TY - JOUR ID - 3251 TI - ارزیابی و رتبه بندی رسانه‌های ورزشی از زوایه دید دانشجویان بر اساس روش‌های تصمیم گیری چند شاخصه JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - ثابت مطلق, محمد AU - آقایی, مجتبی AD - دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری مدیریت Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 4 IS - 1 SP - 39 EP - 49 KW - رسانه های ورزشی KW - تحلیل عاملی KW - تصمیم گیری چند شاخصه KW - AHP KW - TOPSIS DO - N2 - چکیده رسانه‌های ورزشی نقش مهمی را در توسعه، آموزش و فرهنگ سازی کشور ایفا می‌کنند. بنابراین ارزیابی رسانه‌های ورزشی می‌تواند به تدوین و ترویج استاندارهای رسانه‌های ورزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها کمک نماید. از این رو در این مطالعه تلاش می‌شود ابتدا شاخص‌هایی که در فرآیند ارزیابی رسانه‌های ورزشی نقش دارند شناسایی شود و سپس به ارزیابی و اولویت بندی رسانه‌های ورزشی مختلف پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی می‌باشد. برای انجام پژوهش از روش‌های تحلیل عاملی تاییدی و تصمیم گیری چند شاخصه و نرم افزارهای SPSS، Expert Choice، و ٍExcel استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کلانشهر تهران می‌باشند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که از میان معیارهای پژوهش هشت معیار به وسیله تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفته شد که بر اساس نتایج فرآیند تحلیل سلسله مراتبی صحت اطلاعات و توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی بیشترین وزن را کسب کرده‌اند. همچنین از میان گزینه‌های پژوهش نیز بر اساس نظر دانشجویان وب سایت‌های ورزشی و شبکه‌های ورزشی تلویزیون به ترتیب بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3251.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3251_18db474fa9534f09ec9ab58e5496e9b2.pdf ER -