TY - JOUR ID - 5037 TI - مطالعه رابطه رضایتمندی مشتری با مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی (موردمطالعه، مشتریان الکترونیکی سایت‌های اینترنتی، فروش کالای ورزشی) JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - درینی, ولی محمد AU - صادقی, حمیده AU - نامدار جویمی, احسان AD - استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور واحد لواسانات، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی AD - محقق و دانشجوی دکترای گروه مدیریت دولتی - رشته مدیریت منابع انسانی- دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 5 IS - 4 SP - 63 EP - 78 KW - رضایت مشتری KW - مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی KW - کیفیت خدمات الکترونیکی KW - مشتریان الکترونیکی KW - لوازم ورزشی DO - N2 - کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداخته‌شده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ازاین‌رو یک فرضیه کلی و سه فرضیه جزئی شکل‌گرفته و تمامی فرضیات مورد تائید قرارگرفته‌اند و میزان رابطه برای تمامی فرضیات مثبت و معنادار می‌باشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که تجربه خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیکی از سایت های دیجی کالا و بامیلو را داشته اند ؛ توزیع پرسش نامه ها در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. تعداد جامعه برابر با 26000 نفر می باشد وتعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 382 نفر در نظر گرفته‌شده است. پایایی و روایی پرسش‌نامه‌های تحقیق توسط آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرارگرفته است(آلفای کرون باخ هر پرسش‌نامه بیشتر از 0.7 و بارهای عاملی برای سؤالات بالای 0.5 بوده است).نتایج نشان می‌دهد که هر چه مدیریت ارتباط با مشتری با کمیت و کیفت بیشتری اعمال شود، و خدمات الکترونیکی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نسبت به خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیک ، بیشتر خواهد بود. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5037.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5037_53d28e82f6ba5dbbd23cf7bfda4756ba.pdf ER -