TY - JOUR ID - 2845 TI - ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت بدنی JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - جعفری, سلمان AU - آزمون, جواد AD - کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه AD - استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 3 IS - 3 SP - 11 EP - 25 KW - فناوری اطلاعات KW - مدیریت دانش KW - مهارت‌های ارتباطی KW - معلمان تربیت‌بدنی DO - N2 - هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیت‌بدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی از شهرستان‌های مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارت‌های ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی داده‌ها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معنا‌داری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفه‌های آن در معلمان تربیت‌بدنی وجود دارد. ارتباط معنی‌داری بین فناوری اطلاعات با مولفه‌های شنودی و بازخوردی مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنی‌داری بر مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر می‌رسد. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2845.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2845_cd4a8ae0fccb77f6766a5528b38b6d56.pdf ER -