ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل محتوای کتب مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در تربیت بدنی و علوم ورزشی تاپایان سال 1393
هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی) به تعداد حدود 6 مورد از روش کل شمار استفاده شد. در بخش مصاحبه با اساتید، 6 نفر از مولفان یا مترجمان نخبه از کتب مربوطه و در بخش مصاحبه با دانشجویان، 6 نفر از دانشجویان رتبه اول تا سوم از کسانی که کتب مربوطه را پاس کرده بودند، مصاحبه صورت گرفت. روش نمونه گیری از کتاب ها به صورت کل شمار، در مصاحبه با اساتید و دانشجویان به صورت هدفمند و 6 نفر به تعداد کتاب ها بود. برای تحلیل محتوا از برگه کدگذاری و دستورالعمل کدگذاری و همچنین از سوالات نیمه ساختاریافته برای مصاحبه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش تحلیل محتوا از جدول فراوانی ها و آزمون کای سکوئر و پی اسکات و در بخش مصاحبه و کیفی از تجزیه و تحلیل کیفی استفاده گردید. باتوجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که کتب کاربرد های نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی از دیدگاه اساتید ودانشجویان رشته تربیت بدنی از بعد محتوایی، ساختاری و صوری به طور معنیداری نامناسب است.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1667_15a2c672b4a3cfd9bf28b9f28823838f.pdf
2015-05-22
10
18
کتاب نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری اطلاعات
تربیت بدنی
علوم ورزشی
کتاب ورزشی
سروش
فرهادی فر
reza.tala2044@gmail.com
1
دانشگاه آزاد بروجرد
LEAD_AUTHOR
حمید
قاسمی
ghasemione@yahoo.com
2
دانشگاه پیام نور
AUTHOR
رضا
صابونچی
saboonchi.reza@yahoo.com
3
دانشگاه آزاد بروجرد
AUTHOR
آرمند، محمد؛ ملکی، حسن (1391). "مقدمهای بر شیوه طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی"، تهران: سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
1
آرمند، محمد (1387). "ویژگیهای نمونهای از یک کتاب درسی دانشگاهی"، فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 20.
2
آرمند، محمد (1384). "ملاحظاتی در نگارش متون درسی"، فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 14.
3
آرمند، محمد (1377). "شیوههای ارزشیابی کتاب درسی دانشگاهی"، فصلنامه سخن سمت، شماره 3.
4
ارضی، احمد (1388). "شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی"، فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 21.
5
ایزدی، صمد؛ عابدینی، میمنت؛ منصوری، سیروس (1390). "تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتابهای درسی دوره ابتدایی"، پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شماره 13.
6
Arik, S., Kezer, F. (2010). "Content analysis of the principles books in the field of measurement and evaluation published in Turkey and in the world", Journal of Science Direct.
7
Bos, W., Tarnai, C.H. (1999). "Content analysis in empirical social research", International Journal of Educational Research.
8
Bartlett LE J.A Morgan (1991), "Choosing the College Textbook: Selection Checklist forInstructor use Curriculum and Program planning", ERIC. Edu.
9
Coutinho, S. A. (2007). "The relationship between goal, metacognition, andacademic success". Educate. 7 (1).
10
De Beaugrande, R. (2004). "A New Introduction to the Study of texe and Discourse", available on www.beaugrande.com.
11
Fisher, R. (2007). "Dialogic teaching: Developing thinking andmetacognition through philosophical discussion", Early Child Developmentand Care, 177 (6 and 7).
12
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاههای فوتبال ایران
خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی میتوانند بهرهوری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهرهوری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاهها از طریق وبسایت های خود میتوانند به این امر اقدام کنند. براین اساس، این پژوهش با هدف بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) انجام گرفت و جامعة آماری پژوهش را کلیه وبسایت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران (تراکتور سازی، استقلال، فولاد، سپاهان، نفت تهران، صبای قم، سایپا، پرسپولیس، پدیده مشهد، پیکان تهران، راه آهن، استقلال خوزستان، ذوب آهن، گسترش فولاد، نفت سپاهان و ملوان) تشکیل می داد. پژوهش از حیث روش کیفی و از منظر اجرا کاربردی بود. به منظور جمع آوری اطلاعات از چک لیست استاندارد بازاریابی تحت وب کریمادیس استفاده شد. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که باشگاههای فوتبال ایران تا حدودی به ویژگی اطلاعاتی پرداختهاند، اما در تمام ویژگیهای فروش، ترویجی، ارتباطی و جمعآوری اطلاعات از وضعیت مناسبی برخوردار نسیتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر باشگاههای فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گستردهای در به روز رسانی ساختاری وب سایتهای خود جهت تقویت کسب مزیت رقابتی نیاز دارند.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1668_a3f15cf19d1732210a2037263417051a.pdf
2015-05-22
19
28
بازاریابی
مشتری
ارتباطات
مدیریت
فوتبال
محمدابراهیم
رزاقی
me.razaghi@ut.ac.ir
1
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
AUTHOR
قاسم
مهرابی
gh.mehrabii@ut.ac.ir
2
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
مجید
جلالی فراهانی
jalali@ut.ac.ir
3
دانشیار دانشگاه تهران
AUTHOR
Argan, M., Argan, M.T., Kose, H., Gokee, S. (2012). "E-CRM applications of soccer teams as a strategic tool: a content analysis of English Premier League and Turkish Super League, Global Sport Management", International Conference in Tamsui, Taiwan, April, 2012.
1
Argan, M., Argan, M.T., Gokalp, B. (2013). "Using FACEBOOK as a sport marketing tool: acontent analysis on Turkish soccer clups". IUYD, 4(1).
2
Berthon, P., Pitt, L., & Watson, R. T. (1996). "Marketing communication and World Wide Web". Business Horizons, 39(5).
3
Beech, J., Chadwick, S., Tapp,A. (2010). "Surfing in the premier league: key issues for football club marketers using the Internet". Managing Leisure, 5(2).
4
Beech, J., Chadwick, S. and Tapp, A. (2000). "Emerging trends in the use of the Internet – lessons from the football sector". Qualitative Market Research: An International Journal, 3(1).
5
Dutton, W. (2005). "The Internet and social transformation: reconfiguring access’ in W. Dutton, B. Kahin, R. O’Callaghan & A. Wykoff. A transforming enterprise: economic and social implications of information technology". Cambridge (MIT Press).
6
Dwyer, B. (2011). "Divided loyalty? An analysis of fantasy football involvement and fan loyalty to individual national league (NFL) teams". Journal of Sport Management, 25.
7
Elahi, A., Sajjadi, N., Khabiri, M., Abrishami, H. (2009). "Barriers to the Development of Revenues from Sponsorship in Iran Football Industry". Journal of sport Management. 1(1).
8
Garrido‐Moreno, A. and Padilla‐Mendelez, A. (2011). "Analyzing the impact of knowledge management on CRM success: The mediating effects of organizational factors". International Journal of Information Management, 31(5).
9
Geoffrey Moore. Derived from: www.dnjonline.com/articles (Accessed: 13 Jan 2005).
10
Gibbons, T. and Dixon, K. (2010). "Surf’s up!’: A call to take English soccer fan interactions on the Internet more seriously". Soccer & Society, 11(5).
11
Heidari, L., Sharifian, E. (2014). "Comparative Study of Web-based Marketing of Football Clubs in Iran, England & Greece". Sport Management studies. 6(23).
12
Henderson H, D'Cruz B. (2004). "The Role of Virtual Communities in the English Premier Football League, Communities in the English Premier Football League". IFIP International Federation for Information Processing, 149.
13
Kriemadis, T., Kotsovos, A. and Kartakoullis, N. (2009). "A strategy for managing customer relations on the Internet: evidence from the football sector". Direct Marketing: An International Journal,3(4).
14
Kitchin P. (2006). "Considering entertainment-games websites in sports marketing: the case of Stick Cricket". Sports Marketing & Sponsorship, 8(1).
15
King, S.F. (2007). "Citizens as customers: Exploring the future of CRM in UK local government". Government Information Quarterly, 24(1).
16
Kouzechian, H., Ehsani, M. (2010). "The Evaluation of Marketing Mix Factor (7P) in Iran Football Premier League from Physical Education Organization and Football Federation Managers' Viewpoints". Journal of sport Management. 2(5).
17
Ioakimidis, M. (2010). "Online marketing of professional sports clubs: engaging fans on a new playing field". International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 11(4).
18
Mizany, M., Rahimizadeh, M., Sajjadi, N. (2014). "Interaction with fans through club website as a marketing tool: study and comparison of professional football clubs of Iran, Asia and Europe". Sport Management studies. 6(23).
19
Prejmerean, M.C. and Dima, A.M. (2006). "Customer Relationship Management". Management & Marketing: Challenges for the Knowledge Society, 1(4).
20
Pop, N.A.l.(2006). "A new paradigm in contemporary marketing: relational marketing", Management & Marketing: Challenges for the Knowledge Society, 1(3).
21
Roşca, V. (2014). "Web interfaces for e-CRM in sports: Evidence from Romanian Football". Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, 9(1).
22
Slack, R. and Shrives, P. (2008) "Social disclosure and legitimacy in Premier League football clubs: the first ten years". Journal of Applied Accounting, 9(1).
23
Smith, A.A. & Smith, A.D. (2012). "CRM and identity theft issues associated with e-ticketing of sports and entertainment". Electronic Government: An International Journal, 9 (1).
24
Taylor, D. and Terhune, A.D. (2007). "Doing E‐Business: Strategies for Thriving in an Electronic Marketplace". John Wiley & Sons, New York.
25
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن با حجاب بانوان لیگ برتر فوتسال ایران
از تاثیرهای جهانی شدن بر زنان، دگرگونی در تولید و بازتولید هویت دینی است. از نمادهای بارز هویت دینی در زنان حجاب می باشد.که در میان ورزشکاران زن مهم تر تلقی می شود زیرا زنان ورزشکار اولاً به عنوان الگو برای سایر زنان جامعه مورد انتخاب قرارمی گیرند ثانیا به عنوان نماد زن مسلمان در مسابقات بین المللی حضور می یابند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن(اینترنت، ماهواره) با حجاب زنان حاضر در لیگ برتر فوتسال در سال 1393می باشد. روش تحقیق پیمایشی مقطعی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. پرسشنامه شامل 28 سوال در 2 بخش موانع حجاب (20 سوال) و نگرش به حجاب (8سوال) و مقیاس نمره گذاری به روش لیکرت می باشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مجرب مورد تایید قرار گرفت.همچنین مقدار آلفای کرونباخ برای سوالات مرتبط با موانع حجاب0.81 و برای پرسشنامه نگرش به حجاب 0.76بدست آمد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتسال در سال1393 (در مجموع144نفر) که با توجه به در دسترس بودن نمونه ها تعداد 90 پرسشنامه توزیع گردید که از این تعداد 75نفر حاضر به پاسخگویی و همکاری با محققین شدند. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که استفاده از ابزارهای جهانی شدن بر میزان نگرش به حجاب زنان ورزشکارحاضر در لیگ برتر فوتسال بانوان تاثیر معناداری ندارد و استفاده از این ابزارها و شرکت در فعالیت های ورزشی با حجاب و پوشش اسلامی مانعی برای آنان نمی باشد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1669_76af350bc57c524bc57b1a4963793eb2.pdf
2015-05-22
29
40
جهانی شدن
حجاب
ماهواره
اینترنت
زنان
ورزش
محمد رضا
سرمدی
ms84sarmadi@yahoo.com
1
دانشگاه پیام نور-واحد تهران جنوب
AUTHOR
زهره
اسماعیلی
esmaeilyir@yahoo.com
2
دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب
AUTHOR
مریم
شیربیگی
m.shirbaigy2701@yahoo.com
3
دانشگاه پیام نور واحد اسلام آبادغرب
LEAD_AUTHOR
علی
مرادی
ali.moradi831@gmail.com
4
آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه
AUTHOR
احمدی جلفایی، حمید (1384). "احکام حجاب و عفاف"، زائر: انتشارات قم.
1
افتخاری،اصغر (1380). "ناامنی محدود، بررسی تهدیدهای جهانی شدن برای جهان اسلام"، تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جلد2.
2
ایازی، محمدعلی (1380). "فقه پژوهشی قرآنی، درآمدی بر مبانی نظری آیات الاحکام"، انتشارات قم دفتر تبلیغات اسلامی.
3
بزرگی، مرضیه (1380). "نگرش دانشجویان نسبت به دین و دینداری»، پایان نامه کارشناسی ارشد"، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات.
4
بلالی، اسماعیل (1377). "بررسی نگرش دینی دانشجویان"، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه آزادعلوم و تحقیقات.
5
بورک، رابرت (1379). "نقش فمنیسم افراطی در افول امریکا"، مترجم الهه هاشمی، تهران، حکمت.
6
حافظ نیا، محمد رضا، جان پرور، محسن و مجتهد زاده، پیروز (1389) ."تأثیر جهانی شدن بر ماهیت مرزهاگ، مجله برنامهریزی و آزمایش فضا، مدرس علوم انسانی، تهران، تربیت مدرس.
7
حبیب زاده، رامین (1384). "بررسی انواع دینداری در بین دانشجویان"، پایان نامه کارشناسیارشد رشته جامعه شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
8
خواجه نوری، بیژن (1385). "بررسی رابطه مؤلفه های جهانی شدن و مشارکت اجتماعی زنان"، مطالعه موردی: تهران، شیراز و استهبان»، رساله دکتری دانشگاه شیراز.
9
خواجه نوری، بیژن، علی روحانی، سمیه هاشمی (1391). "گرایش به حجاب و سبک های متفاوت زندگی"، جامعهشناسی کاربردی، سال 23 شماره3.
10
خوشگویان فرد، علیرضا (1386). "روش شناسی کیو"، تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
11
دادگران، محمد (1381). "افکار عمومی و معیارهای سنجش آن"، تهران: مروارید.
12
دورانت، ویلیام جونز (1368). "تاریخ تمدن"، ترجمه احمد آرام، تهران، سازمان انتشارات آموزش و پرورش انقلاب اسلامی.
13
رابرتسون، یان (1374). "درآمدی بر جامعه (با تأکید بر نظریههای کارکردگرایی. ستیز و کنش متقابل نمادی)", ترجمه: حسین بهروان. مشهد: نشر آستان قدس رضوی.
14
رستگار خالد، امیر، میثم محمدی، سحر نقی پور ایوکی (1391). "کنش های اجتماعی زنان و دختران نسبت به حجاب و رابطه آن با مصرف اینترنت و ماهواره"، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، سال چهاردهم شماره 56، تابستان 91.
15
ساروخانی، باقر (1370). "دایره المعارف علوم اجتماعی"، تهران: موسسه کیهان.
16
صداقت زادگان،شهناز (1384). "جامعه پذیری از طریق ورزش"، فصلنامه علمی پژوهشی المپیک، سال سیزدهم، شماره 4 (پیاپی 32).
17
صدری افشار، غلامحسین، حکمی، نسرین و حکمی، نسترن (1381). "فرهنگ نامه فارسی واژگان و اعلام"، تهران، فرهنگ معاصر، چاپ اول.
18
صدوقی، مرداعلی (1382). "تکنولوژی اطلاعات و حاکمیت ملی"، تهران، وزارت امور خارجه.
19
ضرغامی، آناهیتا (1378). "حجاب زن ایرانی در بستر تاریخ"، فصلنامه بانوان شیعه، ش 15.
20
عباسی قادری، مهدی (1386). "بررسی استفاده از اینترنت و هویت دینی کاربران"، برگرفته از http://www.rasaneh.org.
21
گلاهو، آزمون (2006). "درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی"، ترجمه: حمایت طلب، رسول، انتشارات علم و حرکت.
22
گونتر، بری (1384). "روشهای تحقیق رسانهای"، مینو نیکو، تهران، اداره کل پژوهشهای سیما، چاپ اول.
23
گیدنز، آ. (1377). "جامعه شناسی". مترجم: صبوری تهران: نشر نی. چاپ سوم.
24
مطهری، مرتضی (1353). "مسئله حجاب"، تهران و قم: صدرا.
25
معین،محمد (1371). "فرهنگ معین"، جلد 4، چاپ هشتم، تهران، امیرکبیر.
26
واتسون، هلن (1382). "زنان و حجاب"، ترجمه مرتضی بحرانی، فصلنامه کتاب زن، ش 20.
27
هاپوود ، درک (1380). "رشد و گسترش مدرنیته در اسلام و خاورمیانه، در اسلام و مدرنیته: پاسخ تنی چند از روشنفکران مسلمان"، نوشته جان کوپر، روناد نتلر، محمد محمود، ترجمه سودابه کریمی، تهران، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی.
28
Ameli, S.R.,(2003). "Globalization and British Muslim identity". London Ic As Press.
29
Boxill, Jan., (2003). "The Ethics of Competition". Sport Ethics, Publisher: Black well, First Edition.
30
Deane, j.,(2000). "Information, Knolege and development". Retrieved 12 Februry.
31
Dodds ,Klaus.,(2000). "Geopolitics in changing word". pub, prentice hall.
32
Elizabeth A. Castelli with Rosamond C., (2001). "Gender, Religion: roubling Categories and Transforming Knowledge". In Women, Gender, Religion: A Reader, ed.
33
Gerbner, G., (1998). "Cultivation analysis: An overview". Mass Communication & Society.
34
Harkness, Geoff and Samira Islam.,(2011). "Muslim Female Athletes and the Hijab". Contexts10(4).
35
Hannerz,u.,(2000). "scenario for Peripheral culture". Inlechner and boil(ers) the globalization reader.
36
Khiabany, Gholam and Milly Williamson .,(2008). "veiled bodies. Nakedracism: culture, politics and race in the Sun". Race Class, Vol. 50, No. 2.
37
Maddy, bruse., (2000). "Woman, Islam, and the Moroccan State: the Struggle over the Personal States Law". Journal of Democracy, vol. 13, no.4 .2000.
38
Mehta, Shalina .,(2010). "Commodity Culture and Porous Socio-Religious Boundaries". Muslim Women in Delhi, South Asia Research, Vol. 30, No.1.
39
Mills, Kurt .,(2002). "Cybernation’s, Global society". (v.1.16,200). Osterwalder.
40
NRO-frauenforum.,(2002). "Social, economic and environmental sustainability from a gender perspective". 14 Issues to tackle. Retrieved from http:www. Gender and tradenet.
41
Nixon ll, Howard L, James H .Fray.,(1996). "A Sociology of sport" USA,Wordsworth.
42
Osterwalder, Alexander.,(2004). "Understanding ICT-based business models in developing countries". IJITM.
43
Shawgo, Kaitlin., (2007). "Decision to Wear Hijab Complicated for some Indiana University Students" The America's Intelligence Wire. 18-JAN-07 online.
44
Smith, Matthew J., (2008). "Hijab Opponents". Spectator of Journal, 28-JUN-08.
45
Stunts, C.P.& Weiss ,M.R.,(2003)." Influence of social goal orientations and peers on sport man like play." Research Quarterly for Exercise and Sport, 74.
46
West, D&Heath, D.,(2011). "Theoretical pathways to future: Globalization, ICT and social work theory and practice". Journal of Social Work , 11(2).
47
Whittle, David B.,(1997), Cyberspace "The human dimension" new York: w.h. freeman and company.
48
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی بود. از این رو تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی، از نظر ماهیت همبستگی و از نظر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران سازمان های ورزشی استان اصفهان بودند که 140 نفر از مدیران ورزشی به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های مهارت ارتباطی(91/0) و پرسشنامه استقرار شبکه مدیریتی کلارک (87/0) بود. روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS برای تحلیلهای آماری استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین مهارت های ارتباطی و استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی رابطه وجود دارد، همچنین مولفه بازخوردی سهم بیشتری در پیش بینی شبکه مدیریتی کلارک دارد(0.05 ≤ p). به طور کلی می توان اذعان نمود مهارت های ارتباطی بر استقرار شبکه مدیریتی کلارک موثر بوده و سبب بهبود روند مدیریتی مدیران سازمان های ورزشی و رسیدن به اهداف سازمان با درصد بالایی از بهره وری می گردد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1670_bac500104b15ab92f0b74312dc561f46.pdf
2015-05-22
41
48
سازمان ورزشی
سبک رهبری
مدیران
مدیریت کلارک
مهارت ارتباطی
رسول
نظری
nazarirasool@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان)
LEAD_AUTHOR
ارغوان
نوربخشیان
arghavan_noorbakhshian@yahoo.com
2
دانشگاه ازاد اسلامی واحد مبارکه
AUTHOR
آقایی، م.غ محرم زاده، م.؛ وحدانی، م.؛ حسین پور، ا. (1392). "ارتباط سبکهای رهبری مربیان با هویت ورزشی در بازیکنان تیمهای منتخب دانش آموزی پسر شهر ارومیه". مطالعات روانشناسی ورزش. شماره 30.
1
تجاری ف.؛ شیخعلی زاده م. (1392). "تأثیر رهبری تحولگرا و فرهنگ سازمانی بر اثربخشی سازمانی در سازمانهای ورزشی". مجله مطالعات مدیریت ورزشی. (17).
2
رابینز، ا.؛ جاج، ت (1389). "رفتار سازمانی". ترجمه: مهدی زارع و اگبر فرهنگی. جلد دوم.
3
گودرزی م.؛ نظری ر.؛ احسانی م. (1391). "ارائه مدل معادلات ساختاری اثر مهارتهای ارتباطی بر مهارتهای مدیریتی مدیران ورزشی". پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش.
4
نظری ر.؛ احسانی م.؛ گنجویی ف.؛ قاسمی ح. (1391) "رابطه ارتباطات بین فردی بر اثر بخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران". مطالعات مدیریت ورزشی. (16).
5
نظری ر.؛ احسانی م.؛ گنجویی ف.؛ قاسمی ح. (1392). "ارائه مدل معادلات ساختاری اثرات مهارتهای ارتباطی و ارتباطات بین فردی بر اثربخشی سازمانی مدیران سازمانهای ورزشی". مجله مدیریت ورزشی دانشگاه تهران ؛ 5 (4).
6
نوروزی سید حسینی، ر؛ کوزهچیان، هـ؛ احسانی، م؛ فیض عسکری، س. (1391). "ارتباط رفتارهای حمایتی ـ استقلالی مربیان با تعهد ورزش شمشیربازان نخبه ایران". مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 14.
7
Clark. B. R. (2004). "Delineating the character of the Enterprenurial University, Higher Education Policy". Policy Futures in Education December Vol: 17.
8
Kounenou, K., Aikaterini, K., & Georgia, K. (2011). "Nurses’ communication skills: Exploring their relationship with demographic variables and job satisfaction in a Greek sample". Social and Behavioral Sciences. Vol. 30.
9
Larsen, S., Marnburg, E., &Ogaard, T. (2012). "Working onboard - Job perception, organizational commitment and job satisfaction in the cruise sector". Tourism Management, Vol. 33.
10
Nazari, N., Emami, F., and Yektayar, M. (2013). "Structural equations modeling of the effect communication skills onmanagerial skills and its role on organizational culture in sport organization". European Journal of Experimental Biology, 3(3).
11
Nazari N., Naseri M.(2014). "The model of Relation between communication skills with leadership styles and its role on organizational effectiveness in sport organization". Research in Sport Management and Psychology, 2, (1).
12
Nauman, Sh., Mansur Khan, A., Ehsan, N. (2010). "Patterns of empowerment and leadership style in project environment", International Journal of Project Management 28.
13
Poczwardowski A., Barott J., Henschen K. (2002). "The athlete and coach: Their relationship and its meaning. Results of an interpretative study". International Journal of Sport Psychology (33).
14
Sullivan, P. (2004). "Communication Differences between Male and Female Team Sport Athletes". Communication Reports; summer; 17, 2; Academic. Research Library.
15
Weiss, W.M., Halupnik, D. (2013). "Commitment to strength and conditioning: a sport commitment model perspective". Journal of Strength & Conditioning Research, 27(3).
16
Williams, A., & Garrett, P(2002). "Communication Evaluations across the Life Span: From adolescent Storm and Stress to Elder Aches and Pains". Journal of Languageand Social Psychology, Vol. 21, No.2.
17
Yukl, G. (2008). "How leaders influence organizational effectiveness". The Leadership Quarterly, 19.
18
Zaccaro, S.J., Rittman, A.L., Marks, M.A., (2001). "Team leadership". Leadership Quarterly, 12.
19
Zargar, T. Nazari, R. Nasiri, M. (2013). Designing the model of Relation between communication skills with leadership styles and its role on organizational effectiveness in sport organization. Research in Sport Management and Psychology, Volume 2, Issue 1.
20
ORIGINAL_ARTICLE
نقش تبلیغات در رسانههای جمعی بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن: بررسی دیدگاه دانشجویان دختر تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی
با توجه به شیوع چاقی و اضافه وزن و اثربخشی احتمالی تبلیغات رسانهای بر خرید کالاهای ورزشی موثر بر کاهش وزن، پژوهش حاضر در صدد است تا نقش تبلیغات در رسانههای جمعی مانند تلویزیون، رادیو و مطبوعات را بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن در دانشجویان دختر تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی مورد بررسی قرار دهد. نمونه مورد مطالعه پژوهش حاضر 48 دانشجوی دختر رشته تربیت بدنی و 48 دانشجوی دختر رشته غیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور مرکز رشت بودند. روش پژوهش توصیفی و گردآوری اطلاعات، پرسشنامه تبلیغات رسانهای بر میزان خرید کالاهای موثر بر کاهش وزن، اصفهانی و همکاران (2012) با پایایی 79/0 بوده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که نقش رسانه بویژه تلویزیون بر آگاهسازی افراد نسبت به کالای ورزشی مطلوب بود، اما رادیو و مطبوعات نامطلوب بود. همچنین میزان نقش رسانه، در متقاعد ساختن و اقدام به خرید کالاهای ورزشی نامطلوب ارزیابی شد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1581_c42ecd36dbeab4d75500aef9d85c0842.pdf
2015-05-22
49
54
کالای ورزشی
رسانههای جمعی
رادیو و تلویزیون
مطبوعات
عباس
اسدی
abbas_asadi1175@yahoo.com
1
دانشگاه پیام نور
LEAD_AUTHOR
مرتضی
رضایی صوفی
morrsoufi@yahoo.com
2
دانشگاه پیام نور
AUTHOR
آقاپور، مهدی و زارع پور، ساجده (1391). "فراتحلیل مطالعات ورزش و رسانه: ارزیابی ده مقاله و پایاننامه". مجله جهانی رسانه، 7 (1).
1
حکیم آرا، محمدعلی (1390). ارتباط متقاعدگرانه در تبلیغ. انتشارات سمت.
2
رمضانی خلیل آبادی، غلامرضا (1372). "بررسی انگیزههای افراد شرکتکننده در ورزشهای همگانی شهر تهران". پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
3
روشندل اربطانی، طاهر. (1386). "تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور". حرکت، 33.
4
روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید (1389). "تحقیقات بازاریابی"، نگرش کاربردی، انتشارات سمت.
5
قره، محمدعلی؛ قلیپور، نگار و آنت، زینب (1392). "بررسی نقش رسانههای جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. 1 (2).
6
کشاورز، عیسی (1390). "تبلیغات و فرهنگ"، انتشارات سیته.
7
محمدیان، محمود (1388). "مدیریت تبلیغات"، انتشارات حروفیه.
8
مرادی، مهدی، هنری حبیب و احمدی، عبدالحمید (1390)." بررسی نقش چهارگانه رسانههای ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی". نشریه مدیریت ورزشی، 9.
9
میرا، سیدابوالقاسم و کریمی، هریسی ساناز (1391). "بررسی تاثیر تبلیغات رسانه ای و غیر رسانه ای بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری (مطالعه موردی برند پارس خزر)". مدیریت بازرگانی 4(4).
10
Dhonde, B.M., & Patil, V.N. (2013). "Role Of Mass Media In Progress Of Physical". Indian Streams Research Journal. 2(8).
11
Esfahani F., Sardar MA., Hassannezhad Kashani B. (2012). "Relationship between media advertisements and purchase of losing weight sport products in iran". World Applied Sciences Journal. 17 (7).
12
Ghazalian F., Hakemi L., Pourkazemi L., Akhoond M., Ahmadi M. (2014). "Effects of different amplitude of whole body vibration training on performance". Sport Sciences for Health, in press.
13
Gerbner. (1978)."Cultural indicators", Journal of communication, No. 28.
14
Meenaghan T. wolfe R and Sulivan P. (2002). "The sport network: insight into the shifting balance of power". Journal of business research, No. 55.
15
Neumann E. Noel, (1977)."Turbulences in the Climate of opinion. Methodological applications of the sprial of silence theory", public opinion quarterly, Vol 41, No. 2.
16
Scott, R. (2001). "Institutions and organization", sage publication.
17
Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL. (2008). Physiology of sport and exercises. Human Kinetics.
18
ORIGINAL_ARTICLE
راه های پیشگیری و انواع سوء رفتارهای علمی
هدف: بررسی تاثیر راه های پیشگیری بر بروز انواع سوء رفتارهای علمی است. روش شناسی: روش این تحقیق، توصیفی، از نظر اجرا، پیمایشی، از نظر هدف کاربردی بود. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. روایی آن به وسیله جمعی از استادان مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شد. این پرسشنامه با مقیاس 5 ارزشی طیف لیکرت طراحی شده بود. جامعه آماری شامل دانشجویان تربیت بدنی کل کشور بود. بر اساس مناطق جغرافیایی کشور، پنج دانشگاه از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور انتخاب شدندکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی داشتند. نمونه آماری تحقیق شامل دانشجویان تربیت بدنی تحصیلات تکمیلی دانشگاههای تهران، شیراز، کردستان، مازندران و مشهد بود. انتخاب نمونهها با روش نمونهگیری طبقهبندی – تصادفی در دسترس بود. حجم نمونه آماری در پنج دانشکده ، بر اساس تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این پنج دانشکده و با استفاده از جدول مورگان تعیین شد. یافته ها: یافتهها نشان از اهمیت زیاد راه های پیشگیری مطرح شده در این تحقیق بخصوص عامل حضور ناظران و داوران توانا در مراحل مختلف تحقیق در بروز سوء رفتار های علمی داشت. نتیجه گیری: برای مقابله با انواع سوء رفتارهای علمی، باید توجه ویژه ای از طرف ضابطین امر به راه های پیشگیری به خصوص حضور ناظران در مراحل مختلف تحقیق به عنوان یک عامل تاثیر گذار در بروز سوء رفتارهای علمی اتخاذ گردد.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1698_6ea488c128956ccee497a7fdd5b56b39.pdf
2015-05-22
55
61
واژه های کلیدی: سوء رفتار علمی
دانشگاه
راه های پیشگیری
آیدین
عباسی
aidin.s.babol@gmail.com
1
کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه مازندران
LEAD_AUTHOR
مرتضی
دوستی
m_dostipasha@gmail.com
2
استادیار دانشگاه مازندران
AUTHOR
بهنام
زایر
behnam.zayer@yahoo.com
3
دانشجوی دکترای مدیریت و برنامه ریزی ورزشی دانشگاه ارومیه
AUTHOR
Akbari, p., AbdollahiFarr, M. (2013). "Plagiarism, causes and dimensions". Iranian Journal, No. 33.
1
Banimahd, B. Pashmitabar, N. (2014). "The relationship of academic fraud and opportunism among students". Journal of Ethics in Science and Technology, No. 28, Summer.
2
Gaeini, A, Saki, B., Ramazany, A. (2011). "Structure, context, content, and style of writing articles for scientific journals". Olympic Quarterly, No. 56.
3
Gunnarson, J., Kleczka, W.J., Paterson, A. (2014). "Teaching International Students How to Avoid Plagiarism: Librarians and Faculty in Collaboration". The Journal of Academic Librarianship.
4
Kaboudin, B, Zolfi gol, M, Haji Azizy, B.(2009). "Code of Ethics, writer". magazine approach, No. 45.
5
Khamesan, A, Amiry, M. (2011). "Evaluation of academic fraud among male and female students". Journal of Ethics in Science and Technology, Vol. VI, No. 1.
6
Lee, Y. (2011). "Understanding anti-plagiarism software adoption: An extended protection motivation theory perspective". Decision Support Systems, 50(2).
7
Mir Yazdi, M. (2014). "Life cycle management, fraud". accountant magazine, No. 265, April 1393.
8
Moghtadery, A., Dhmardeh, M. (2012). "Fraud and misconduct in medical research". Journal of Information Sciences, Vol. XIV, No. 1.
9
Moharramzadeh, M., amery, h., Asadi, F. (2009). "Investigate the relationship between organizational culture and knowledge management in departments of physical education in West Azarbaijan Province". Olympic Quarterly, No. 48.
10
Movahhed, M., Abbasi Shavazi, M., marhamaty, N. (1389). "Media, sex and consumerism". Social and Cultural Council of Women Quarterly, Vol. XII, No. 47.
11
Ojaghy, R., Keyvanara, M., cheshme Sohrabi, M., Papi, A. (2011). "Pathology of fraud and plagiarism". Journal of Medical Education, Volume XI, No. IX.
12
Sarlauskiene, L., Stabbings, L. (2014). "Understanding of Plagiarism by the Students in HEIs of Lithuania". Proceeded - Social and Behavioral Sciences.
13
Stapleton, P. (2012). "Gauging the effectiveness of anti-plagiarism software: An empirical study of second language graduate writers". Journal of English for Academic Purposes 11.
14
Tavakkol, M., Naseri Rudd, M. (2009). "Robbed a scientific explanation of the sociology of science". ethics in science and technology in the fourth quarter a number.
15
Zakersalehi, G. (2010). "The production and dissemination of social science books based on scientometric models". Journal of Sociology, No. 31.
16
ORIGINAL_ARTICLE
رسانه ابزاری جهت ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بینالمللی ورزش
هدف از این پژوهش برجستهسازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانهها در ایفای نقش زنان در عرصههای بینالمللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانهها در ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بینالمللی ورزش چه بهعنوان ورزشکار و چه بهعنوان مربی و مدیر پرداختهشده است. اطلاعاتی درزمینه حضور موفقیتآمیز کشورهای مختلف و همینطور ایران در توسعه ورزش زنان در عرصههای بینالمللی ارائهشده است به اهمیت نقش رسانهها در تسهیل این روند پرداختهشده است که نشان میدهد زنان باید تلاش کنند مهارتهای مناسب و رفتارهای لازم برای رقابت را نشان دهند و راهکارهای مبارزه با نمونههای قالبی که مانع از پیشرفت آنها شده است را یاد بگیرند. نگرشهای ریشهداری که طی چند صدسال شکلگرفته را از بی ببرند. این نمونههای قالبی، زنان را از تصدی و موفقیت در مشاغل مدیریتی و ورزشی بازمیدارد. رسانه ابزاری قدرتمند جهت از بین بردن اینگونه رفتارها و نگرشها در جامعه جهانی است که در تعالی نقش زنان در تمامی عرصهها ازجمله ورزش میتواند مؤثر واقع شود. حضور بانوان بهعنوان نیمی از پیکره جامعه ما در فعالیتهای ورزشی و تربیتبدنی، بهعنوان یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین سلامت و بهداشت جسم و روان و پیشگیریکننده انواع انحرافات اجتماعی، کاهش هزینههای درمانی، افزایش تولید و بهرهوری و پیشرفت جامعه است که یکی از مهمترین ابزارها در جهت هموار کردن این مسیر فرهنگسازی توسط رسانههاست.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1699_fe12c053787156ebedd5fcffedd688b7.pdf
2015-05-22
62
71
رفتار قالبی
زنان
توسعه ورزش
رسانه
فاتح
فرازیانی
farazfateh2002@gmail.com
1
دانشگاه پیام نور
LEAD_AUTHOR
مرتضی
طاهری
motape1360@yahoo.com
2
دانشگاه بین الملی امام خمینی
AUTHOR
الهه
عرب عامری
eameri@ut.ac.ir
3
دانشگاه تهران
AUTHOR
ابودردا، زینب (1385). "بررسی علل عدمحمایت پشتیبانها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان". پایاننامه کارشناسیارشد تربیتبدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
1
احسانی، محمد (1387)." بررسی و رتبهبندی عوامل بازدارنده ارتقا زنان و پستهای مدیریتی در هیئتهای ورزشی استان خوزستان". نشریه پژوهش در علوم ورزشی، 19.
2
دفتر توسعه ورزش بانوان (1387). "گزارش تحلیل و عملکرد وضعیت ورزش بانوان در فدراسیونهای ورزشی". سازمان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران.
3
سلامی، فاطمه؛ حاج میر فتاح، فاطمه؛ نوروزیان، منیژه (1381). "توصیف موانع شرکت بانوان در فعالیتهای ورزشی". طرح پژوهشی پژوهشکده تربیتبدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
4
حسن آبادی، حمید رضا (1391). " اولین سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش از تولد". تهران.
5
عبدوی، فاطمه؛ فخری، فرناز (1390). "نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان".فصلنامه پژوهشهای ارتباطی،4.
6
غفوری، فرزاد؛ رحمان سرشت، حسین؛ کوزه چیزان، هاشم و احسانی، محمد (1382). "مطالعه و نگرش متخصصان تربیتبدنی به نقش رسانههای جمعی رادیو، تلویزیون و نشریات در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی". نشریه حرکت، 16.
7
قاسمی، عبدالله (1391). "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان"، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات صدا و سیما، 1.
8
مهدویان مشهدی، مریم؛ همتی نژاد، مهرعلی؛ احمدی، عبدالحمید؛ احسانی، محمد (1391). "مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحبنظران"، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 19.
9
Buysse, Jo Ann, and Sarah Wolter. "Gender representation in 2010 NCAA Division I media guides: The battle for equity was only temporarily won." Journal of Issues in Intercollegiate Athletics 6 (2013).
10
"International Association of Physical Education and Sport for Girls and Women" (2005). Newsletter. November. Available from http://www.iapesgw.
11
"International Working Group on Women and Sport" (2002). Women and Sport Progress Report 1998-2002. www.canada2002.org/e/progress/worldwide/chapter3_america. Germany.
12
"Islamic Federation of Women Sport". Available from http://www.ifws.org/English/
13
"Objectives of Women Islamic Games Met, American Coach", 28 September (2005). Available from http://www.chnpress.com/news/ Section=1&id=1251.
14
Lapchick, R., Hoff, B., & Kaiser, C. (2010). 'The 2010 Racial and gender report card: College Sport". Retrieved from the Institute for Diversity and Ethics in Sport.
15
Mehrara A, Moosavi SJ, Razaghi ME (2012). "The role of knowledge management in effectiveness performance of sport organization". Journal of Physical Education (Kavoshname).; 1(3).
16
Moradi, M., Honari, H., Naghshbandi, S., Jabari, N., & Kholouse, P. (2012). "Social Functions of Mass Media in Developing Citizen Sports". International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(6), 66-72.
17
Murray, Sarah (2002). "Unveiling Myths: Muslim Women and Sport. New York: Women’s Sports Foundation". Available from http://www.womenssportsfoundation.org/cgi-bin/iowa/
18
Solmon MA (2014). "Physical education, sports, and gender in schools".Adv Child Dev Behav. 2014; 47.
19
Penney, D. (Ed.). (2002). "Gender and physical education: Contemporary issues and future directions". Routledge.
20
O'Reilly, N. J., & Knight, P. (2007). "Knowledge management best practices in national sport organisations". International Journal of sport management and marketing, 2(3).
21
Riordan, James (2000). "Chinese Women and Sport Success, Sexuality, Suspicion", Women in Sport and Physical Activity Journal, vol. 9, issue 1.
22
Sports and Development Projects. "Sport and Development official website". Available from www.sportanddev.org/en/projects/index.htm;and
23
Thompson, J. B. (1995). "The media and modernity: A social theory of the media". Stanford University Press.
24
UNICEF. "Sport, Education and Girls". Available from http://www.unicef.org.
25
Women's Sports Foundation (2004). "Women's sports & fitness fact &statistics". http://www.womenssportsfoundation.org/cgi-bin/iowa
26