ORIGINAL_ARTICLE
ارائه مدل اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی بود. پژوهش از نوع توصیفی بوده و به روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران سازمانهای ورزشی استان اصفهان به تعداد 405 نفر تشکیل دادند. بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه معادل 199 نفر در نظر گرفته شد که بهصورت تصادفی طبقهای از بین جامعه آماری انتخاب گردید. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای پرسشنامه مهارتهای روانی سالملا (2001)، توانمند مهارتهای ارتباطی بارثون جی (1990) و پرسشنامه سرمایه اجتماعی پاتنام (1999) با پایایی (85/0, 86/0, 87/0=α) استفاده شد. ده نفر از اساتید تربیتبدنی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی در مورد روایی صوری و محتوایی نظرات خویش را اظهار نمایند. کلیه دادهها با استفاده از بسته نرمافزار آماری علوم اجتماعی نسخه 19 و نرمافزار لیزرل نسخه 54/8 تحلیل شد. تحلیل مسیر ارائه الگوی رابطه اثر مهارتهای روانی بر مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی حاکی از مناسب بودن مدل است. بر اساس مدل رگرسیونی، ارتباط بین مؤلفههای مهارتهای روانی شامل مهارتهای پایه، روانتنی و شناختی قابلیت پیشبینی مهارتهای ارتباطی و سرمایه اجتماعی رادارند. بهطورکلی، میتوان عنوان نمود که مدیران ارشد سازمانهای ورزشی میبایست احساس اطمینان خاطر و مفید بودن آنها که از مؤلفههای سرمایه اجتماعی بوده تقویت گردد و مهارتهای روانی آنها نیز رشد بیشتری داشته باشد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5033_3193c873ad548ffeb2e5f025a952f887.pdf
2018-08-23
15
28
سرمایه اجتماعی
مهارتهای ارتباطی
مهارتهای روانی
مدیران ورزشی
رسول
نظری
nazarirasool@yahoo.com
1
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
LEAD_AUTHOR
فرزاد
موسی زاده
mosazadeh.farzad@yahoo.com
2
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
AUTHOR
Adler, P.S. & Kwon, S. (2016). Social capital: prospects for a new concept. Academy of Management Review, 27:17-40.
1
Biglare, Karim. Alizadeh, Mohammad Hussein. Khabiri Mohammad (2014). Studying psychological skills with injury of football players in Tehran Premier League. Sports Medicine magazine. No. 2 (6), pp. 107-98. (in Persian)
2
Bell, R.C. (2017). “The Exploration of the Effect of mental skills on Personality Communication Skills”. The sport Journal, 5(3): 132-125.
3
Dastgerdi, Kazem. Goodarzi, Mahmoud. Asadi, Hassan Dastgerdi, Mehdi. (2010). the relationship between empowerment and organizational learning of the staff of the Physical Education Organization of the Islamic Republic of Iran. Sports Management Magazine. Issue 2 (7th series): pp. 11-1-124. (in Persian)
4
Farnham, A.(2016).Personality at work: personality & Communication Skills. Journal of applied psychology, 50:185-192.
5
Farahani, Abolfazl.Ajm, Qasim. Azizian, Nasrin.Sarah, Sarah. (2011). the Relationship between Psychological Factors of Empowerment and Organizational Entrepreneurship of the Employees of the Physical Education Department of Khorasan Razavi Province. Sports Management Journal. 3(8): 41-55. (in Persian)
6
Gabriel, gheovghe.Alina, lonela. (2015). Research on the management of sport. Social and behavioral sciences. Mumber140: 670
7
Goodarzi, Mahmoud. Nazari, Rasool. Ehsani, Mohammad (2012). Presentation of Structural Equation Modeling Effect of Communication Skills on Managerial Skills of Sport Managers. Applied Research in Management and Life Sciences in Sport. 1 (1). Pp. 20-11. (in Persian)
8
Holtom`brooks c. Mitchell`Terence r. lee`Thomas W. (2006).increasing human and social capital by applying job embeddedness theory. Organizational dynamics. 35: 316-331
9
Khosravi. S. Nazari. R. Saleki. M. (2016). "Providing the Model of Communicative Skills Effectiveness on the Quantum Management Model of Managers and its Role on Organizational Agility of Sport Organizations". International Journal of Humanities and cultural Studies. 1 (2): 545-555.
10
Mardan Darani, Abbas. Cacia, Lida. (2009). the role of social capital in the educational management system: the case of Iran. Cultural Engineering Monthly. No. 37 and 38. Pp. 38-45.
11
Nazari Rasool, Ehsani Momhammad, Ganjavi Farideh, Ghasemi Hamid. (2013). Structural Equation Modeling of the Effect of Communication Skills on Interpersonal Communications and Its Role on Organizational Productivity of Iranian Sport Managers, Journal of Sport Management, Volume 5, (4) pp. 82-67. (in Persian)
12
Nazari Rasool, Ghasemi Hamid, Sohrabi Zahra. (2015). the Relationship between Communication Skills, Leadership Styles, Organizational Culture and Managers Effectiveness in Sport Organizations and Structural Equation Modeling, Sport Management Research Report, and Motor Behavior. 11(21), pp. 102-93. (in Persian)
13
Nazari,. R. Sohrabi, Z. (2008). "Four psychological factors between Premier League football referees". The Second World Congress of Applied Psychology National Olympic Academy, Conferences. 71-75. (in Persian)
14
Nazari, Rasool. Tahani, Majid (2014). Relationship between creativity and communication skills of sports managers. Journal of Communication Management in Sports Media. 5(1). pp: 51-58. (in Persian)
15
Potter, D. (2012). Psychological well-being and the relationship between divorce and children academic achievement. Journal of Marriage and Family.72 (4): 933-946.
16
Quigley, K. (2015). Human mental skills and social Capital ORBIS, 40(2):333-342.
17
Roberts`Cynthia.(2013).social capital through leadership development. Journal of leadership education.12: 54-73
18
Shameri. Maryam. Nazari. Rasool. (2016). "Affecting the Mental Skills on Management Skills and Selecting Management Models on Sport's Managers: Approaches within Sport Management".International Journal of Humanities and cultural Studies. 1: 745-757.
19
Scheufele`dietram a. shandhavan v. (2000). Personality strength and social capital. Communication research. 2:107-131
20
Seyedinejat, S., Razaghi, M. E., Dousti, M. (2014). Prioritizing managerial skills based on Katz’s theory cast study: the managers of sports and youth in Mazandaran province. Journal of Sport Sciences, 5(1): 33-47.
21
Seyyed Amiri, MirHossein. Savareh, Uthman. Ebrahimi, Loghman. (2015). the relationship between social capital and the quality of working life of the staff of the General Directorate of Sports and Youth of West Azarbaijan Province. Sports Management Journal. 3(1). Pp: 335-349. (in Persian)
22
Tojari, Farshad. SheikhAliZadeh, Mahboob. (2013). the Influence of Transformational Leadership and Organizational Culture on Organizational Effectiveness in Sport Organizations. Sport Management Studies.17 (1). pp. 43-58. (in Persian)
23
Veenstr, G. (2013). Who know, where you live: social capital, neighborhood and mental health. Social Science and Medicine. 60: 2799-2818.
24
Wei, F., Yuan, X., Di, Y. (2010). Effects of transactional leadership, psychological empowerment and empowerment climate on creative performance of: Across-level study. Frontiers of Business Research in China, 1(4) : 29-46.
25
Yousefzadeh, Saeed. Kiakejori, David (2015). The Relationship between Managerial Communication Skills and Social Capital of the Organization. Social Capital Management Journal. 1(1). pp: 95-116. (in Persian)
26
ORIGINAL_ARTICLE
مطالعه سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی منطقه جنوب شرق
هدف: هدف این پژوهش مقایسه سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی در منطقه جنوب شرق است. روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی مقایسه ای است که به شکل میدانی انجام گرفت. اطلاعات توسط پرسش نامه محقق ساخته با پایایی آلفای کرونباخ مقدار 92/0 بدست آمد. جامعه آماری 150 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های بیرجند، مشهد و کرمان به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند، جهت تجزیه و تحلیل یافته ها ازآمارتوصیفی فراوانی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد میانگین سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه ها بیرجنْد، کرمان و مشهد تفاوت معنی داری در مقطع ارشد با یکدیگر ندارند، و در مقایسه بین سه گرایش مدیریت و رفتار حرکتی و فیزیولوژی ورزشی نیز تفاوت معنی داری بدست نیامد، همچنین اختلاف معنی داری بین جنسیت و سطح سواد آماری پیدا نشد. ولی دانشجویان از لحاظ سواد اطلاعاتی در سطح متوسطی رو به پایین قرار دارند. نتیجه گیری: میانگین پاسخ ها برای شاخص شناخت (سواد اطلاعاتی از دیدگاه شناخت) برای کل دانشجویان 01/3 و برای شاخص استفاده (سواد اطلاعاتی از دیدگاه استفاده) 92/2 که شاخص شناخت عدد متوسط رو به بالایی بوده ولی شاخص استفاده عدد پایینی است می توان نتیجه گرفت دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی از نظر سطح سواد اطلاعاتی در سطح متوسطی قرار دارند
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5034_89d6d43e1811a7149f27c6f760359d63.pdf
2018-08-23
29
40
سواد اطلاعاتی
دانشجویان تربیت بدنی
تحصیلات تکمیلی
دانشگاه جنوب شرق
محسن
احمدی
ahmadi.mohsen406@gmail.com
1
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه زابل
LEAD_AUTHOR
Afsharnjad, h., Habbi, s,. Gadri pakdel, f. (2005). InformationLiteracy senior students of Razi University in Kermanshah. Systems and information services, Health Information Management, The fourth period, the first year, the first issue,page 20. (In Persian)
1
Bahadorani,m., Bamani,n. (2002). Knowledgeattitude and practice of faculty members about the use of computers and Internet networks in Amramvzsh in Isfahan. University of Medical Sciences,Journal of Medical Education, Special Issue 34-33
2
Brodshaw,k. (2001). nternet search: the use of internet among faculty at Utah state university: a demographics analysis. ms,mai,40/50
3
Chen, C,Y,. (2004). An examination of the competencies needed by sport managers in Taiwan. unpublished doctoral dissertation, university of Idaho
4
Chizari,M., Movahed, H.,& Linder,J,R. (2003). The role of internet in educational activities of graduated students at Tehran university. Collage of agriculture, proceedings of the 19th annual conference Raleigh, north Carolina, usa,8-12.pp:126-134. (In Persian)
5
Davarpanh,S. , marzeh, m,.(1388). Construct and validate a questionnaire of true information literacy and undergraduate students., Journal of Library and Information, 224-199,45)12. (In Persian)
6
Davis,F.,bagozzi,R,. (1989). User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models. Management Science.35,(8):982-1003
7
Kocak,S,. (2003). Computer attitude and competencies in physical education and sport, Journal of the international council for health, physical education recreation, Sport, and dance, 39,(1)pp:49-52
8
Lambrecht,K,W,.(1987). An analysis of the competencies of sports and athletics clubmanagers.,Journals of sport management,1,(2),pp:116-128
9
Mohmadi,S., Esmali,N.,galaleh,A,.(1389). Review of the familiarity and importance of computers in the organization of sports, fitness and aerobics International Conference,Tehran, (In Persian)
10
Moody,J., stewarts,B.,&Bolet Lee,C,. (2002). Show casing the skilled business graduate: Expanding the tool kit,Businse communication quarterly,65(1).pp:21-36
11
Mattews,G,C.,Benbasat,I,. (2002). Development of an instrument to measure the perception of adopting an information system research .2(3),pp:192-222
12
Fergosen, S,. (2004). the development of the standards for quality evaluation of the web-based courses., Modern educational technology( in Chinese),1,5-11
13
Hasanzadeh, R., Asadi, MH,.(1389). The impact of information literacy instruction on students' academic performance. Journal of research, Journal of Education,(11)11. (In Persian)
14
Miri, E., Cheshmehsohrabi, M., .(1387). Checkinformation literacy undergraduate senior students of Arak University of Science and Technology in the digital environment, Knowledge,76-65,(13) 4. (In Persian)
15
Nasiri,B. (1391). Media literacy educationi Canada and Japan. Educational innovations. 160-137,(41)11
16
Pandpazir,M, Cheshmehsohrabi, M., .(1389). Study of Kermanshah University of Medical Sciences Based on information literacy graduate students Six big skills Eisenberg Vbrkvytz. (In Persian)
17
mehri, P., Arsto,Sh., nadri,MA .(1390). The effectiveness of information literacy workshops for graduate students with field-oriented approach. , Journal of Library and Information224_2:20(In Persian).
18
Qasmi ،A, . (1385). Check the status of graduate students information literacy and information literacy standards compliance, PhD thesis Librarian, Ferdowsi University of Mashhad. (In Persian)
19
Qasmi, A., Davarpanah, M H. (1386). Standardization of informationliteracy competency standards for academic community in Iran. Journal of Education and Psychology, Volume III, Issue 8. (In Persian)
20
Rastgo,a.(1389).The effect of the Interneton the development of information literacy education students problem-solving skills., New Approaches in Educational Administration,22-1,(4). (In Persian)
21
Safri, V., gafori, S. (1390). Information Literacy senior students of Razi University in Kermanshah. Systems and information services, Journal of Systems and information services, 95-108(1).( In Persian)
22
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل کیفیت روابط دوستانه در سازمانهای ورزشی (موردمطالعه: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی)
پژوهش حاضر باهدف بررسی کیفیت روابط دوستانه مدیر – کارمند در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی با پیروی از مطالعات موردی است که از منظر جمعآوری دادهها به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه موردبررسی را کلیه کارمندان شاغل در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال 1395 تشکیل می داد (98 نفر) که جهت نمونهگیری از سرشماری استفاده شد. بهمنظور جمع آوری دادهها از مقیاس تعدیلیافته شجیع و همکاران (1394) استفاده شد و جهت تحلیل دادهها از تی تک نمونهای، تی استودنت، تحلیل واریانس یکطرفه، آزمونهای تعقیبی و فریدمن استفاده گردید. یافتههای پژوهش بیانگر وضع مطلوب خرده مقیاسهای حمایت و ارتقای نفس، صداقت و صمیمیت و تعارض و نیز وضع نامطلوب خرده مقیاس رفع تعارض بود. نتایج حاصل از تحلیل یافتهها نشان داد که سرمایه های انسانی شاغل در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از وضعیت کیفیت دوستی میان خود و مدیرکل رضایت دارند اما این رضایت در تمام زیرشاخه های این مبحث یکسان نیست و ایجاد تغییرات در فرایند رفع تعارض در سازمان ضروری به نظر میرسد، در این میان توجه به موضوعاتی از قبیل حمایت بیشتر از کارمند و نیز صداقت در برخورد با ایشان از اهمیت بیشتری برخوردار بودند. همچنین مشاهده شد که جنسیت و تأهل عواملی مؤثر بر کیفیت رابطه میان مدیر – کارمند نیستند اما توجه به سطح تحصیلات و نوع استخدام کارکنان از عوامل مؤثر بر این رابطه بوده که جهت حفظ وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوبتر باید روابط مذکور توجه ویژه کرد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5035_e41eb186323d75180a08d39b01aa12b1.pdf
2018-08-23
41
52
کیفیت رابطه دوستانه
مدیر
کارمند
اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی
زهراسادات
میرزازاده
z.mirzazadeh@um.ac.ir
1
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
LEAD_AUTHOR
کیانوش
شجیع
kianooshshajie@yahoo.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
عمر
علیزایی
mr.alizaiy@gmail.com
3
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
امیر
اکبرزاده
amirakbarzadeh71@yahoo.com
4
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
احمدی، مسعود؛ همتیگلیان، سید ابراهیم (1394). "رابطه مهارتهای مدیران مؤثر با رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر"، فصلنامه پژوهش در مدیریت آموزش علوم دریایی، شماره 3، صص 56-66.
1
ارشدی، نسرین؛ زارع، راضیه؛ پیریایی، صالحه (1391). "نقش واسطهای ادراک طردشدگی در محیط کار در رابطه بین مبادله رهبر- عضو با رفتارهای انحرافی و بهزیستی روانشناختی"، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، دوره 1، شماره 3، صص 92-109.
2
جوادی پور، محمد؛ پارسا جو، علی (1393). "ارتباط نگرش شغلی با سلامت سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان"، مدیریت منابع انسانی در ورزش، مقاله 6، دوره 1، شماره 2، صص 137-146.
3
دامغانیان، حسین؛ روزبان، فرناز (1394). "بررسی علت سکوت کارکنان در ارتباط با مدیر مستقیم: کاربرد پژوهش آمیخته"، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره 3، صص 175-194.
4
راسخ، نازنین؛ مظفری، حسن (1393). "پیشبینی جوسازمانی نوآورانه بر اساس عدالت و حمایت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان شهر مشهد"، مدیریت منابع انسانی، مقاله 5، دوره 1، شماره 2، صص 125-135.
5
رحیمی، فاطمه؛ عریضی، حمیدرضا؛ نوری، ابوالقاسم؛ نامداری، کوروش (1391). "رابطه سرمایه روانشناختی در محیط کار کارکنان با شور و شوق کاری آنان در سازمان"، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره 4، شماره 12، صص 9-30.
6
رئیسیان، مجید؛ علی دوست قهفرخی، ابراهیم؛ جوکار، مهدی (1394). "بررسی ارتباط بین هوش هیجانی مدیران و کارکنان فدراسیونهای موفق با اثربخشی فدراسیون"، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال سوم، شماره 4، صص 75 تا 84.
7
شجاعی، وحید؛ تجاری، فرشاد؛ سلیمانی، بهاره؛ محمدیان، عسگری (1390). "ارتباط سبکهای مدیریت تعارض و کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند در سازمانهای ورزشی، مطالعه موردی در استان مازندران"، دو فصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال اول، شماره 2، صص 44-56.
8
شجیع، کیانوش؛ فراهانی، ابوالفضل؛ قاسمی، حمید (1394). "بررسی وضعیت کیفیت روابط دوستانه مربیان و بازیکنان تیمهای ورزشی منتخب استان خراسان رضوی"، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال چهارم، شماره 1، صص 89-103.
9
کهندل، زهرا (1391). "تأثیر هوش هیجانی در موفقیت سازمانی"، نشریه پیام دریا، شماره 212.
10
گلپرور، محسن؛ نادی، محمدعلی (1390). "نقش میانجی وفاداری سازمانی در رابطه بین اخلاق کاری با رفتارهای انحرافی در محیط کار"، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم، شماره 1، صص 43-53.
11
هرسی، پاول؛ بلانچارد، کنت (1378)، "مدیریت رفتار سازمانی، کاربرد منابع انسانی". ترجمة قاسم کبیری، انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ سوم.
12
همتی، مهناز؛ حسنزاده، محمدصادق؛ منزوی، فاطمه (1394). "بررسی رابطه معنویت در محیط کار و عزتنفس سازمانی"، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره 1 (پیاپی 12)، صص 51-74.
13
Ali, A., & Al-Kazemi, A. (2007). “Islamic work ethic in Kuwait”, Cross Culture Management: An International Journal, 14(2): 93-104.
14
Ari, A., & Çağlayan, H. S. (2017). “Relationship between Organizational Justice Perceptions and Organizational Commitment Levels of School of Physical Education and Sports Academicians”, Journal of Education and Training Studies, 5(4), 240-251.
15
Burton, L. J., Peachey, J. W., & Wells, J. E. (2016). “The Role of Servant Leadership in Developing an Ethical Climate in Sport Organizations”, Journal of Sport Management, 1-37.
16
Fitzroy, T. (2007). "The Importance of organizational trust", Best Advice Forum.
17
Fridell, M.; Newcom, R. and Messner, P.E., (2009). “Discriminate analysis gender public school principal servant leadership difference”, leadership & Organization Development Journal, 30(8), 722-736.
18
Goris, Jose R. (2007). “Effects of satisfaction with communication on the relationship between individual – job congruence and job performance / satisfaction”. Journal of Management Development, Vol. 26, No. 8, PP: 737-752.
19
Guest, David. (2015) “Human Resource Management, Corporate Performance and Employee Wellbeing: Building the Worker into HRM”. The Management Centre, King’s College, University of London.
20
Honeycutt, Tracey L. (1997) “Family Friendly Human Resource Policies, Salary Levels, and Salient Identity as Predictors of Organizational Attraction", Journal of Vocational Behavior, 50(2), 271–290.
21
Jungin, K., & Wiggins, M. E. (2011), “Family-Friendly Human Resource Policy: Is It Still Working in the Public Sector?” Public Administration Reviews, 71(5), 728–739.
22
Karaca, H. (2013). “An exploratory study on the impact of organizational silence in hierarchical organizations: Turkish national police case”, European Scientific Journal, 9(23), 38-50.
23
Kim, S. (2017). “Perceived organizational support as a mediator between distributive justice and sports referees’ job satisfaction and career commitment”. Annals of Leisure Research, 20(2), 169-187.
24
Morris-Rothschild, K., Britta, B., & Marla, R. (2006). “Teachers’ conflict management styles”, Journal of School Psychology, 44(1), 105–121.
25
Rosemond, B., Alison, S., & Bernice, K. (2008). “Gender, personal values, strategies and small business performance: A Ghanaian case study”. Equal Opportunities International, 26(3), 236–249.
26
Shahbaz,V. (2013). “Role Ambiguity and employees organization based self-esteem: Moderating effect of workplace spirituality”. International Conference on Business Management in Lahore, Pakistan.
27
Takaki, J., Taniguchi, T., & Fajii, Y. (2014). “Validity, Reliability and Significance of Assessment of Sense of Contribution in the Workplace”, International Journal of Environmental Research and Public Health. 1594-1609; doi:1003390/ijerph110201594
28
Xu. Angela J., Loi, R., & Lam, L. W. (2015). “The bad boss takes it all: How abusive supervision and leader–member exchange interact to influence employee silence”, The Leadership Quarterly, In Press, doi:10.1016/j.leaqua.2015.03.002.
29
Yıldız, E. (2013). “Enigma of Silence in Organizations: What Happens To Whom and Why?”, Beykent University Journal of Social Sciences, 6(2), 30-44.
30
Yukl, G. (2002). “Leadership in organizations (5th ed)”. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
31
ORIGINAL_ARTICLE
تلویزیون و توسعه ورزش؛ مطالعه ای با رویکرد نظریه گفتمان
تلویزیون مهمترین و تأثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش است. این تحلیل در پی پاسخ به این سؤال است که تلویزیون چه تعریفی از توسعه ورزش در جامعه مطرح و آن را نقد، تفسیر و ترویج مینماید. بدین منظور طیفی از متون تلویزیونی، گفتگوها و مشاهدات موردبررسی قرار داده شد و ارتباط بین نشانهها بر اساس توصیف مفاهیم نظریه گفتمان لاکلا و موف (1985) تبیین گردید. مهمترین دستاورد این تحلیل، شناسایی دو گفتمان ورزش نخبگی و گفتمان ورزش مشارکتی بهعنوان دو گفتمان متقابل در تلویزیون است؛ تحلیل مصاحبهها و متون تلویزیونی نشان میدهد، مفاهیمی همچون توسعه، ورزش، ورزشکار، بودجه و امکانات، معنای خود را از گفتمان ورزش نخبگی دریافت میکنند و گفتمان ورزش نخبگی در رسانه، گفتمان ورزش مشارکتی را به حاشیه رانده است. آنچه برای پژوهشگران حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی حائز اهمیت است درک شرایط مفاهیم توسعه ورزش بر مبنای تقویت و تضعیف گفتمانهای غالب در فضای تلویزیون است. بدین معنی که توسعه ورزش در چه قالبی از دانش، تجربه، تجزیهوتحلیل سیاسی و سیاستگذاری رسانه، عادیسازی و نهادینه میگردد؟
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5036_570d41aaf1d85aa3e62ad6d9310cb20e.pdf
2018-08-23
53
62
تحلیل گفتمان
تلویزیون
توسعه
نظریه گفتمان
بیتا
عرب نرمی
b.arabnarmi@yahoo.com
1
استادیار گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه دامغان، دامغان، ایران
LEAD_AUTHOR
Alexander, S. A; Fusco, C. & Frohlich, K. L. (2015). “You have to do 60 minutes of physical activity per day … I saw it on TV: Children's constructions of play in the context of Canadian public health discourse of playing for health”, in Children, Health and Well-being: Policy Debates and Lived Experience (eds G. Brady, P. Lowe and S. O. Lauritzen), John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, NJ, USA.
1
Arabnarmi, B; Goodarzi, M; Sjjadi, S, N; & Khabiri, M. (2017). “TV and Public Sport Development: A Grounded Theory”. Sport Management Studies, 8 (40): 17-38. (Persian)
2
Arabnarmi, B. (2015, October). Sports program´s Position time in national TV of Iran with the approach of prioritizing sport component. IN 1th National Conference of Applied Sciences of Sport and Health, (Iran), Azarbaijan Shahid Madani University,(pp. 1-4)
3
Arabnarmi, B. (2016). “TV and Sport in Daily Life (An Analysis of Linking Media and Sport in Iran”. Sport Management, 4(2): 589-603. (Persian)
4
Arabnarmi, B.(2017). “Discursive space of Iranian women's physical activity”. Women in Development and Politics,14(4):477-91. (Persian)
5
Arabnarmi, B; Ramezanzade, H. (2018). “Attitude and practice of elementary Physical Education teachers toward obesity from the perspective of discourse theory”. Journal of Research in Psychological Health, 12 (1):1-12. (Persian)
6
Dholgern, P. (1995). Television and the Public Sphere: Citizenship, Democracy and the Media (Media Culture & Society Series)(M. Shafaghati, Trans.).Tehran,Soroush. (Persian)
7
Dhonde, B. M.& Patil, V. N. (2012). “Role of Mass Media In Progress Of Physical Education And Sports”, Indian Streams Research Journal
8
Ghasemi, H., Karami, A., Sadeghi. F. (2013). The Situation of Sports Events broadcasting on Iranian T.V. Channels by View of Sports Media Experts. Applied researches in sport management, 2(4), 43-54. (Persian)
9
Hamer, M; Weiler, R; & Stamatakis, E. (2014). “Watching sport on television, physical activity, and risk of obesity in older adults”. BMC public Health, (8):1-4.
10
Heydari, A. (2012). “The impact of new media on the development of tourism development strategies in line with the goals and visions twenty years (1404)”. Ph.D. Thesis. University of Tehran. Faculty of Management. (Persian)
11
Ilhan, L. & Genser, E. (2012). “The media as the factor of tending to sport in children: A study after a TV competition program name as ICE DANCING”. Nigde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 6(1):85-93.
12
Jorgensen, W. M., & Phillips, L. (2002). Discourse Analysis as Theory and Method. SAGE Publications. London Translated by Hadi JALILI (2012), Tehran,nashreney.
13
McDonnell, D. (1998). Theory of discourse, An Introduction (H, Nozari,trans.). political and social discourse Quarterly, Issue 2.
14
Moghadami, M. T. (2011). “ Laclau and Mouffe's theory of discourse analysis and its criticism”. Social and cultural knowledge, (2): 91-124. (Persian)
15
Soltani,A.A.(2012). Power, Discourse and Language: Mechanisms of Power in the Islamic Republic of Iran, Tehran, Nashre Ney:76-107. (Persian)
16
Soltani,A.A.(2004). Discourse analysis as a theory and method. Political Science (28). 153-180. (Persian)
17
Tajik MR.(1999). Discourse and Discourse Analysis. Tehran: Farhang Gofteman. (Persian)
18
Ziaee, M, S; Roshandel Arbatani, T; Khojasteh, H; Mostaghimi, H. (2010). “The role and the status of media in wise society and its proper management approach”. Iranian Public administration, 2(5): 75-92. (Persian)
19
Zieff, S,G; & Veri MJ.(2009). “Obesity, Health, and Physical Activity: Discourses From the United States”. AAKPE;=,61(1):154-79.
20
ORIGINAL_ARTICLE
مطالعه رابطه رضایتمندی مشتری با مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی (موردمطالعه، مشتریان الکترونیکی سایتهای اینترنتی، فروش کالای ورزشی)
کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ازاینرو یک فرضیه کلی و سه فرضیه جزئی شکلگرفته و تمامی فرضیات مورد تائید قرارگرفتهاند و میزان رابطه برای تمامی فرضیات مثبت و معنادار میباشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که تجربه خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیکی از سایت های دیجی کالا و بامیلو را داشته اند ؛ توزیع پرسش نامه ها در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. تعداد جامعه برابر با 26000 نفر می باشد وتعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 382 نفر در نظر گرفتهشده است. پایایی و روایی پرسشنامههای تحقیق توسط آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرارگرفته است(آلفای کرون باخ هر پرسشنامه بیشتر از 0.7 و بارهای عاملی برای سؤالات بالای 0.5 بوده است).نتایج نشان میدهد که هر چه مدیریت ارتباط با مشتری با کمیت و کیفت بیشتری اعمال شود، و خدمات الکترونیکی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نسبت به خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیک ، بیشتر خواهد بود.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5037_53d28e82f6ba5dbbd23cf7bfda4756ba.pdf
2018-08-23
63
78
رضایت مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
کیفیت خدمات الکترونیکی
مشتریان الکترونیکی
لوازم ورزشی
ولی محمد
درینی
vm.darini@yahoo.com
1
استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور واحد لواسانات، تهران، ایران
AUTHOR
حمیده
صادقی
nori4081@yahoo.com
2
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی
AUTHOR
احسان
نامدار جویمی
davood.joyame@gmail.com
3
محقق و دانشجوی دکترای گروه مدیریت دولتی - رشته مدیریت منابع انسانی- دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان
LEAD_AUTHOR
زنجیرچی س.م؛ کنجکاو منفرد الف. ر؛ حاتمی نسب س.ح؛ نوری الف؛ و ستارزاده، ه. (1391). مدل پذیرش تکنولوژی توسعهیافته جهت اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی (مطالعه موردی: شعب بانک تجارت شهرستان یزد) مدیریت بازاریابی، 7(16)، 1-15.
1
غفاری، ف؛ جعفری، پ؛ و امیر مدحی، الف. (1391) مطالعه رابطهی ابعاد کیفیت خدمات و رضایت مشتری در صنعت بانکداری مدل مقایسهای خدمات سنتی و الکترونیکی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 6(24)، 41-67.
2
هاشمیان؛ س.ط؛ و علامه حائری، ف. (1392). بررسی تأثیر وجود مدیرید ارتباط با مشتری الکترونیکی بر وفاداری مشتریان مطالعه موردی: شرکت پارس آنلاین شیراز. دومین کنفرانس ملی مهندسی صنایع و سیستمها.
3
گودرزی، الف؛ و زبیدی، ح. (1387). بررسی تأثیر گسترش بانکداری الکترونیکی بر سودآوری بانک تجاری ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، سال دهم، شماره 35
4
کمالیان، الف. ر؛ امینی لاری، م. ومعزی، حامد. (1388). بررسی همبستگی بیم عوامل تعیینکننده سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری بر رضایت مشتریان مطالعه موردی شرکت چینی بهداشتی گلسار فارس. مدیریت فردا، 8(288)، 25-32.
5
Abdulfattah, F.H. (2012). The effect of electronic customer relationship on customer satisfaction a study on web banking in saudi Arabia. a thesis submitted to the university of huddersfield in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor of philosophy the university of huddersfield.
6
Bai, B., Law, R., &Wen,I. (2008).The impact of website quality on customer satisfactionand purchase intentions: evidence from online Chinese visitors. International
7
Choy, K.L., Fan, K.K., & Lo, V. (2003). Development of an intelligent ustomersupplier relationship management system: the application of case-based reasoning. Industrial Management & Data Systems, 103(4), 263-74.
8
Feinberg, R., & Kadam, R. (2003). E-CRM web service attributes as determinants of customer satisfaction with retail web sites. International Journal of Service Industry Management, 13, 432-451.
9
Finn, A.(2010).Investigating the non linear effects e-service quality on customer
10
Hill S., & Wilkinson, A. (1995). In Search of TQM. Employee Relations, 17 (3), 9- 26.
11
Khalifa, M., Abidi, R., &Limayem, M. (2002). Effects of Electronic Customer Relationship Management on Online Shopping Satisfaction. In: Pre-ICIS Meeting on French Speaking World IS Research.
12
Khalifa, M., & Liu, V. (2007). Online consumer retention: contingent effects of online shopping habit and online shopping experience. European Journal of Information Systems, 16, 780-792.
13
Khalifa, M., & Shen, N. (2009). Modeling electronic customer relationship management success: functional and temporal considerations. Journal of Behavior &Information Technology, 28(4), 373-387.
14
Khalil, M.N., & Pearson, J.M. (2007). The influence of trust on internet banking acceptance. Journal of Internet Banking and Commerce, 12(2),1-10.
15
Liu, X., Gao, F. &Xie, p. (2008). An empirical study of online shopping customer satisfaction in China: a holistic perspective, International Journal of Retail and Distribution Management, 36(11), 919.
16
McNealy, R.M. (1994). Making Customer Satisfaction Happen - A Strategy For Delighting Customers, Chapman & Hall, London.
17
Mohammed, A. (2012). E-service quality strategy: achieving Customer satisfaction in online banking. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 38(1), 6-7.
18
Nguyen, B., &Mutum, D. (2012). A Review of Customer Relationship Management: Successes, Advance, pitfalls and Futures. Journal of Business process Management, 18(3), 2-4.
19
Nysveen, H., &Lexhagen, M. (2001). Swedish and Norwegian Tourism Websites: the Importance of Reservation Services and Value-Added Services. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1(1), 38-53.
20
Parasuraman, A., Zeithaml, V., & Malhotra, A. (2005). E-S-QUAL: A Multiple-Item Scale forAssessing Electronic Service quality. Journal of Service Research, 7(3), 213-234.
21
Rozita, S. K. (2012). The impact of E-CRM on customer attitude and its association with generating competitive advantages in Iranian financial B2B context, journal of International Business Research, 5(4), 12-18.
22
Rust, R., & Lemon, K. (2001). E-service and the consumer. International Journal of Electronic Commerce, 5(3), 85-102.
23
Sterne, J. (2000). Customer Service on the Internet: Building Relationships, Increasing Loyalty and Staying Competitive. New York: John Wiley and Sons.
24
Talhat, A. (2011). A study on the relationship between E-CRM features and e-loyalty: The case in UK, Ph.D. dissertation, Brunel Business School, London
25
Talhat, A., Zahir, I., &Maged, A. (2009). The relationship between E-CRM Implementation and E-Loyalty at different adoption stage of transaction cycle: a conceptual framework an hypothesis, European and Mediterranean Conference on Information Systems, pp.4-6.
26
Van. A., Liljander, V., &Jurriens, P. (2001). Exploring consumer evaluations of eservices: A portal site. International Journal of Service Industry Management, 13(4), 452-474.
27
Yoon, D., Choi, S., &Sohn, D. (2008). Building customer relationships in an electronic age: The role of interactivity of E-commerce Web sites. Journal of Psychology and Marketing, 25(7), 602.
28
Zhang, X., &Prybutok, R. (2005). A consumer perspective of e-Service quality. IEEE Transactions on Engineering Management, 52(4), 461-477.
29
ORIGINAL_ARTICLE
ارائه مدلی از تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی بر تمایل به استفاده از خدمات ورزشی
هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی مدل تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی بر تمایل به استفاده از خدمات باشگاه های بدنسازی شهر تهران بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و با توجه به موضوع و اهداف پژوهش، جزء پژوهش های توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل تمامی استفادهکنندگان از مراکز ورزشی و تندرستی شهر تهران بودند که جهت نمونهگیری از روش خوشهای استفادهشده است. برای سنجش مؤلفههای تبلیغات اینترنتی و تمایل به استفاده از خدمات ورزشی، از پرسشنامه طراحیشده توسط گروه پژوهش استفاده گردید. روایی صوری سؤالات توسط متخصصان دانشگاهی بررسی و مورد تائید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ نیز بیانگر پایایی موردقبول برای سؤالات پژوهش بود. تجزیهوتحلیل دادهها بهوسیله مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل 8/8 انجام شد. نتایج تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی تحقیق نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. با توجه به یافته های این تحقیق پیشنهاد میشود که باشگاه های بدنسازی برای تغییر نگرش مشتریان و استفاده از خدمات در رسانههای اینترنتی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه مشتریان است.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5038_b3ddd1dd3b71d72ed551cdf0299a0a76.pdf
2018-08-23
79
88
تبلیغات اینترنتی
مشتریان
خدمات ورزشی
رسانه
مسعود
فریدونی
masoud.freydoni@gmail.com
1
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
LEAD_AUTHOR
1. Abeywickrama, Madawa and Vasickova, Jana.)2014). “Attitude towards mobile advertising and purchase intention of Swedish customers: A quantitative study on the impact of message content and flow experience”, Umea School of Business and Economics, Bachelor thesis.
1
2. Aqsa, M. & Kartini, D. (2015). “Impact Of Online Advertising On Consumer Attitudes And Interests Buy Online (Survey On Students Of Internet Users In Makassar), international journal of scientific & technology research volume 4, issue 04, pp: 230-236.
2
3. Azadi, R. Yousefi, B. Eydi, H. (2014). “The role of media and advertising, to promote brand equity in the sports apparel industry”. Communication Management in Sport Media, 2(6), 66-75. (in persian)
3
4. dinh le, tri and nguyen, bao-tran ho.(2014).” attitudes toward mobile advertising: a study of mobile web display and mobile app display advertising", asian academy of management journal, vol. 19, no. 2, pp: 87–103.
4
5. Dittmar, H., Long, K., & Meetk, R. (2005). ”Buying on the Internet: Gender differences in on-line and conventional buying motivations”. Sex Roles: A Journal of Research, 50, 423–444.
5
6. Ha H.Y. Janda S. & Muthaly S. (2010). ”Development of brand equity: evaluation of four alternative models”. The Service Industries Journal, 30(6), 911–928.
6
7. Kim, M., Kim, J.H, Lennon, S.J. (2011). E-Service attributes available on men and women apparel web sites”، journal of Emerald، 21(1): 25-4.
7
8. Lin, Long-Yio; liao, Jui-Chi. (2012). ”the influence of store image and product perceived value on consumer purchase intention”. Business and information.
8
9. mathew, james, ogedebe, peter m., ogedebe, segun m. (2013). “influence of web advertising on consumer behaviounr in maiduguri metropolis”, nigeria, asian journal of social sciences & humanities, vol. 2 no. 2, pp: 548-557.
9
10. Mogadas, Mostafa. (2018). “analysis of the impact of media on consumer attitudes toward the brand and purchase intention (case study: sports apparel manufacturer majid)”. Communication management in sport media, 5(17), 53-63. (in persian)
10
11. Rafi, M. (2004). “Internet Marketing”, MC Grow Hill.
11
12. Saeed, Rashid, Lodhi, Rab Nawaz and Naeem, Ahmer. (2013). ”Consumer’s Attitude Towards Internet Advertising in Pakistan”, world Applied Sciences Journal, 25 (4), pp: 623-628.
12
13. Varadarajan, R. & Yadav, M. S. (2009). ”Marketing Strategy in an internet - enabled environment”, Journal of Interactive Marketing”, 23 (1), pp. 11-22.
13
14. Wei,Khong Kok; Jerome, Theresa; Wai, Leong Shan. (2010) “Online Advertising: A Study of Malaysian Consumers”. International Journal of Business and Information.
14
ORIGINAL_ARTICLE
مقایسه وضعیت روابط بین الملل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ایران با کشورهای منتخب
هدف از مطالعه حاضر، مقایسه وضعیت واحد روابط بینالملل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ایران با کشورهای منتخب در سطح جهان بود. در این مطالعه با تأکید بر روابط بین الملل ساختار سازمانی، نیروی انسانی، درآمد، میزان مکاتبات و قوانین و مقررات این فدراسیونها با فدراسیون ایران مقایسه شد. روش تحقیق ازنظر استراتژی ترکیبی (کمی و کیفی) و ازنظر مسیر اجرا از روش پیمایشی و مصاحبه استفاده گردید. از میان تعداد 167 کشور عضو فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی، کشورهای فعال در روابط بینالملل (پاسخگو به مکاتبات دیگر فدراسیونهای ملی) 15 کشور بهعنوان نمونه مطالعاتی بهصورت غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. در بخش مصاحبه نیز تعداد پنج نفر از خبرگان این حوزه بهصورت غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. بهمنظور جمع آوری اطلاعات در بخش پیمایشی پرسشنامه محقق ساخته ای با روایی و پایایی تأییدشده و در بخش مصاحبه سؤالات نیمه ساختاریافته بر اساس محورهای موردمطالعه استفاده شدند. مهمترین نتایج تحقیق نشان داد که: ساختار فدراسیون ملی دانشجویی به انجمن و کمیته هایی ازجمله واحد بین الملل متناظر با ساختار فیزو نیاز دارد. برای توسعه روابط بین الملل به برنامه ریزی برای کسب کرسیهای مؤثر بین المللی نیاز است. نظر به فقدان استفاده از وب سایت و نشریه دوزبانه در فدراسیون ملی ایران در مقایسه با سایر فدراسیونها از دیدگاه صاحبنظران باید روی این موارد اهتمام داشت.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5039_5bb7c75e2ffbf06f5b487b02c18b110f.pdf
2018-08-23
89
100
وابط بین الملل
فدراسیون
ورزش های دانشگاهی
فیزو
حمید
قاسمی
ghasemione@yahoo.com
1
دانشیارمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
AUTHOR
محمد
پورکیانی
m.pourkiani46@gmail.com
2
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی
AUTHOR
مهناز
صباغ نوین
m.sabbaghnovin@gmail.com
3
مدیر روابط بینالملل فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ایران
LEAD_AUTHOR
اساسنامه فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی (1382). تهران، فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی.
1
تیموری آسفچی، عباس (1394). جامعهپذیری ورزش و رابطه آن با امور بینالملل. دریافتی در تاریخ 15/11/2015 از نشانی: http://vista.ir/article/226052
2
ساداتی، سید شهابالدین (1388). رابطه ورزش فرهنگ، تجارت، صنعت، سیاست و ایدئولوژی. شماره 102. گلستانه، صص 34-39.
3
سجادی، نصر اله (1390). ورزش و روابط بینالملل. تهران: حتمی.
4
صباغ نوین، مهناز (1395). مقایسه وضعیت روابط بینالملل فدراسیون ورزش دانشگاهی با کشورهای منتخب. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت رسانههای ورزشی. دانشگاه پیام نور مرکز کرج.
5
طالب پور، مهدی و طاهری، حمیدرضا (1387). آشنایی با فیزو. تهران: نور گیتی
6
قاسمی، حمید (1390). پیشنویس نظامنامه روابط بینالملل در ورزش. تهران: سازمان تربیتبدنی (وزارت ورزش و جوانان فعلی).
7
معاونت بینالمللی دانشگاه تهران (1390). نظامنامهها و آییننامههای بینالمللی دانشگاه تهران. تهران: دانشگاه تهران.
8
ولایتی، علیاکبر (1366). مباحث روابط بینالملل: ماهیت روابط بینالملل. شماره 2. سیاست خارجی. 88-92.
9
Arnaud,Pierre and Riordan, James(1998). Sport and International Politics. London, E&FN Spon Publication.
10
Beacom, Aaron(2000). Sport in International Relations: A case for Cross- Disciplinary Investigation. Issue 2. The Sport Historian
11
Deyo, Julianna(2013). Sports and International Relations: The Role of Soccer in International Conflicts and Resolutions. United States, University of Tennessee, Thesis Project.
12
Essays, UK. (November 2015). Sports Plays A Significant Role In International. Address: http://www.ukessays.com/essays/international-relations/sports-plays-a-significant-role-in-international-relations.php#ixzz3NV4xvf6u
13
Kobierecki, Michal Marcin(2013). Sport in International Relations: Expectations, Possibilities and Effects. No 1. Interdisciplinary Political and cultural Journal.
14