TY - JOUR ID - 1699 TI - رسانه ابزاری جهت ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بین‌المللی ورزش JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - فرازیانی, فاتح AU - طاهری, مرتضی AU - عرب عامری, الهه AD - دانشگاه پیام نور AD - دانشگاه بین الملی امام خمینی AD - دانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 2 IS - 3 SP - 62 EP - 71 KW - رفتار قالبی KW - زنان KW - توسعه ورزش KW - رسانه DO - N2 - هدف از این پژوهش برجسته‌سازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در عرصه‌های بین‌المللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بین‌المللی ورزش چه به‌عنوان ورزشکار و چه به‌عنوان مربی و مدیر پرداخته‌شده است. اطلاعاتی درزمینه حضور موفقیت‌آمیز کشورهای مختلف و همین‌طور ایران در توسعه ورزش زنان در عرصه‌های بین‌المللی ارائه‌شده است به اهمیت نقش رسانه‌ها در تسهیل این روند پرداخته‌شده است که نشان می‌دهد زنان باید تلاش کنند مهارت‌های مناسب و رفتارهای لازم برای رقابت را نشان دهند و راهکارهای مبارزه با نمونه‌های قالبی که مانع از پیشرفت آن‌ها شده است را یاد بگیرند. نگرش‌های ریشه‌داری که طی چند صدسال شکل‌گرفته را از بی ببرند. این نمونه‌های قالبی، زنان را از تصدی و موفقیت در مشاغل مدیریتی و ورزشی بازمی‌دارد. رسانه ابزاری قدرتمند جهت از بین بردن این‌گونه رفتارها و نگرش‌ها در جامعه جهانی است که در تعالی نقش زنان در تمامی عرصه‌ها ازجمله ورزش می‌تواند مؤثر واقع شود. حضور بانوان به‌عنوان نیمی از پیکره جامعه ما در فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین سلامت و بهداشت جسم و روان و پیشگیری‌کننده انواع انحرافات اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش تولید و بهره‌وری و پیشرفت جامعه است که یکی از مهم‌ترین ابزارها در جهت هموار کردن این مسیر فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌هاست. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1699.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1699_fe12c053787156ebedd5fcffedd688b7.pdf ER -