per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
11
25
2845
Research Paper
ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیت بدنی
The relation between information technology with knowledge management and communication skills of physical education teachers
سلمان جعفری
salman_jafari1364@yahoo.com
1
جواد آزمون
jazmoon81@srttu.edu
2
کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه
استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی از شهرستانهای مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی دادهها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معناداری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفههای آن در معلمان تربیتبدنی وجود دارد. ارتباط معنیداری بین فناوری اطلاعات با مولفههای شنودی و بازخوردی مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنیداری بر مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر میرسد.
The purpose of this study is the survey of the relation between information technology with knowledge management and communication skills of physical education teachers of East Azarbaijan province. the research method is descriptive – correlation type.The statistical society of this research contains all male and female physical education teachers of East Azarbaijan province that the total number of them is 1302 people (635 female and 667 male). Statistical sample with attention to table Morgan 302 peoples were the that with method cluster sampling and random as Statistical sample from Marand, Miyaneh, Maragheh cities and areas 3, 4 and 5 were appointed. It is used from information technology questionnaire Kargar(1393), knowledge management questionnaires Ranjbar(1388) and communication skills questionnaires Bartonji(1388) to collect data. To search for data distribution of Kolmovgraf-smirnov and to analysis of data, It is used of tests Kruskal-Wallis, Yuman-Witny spearman, correlation and regression. the result show that there is significant correlation between information technology with knowledge management and its components of physical education teachers. there is significant correlation between information technology with audiobale and feedback components communication skills of physical education teachers. Also, information technology has significantlly affect on knowledge management and communication skills of physical education teachers. According to resaults, in order to increase knowledge management and communication skills of physical education teachers, essential looks pay atations to information technology.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2845_cd4a8ae0fccb77f6766a5528b38b6d56.pdf
فناوری اطلاعات
مدیریت دانش
مهارتهای ارتباطی
معلمان تربیتبدنی
Information technology
knowledge management
Communication Skills
physical education teachers
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
26
34
2846
Research Paper
مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبر
The comparison of sport coverage status in the websites of province education With an emphasis on sport and gender components news
حمید قاسمی
ghasemione@yahoo.com
1
معصومه حسینی
mhosseini_phd@yahoo.com
2
حسن عامری اصل
spt.hameri@gmail.com
3
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
کارمند آموز وپرورش
چکیده:با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبردر سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل محتوا وبا هدف کاربردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، وب سایت های ادارات کل آموزش وپرورش استان های کشور به تعداد 31 وب سایت، که برای نمونه گیری از روش کل شمار استفاده شد. ابزار اندازه گیری برگه های کدگذاری بود که روایی صوری آن 5 نفر از متخصصان مدیریت ورزش وارتباطات تأیید کردند. وضریب پایایی آن براساس فرمول اسکات8/0به دست آمد. برای فرضیه های تحقیق از آزمون خی دو پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین محتوای وب سایت های آموزش وپرورش استان ها از نظر مؤلفه های ورزش(تربیتی7/62%، قهرمانی7/12%، همگانی4%، حرفه ای6/1%)جنسیت (پسران9/42%، دختران 7/23%) سطح رویداد، موضوع مطلب وسوگیری خبر تفاوت معنی داری مشاهده گردید. لذا با توجه به یافته های تحقیق به وزارت آموزش وپرورش پیشنهاد می شود به ورزش همگانی وورزش بانوان اهتمام لازم را به عمل آورند.
Abstract:With the advent of Internet connected computer networks in the world today, the organization's website, the first point of impact is the relationship between users and service organization.The aim of this study was to compare the sports coverage on the websites of the provincial education with an emphasis on sport and gender component was Khbrdr 1393 .The research method was descriptive-type strategy, that content analysis was performed with purpose. The study population, website administration, education and the provinces 31 websites that were used for the sampling of the entire procedure.To collect information on the reliability of the formula coding sheet researcher Scott 0/8 respectively. Validity of this tool by 5 experts in the field of sport management content analysis was confirmed. Data using descriptive statistics and Pearson chi-square test software 19spss were analyzed.Results showed that the content of the website of the Education provinces in terms of the components of the exercise (training 62.7%, universal 4%, winning 12.7%, professional 1.6%), gender (boys 42.9%, females 23.7 %), of the event, the type of content, of bias the difference was statistically significant.Considering the findings to the Ministry of Education recommended to the sport for all of women's sports and effort necessary to take action.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2846_83ef2fcf9da89b4e8029be3bedb3f6d4.pdf
وب سایت
ورزش
آموزش وپرورش
استان ها
Website
Sport
Education
provinces
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
35
41
2848
Research Paper
بررسی محتوای وب سایت منتخبی از فدراسیون ورزشهای ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس
The study of Status and Compare of website Federation Sports for all and compare it with other sports federations in Iran using standard SMS silberg RT and Action for Health
شهرام شفیعی
shafieeshahram@gmail.com
1
مرتضی رضایی صوفی
morrsoufi@yahoo.com
2
حکیمه افروزه
ha.afroozeh@yahoo.com
3
استادیار/ دانشگاه گیلان
دانشیار/ دانشگاه پیام نور گیلان
دانشجو/ دانشگاه گیلان
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، هندبال و کشتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چکلیستی استفاده شد که بر اساس معیارهای سیلبرگ، اس.ام.آر.تی و اکشنفورهلس تدوینشده بود و محققان با استفاده از نظر اساتید قسمتهایی را به این چکلیست افزودند. اکشن فور هلس ابزار بررسی محتوایی اطلاعات وبسایتهای بهداشتی است، این سیاهه وارسی دارای 4 بخش هدف، مخاطبان، میزان دستیابی و اعتبار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی شامل درصدها و میانگین و آزمون استنباطی خی دو استفاده شد. یافته ها: با توجه به تحلیل محتوای وبسایت فدراسیون ها، به طور کلی همه فدراسیون ها شاخصهای کمی را دارا بودند که فدراسیون والیبال و کشتی بیشترین خدمات را در وبسایت خود ارائه میداد، بعد از این تیم به ترتیب فدراسیون های فوتبال، بسکتبال،وزش های همگانی و در انتها فدراسیون بدمینتون قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد همه وب سایت های باشگاه ها حدود 50 درصد شاخص ها را دارا بودند. همه فدراسیونهای از خدمات کمی در وبسایت خود برای بازاریابی آنلاین، جذب و وفاداری طرفداران و تعامل بیشتر کاربران با فدراسیون استفاده میکردند.
Aim: With the development of more powerful technologies, access to the internet has increased. The world wide web (www) or web has become an increasingly expansive and sophisticated medium of global communication. This study aimed to analysis of the federation Sports for all website and compare it with other sports federations in Iran using standard SMS silberg RT and Action for HealthMethodology: The methods used in this research is descriptive and content analysis. This research is descriptive- analytical. Statistical population include websites federations sport for all, football, volleyball, basketball, badminton and handball and wrestling. Data attaining scales include Silberg checklist, S.M.R.T and Action For Health, which were adapted and some proper items were added to websites; that their validity was proved by Delphi Method. Results were analyzed by descriptive statistics (mean and SD) and Chi-Square Test.Result: According to the website content analysis of this federations, the studied federations included little index, and among this federations, volleyball and wrestling offered most services on it's website, after this, the others were input respectively: football, sport for all, basketball, handball and badminton.Conclusion: Results shows that all federations websites have approximately 50 percent of indices. The federations told above were used of a little services in their website, for marketing of online sports (the online sports marketing), attract user and the user's more interaction.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2848_14b2fa554c5512b69e2423433d51c84b.pdf
وب سایت
فدراسیون های ورزشی ایران
معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس
Websites
sports federations of Iran
standard SMS silberg RT and Action for Health
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
42
52
2849
Research Paper
بررسی عوامل مؤثر بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالای ورزشی موردمطالعه، نیروی انسانی مشارکتکننده در توزیع و پخش کالای ورزشی در سطح شهر ایلام
Analyzing the Effective Factors On The Efficiency Of The Communicative Network Of Distributing Sport Goods (Case Study: Human Force Participating in Distributing Sport Goods in the City of Ilam)
ولی محمد درینی
vm.darini@yahoo.com
1
احسان نامدار جویمی
davood.joyame@gmail.com
2
هوشنگ جمشیدیان
davood.joyami@gmail.com
3
محمد زهرابی
davood.joyamy@gmail.com
4
عضو هیئتعلمی دانشگاه پیام نور، سرپرست دفتر ریاست دانشگاه پیام نور
دانشگاه ایلام. گروه مدیریت
دانشجوی دکتری دانشگاه مدیریت صنعتی، گروه مدیریت اجرایی، گرایش کسب و کار
دانشجوی دکترای دانشگاه پیام نور، رشته مدیریت
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول میباشد). نتیجهگیری: برای برسی هدف پژوهش، هشت فرضیه جزئی شکل گرفت که عواملی مانند افزایش تخصص و مهارت نیروی انسانی، بازارسنجی و توسعه زیرساختهای توزیع و حملونقل کالاهای ورزشی نقش به سزایی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی دارد و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی میگردد. عواملی که کمترین تأثیر را نسبت به سایر عوامل داشتند، میتوان به دو مورد تبلیغات هدفمندr=0/541)) و کوتاه شدن کانال توزیعr=0/564)) اشاره کرد و سایر عوامل (برند ملی قوی- استفاده از فناوری نو-تقویت خوشههای شبکه توزیع) در حدود 7/0 تا 8/0 میباشند.(در کل باید گفت که تمامی عوامل موردبررسی، تأثیر قوی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی دارند).
In this research we intend to analyze the effective factors on the efficiency of the communicative network of distributing sport goods in Ilam. Method: The research is practical from the goal perspective and is descriptive from the nature point of view and is survey from method perspective. The intended population is 1200 persons. The considered sample is over than 291 persons regarding the Krejcei and Morgan table. (The amount of the Cronbach’s alpha is acceptable for all variables). Concluding: For analyzing the research’s aim, 8 partial assumptions were made which factors such as increment of the human force’s skill and expertise, market research and developing the infrastructures of distribution and transportation of sport goods play an effective role in the efficiency of the communicative network of distributing sport goods and cause cost reduction and increment of the quality of the communicative network of distributing sport goods. The least effective factors are targeted advertisement (r=0.541) and distribution channel shortening (r-0.564) and other factors (strong national brand, using modern technology, reinforcing the distribution network’s clusters) are in the range of 0.7 to 0.8. (Totally it should be said that all analyzed factors have strong effect on the efficiency of the communicative network of distributing sport goods).
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2849_673a2ab6b43d38ac2e38999650a8a701.pdf
کارائی شبکه ارتباطی توزیع
کیفیت شبکه ارتباطی توزیع
بازارسنجی
تبلیغات هدفمند
خوشههای شبکه ارتباطی توزیع
Efficiency of the communicative network of distribution
quality of the communicative network of distribution
market research
targeted advertisement
clusters of the communicative network of distribution
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
53
65
2850
Research Paper
تحلیل عوامل موثر در تولید برنامههای ورزشی صدا وسیمای استان گیلان
The analysis of effective factors on the production of sport programs in Gilan province broadcast
شیرین زردشتیان
zardoshtian.sh@yahoo.com
1
نگار قلی پور
ghnegar30@yahoo.com
2
مریم فلاح کاظمی
bh_fallah@yahoo.com
3
استادیار دانشگاه رازی
دانشجوی رازی کرمانشاه
کارشناس ارشد دانشگاه الزهرا
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان با استفاده از مدل تحلیلیSWOT بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از 60 نفر از مدیران، کارشناسان و تولید کنندگان برنامههای ورزشی صدا و سیما و اساتید مدیریت ورزشی استان های گیلان بود که نمونه آماری بصورت گلوله برفی انتخاب شد. روش تحقیق توصیفی _پیمایشی و ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که به روش دلفی و برگزاری جلسات با صاحب نظران تنظیم و پس از ارزیابی روایی و پایایی تأیید گردید. نتایج آزمون تی تک نمونه نشان داد متغیرهای شناسایی شده در راستای قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای رسانههای ورزشی استان گیلان به ترتیب 6، 7، 11 و 10 مورد بوده اند. نتایج رتبه بندی متغیرهای حاصل از آزمون فریدمن نشان داد که وجود نیروهای خلاق و با استعداد در سطح استان جهت مشارکت درتولیدات سمعی و بصری مناسب و گرایش مردم به سمت اینترنت وگسترش آن در سطح جامعه به عنوان یک رسانه مجازی مهم ترین نقاط فرصت و تهدید حاصل از محیط خارجی تلقی می شوند. میانگین نظرات جامعه مورد مطالعه، نشان داد که استرا تژیW0 با میانگین 61/22 در رتبه اول قرار می گیرند. بنابراین در ماتریسSWOT ، جایگاه تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان در موقعیت فرصتها و نقاط ضعف (W0) قرار دارد.
The objective of this study was the recognition of inner and outer environment the production of sports programs in Gilan province broadcast by using SOWT model. The research method was a descriptive and survey type and the Statistical Society included 60 managers, experts and manufacturers of sports broadcasting and sports management in Gilan Province which statistical sample specified as a whole. The self- made questionnaire set in Delfi and was confirmed after validity and reliability evaluation. One sample T-Test results and Freadman showed that distinguished variables in line with strength, weakness, opportunity and threats were 6, 7, 11 and 10 respectively which creative and talented person To participate in the production of audiovisual programs and The tendency of people to the Internet and its spread in the community was the most important opportunities and threats of the external environment. average of the views showed that (wo) with the average of 61/22 take the first place. Therefore, in SWOT matrix the place of production of sports programs in Broadcasting of Gilan Province tends toward opportunities and weaknesses (WO).
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2850_1628e3b5b78a5952d399b7b2f98284d4.pdf
تهدید
ضعف
فرصت
قوت
ماتریسSWOT
threat
weakness
opportunity
SWOT Matrix
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-05-21
3
3
66
76
2851
Research Paper
رابطه ی بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی
The Relationship between Application of Information, Communication Technology with Organizational Effectiveness in Youth and Sport Organization of West Azerbaijan Province
فاطمه عبدوی
fatemehabdavi@yahoo.com
1
مریم فریدفتحی
maryamfaridfathi@gmail.com
2
استادیار دانشگاه تبریز
کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی سازمانی حمیدی استفاده شد. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی کارکنان ادارهی ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی و حجم نمونهی آماری برابر با کل افراد جامعه (46 نفر) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافتههای حاصل نشان داد که، بین بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی رابطهی معنیداری وجود دارد. بین میزان بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با تعهد سازمانی، مقاومت منفی در برابر تغییرات کارکنان و بهبود در بخشهای کیفیت سازمان رابطه وجود دارد؛ اما بین میزان به-کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با انگیزهی کار کارکنان رابطه وجود ندارد. از اینرو، مسئولان باید راهبردهای مدیریتی مناسبی را به منظور رسیدن به سطح بهینهی این شاخص، پیشبینی کنند.
The aim of study is investigate the relationship between application of Information, Communication Technology with organizational effectiveness in Youth and Sport Organization of Azerbaijan Province, Iran. This research is applied and descriptive – survey. Data collection has been done to form fielding and through the questionnaire. The statistical population was all of the Employees at the Youth and Sport Organization of Azerbaijan Province; that was estimated 46 persons. sample was select 46 people. Descriptive statistics was used for the classification the raw score.s Kolmogorov – Smirnov Test was used for study normality of data distribution, and was used Pearson Correlation and Regression Test for testing the hypotheses. Results show that, there are significant relationship between information technology and communications and organizational effectiveness. There are significant relationships between the use of information and communication technologies with organizational commitment, negative resistance, and improve the quality In the organization, but there is no relationship between the use of information and communication technologies with work incentives. Hence, the officials should predict appropriate management strategies to for achieve the optimal level of the Index.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2851_d4d63700483a5e292a048284c2b83923.pdf
فنآوری اطلاعات و ارتباطات
اثربخشی سازمانی
سازمان ورزش و جوانان
Information and Communication Technology
Organizational effectiveness
Organizational Effectiveness in Youth and Sport Organization