداختهشده است که نشان میدهد زنان باید تلاش کنند مهارتهای مناسب و رفتارهای لازم برای رقابت را نشان دهند و راهکارهای مبارزه با نمونههای قالبی که مانع از پیشرفت آنها شده است را یاد بگیرند. نگرشهای ریشهداری که طی چند صدسال شکلگرفته را از بی ببرند. این نمونههای قالبی، زنان را از تصدی و موفقیت در مشاغل مدیریتی و ورزشی بازمیدارد. رسانه ابزاری قدرتمند جهت از بین بردن اینگونه رفتارها و نگرشها در جامعه جهانی است که در تعالی نقش زنان در تمامی عرصهها ازجمله ورزش میتواند مؤثر واقع شود. حضور بانوان بهعنوان نیمی از پیکره جامعه ما در فعالیتهای ورزشی و تربیتبدنی، بهعنوان یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین سلامت و بهداشت جسم و روان و پیشگیریکننده انواع انحرافات اجتماعی، کاهش هزینههای درمانی، افزایش تولید و بهرهوری و پیشرفت جامعه است که یکی از مهمترین ابزارها در جهت هموار کردن این مسیر فرهنگسازی توسط رسانههاست.
رفتار قالبی
زنان
توسعه ورزش
رسانه
2015
05
22
62
71
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1699_fe12c053787156ebedd5fcffedd688b7.pdf