TY - JOUR ID - 1423 TI - مقایسه دیدگاه اساتید، کارشناسان رسانه و مشارکت کنندگان ورزش همگانی در مورد کارکردهای رسانه های جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - عیدی, حسین AU - آزادی, رسول AU - خسروی, جواد AD - استادیار دانشگاه رازی کرمانشاه AD - کارشناس ارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه AD - کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد کردستان Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 2 IS - 1 SP - 42 EP - 50 KW - ورزش همگانی KW - فرهنگ سازی KW - آموزش KW - اطلاع رسانی KW - مشارکت اجتماعی KW - رسانه DO - N2 - هدف از پژوهش حاضر، بررسی کارکردهای رسانه­ ها در ترویج ورزش همگانی شهر کرمانشاه است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسانه ­ای، اساتید تربیت بدنی و شرکت کنندگان در ورزش همگانی شهر کرمانشاه بود که از روش نمونه گیری غیرتصادفی استفاده و 174 نفر به پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. از پرسشنامة بازبینی شده مرادی و همکاران (1390) استفاده شد که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ ( 79/0=α) تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها  از شاخص­های توصیفی، آزمون کروسکال والیس و آزمون فریدمن استفاده شد. یافته ­های پژوهش نشان داد که از دیدگاه هر سه گروه فرهنگ سازی بالاترین میانگین و آموزش پایین­ ترین میانگین را در توسعۀ ورزش همگانی داشت. نتایج آزمون کروسکال والیس نشان داد که تفاوت معناداری بین دیدگاه سه گروه درمورد کارکردهای رسانه­ های جمعی در توسعۀ ورزش همگانی وجود نداشت. نتیجه­ گیری می­شود که تمرکز هیات ورزش همگانی، اداره ورزش و جوانان بر فرهنگ سازی ورزش همگانی، آموزش، اطلاع رسانی و مشارکت اجتماعی به مثابه  مهم­ترین کارکردهای رسانه­های جمعی در توسعه ورزش همگانی شهر کرمانشاه باشند.             UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1423.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1423_6cfe1b0ddd21e7adf9f86ce4b3a168c4.pdf ER -