%0 Journal Article %T بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران %J مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5578 %A بدری آذرین, یعقوب %A پاشایی, سجاد %A حافظی, وحید %A فاتح, حسن %D 2018 %\ 05/22/2018 %V 5 %N 3 %P 15-26 %! بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران %K کیفیت خدمات الکترونیکی %K مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی %K بلیت الکترونیکی %K فوتبال %K مدل ساختاری %R %X  در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه می‌کند. باشگاه ­های‌های موفق همواره به دنبال به­ کارگیری روش­‌ها و ابزارهای نوین به‌عنوان مزیت­ های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فن‌­آوری و ارتباطات، امروزه به‌عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده می­شود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر نقش میانجی­ گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ­ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جمع اوری داده­ ها از پرسش­نامه­ ی ال­مومانی و نور (2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ ها را می­توان توسط نرم­ افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافته­ های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنی ­داری بین مؤلفه‌های خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تأثیر مثبت و معناداری نقش میانجی­ گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی در تأثیر مؤلفه‌های خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تأیید شد؛ بنابراین می­توان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی به‌عنوان راهبرد، نرم‌افزار و فرایند می­بایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژه­ای داشته باشد. اگرچه در مسیر اجرای آن مشکلات زیر ساختاری وجود دارد ولی مدل­های مفهومی پایه­ ای می­تواند نقطه­ ی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاه­ها باشد. %U https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4794_102c451f28653cdad7c0e6a7dbc3fcc9.pdf