ORIGINAL_ARTICLE
ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیت بدنی
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی از شهرستانهای مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی دادهها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معناداری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفههای آن در معلمان تربیتبدنی وجود دارد. ارتباط معنیداری بین فناوری اطلاعات با مولفههای شنودی و بازخوردی مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنیداری بر مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر میرسد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2845_cd4a8ae0fccb77f6766a5528b38b6d56.pdf
2016-05-21
11
25
فناوری اطلاعات
مدیریت دانش
مهارتهای ارتباطی
معلمان تربیتبدنی
سلمان
جعفری
salman_jafari1364@yahoo.com
1
کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه
LEAD_AUTHOR
جواد
آزمون
jazmoon81@srttu.edu
2
استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
AUTHOR
افرازه، عباس (1386). "مدیریت دانش و فناوری اطلاعات". پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
1
رضاییان، علی (1389). "اصول مدیریت". تهران: انتشارات سمت.
2
زاهدی، شمس السادات و نجاری، رضا (1385). "بهرهوری منابع انسانی و مدیریت دانش". پیک نور، 6(1)، صص 13-3.
3
سبحانی، یزدان؛ هنری، حبیب؛ شهلایی، جواد؛ احمدی (1392). "رابطة فناوری اطلاعات و مدیریت دانش در فدراسیونهای ورزشی". مدیریت ورزشی، شماره 17، صص 73-55.
4
صالحی امیری، رضا؛ حیدری زاده، الهه (1386). "نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در نطام آموزشی و توسعه فرهنگی". پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، پژوهشنامه شماره: 15.
5
عباسی، محمدرضا؛ مکی، منوچهر (1389). "ضرورت نوآوری در اجرای برنامههای مدیریت دانش و مدیریت فناوری اطلاعات در ایران". فصلنامة تخصصی بارک و مراکز رشد، شمارة 24، صص 21-12.
6
عزیزی، بیستون؛ مهرابی کوشکی، علی، جلالی فراهانی، مجید (1392). "بررسی رابطة فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران". مدیریت ورزشی، دوره 5، شماره 3، صص 174-161.
7
عزیزی، شهریار؛ اسدنژاد، مهدی (1389). "بررسی و مقایسة ابعاد مدیریت دانش بین سازمانهای دولتی و خصوصی". نشریة مدیریت فناوری اطلاعات، دورة 2، شمارة 4، صص 116-99.
8
فکرت، اسما؛ حسامی، حمیده؛ طباییان، سید احمد؛ نورائی، ظهمورث و قهرمان تبریزی، کوروش (1391). "رابطۀ مهارتهای ارتباطی مدیران و میزان بهروری ادارات تربیتبدنی استان کرمان"، مجله مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 1(2)، صص 9-1.
9
فلاح همت آبادی، کامران (1382). "تأثیر فناوری اطلاعات بر مسائل ساختاری سازمان تمرکز در تصمیمگیری، پیچیدگی سازمانی و رسمیت سازمانی (مطالعه موردی: شرکت همکاران سیستم)". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
10
کارگر، غلامعلی (1393). "نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تصمیمگیری مدیران سازمانهای ورزشی ایران". پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال دهم، شماره بیستم، صص 122-111.
11
گودرزی، محمود؛ ابوترابی، مجتبی (1387). " ارتباط فناوری اطلاعات و ارتباطات با مدیریت دانش مدیران ستادی سازمان تربیتبدنی". اولین همایش ملی تخصصی مدیریت ورزشی، آمل.
12
محمدی، سردار، مشرف جوادی، بتول؛ مظفری، سید امیر احمد .(1391). "ارتباط بین نگرش، ساختار سازمانی و جو سازمانی با انتشار فنآوری اطلاعات در سازمانهای منتخب ورزشی ایران". دوفصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال دوم (دهم پیاپی) شماره 3(19 پیاپی)، صص 35-15.
13
مرتضوی، سعید؛ مهربان، حمید (1383)." بررسی رابطه بین مهارتهای مدیران و تعهد سازمانی دبیران". پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 16(4): صص 123-144.
14
معینفر، حامد (1391). "ارائه مدل معادلات ساختاری رابطه بین مهارت های بنیادی ارتباط و رضایت شغلی و نقش آنها بر تعهد سازمانی". پایاننامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، گرایش مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد کردستان، ص 18.
15
موسویوند، مریم؛ فرازیابی، فاتح (1394). "تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت دانش کارکنان اداره ورزش و جوانان استان همدان، کاربرد تحلیل مسیر". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، دوره 3، شماره 10، صص 10-1.
16
نظری، رسول (1392). "معادلات ساختاری اثر مهارت های ارتباطی بر ارتباطات بین فردی و نقش آن بر اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران". مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، 5(4): صص 67- 82.
17
نظری، رسول (1390). "اثر مهارتهای ارتباطی و ارتباطات بین فردی بر اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران و ارائه الگو". رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
18
نقوی، محبوبه؛ هنری، حبیب؛ کارگر، غلامعلی (1392). "موانع بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و پژوهش رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی از دیدگاه اعضأی هیأت علمی براساس مدل فرایندی کاتر". پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال نهم، شماره 18، صص 112-97.
19
یعقوبی، نورمحمد؛ کوچک زاده، رقیه سادات (1385). "پشتیبانی فناوری اطلاعات از مدیریت دانش". فصلنامة مدیریت صنعتی. شماره 9، صص 56-41.
20
Anderson, K (2005). “From information technology to knowledge technology: taking the user into consideration”. Journal of knowledge management, 2(2): pp 142-156.
21
Carneiro, Alberto (2003). “The role of Intelligent Resources in Knowledge management”. Journal of knowledge management, 5(4): pp 358-367.
22
Bhatt, G (2001). “Knowledge management in organization: examining the interaction between technologies, techiques and people”. Journal of knowledge manatement, 5(1): pp 68-75.
23
Gladden, J (1996a). “Sports Market bytes: the ever expanding impact of technology on sport marketing”, part I. Sport Marketing Quarterly, 5 (3): pp 13-14.
24
Gladden, J (1996b). “The ever expanding impact of technology on sport marketing”, Part II. Sport Marketing Quarterly, 5 (4): pp 9-10.
25
Green, kc (2001). “Commerce comes slowly to the campus, the campus computing project”. Access from: http:// www. campuscomputing.net.
26
Guo, K. and Sanchez, Y (2009). “Work place Communication. In N. Borkowski (Ed). Organizational Behavior, Theory and Design”. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Publishers. pp 71-101.
27
ORIGINAL_ARTICLE
مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبر
چکیده:با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبردر سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل محتوا وبا هدف کاربردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، وب سایت های ادارات کل آموزش وپرورش استان های کشور به تعداد 31 وب سایت، که برای نمونه گیری از روش کل شمار استفاده شد. ابزار اندازه گیری برگه های کدگذاری بود که روایی صوری آن 5 نفر از متخصصان مدیریت ورزش وارتباطات تأیید کردند. وضریب پایایی آن براساس فرمول اسکات8/0به دست آمد. برای فرضیه های تحقیق از آزمون خی دو پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین محتوای وب سایت های آموزش وپرورش استان ها از نظر مؤلفه های ورزش(تربیتی7/62%، قهرمانی7/12%، همگانی4%، حرفه ای6/1%)جنسیت (پسران9/42%، دختران 7/23%) سطح رویداد، موضوع مطلب وسوگیری خبر تفاوت معنی داری مشاهده گردید. لذا با توجه به یافته های تحقیق به وزارت آموزش وپرورش پیشنهاد می شود به ورزش همگانی وورزش بانوان اهتمام لازم را به عمل آورند.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2846_83ef2fcf9da89b4e8029be3bedb3f6d4.pdf
2016-05-21
26
34
وب سایت
ورزش
آموزش وپرورش
استان ها
حمید
قاسمی
ghasemione@yahoo.com
1
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
معصومه
حسینی
mhosseini_phd@yahoo.com
2
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
حسن
عامری اصل
spt.hameri@gmail.com
3
کارمند آموز وپرورش
LEAD_AUTHOR
الکساندر، ژانت؛ آن تیت، مارشا (1383)، "شناخت وب". ترجمه صدیقه محمد اسماعیل، تهران دبیزش.
1
امامی، مینا؛ ملائی، مینا (1392)، تحلیل محتوای اخبار ورزشی مطالعه موردی: شبکه سوم سیما. مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، سال اول، شماره 3.
2
تپهرشی، گیتی (1389)، "تحلیل محتوای نشریات علمی ـ پژوهشی تربیتبدنی با تأکید بر موضوع مدیریت"، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
3
حیدریان میرزایی، احمد؛ آتشبار، شوکت؛ ازم، فاطمه؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ حسینی، محمدسلطان (1393)، "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی صدا و سیما با تأکید بر مؤلفههای ورزشی مطالعه موردی: (استان های لرستان، مرکزی، اصفهان)"، مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال دوم، شماره پیاپی 6، صص40 ـ 30.
4
حیدرینژاد، صدیقه؛ علیشاهی، مریم؛ شتاب بوشهری، ناهید (1392)، "تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال اول، شماره 1.
5
روشندل اربطانی، طاهر (1386)، "تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور". نشریه حرکت، شماره 33، صص 177-165.
6
سهیلی، فرامرز (1385)، "تحلیل پیوندهای وبسایتهای نانوفنآوری با استفاده از روشهای عامل تأثیرگذار وب، دستهبندی خوشهای و ترسیم نقشه دوبُعدی". پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
7
شریفی مقدم، مهدی؛ شریفیان، اسماعیل؛ صیادی، عمادالدین (1390)، "بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی وبسایتهای سازمانهای ورزشی ایران"، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران؛ تهران، پژوهشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی.
8
عبداللهی، داود (1392)، "عوامل بیرغبتی دختران نسبت به شرکت در فعالیتهای ورزشی مدرسه (مطالعه موردی دبیرستانهای دخترانه استان اردبیل)". پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتارحرکتی. سال نهم، شماره 17.
9
قاسمی، حمید؛ تجاری، فرشاد؛ بروجردی علوی، مهدخت؛ امامی، حسین؛ امیری، مریم (1391)، "تحلیل محتوای دیدگاههای رؤسای سازمانهای تربیتبدنی درباره مؤلفههای ورزش ازسال 1357 تا 1388"، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 13، صص 152-137.
10
قاسمی، حمید؛ فراهانی،ابوالفضل؛ شاکرمی، زهرا؛ حسینی، سید سعید (1392)، "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی سیمای استانها با تأکید بر پوشش ورزش بانوان". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال اول، شماره 2.
11
کشکر، سارا؛ نوربخش، مهرنوش؛ قائم پناه، سمیه (1393)، "مقایسه محتوای اخبار ورزشی خبرگزاریهای ایرنا و بیبیسی در نیمه دوم سال 2013". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال دوم، شماره پیاپی 6، صص 20- 10.
12
گائینی، عباسعلی (1381)، "زن، ورزش و فرهنگ"، خلاصه مقالات کنگره زن و گفتگوی تمدنها. تهران.
13
ظریفی، مجتبی؛ داودی، کریم (1391)، "رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی". فصلنامه پژوهشهای ارتباطات، شماره1، (69)، صص 119-134.
14
مردانی نژاد، علی؛ سهیلی، فرامرز؛ دانش، فرشید (1390)، "بررسی میزان رؤیت، تأثیرگذاری و همپیوندی وبسایتهای واحد مختلف دانشگاه آزاد اسلامی ایران". فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات). سال پنجم، ش 19 .
15
مجله رشد آموزش تربیتبدنی؛ فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع رسانی؛ دوره نهم، شماره1، پاییز87 .
16
مهدیان مشهدی، مریم؛ همتینژاد، مهرعلی؛ احمدی، عبدالحمید و احسانی، محمد (1391)، "مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحب نظران". فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره1، صص 53-39.
17
نباتعلی، قاسم (1389)، "بررسی وبسایتهای ادارات کل کتابخانههای عمومی ایران: مطالعه وبسنجی". پایاننامه کارشناسیارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
18
وکیلی قاهانی، زهرا (1390)، "بررسی میزان تنیدگی شغلی کارکنان تربیتبدنی و غیر تربیتبدنی آموزش و پرورش شهر تهران". پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
19
یوسفی، سعید؛ زرگری، پرستو، شریفیان، اسماعیل؛ قهرمان تبریزی، کوروش (1393)، "تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات سراسری پرشمارگان و پرمخاطب آنلاین کشور با تأکید بر پوشش مؤلفهها و رشتههای ورزشی بانوان". پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 4(7)، صص 54-45.
20
Bergsgard, N. A.; Houlihan, B.; Mangset, P.; Nodland, S. I. & Rommetveldt, H. (2007). “Sport policy, A comparative analysis of stability and change”.Elsevier, London. pp 19-37.
21
Capranica L.; Minganti, C.; Billat, V.; Hanghoj, S.; Piacentini, M.F.; Cumps, E. & Meeusen, R. (2005). “Newspaper coverage of women’s sports during the 2000 Sydney Olympic Games: Belgium, Denmark, France, and Italy”. Research Quarterly for Exercise and Sport.
22
Final, Sara. Faukner, Guy. (2004). “Intitute of communication and ceulture the university of torento at mississange, torento, on Canada, L5L”. available online, 22, Oct
23
Fink .J. S. & Kensicki, I. J. (2002). “An impereeptible difference :Visual and textual constructions of femininityin sports illustratedand sports illustrated for women”. Mass communication and Society. 5; pp 317-390.
24
Jansen, Bernard J. and Spink, Amanda (2006). “How are we searching the world wide web? comparison of nine search engine transaction logs”. Information Processing and Management
25
42(1). pp 248-263.
26
Pederson, M. P. (2002). “Examining equity in newspaper photographs: A content-analysis of the print media coverage of interscholastic athletics”. International Review.
27
Pitts, Brenda, G. & Pedersen, Paul, M. (2005). “Examining the body of scholarship in sport management: A content analysis of the journal of sport management”. The Smart Journal.
28
Smith chaffey D. (2005). “E-Marketing excellence: The heart of E-Business elsevier buttelworth Heinemann”.
29
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی محتوای وب سایت منتخبی از فدراسیون ورزشهای ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، هندبال و کشتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چکلیستی استفاده شد که بر اساس معیارهای سیلبرگ، اس.ام.آر.تی و اکشنفورهلس تدوینشده بود و محققان با استفاده از نظر اساتید قسمتهایی را به این چکلیست افزودند. اکشن فور هلس ابزار بررسی محتوایی اطلاعات وبسایتهای بهداشتی است، این سیاهه وارسی دارای 4 بخش هدف، مخاطبان، میزان دستیابی و اعتبار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی شامل درصدها و میانگین و آزمون استنباطی خی دو استفاده شد. یافته ها: با توجه به تحلیل محتوای وبسایت فدراسیون ها، به طور کلی همه فدراسیون ها شاخصهای کمی را دارا بودند که فدراسیون والیبال و کشتی بیشترین خدمات را در وبسایت خود ارائه میداد، بعد از این تیم به ترتیب فدراسیون های فوتبال، بسکتبال،وزش های همگانی و در انتها فدراسیون بدمینتون قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد همه وب سایت های باشگاه ها حدود 50 درصد شاخص ها را دارا بودند. همه فدراسیونهای از خدمات کمی در وبسایت خود برای بازاریابی آنلاین، جذب و وفاداری طرفداران و تعامل بیشتر کاربران با فدراسیون استفاده میکردند.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2848_14b2fa554c5512b69e2423433d51c84b.pdf
2016-05-21
35
41
وب سایت
فدراسیون های ورزشی ایران
معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس
شهرام
شفیعی
shafieeshahram@gmail.com
1
استادیار/ دانشگاه گیلان
AUTHOR
مرتضی
رضایی صوفی
morrsoufi@yahoo.com
2
دانشیار/ دانشگاه پیام نور گیلان
AUTHOR
حکیمه
افروزه
ha.afroozeh@yahoo.com
3
دانشجو/ دانشگاه گیلان
LEAD_AUTHOR
باقری نسب، فریده (1390). "بررسی و رتبهبندی وبسایتهای فارسی مذهب شیعه با استفاده از معیارهای سیلبرگ، اس.ام.آر.تی و اکشن فورهلس". تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 17(2)، صص 336-305.
1
پورکیانی، محمد. افروزه، علی. عربی، نادر. (1392). "مقایسه و تحلیل وبسایت فدراسیون فوتبال ایران با منتخب فدراسیونهای فوتبال جهان". دومین همایش بینالمللی علم و فوتبال. تهران.
2
روشندل اربطانی، طاهر (1386). " تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور". فصلنامه علمی پژوهشی حرکت، شماره 23، صص 177-165.
3
شریفیان، اسماعیل. زبردست، محمد علی. (1391) "تحلیل ویژگیهای ساختاری و محتوایی وبسایت فدراسیونهای هندبال جهان با استفاده از معیارهای سیلبرگ، اس. ام آر. تی و اکشن فور هلس" دومین همایش ملی علم و هندبال. دانشگاه شهید بهشتی.
4
غفوری، فرزاد؛ هنرور، افشار؛ هنری، حبیب؛ علی، منیره (1386). "مطالعه انواع ورزشهای همگانی و تفریحات مطلوب جامعه و ارائه مدل برای برنامهریزیهای آینده"، طرح پژوهشی سازمان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران.
5
غفوری، فرزاد. (1382). "مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیتبدنی به نقش رسانههای جمعی در گرایش مردم به ورزشهای قهرمانی و همگانی". فصلنامه علمی پژوهشی حرکت، شماره 16.
6
قیامیراد، امیر (1388). "بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشتههای ورزشی در ایران". فصلنامه علمی پژوهشی حرکت، دانشگاه تهران، شماره 39، صص 192-175.
7
مطالعه تفضیلی توسعه ورزش همگانی و تفریحی (1384). سازمان تربیتبدنی، چاپ اول.
8
مظفری، سید امیر احمد، قره، محمد علی (1384). وضعیت ورزش همگانی ایران و مقایسه آن با چند کشور منتخب جهان. نشریه حرکت، ش6 .
9
Dutton, W. (2005). “The Internet and social transformation: reconfiguring access”, in W. Dutton, B. Kahin, R. O’Callaghan & A. Wykoff, A transforming enterprise: economic and social implications of information technology, pp 375-394, Cambridge,MA: MIT Press.
10
Pitta, D.A. & Fowler, D. (2005). “Internet community forums: An untapped resource for consumer marketers”, Journal of Consumer Marketing, 22(5), pp 265-274.
11
Royal Pingdom. (2010). “Internet 2009 in numbers”. Retrieved from: http://royal.pingdom.com/2010/01/22/internet-2009-in-numbers.
12
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی عوامل مؤثر بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالای ورزشی موردمطالعه، نیروی انسانی مشارکتکننده در توزیع و پخش کالای ورزشی در سطح شهر ایلام
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول میباشد). نتیجهگیری: برای برسی هدف پژوهش، هشت فرضیه جزئی شکل گرفت که عواملی مانند افزایش تخصص و مهارت نیروی انسانی، بازارسنجی و توسعه زیرساختهای توزیع و حملونقل کالاهای ورزشی نقش به سزایی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی دارد و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی میگردد. عواملی که کمترین تأثیر را نسبت به سایر عوامل داشتند، میتوان به دو مورد تبلیغات هدفمندr=0/541)) و کوتاه شدن کانال توزیعr=0/564)) اشاره کرد و سایر عوامل (برند ملی قوی- استفاده از فناوری نو-تقویت خوشههای شبکه توزیع) در حدود 7/0 تا 8/0 میباشند.(در کل باید گفت که تمامی عوامل موردبررسی، تأثیر قوی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی دارند).
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2849_673a2ab6b43d38ac2e38999650a8a701.pdf
2016-05-21
42
52
کارائی شبکه ارتباطی توزیع
کیفیت شبکه ارتباطی توزیع
بازارسنجی
تبلیغات هدفمند
خوشههای شبکه ارتباطی توزیع
ولی محمد
درینی
vm.darini@yahoo.com
1
عضو هیئتعلمی دانشگاه پیام نور، سرپرست دفتر ریاست دانشگاه پیام نور
AUTHOR
احسان
نامدار جویمی
davood.joyame@gmail.com
2
دانشگاه ایلام. گروه مدیریت
LEAD_AUTHOR
هوشنگ
جمشیدیان
davood.joyami@gmail.com
3
دانشجوی دکتری دانشگاه مدیریت صنعتی، گروه مدیریت اجرایی، گرایش کسب و کار
AUTHOR
محمد
زهرابی
davood.joyamy@gmail.com
4
دانشجوی دکترای دانشگاه پیام نور، رشته مدیریت
AUTHOR
بازرگانی دبیرخانه کارگروه تحول اقتصادی (1387). طرح اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات. تهران.
1
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (1389). تحولات اقتصادی ایران در بخش واقعی، معاونت اقتصادی، اداره حسابهای اقتصادی.
2
بختایی، ا؛ گلچین فر، ش (1386). "مدیریت کانال های توزیع"، ماهنامة تدبیر، 18: (179): 94.
3
تیموری، ا؛ آقاجانی، ز (1387). "آشنایی با مبانی مدیریت توزیع". تهران: مؤسسة مطالعات و پژوهشهای مدیریت.
4
سرمد، ز؛ بازرگان، ع؛ حجازی، ا (1385). "روش تحقیق در علوم رفتاری"، چاپ اول. تبریز: انتشارات فروزش.
5
شریفی، ک؛ مسعودی، م؛ سید جوادین، سید رضا (1391). "طراحی مدل شبکه تهیه و توزیع کالا در ایران"، کاوشهای مدیریت بازرگانی، بهار و تابستان، ش 7، صص 105-121.
6
Amanand, A. Hopkinson, G. (2010). “The changing structure of distribution channels in Pakistan”. International Journal of Retail & Distribution Management, 38 (5): pp 341 - 359.
7
Amato, L. Amato, C. (2009). “Changing retail power and performance in distribution channels”. International Journal of Retail & Distribution Management, 37 (12): pp 1057 - 1076.
8
Grant, D. Banomyong, R. (2010). “Design of closed-loop supply chain and product recovery management for fast-moving consumer goods”. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 22 (2): pp 232 - 246.
9
Hulthen, K. (2007). “Economizing in differentiated distribution networks”. European Business Review, 19 (6): pp 508 - 523.
10
Lorentz, H. Wong, Ch.Y. Hilmola, O.P. (2007). “Emerging distribution systems in central and Eastern Europe”. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 37 (8): pp 670-679.
11
Mallen, B. (2006). “Selecting channels of distribution: a multi-stage process”. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 26 (5): pp 5-21.
12
Mattsson, L.G. (2008). “Reorganization of distribution in globalization of markets: the dynamic context of supply chain management”. Supply Chain Management: An International Journal, 8 (5): pp 416 - 426.
13
Nordin, F. (2007). “Searching for the optimum product service distribution channel”. Physical Distribution & Logistics Management, 35 (8): pp 576 -594.
14
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل عوامل موثر در تولید برنامههای ورزشی صدا وسیمای استان گیلان
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان با استفاده از مدل تحلیلیSWOT بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از 60 نفر از مدیران، کارشناسان و تولید کنندگان برنامههای ورزشی صدا و سیما و اساتید مدیریت ورزشی استان های گیلان بود که نمونه آماری بصورت گلوله برفی انتخاب شد. روش تحقیق توصیفی _پیمایشی و ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که به روش دلفی و برگزاری جلسات با صاحب نظران تنظیم و پس از ارزیابی روایی و پایایی تأیید گردید. نتایج آزمون تی تک نمونه نشان داد متغیرهای شناسایی شده در راستای قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای رسانههای ورزشی استان گیلان به ترتیب 6، 7، 11 و 10 مورد بوده اند. نتایج رتبه بندی متغیرهای حاصل از آزمون فریدمن نشان داد که وجود نیروهای خلاق و با استعداد در سطح استان جهت مشارکت درتولیدات سمعی و بصری مناسب و گرایش مردم به سمت اینترنت وگسترش آن در سطح جامعه به عنوان یک رسانه مجازی مهم ترین نقاط فرصت و تهدید حاصل از محیط خارجی تلقی می شوند. میانگین نظرات جامعه مورد مطالعه، نشان داد که استرا تژیW0 با میانگین 61/22 در رتبه اول قرار می گیرند. بنابراین در ماتریسSWOT ، جایگاه تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان در موقعیت فرصتها و نقاط ضعف (W0) قرار دارد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2850_1628e3b5b78a5952d399b7b2f98284d4.pdf
2016-05-21
53
65
تهدید
ضعف
فرصت
قوت
ماتریسSWOT
شیرین
زردشتیان
zardoshtian.sh@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه رازی
AUTHOR
نگار
قلی پور
ghnegar30@yahoo.com
2
دانشجوی رازی کرمانشاه
LEAD_AUTHOR
مریم
فلاح کاظمی
bh_fallah@yahoo.com
3
کارشناس ارشد دانشگاه الزهرا
AUTHOR
اسعدی، محمود (1391). مجله جهانی رسانه. دوره 7، شماره 2، شماره پیاپی 14. صص124-158.
1
حیدریان میرزایی، احمد؛ آتشبار، شوکت؛ ازم، فاطمه؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ سلطان حسینی، محمد (1393). "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی صدا و سیما با تأکید بر مؤلفههای ورزشی". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال دوم، شماره پیاپی 6. صص30-40.
2
دادگران، سید محمد (1386). "مبانی ارتباط جمعی". انتشارات فیروزه، تهران.
3
روشندل اربطانی، طاهر (1386)." تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور". حرکت.
4
صفایی نژاد، قاسم (1394). "تأثیر فرهنگ، ارزشها و هنجارهای اجتماعی بر مدیریت راهبردی رسانه". نشریه مدیریت رسانه، شماره 11. صص 17-30.
5
قاسمی، حمید؛ مظفری، امیرمحمد و امیرتاش، علی محمد (1386). "توسعه ورزش از طریق تلویزیون در ایران". پژوهشی در علوم ورزش، شماره 17. صص 131-148.
6
مرادی، مهدی؛ هنری حبیب و احمدی، عبدالحمید (1390). "بررسی نقش چهارگانه رسانههای ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی". نشریه مدیریت ورزشی، ش 9.
7
Crawford, G. (2004). "Consuming sport: Fans, cultures and sport". Oxon: Rutledge, pp174.
8
Greenwood, R. & Hinnigs, R. (1996). "Understanding radical organizational change, bringing together the old and new instritutionalism". Academy of Management Review, Vol. 21, No. 4.
9
Houben G., Lenie K.,Vanhoof K., (1999). "A knowledge-based SWOT-analysis system as an instrument for strategic planning in small and medium sized enterprises", Decision Support Systems, pp 125–135.
10
Jackson, J. (1991). "Mass participation in physical recreation", Journal of recreation, Vol 49.
11
Kangas J., Kurtila M., Kajanus M., Kangas A., (2003). "Evaluating the management strategies of a forestland estate-the S-O-S approach", Journal of Environmental Management, pp 349–358.
12
Lull, J. (2000). "Media, communication, culture". Cambridge: Polity press.
13
Marwat, M.; Waseem, M.; Khattak, H.; Abbas,A.; Bi Bi, I. (2014). "Mass Media and Promotion of Sport (Historical Perspectives)". Asian Journal of Social Sciences & Humanities, Vol. 3(3).pp 157-165.
14
Mull R, Kathryn F, Bayless G, Ross CM, Jamieson LM. (1997). "Recreational sport management". Human Kinetics. 3nd Ed.No. 3.
15
Nohrstedt, Stig A. (2005). "Media Reflexivity in the War on Terror. Three Swedish Dailies and the Iraq War’, in Nohrstedt, Stig A. & Ottosen, Rune (eds.) Global War – Local Views”". Media Images of the Iraq War. Goteborg, Nordicom. p 26.
16
Trail, G & James, J. (2001). "The motivation scale for sport consumption: Assessment of scale's psychometric properties". Journal of sport behavior, 24(1), pp 108-127.
17
http://dpp.irib.ir
18
http://www.sadafnews.ir
19
ORIGINAL_ARTICLE
رابطه ی بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی سازمانی حمیدی استفاده شد. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی کارکنان ادارهی ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی و حجم نمونهی آماری برابر با کل افراد جامعه (46 نفر) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافتههای حاصل نشان داد که، بین بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی رابطهی معنیداری وجود دارد. بین میزان بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با تعهد سازمانی، مقاومت منفی در برابر تغییرات کارکنان و بهبود در بخشهای کیفیت سازمان رابطه وجود دارد؛ اما بین میزان به-کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با انگیزهی کار کارکنان رابطه وجود ندارد. از اینرو، مسئولان باید راهبردهای مدیریتی مناسبی را به منظور رسیدن به سطح بهینهی این شاخص، پیشبینی کنند.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2851_d4d63700483a5e292a048284c2b83923.pdf
2016-05-21
66
76
فنآوری اطلاعات و ارتباطات
اثربخشی سازمانی
سازمان ورزش و جوانان
فاطمه
عبدوی
fatemehabdavi@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه تبریز
AUTHOR
مریم
فریدفتحی
maryamfaridfathi@gmail.com
2
کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز
LEAD_AUTHOR
Abdi, H,. Ramazani nejhad, R,. Yosefi, B,. Sajjadi, S.N,. Malekkhalgh, E,. (2011). “The design model of organizational effectiveness Sports Federation Islamic Republic of Iran based on competing value approach”, Journal of Sport Management and behavior, 7(14), pp15-30.
1
Acklesh Prasad, Jon Heales, Peter Green. (2010), “A capabilities-based approach to obtaining a deeper understanding of information technology governance effectiveness: Evidence from IT steering committees”, International Journal of Accounting Information Systems, (11), pp 214–232.
2
Aghaei, M,. Aghaei. A,. Aghaei, R,. (2012). “The effects of the strategy, culture, structure, organizational effectiveness and knowledge management”, Journal of scientific and research studies to improve and change management, 21(65), pp 105-125.
3
Ardalan, M, R,. Eskandari, A,. Gilani, M,. (2012). “Knowledge management, business intelligence and organizational effectiveness”, Strategic Management Studies, (12), pp 71-100.
4
Arsal, RE, Thatcher, J. B, Zagenczyk, TJ, Mcknight, DH. (2009). “Organizational factors and information technology use: tying perceptions of IT”, Journal of organizational and end user computing, 21 (3), pp 37-59.
5
Baharestan, O,. Akbari, P,. Shaemi, Ali (2012). “The Impact of information technology and TQM on organizational performance”, Journal of Information and Communication Technology in Education, 3(2), pp 49-68.
6
Chin Tsai, Ch. (2009). “A study of the correlations between the knowledge management and the administrative effectiveness of general affairs office in the elementary schools in Taoyuan County”. Master's thesis "this tehsis had been viewed 402 times. Download 0 times, department grad – education, p 156.
7
Nwaokwa. B. E. Okoli. (2012), “Information of Communication Technology on the Influence Performance of Secretaries in Government Ministries in Nasarawa State, North-Central Nigeria”, Research Journal of Information Technology, 4(3); pp 93-97.
8
Eva M. Lira. Pilar Ripoll. Jose´ M. Peiro. Pilar Gonza´lez. (2007), “The roles of group potency and information and communication technologies in the relationship between task conflict and team effectiveness: A longitudinal study”, Computers in Human Behavior, (23), pp 2888–2903.
9
Ghasemi, Hamid. Farahani, Abolfazl. Mashatan, Maryam. (2012) “The Relationship between Application of Information, Communication Technology and Organizational Effectiveness in Physical Education Departments of Universities of Tehran”, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, May, Vol. 2, No. 5, pp 238-245.
10
Ghazi noori, S,S,. Anvari, A, A,. Khorasani, A,. (2013). “Performance evaluation in the field of information and communication technology in Tehran Stock Exchange: contradicts with the global trend, Faculty of management of University of Tehran”, IT management, 5(1), pp147-164.
11
Hunter, S, Bedell-Avers, K, Mumford, M. (2007). “The Typical Leadership Study: Assumptions, Implications, and Potential Remedies”, The Leadership Quarterly, 18(5). pp 435–446.
12
Khalatbari, J,. Hoseini, S.L,. Zamani, A,. (2010). “The effect of applying information technology on efficiency and effectiveness of technical and professional staff in Mazandaran province”, Journal of Information and Communication Technology in Education, 1(1), pp 93-102.
13
Lewis, Herbert F. Lock and Sexton, (2009), “Organizational capability, efficiency, and effctiveness in Major League Baseball: 1901-2002”, European Journal of Operational Research, (197). Pp 731-740.
14
Liaw, S. S. (2002). “Understanding user perceptions of world, wide web environments”, Journal of Computer Assisted Learning, 18, pp 137-148 .
15
Madadi, y,. Manian, A,. Asgharizadeh, E.A,. (2010). “Examines the role of information technology in effective knowledge-based organization case study College of Agriculture and Natural Resources, Tehran University”, Journal of Agricultural Economics and Development Research of Iran, 2(4), pp 413-423.
16
Martínez Ricardo Sierra (2007), “Analysis And Measurement Of The Impact Of Information Technology Investments On Performance In Mexican Companies: Development Of A Model To Manage The Processes, Projects And Information Technology Infrastructure And Its Impact On Profitability”, Journal of International Business & Economics Research, October, Vol 6, Number 10, pp 75-88.
17
Matuszek, T, and Schraeder.S (2008), “mentoring in an increasingly global workplace: facing the realities and challenges”. Development and Learning in organizations. Bradford, Vol. 22, 6, p 18.
18
Mian, Z., Hai, L., & Jun, W. (2008). “Examining the relationship between organizational culture and performance: The perspectives of consistency and balance”. Front Business Research China, 2(2), pp 256–276.
19
Nazari, R,. Ehsani, M,. Ashraf Ganjavi, F,. Ghasemi, H (2012). “The effects of communication skills and interpersonal communication on organizational effectiveness of sport managers Presentation Template”, Studies of Sport Management, (16), pp 157-174.
20
Ramazani, A,M,. (2010). “The study of organizational culture and its impact on the effectiveness and job satisfaction directors and secondary teachers of Fasa in 1389”, Master's thesis, Azad University of Marvdasht.
21
Riazi, A, H. (2007). “Comprehensive system of national information technology strategy document”, IT Master Plan project, pp 1-56.
22
Salehi, M,. Ghaltash, A,. Azadmehr, A,. (2010). “The impact of information and and communication technology on the effectiveness and creativity of high school teachers of Fasa”, Journal of Information and Communication Technologies in Education, 1(2), pp 49-62.
23
Sheikh Ali zadeh, M,. Tojjari, F,. (2013). “The effect of transformational leadership and organizational culture on organizational effectiveness in sport organizations”, Studies Sport Management, (17), pp 43-58.
24
Victor. Y. Haines. Genevieve Lafleur. (2008). “Information Technology Usage and Human Resource Roles and Efectiveness”, Human Resource Management, Vol. 47, No. 3, www.interscience.wiley.com, pp 525–540.
25
Yukl, Gary. (2008). “How leaders influence organizational effectiveness”, The Leadership Quarterly, vol 19, pp 707–708.
26