هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه (120 نفر n=) برآورد شد. روش گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه شبکهسازی کسب و کار محقق ساخته انجام شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برای آزمون فرضیهها از آزمون تی تک نمونهای و نرمافزار 20SPSS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که باشگاههای بانوان استان اردبیل قابلیت شبکهسازی محصول، فرایندها، سیستم اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی به طور معناداری بالاتر از میانگین در نظر گرفته شده میباشد (میانگین برابر 3 و با 95 درصد اطمینان). همچنین شبکهسازی مدیران، کارکنان و ساختار سازمانی به طور معناداری کمتر از میانگین است. با فرهنگسازی فعالیتهای شبکهای و تغییر رویکرد مدیران و کارکنان باشگاههای بانوان میتوان محصولات جدیدی را در باشگاههای موجود توسعه داد. همچنین با استانداردسازی فرایندها و استفاده از سیستمهای جدید اطلاعاتی میتوان فرایند شبکهسازی را تسهیل کرد، چرا که باشگاههای موجود به دلیل کوچک بودن به تنهایی نمیتوانند مسیر توسعه را تجربه کنند.