دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکت های حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی
15
26
FA
سلمان
جعفری
کارشناس ارشد تربیتبدنی و مسئول تربیتبدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه
salman_jafari1364@yahoo.com
بهرام
اکبری
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران
bahramakbari21@yahoo.com
ثنا
محمد علیزاد رفیع
کارشناسی ارشد جامعه شناسی
sana_ma@yahoo.com
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد 68 مدیر ارشد بهصورت نمونه در دسترس از مناطق مختلف شهرستان تبریز انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته (1395) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها نیز از آزمونهای تی استیودنت، فریدمن، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون دومتغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تأثیر دارد. بین اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تفاوت وجود دارد که دراینبین عامل تبلیغ در رتبه نخست و عامل مکان در رتبه آخر قرار داشت. همچنین بین مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجهگیری کلی اینکه استفاده از اینترنت میتواند موجب بهبود آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شود.
اینترنت,آمیخته بازاریابی,شرکتهای حمایتکننده مالی,باشگاه ورزشی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4429.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4429_acf11d10dbf0e1180e4dc0e9255128f6.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
مقایسه وضعیت پوشش انواع رشتههای ورزشی معلولین و غیر معلولین در دو روزنامه ایران ورزشی وابرار ورزشی
27
36
FA
حمید
قاسمی
0000-0001-5305-3331
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
ghasemione@yahoo.com
حسین
پورسلطانی زرندی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
hpszarandi@gmail.com
حمیدرضا
سلیمانی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور کرج
hamidrezasoleymani@chmail.ir
هدف این پژوهش مقایسه ی تحلیلی دو روزنامه ی ایران ورزشی و ابرار ورزشی با تأکید بر رشتههای ورزشی معلولین و غیر معلولین بود. جامعه آماری پژوهش، شمارگان دو روزنامه ی ورزشی کشور در طول سال 1394 بود. روش نمونهگیری، در دو مرحله<strong> </strong>صورت گرفت، ابتدا بهصورت غیر تصادفی و هدفمند دو نشریهی ایران ورزشی و ابرار ورزشی انتخاب شدند. درمرحله ی دوم به تعداد 30 روز از هر نشریه به شکل غیر تصادفی و هدفمند و منطبق بر روزهای برگزاری رویدادهای ورزش معلولین در طول سال 1394 انتخاب و موردبررسی قرار گرفت. ابزار اندازهگیری دستورالعمل و برگه کدگذاری بود و روایی آن توسط پنج نفر از متخصصان مدیریت ورزش تائید شد. ضریب عینیت آن بر اساس فرمول اسکات 89% محاسبه شد. بر این اساس محتوای اخبار ورزش معلولین در ابرار 07/0 درصد و ایران 35/1 درصد از کل اخبار را شامل شده بود.پوشش ورزش بانوان معلول در هر دو روزنامه کمتر از آقایان است و این اختلاف در ورزش غیر معلولان بیشتر است. رشته ی فوتبال در ورزش غیر معلولین و رشتههای دوومیدانی، تیراندازی و وزنهبرداری در ورزش معلولین بیشتر از سایر رشتهها موردتوجه دو روزنامه قرارگرفته بود؛. توصیه میشود مطبوعات ورزشی رسالت خود را در مقابل اقشار مختلف مردم انجام دهند و توجه ویژهای به موفقیتهای ورزشی معلولین داشته باشند.
تحلیل محتوا,ایران ورزشی,ابرار ورزشی,ورزش معلولین
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4430.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4430_364f1027238c3ffec01735a396e65f1c.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
بررسی تحلیلی گفتگوهای زنده برنامه ورزشی براساس نظریة پیوستگی دولی و لوینسون (2001)
37
49
FA
ابراهیم
عزتی
استادیار زبان شناسی و زبانهای خارجی، دانشگاه پیام نور
hbarangi2@gmail.com
زهرا
مهرابی
کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی، دانشگاه پیام نور
h.barangi@yahoo.com
هدف این پژوهش بررسی و توصیف نمونه هایی از گفتگوهای زنده برنامه ورزشی نود براساس نظریة پیوستگی دولی و لوینسون (2001)است. بر این اساس، در ابتدا از کل برنامه های نود در طول یک سال که 44 برنامه بود، تعداد 12برنامه به صورت تصادفی انتخاب شد. سپس گفتگوهای زنده دونفره این برنامه ضبط و بازنویسی گردید. در ادامه، انواع ابزارهای پیوستگی در نمونه ها و بسامد کاربرد آن ها در برنامه های ضبط شده، استخراج شد. در انتها، با استفاده از نرم افزار اکسل(Excel) و SPSS به رسم نمودار و درصدبندی ابزارهای پیوستگی به کار رفته در این گفت وگوها پرداخته شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با توجه به درصد بسامدهای بدست آمده از انواع ابزارهای پیوستگی نشان داد که همانندی با 66/58درصد، بیشترین درصد بسامد کاربرد را به خود اختصاص داده است. علائم ارتباطی میان گزاره های معنایی با 65/18 درصد درجایگاه دوم قرار دارد. عبارت های توصیفی با 12درصد در جایگاه سوم قرار دارد. الگوهای صرفی ـ نحوی با 45/8 درصدو روابط واژگانی با 17/2درصد درجایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند. یافته های پژوهش همچنین حاکی از آن است که ابزارهای پیوستگی مطرح شده و روش تحلیل آن ها قابل تعمیم به گفت و گوهای زنده ورزشی نود هستند. به علت قدرت بیان مجری و ارتباط کلامی بیشتر در برنامه های زنده تلویزیونی، می توان گفت تاثیر این گونه رسانه ها بسیار زیاد است و در نتیجه می توان اذعان داشت که ابزارهای پیوستگی مطرح شده، طبق اولویتهای بیان شده، تاثیر بسزایی در ارتباط معنایی خواهند داشت.
ابزارهای پیوستگی,برنامه ورزشی نود,دولی و لوینسون,گفتگوهای زنده,روابط معنایی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4431.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4431_77eef7f1e28223dd0a80c014ae3a8a20.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
شناسایی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل
51
62
FA
شیرین
زردشتیان
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه
zardoshtian2014@gmail.com
شهروز
غایب زاده
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی در سازمانها و رویدادهای ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
sh.ghayebzadeh@yahoo.com
سلمان
جعفری
کارشناسی ارشد تربیتبدنی و مسئول تربیتبدنی، دانشکده فنی کشاورزی مراغه
salman_jafari1364@yahoo.com
شمس الدین
تبریزچی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی در سازمانها و رویدادهای ورزشی، دانشگاه ارومیه
shamsaddin1949@gmail.com
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی، 115 نفر بهعنوان نمونه ی آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که روایی آن، توسط اساتید صاحبنظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ (89/0 = آلفا) تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی، از تحلیل عاملی برای تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل و آزمون فریدمن (برای رتبهبندی) استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که موانع فرهنگی- آموزشی، موانع فردی، موانع فنی، موانع مدیریت و برنامهریزی سازمانی و موانع اقتصادی به ترتیب بیشترین تا کمترین تأثیر را درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل دارا میباشند. برگزاری همایشها، جذب نیروهای متخصص مدیریت ورزشی دارای دانش و مهارت لازم درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات و تشویق کارکنان سازمان به یادگیری و استفاده از فناوری اطلاعات ازجمله راهبردهایی است که بهمنظور توسعه فناوری اطلاعات در سطح ادارات مذکور مطرحشده است.<strong></strong>
فناوری اطلاعات,موانع,ادارات ورزش و جوانان,استان اردبیل
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4432.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4432_d65e07c47a2c17710f3ca298b7899ea8.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
تحلیل تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید (مطالعه موردی: شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی مجید)
63
72
FA
مصطفی
مقدس
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
m.moghadas@stu.umz.ac.ir
معصومه
کلاته سیفری
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
ma.kalateh@gmail.com
هدف این تحقیق تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و دادههای آن بهصورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری بهعنوان نمونه انتخاب شد. بهمنظور تحلیل رابطه میان متغیرها، از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفادهشده است. برخی از یافتهها نشان میدهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت مجید و رسانهه ای اجتماعی منجر به نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شرکت میشود، اما میزان تأثیرگذاری تبلیغات سنتی بیشتر از رسانه های اجتماعی است. بهعلاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت میشود. با توجه به اینکه یکی از روشهای جذب مشتریان استفاده از تبلیغات در رسانه ها است، یافتههای این تحقیق نشان میدهد شرکت مجید برای تغییر نگرش مشتریان و خرید از این شرکت باید در رسانههای جمعی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه آنان است.
رسانه ها,شرکت مجید,قصد خرید,معادلات ساختاری,نگرش مشتریان
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4433.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4433_25e6e9327393e4d632e5df397d29618b.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
5
1
2017
11
22
بررسی تاثیر به کارگیری شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات با مولفههای مهارتهای ارتباطی (مطالعه موردی در دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه پیام نور استان گیلان)
73
80
FA
وحید
بخشعلیپور
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مرکز لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
سیاوش
خداپرست سرشکه
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد لاهیجان، دانشگاه ازاد اسلامی، لاهیجان، ایران
مرتضی
رضایی صوفی
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
morrsoufi@yahoo.com
<br /> استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند، منجر به توسعه مهارتهای مورد نیاز در دانشجویان شود و تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر به کارگیری شاخصهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با مولفههای مهارتهای ارتباطی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان گیلان انجام شد. تحقیق از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی مقطعی بود. 151نفر از دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاههای پیام نور استان گیلان جامعه آماری مورد نظر را تشکیل دادند. گردآوری اطلاعات به روش پرسشنامهای و ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق از اعتبار و روایی مناسب برای اجرای پژوهش برخودار میباشند. تجزیه و تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی، میانگین و انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی از آزمونهای کولموگروف اسمیرنوف، تی تک نمونه، روش همبستگی پیرسون، تی مستقل، در نرمافزار اس پی اس اس نسخه 23 استفاده شد. سطح معناداری آزمونها نیز P <span style="font-size: 10pt; font-family: Calibri, sans-serif;" dir="LTR"><span style="font-size: 10pt; font-family: Calibri, sans-serif;" dir="LTR"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: BZar;" lang="AR-SA">.</span></span></span>
فناوری اطلاعات و ارتباطات,بازخوردی,شنودی,کلامی,تربیت بدنی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4434.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4434_7d6888b22c1c997481e2a5544ca3ce95.pdf