دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
بررسی وضعیت ظاهری کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاه های ایران تا پایان سال 1393
11
14
FA
حدیث
فاعلی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهاوند
hadis.faeli@gmail.com
حمید
قاسمی
0000-0001-5305-3331
استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور
ghasemione@yahoo.com
رضا
صابونچی
0000-0001-8514-6583
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد
saboonchi.reza@yahoo.com
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ظاهر بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود.با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 را تشکیل داد. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و نمونهگیری در دسترس بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی نشان داد که این کتابها از دیدگاه اساتید، در بعد ظاهری به طور معنیداری مناسب نیستند درحالی که دانشجویان معتقد بودند که این کتابها در بعد ظاهری به طور معنیداری نامناسب هستند.
کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزش های تفریحی,دانشگاههای ایران,فراغت,ورزشهای تفریحی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2221.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2221_8545584d21f32d4dc7a46894741eee82.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
رابطه بین مهارت های ارتباطی با کاربست الگوی مدیریتی و کارآمدی سازمانی مدیران ورزشی استان اصفهان و ارائه مدل
15
23
FA
رسول
نظری
استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان)
nazarirasool@yahoo.com
پگاه
پاکدلیان
دانشگاه ازاد اسلامی واحد مبارکه
unicorn_persia@yahoo.com
<br />شناخت و آگاهی از مهارت های ارتباطی، الگوی مدیریتی مدیران و کارآمدی سازمانی مدیران ورزشی و تبیین روابط بین آنها که هدف عمده این تحقیق بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش مدیران ورزشی سازمانهای ورزشی منتخب بودند، از بین جامعه آماری مدیران ورزشی استان اصفهان 207 نفر به عنوان نمونهی آماری تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های مهارت های ارتباطی، الگوی مدیریتی و کارآمدی سازمانی بود. از روش های آماری توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. بر اساس نتایج حاصله ارتباط معنی داری بین مهارت های ارتباطی، الگوی مدیریتی و کارآمدی سازمانی مدیران ورزشی وجود دارد. نتایج اجرای مدل های تحلیل مسیر مهارتهای ارتباطی، الگوی مدیریتی و کارآمدی سازمانی نشان دهنده تایید مدلهای مفهومی پژوهش است، لذا توصیه می شود مهارتهای ارتباطی، به عنوان یکی از فاکتورهای اثر گذار در انتخاب مدیران ورزشی در سازمانها برای ارتقای کارآمدی سازمانی سازمان های ورزشی، مد نظر متولیان قرار گیرد.
الگوی مدیریتی,سازمان های ورزشی,کارآمدی سازمانی,مدیران ورزشی,مهارت های ارتباطی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2222.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2222_1b46c42be321f578eab771b0e1487681.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
بررسی تاثیر رسانه ها بر ورزش همگانی و تفریحی.
24
29
FA
عباس
شعبانی
هیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهن
shabani1362@yahoo.com
مرتضی
رضایی صوفی
عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور
morrsoufi@yahoo.com
هدف از انجام این پژوهش بررسی و توصیف تاثیر رسانه ها بر ورزش همگانی و تفریحی می باشد. روش پژوهش این تحقیق توصیفی تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمع آوری داده ها شامل مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه محقق ساخته می باشد. جهت تعیین پایایی پرسشنامه از بخش کوچکی از جامعه آماری استفاده و از طریق آلفای کرونباخ در سطح 05/0 پایایی پرسشنامه ورزش همگانی 86/0 بدست آمد. جامعه آماری این پژوهش ، شامل مدیران ستادی و عملیاتی وزارت ورزش و جوانان، کارشناسان فدراسیون ورزش همگانی و اعضای هیات علمی متخصص تربیت بدنی و مطلع از موضوع تحقیق تشکیل می دادند. در این پژوهش به علت اینکه تعداد افراد جامعه با توجه به توصیفی بودن پژوهش محدود می باشند، نمونه تحقیق برابر جامعه تحقیق و به صورت تمام شمار200 نفر تعیین گردیدروش تجزیه و تحلیل داده ها شامل آمار توصیفی و آزمون های استنباطی مانند آزمون کلموگروف اسمیرنف، مقایسه میانگین یک جامعه(t تک نمونه) و آزمون کروسکال والیس می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد اختصاص ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از برنامه های رادیو و تلویزیون و وجود برنامه های رادیویی وتلویزیونی برای آموزش و ترویج ورزش همگانی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر فرهنگ مردم برای بالا بردن میزان فعالیت بدنی موثر می باشد و از طرفی عدم تبلیغات موثر در رسانه ها و ضعف در بهره گیری از فناوری روزآمد برای آموزش مربوط به ورزش همگانی می توانند اثر منفی بر توسعه ورزش همگانی و تفریحی داشته باشد.
ورزش همگانی,تفریحی,رسانه,تلویزیون
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2246.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2246_e3c2e018aa7caf08f0567a7899093566.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
30
40
FA
فاطمه
عبدوی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
fatemehabdavi@yahoo.com
سمیه
غلامیان
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
som.gol2000@gmail.com
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت بدنی دانشگاه تبریز میباشد. روش به کار گرفته شده برای اجرای این پژوهش، بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی و پیمایشی است. جامعهی آماری، شامل کلیهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت بدنی دانشگاه تبریز (120 نفر) میباشد. حجم نمونهی آماری پژوهش براساس فرمول کوکران 92 نفر برآورد شد، که پرسشنامهها به روش نمونهگیری تصادفی در اختیار آنها قرار گرفت. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی محققساخته برگرفته از پژوهش اخوان (1391)، استفاده شد. پرسشنامهی مورد استفاده شامل 2 بخش بود. بخش اول، شامل سئوالاتی در خصوص اطلاعات جمعیتشاختی و میزان آشنایی کاربران با اینترنت و وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی و بخش دوم نیز دربرگیرندهی سئوالاتی در خصوص متغیرهای اصلی کیفیت خدمات وبسایتها (کیفیت اطلاعات، طراحی سایت، سازماندهی، کاربرپذیری) بود. نتایج حاصل از آزمون رگرسیون خطی نشان داد، کیفیت اطلاعات، طراحی وبسایتها، سازماندهی وبسایتها، کاربرپذیری وبسایتها بر کیفیت خدمات وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران تأثیر داشت.
"کیفیت","وبسایت","فدراسیون های ورزشی","دانشجویان"
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2247.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2247_7f0e70cd5f88a6a8e5d696c4e8656ff3.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران ،آلمان و انگلستان
41
51
FA
سعید
خانمرادی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه رازی
khanmoradisaeed@gmail.com
حسین
عیدی
0000-0002-6039-7826
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایران
eydihossein@gmail.com
اکرم
قبادی یگانه
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
a.yeganeh86@gmail.com
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار تحقیق چک لیست محقق ساخته ای بود که روایی آن به تایید متخصصان مدیریت ورزشی رسید، و پایایی آن از طریق پایایی مصححان بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (k-s، ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن) استفاده شد. نتایج نشان داد که وب سایت باشگاه های ایران پایین ترین میانگین (9/37) را در زمینه ارائه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب (1/43) در مقایسه با باشگاه های آلمان و انگلیس داشتند. مهمترین نقاط قوت و ضعف لیگ برتر ایران در این زمینه نیز مشخص گردید. همچنین باشگاه ملوان در زمینه ارائه خدمات آنلاین بالاترین میانگین رتبه ای (11/40) و تراکتورسازی در زمینه بازاریابی تحت وب بالاترین میانگین رتبه ای (11/67) را داشتند. همچنین بین میزان خدمات آنلاین ارائه شده و بازاریابی تحت وب تنها در میان لیگ برتر انگلستان ارتباط معناداری وجود داشت. نتیجه گیری می شود که باشگاه های فوتبال ایران باید تلاش بیشتری در زمینه بازاریابی و خدمات آنلاین انجام دهند تا فاصله بین خود با کشورهای اروپایی را کاهش دهند.
بازاریابی,اینترنت,فوتبال,باشگاه
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2244.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2244_07f1b77b2f812a59018db94a22915c31.pdf
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
3
1
2015
11
22
بازنمایی گوی و چوگان در ابیات شعرا ( فردوسی، حافظ، نظامی و جامی)
52
58
FA
محمد ابراهیم
رزاقی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزش دانشگاه تهران
me.razaghi @ut.ac.ir
قاسم
مهرابی
دانشجوی دانشگاه تهران
gh.mehrabii@ut.ac.ir
طهمورث
نورایی
استادیار مدیریت ورزش دانشگاه باهنر کرمان
k_nooraee@yahoo.com
این پژوهش با هدف بازنمایی گوی و چوگان در ابیات شعرا )فردوسی، حافظ، نظامی و جامی) انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوا، با رویکرد تاریخی- تحلیلی بود و به منظور جمع آوری اطلاعات از اسناد کتابخانهای مراکز اطلاعرسانی و مراجعه به مقالات معتبراستفاده شد. جامعه آماری تحقیق را مجموعه کامل اشعار شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ، خسرو و شیرین نظامی و بهارستان جامی بود که بصورت کل شمار جستجو، مشاهده و مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به حوزه انتخابی در ابتدا برگة کدگزاری تهیه شد و براساس آن به ترتیب واژههای گوی و چوگان شمارش و اشعار مربوطه توسط سه متخصص ادبی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد، واژههای گوی و چوگان در اشعار شاهنامه فردوسی بیشترین و بهارستان جامی کمترین تکرار را داشت، در تفسیر اشعار می توان گفت، شاهنامه گوی و چوگان را جایگزین جنگ و کارتیمی، دیوان حافظ در تفسیر عشق، در خسرو و شیرین نظامی به تعبیر عشق و انتخاب همسر و در بهارستان جامی در عوض احترام به شاهان بکار برده است.
جامی,چوگان,حافظ,فردوسی,نظامی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2245.html
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2245_c1db358d0aa7d65354fbf11aa657e83e.pdf