%0 Journal Article %T جایگاه آی تی در توسعه فرصت‌های کارآفرینی در ورزش %J مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5578 %A جعفرزاده زرندی, محبوبه %A رزاقی, محمد ابراهیم %A میرزااکبری, اعظم %D 2019 %\ 06/22/2019 %V 6 %N 4 %P 15-28 %! جایگاه آی تی در توسعه فرصت‌های کارآفرینی در ورزش %K کسب و کار %K تکنولوژی %K اشتغال %K تربیت بدنی %K نوآوری %R 10.30473/jsm.2019.44238.1304 %X این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصت­های کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکت­های تولید‌کننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آن‌ها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع­ آوری داده­ ها از پرسش‌نامه هیسریچ و پیتر (2002) که روایی و پایایی آن در تحقیق خسروانی فرد (1391) مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته بود، استفاده شد. ضریب پایایی پرسش‌نامه در تحقیق حاضر با روش آلفای کرونباخ (89/0 ) و روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظرات اساتید مجرب و متخصص تربیت بدنی و با استفاده از روش سیگمای شمارشی 85/0  محاسبه شد. برای تحلیل داده ­ها از تکنیک­ های آمار توصیفی و آمار استنباطی و از نرم‌افزار SPSS 20   در سطح معناداری (05/0 P %U https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5824_c420b47930885a29f32438a6bbcbb377.pdf