TY - JOUR ID - 1301 TI - تحلیل حیطه مطالعاتی مقالات مدیریت ورزشی بر مبنی گرایش های مقطع کارشناسی ارشد JO - مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2345-5578 AU - عسگری زردابی, بهمن AU - عیدی, حسین AU - قاسمی, حمید AU - عیدی پور, کامران AD - دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور AD - استادیار دانشگاه رازی AD - استادیار دانشگاه پیام نور AD - کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 1 IS - 4 SP - 9 EP - 16 KW - تحلیل محتوا KW - مقالات مدیریت ورزشی KW - نشریات علمی پژوهشی KW - گرایش های مدیریت ورزشی DO - N2 - هدف از این پژوهش، تحلیل حیطه­ی مطالعاتی مقالات مدیریت ورزشی در نشریات علمی تخصّصی داخل کشور و بر مبنای گرایش-های مقطع کارشناسی ارشد می باشد. جامعه­ی آماری تحقیق ، تمامی مقالات چاپ شده­ی مدیریت ورزشی در نشریات علمی تخصّصی کشور از ابتدا تا پایان سال 1391 بود که تمام آن ها به مثابه ی نمونه ی آماری انتخاب شدند (889N=).  ابزار مورد استفاده در تحقیق یک برگه­ی کدگذاری شده بود که ضریب توافق بین کدگذاران آن به وسیله فرمول پی اسکات 89℅ بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون اسکات و خی دو) و همچنین، نرم افزار SPSS18 در سطح معناداری 05/0P≤ استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بیشتر مقالات مدیریت ورزشی مربوط به هیچ یک از گرایش های مورد نظر نبودند (4/52 درصد) و در بین گرایش­های مدیریت ورزشی، گرایش های اوقات فراغت و ورزش های تفریحی (6/10 درصد)، بازاریابی ورزشی (9/9 درصد)، مدیریت راهبردی سازمان­های ورزشی (2/8 درصد)، مدیریت رسانه­های ورزشی (8 درصد)، مدیریت رویدادهای ورزشی (3/7 درصد) و مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی (6/3 درصد) کمتر از پنجاه درصد را تشکیل دادند. همچنین، بین تعداد مقالات گرایش های مدیریت ورزشی مقطع کارشناسی ارشد تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج این تحلیل محتوا می تواند راهنمای مناسبی در جهت برنامه ریزی در حوزه­ی نشریات علمی تخصّصی مدیریت ورزشی ایران قرار گیرد. UR - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1301.html L1 - https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1301_efda6448509e80aa49beea45d2d02051.pdf ER -