%0 Journal Article %T درخت توانش برنامة تلویزیونی «نود» در رسانه‌های اجتماعی %J مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5578 %A طالبیان, حامد %A مولایی, محمدمهدی %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 7 %N 1 %P 27-42 %! درخت توانش برنامة تلویزیونی «نود» در رسانه‌های اجتماعی %K درخت توانش %K مردم‌نگاری مجازی %K آینده‌نگاری راهبردی %R 10.30473/jsm.2019.40717.1266 %X هدف اصلی این پژوهش تحلیل فعالیت‌های برنامة تلویزیونی «نود» در رسانه‌های اجتماعی است. تولید متون رسانه‌ای مختلف برای انتشار و به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عمده و سنخ‌شناسی کاربرانی که پیرامون فعالیت‌های این برنامه در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند، توانش‌های شاخ‌وبرگی این برنامه در فضای مجازی را نشان می‌دهد. برای رسیدن به این هدف از مشاهده آنلاین به عنوان یکی از تکنیک‌های مردم‌نگاری مجازی استفاده شد. با استفاده از مدل نظری مشهور به درخت توانش، نشان داده شد که این فعالیت‌ها از بسیاری از توانش‌های بااهمیت دیگر در سطح ساقه‌ای و ریشه‌ای برخوردار نیست. این موضوع سبب می‌شود که کاربران علاقه‌مند به این برنامه در فضای مجازی بیشتر طرفدارنی منفعل و صرفاً هوادار باشند تا مشارکت‌کنندگانی فعال. در پایان این مقاله، انواع گوناگون توانش‌های بالقوه و بالفعل این برنامه گردآوری و ارائه شد که به نظر می‌رسد از بعضی توانش‌های بالفعل ریشه‌ای و شاخ‌وبرگی استخراج شده باشند. %U https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6040_118890156ccd5e71920d57534212878f.pdf