TY - JOUR ID - 4128 TI - مقایسه ی میزان مصرف رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - سلوکی, هما AU - احمدی, سید عبدالحمید AU - شجیع, رضا AU - هنری, حبیب AD - مسئول کمیته روابط عمومی انجمن موج سواری ایران AD - دانشیار فیزیولوژی ورزش، دانشگاه علم و فرهنگ AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور AD - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 4 IS - 4 SP - 43 EP - 51 KW - سواد رسانه‌ای KW - مصرف رسانه‌ای KW - سواد بصری KW - مدیریت رسانه‌های ورزشی KW - مدیریت رسانه KW - مدیریت ورزشی DO - N2 - هدف از این پژوهش مقایسه­ ی میزان مصرف رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت­ ورزشی است. روش­ تحقیق این پژوهش علی- مقایسه‌ای است. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه سواد رسانه‌ای رجبی (2013) با آلفای کرونباخ 73/0 و از پرسشنامه مصرف­رسانه‌ای حسنی (2010) با آلفای کرونباخ 80/0 استفاده شد. یافته‌ها نشان داد تفاوت معناداری بین میزان سواد رسانه‌ای، مصرف­رسانه‌ای و سواد بصری در بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی وجود ندارد و همه­ ی آن‌ها تنها با اندکی تفاوت، از میزان متوسط و قابل قبولی از سواد رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای و سواد بصری برخوردار هستند. می‌توان از یافته‌های پژوهش استنباط کرد که عملکرد سیستم آموزشی در ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان ضعیف بوده و به دلیل عدم وجود آموزش‌های کاربردی نتوانسته بین سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان رسانه با دیگران تفاوتی ایجاد کند. البته ‌اینکه تمامی آزمودنی‌ها از میزان قابل‌قبول و متوسطی از سواد رسانه‌ای و سواد بصری بهره‌مند هستند، خوب است; اما می‌توان در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای آن‌ها به درجات بالاتر نیز کوشید. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4128.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4128_b0349dbc40f342091c60c3378351c56a.pdf ER -