%0 Journal Article %T ارزیابی کمّی وب‌گاه‌های رسمی باشگاه‌های ورزشی برتر ایران (مطالعه موردی: وب‌گاه‌های رسمی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال) %J مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5578 %A قربانی قهفرخی, لیلا %A عسگرشمسی, میثم %A طباطبایی, سید عباس %A حواصل, مهناز %A فرجی زاده, پری %A فلاح کاظمی, مریم %D 2020 %\ 04/20/2020 %V 7 %N 3 %P 15-24 %! ارزیابی کمّی وب‌گاه‌های رسمی باشگاه‌های ورزشی برتر ایران (مطالعه موردی: وب‌گاه‌های رسمی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال) %K ارزیابی کمّی %K وب‌گاه‌ رسمی %K لیگ برتر ایران %K فوتبال %K بسکتبال %K والیبال %R 10.30473/jsm.2020.44764.1315 %X هدف از پژوهش رزیابی کمّی وب‌گاه‌های مجازی باشگاه‌های ورزشی برتر ایران می‌‌باشد. روش‌ تحقیق  ازنوع توصیفی - تحلیلی برای توصیف و ارزیابی کمی محتوای وب‌گاه‌های باشگاه‌های ورزشی برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال ایران می‌باشد.جامعه‌‌ی آماری شامل،ﺗﻤﺎم وب‌گاه‌های رسمی پنج تیم (باشگاه) برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال در لیگ برتر در فصل 97-96 می‌باشند، نمونه‌ی آماری تمام‌شمار و شامل 15 وب‌گاه رسمی بود ابزار پژوهش دستورالعمل برگه کدگذاری محقق‌ساخته‌ای بود که روایی آن به تأیید اساتید متخصص در بازاریابی و رسانه‌های ورزشی رسید و پایایی آن از روش ضریب توافق بین کدگذاران (0/91) بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (درصد، میانگین) استفاده شد.   نتایج نشان داد که درصد میانگین وب‌گاه‌های باشگاه‌های ورزشی لیگ برترفوتبال در هر 4 حیطه‌ی سرعت، محتوا، مسیریابی و قابلیت دسترسی بالاتر ازوب‌گاه‌های باشگاه‌های ورزشی حاضر در لیگ برتر والیبال وبسکتبال بودند. وب‌گاه رسمی تیم بسکتبال مهرام 24 گویه،وب‌گاه باشگاه سایپا، 23 گویه و وب‌گاه باشگاه ذوب آهن، 22 گویه از 34 گویه‌ی ارزیابی در 4 حیطه‌ی مذکور را تحت پوشش قرار می دادند. هیچ کدام از 15وب‌گاه بررسی شده دارای بخش مرور روزنامه ها، ابزار لنز، بلیط فروشی و تبلیغات پنجره‌ای نبودند. درنهایت می توان گفت  مدیران ورزشی باشگاه‌های برتر ورزشی ایران باید علاوه برﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﺴﺎئل، ﻣﺸﻜﻼت و ﻣﺤﺪودﻳﺖهایﻣﻮﺟﻮد،روﻳﻜﺮدی آﻳﻨﺪهﻧﮕﺮ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮرﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ،ﻛﺸﻒ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی جدید در بهره‌برداری از ظرفیت گسترده رسانه‌ای وب‌گاه رسمی باشگاه وﺟﻬﺖدﻫﻲ هواداران و فعالیت‌های اقتصادی باشگاه ﺑﻪ ﺳﻮیﻧﻮآوری وﺧﻠﻖارزش در ورزش ﻫﺪاﻳﺖﻛﻨﻨﺪ. %U https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6428_af00cb63a241f7e7a5b47dec39a08d2c.pdf