TY - JOUR ID - 1580 TI - نقش تبلیغات رسانه‌ای بر ارتقای ارزش ویژه برند در صنعت پوشاک ورزشی JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - آزادی, رسول AU - یوسفی, بهرام AU - عیدی, حسین AD - دانشگاه رازی کرمانشاه AD - دانشیار دانشگاه رازی کرمانشاه AD - استادیار دانشگاه رازی کرمانشاه Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 2 IS - 2 SP - 66 EP - 75 KW - برند KW - ارزش ویژه برند KW - تبلیغات رسانه ای KW - پوشاک ورزشی KW - دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی DO - N2 - ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزیابی نقش تبلیغات رسانه­ای بر ارزش ویژه برند، در صنعت پوشاک ورزشی کشور صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تربیت­بدنی کل کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ با استفاده از پرسشنامه حضوری و اینترنتی از کل کشور جمع‌آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل8.80 انجام شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. یافته‌ها نشان داد، تبلیغات رسانه­ای تاثیر مثبت و معناداری بر روی ارزش ویژه برند می­گذارد و این اثرگذاری به صورت غیر مستقیم و از طریق تقویت آگاهی و تداعی برند و ایجاد رضایت در مشتری می­گردد. اما تاثیر معناداری بر کیفیت ادراک شده مشاهده نگردید. به تولیدکنندگان داخلی توصیه می شود از صرف هزینه­های گزاف در تبلیغات نهراسند و سعی کنند با تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی که اثر طولانی در ذهن مشتریان دارد خرید برندهای ورزشی ایرانی را برای مردم به صورت نوعی عادت درآورند؛ که کاهش تقاضا و ورود بی رویه برندهای خارجی به داخل کشور را به ‌همراه دارد. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1580.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1580_f20b0c5c6e508f312fc5ea7ef9a1f8d8.pdf ER -