%0 Journal Article %T تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی : تاثیر وضعیت به روز رسانی ‏واتس آپ در یک رویداد ورزشی فوق برنامه دانشگاهی %J مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5578 %A رعیت, امین %A زینی زاده, مهوش %A عمادی, سمیه %D 2015 %\ 08/23/2015 %V 2 %N 4 %P 38-46 %! تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی : تاثیر وضعیت به روز رسانی ‏واتس آپ در یک رویداد ورزشی فوق برنامه دانشگاهی %K کلمات کلیدی : بازاریابی %K طراحی تجربی %K رسانه های اجتمایی %R %X چکیده:‏بازار یابی رسانه اجتماعی و از جمله استفاده از فیس بوک در حال تبدیل شدن به بخشی رایج از بازاریابی تبلیغاتی توسط سازمانهای ‏تفریحی , سرگرمی و ورزش است . در حالی که استفاده از واتس آپ به عنوان یک ابزار بازاریابی مشترک می باشد، شواهد تجربی استفاده ‏از آن بسیار کم می باشد . این تحقیق اثر بخشی بازاریابی رسانه های اجتماعی بر دانشجویان در یک محیط دانشگاهی را مورد بررسی و پژوهش ‏قرار می دهد . مخصوصا تاثیر پیامهای واتس آپ را از طریق تکرار فاکتوریل دو در دو و در قالب طراحی موضوع برای تعیین تاثیر آنها بر ‏آگاهی ، علاقه و تصمیم به شرکت در یک رویداد فوق برنامه دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت . شرکت کنندگان به دو دسته کنترل ( ‏تعداد 25 نفر) و گروه کنترل ( تعداد 27 نفر) تقسیم شدند . تجزیه و تحلیل کوواریانس‎( ANCOVA ) ‎‏ تفاوت قابل توجهی در آگاهی بر ‏اساس متغیر آزمایشی نسبت به علاقه و تصمیم به شرکت در رویداد نشان داد .‏‎ ‎یافته ها نشان می دهد که بازاریابی رسانه اجتماعی در ‏افزایش میزان آگاهی موثر است که این مطالعه یک پایه تجربی برای تحقیقات آتی ارائه داد .‏ %U https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1924_0d76a53f1ec96491cb80fcaffeb107a8.pdf