per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
11
21
2495
Research Paper
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت دانش کارکنان اداره ورزش و جوانان استان همدان، کاربرد تحلیل مسیر
The impact of ICT on knowledge management within the staffs of Hamedan Organization of Sports and Youth, the application of path analysis
مریم موسیوند
moosivand1@gmail.com
1
فاتح فرازیانی
farazfateh2002@gmail.com
2
هیات علمی/دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور
هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعهی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامهای بود که گروهی از کارشناسان روایی آن را تایید کردند و برای تعیین پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید (α1=0.91, α2=0.85).تحلیل دادهها بهوسیلهی نرمافزار SPSSwin16 انجام شد. نتایج نشان داد که سطح مدیریت دانش در بین کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان در حدّ«متوسط» بود. نتیجه تحلیل همبستگی نشان داد که رابطه شاخصهای فناوری اطلاعات، یعنی: سیستم های پشتیبانی مدیریت ارشد، سیستم های اطلاعات مدیریت، سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، سیستم های خودکار کردن فعالیت های اداری، سیستم های فرایند کار، سیستم های شبکه با مدیریت دانش، مثبت و معنادار بود. همچنین، یافتههای تحلیل مسیر نشان دادند که در مجموع شاخصهای فناوری اطلاعات 7/50 درصد از واریانس متغیر وابستهی مدیریت دانش را تبیین نمودند. فراهم کردن زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن بهره مند ساختن کارکنان از دانش باعث ارتقای بهره وری شغلی شان شده و زمینه بهبود مدیریت دانش را فراهم سازد.
The overall objective of this study was to evaluate the impact of information technology on knowledge management component of Hamedan's youth and sports organization staffs. Statistical population consisted of 168 employees of youth and sports organization , 116 of whom were selected stratified random sampling with probability proportionate. The main research instrument was a questionnaire varified by a group of validatory experts and to determine its reliability the Cronbach's alpha coefficient was calculated (α1 = 0.91, α2 = 0.85). Data analysis was performed by SPSSwin16 software. Results showed that the level of knowledge management among staffs of youth and sports organization was "medium" . The result of correlation analysis showed that the relationship between ICT indicators, namely: support systems of high management , management information systems, decision support systems, automatizing systems of administral activity, work process systems, network systems and knowledge management were positive and significant. The results of path analysis showed that generally all indexes of Information Technology explained 7/50% of the variance of the dependent knowledge management variable .providing ICT infrastructure, in addition to impart knowledge, improve staff productivity and improve their job to provide knowledge management in the organization.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2495_2e870cf9d8ca1f30b412f48d7fadd4e6.pdf
فناوری اطلاعات
مدیریت دانش
سازمان ورزش و جوانان
تحلیل مسیر
Information technology
knowledge management
Organization for Youth and Sports
path analysis
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
22
31
2496
Research Paper
نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
The role of information technology in developing the goals of physical education course among the female students of high schools
لقمان کشاورز
keshavarzlog@yahoo.com
1
حمید قاسمی
ghasemione@yahoo.com
2
رضا حاجی ابراهیمی
keshavarzlo@yahoo.com
3
دانشیار دانشگاه پیام نور
استادیار دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بود. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر لاهرود بود. برای نمونه آماری دانش آموزان 2 مدرسه بهصورت تصادفی- خوشه ای انتخاب شدند و پس از همسان سازی آنها بر مبنای قد، وزن، سن و نمره تربیت بدنی نیمسال قبل از دوره آموزشی، به دو گروه تجربی شاهد تقسیم شدند. برای تحقق اهداف پژوهش گروه تجربی به مدت یک نیمسال تحصیلی اهداف تربیت بدنی را با کمک جزوه، فیلم و سی دی آموزشی آموزش دیدند، اما آزمودنیهای گروه شاهد موارد مزبور را به صورت آموزش مرسوم توسط دبیر تربیت بدنی آموزش دیدند. در پایان نیمسال تحصیلی هر دو گروه در شرایط یکسان مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. برای سنجش اهداف پژوهش از آزمون کتبی و عملی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله تی استودنت استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین میانگین نمرات گروه تجربی که اهداف تربیت بدنی را از طریق فناوری اطلاعات آموزش دیده بودند و گروه شاهد تفاوت آماری معناداری وجود دارد و گروه تجربی مهارتهای مزبور را بهتر یاد گرفته بودند.
The purpose of this study was to investigate the role of information technology in developing the goals of physical education course among the female students of high schools. Statistical population of the research was the all-female high school students in Lahour. Two schools were selected as sample population using random-cluster sampling method and the students were standardization based on their height, weight, age, and their last term score on physical education course. They were divided as experimental and the control group. To achieve the supposed study goals of the experimental group were taught the physical education objectives by using booklet, movie and educational CD. On the other hand, participants in the control group were taught the above mentioned item through traditional training method by physical education teacher. At the end of educational semester both of the groups were tested and compared in the same situation. For data analysis, descriptive and inferential statistical techniques such as t-student were used. The findings of the study showed that there was a significant statistical difference between mean of scores of the experimental group trained using information technology techniques and the control group regarding the physical education goals and the experimental group learned the skill better.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2496_92b33a20aa18eac69af23f2200ee4052.pdf
فناوری اطلاعات
هدف
تربیت بدنی
دانش آموز
مقطع متوسطه
Information technology
Physical Education
goal
student
High School
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
32
41
2497
Research Paper
تاثیر اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکتهای غیر دولتی شهرستان تبریز
The effect of sports sponsorship on marketing communications company non-govermental city of tabriz
سلمان جعفری
salman_jafari1364@yahoo.com
1
علی محمدی
alimohammadi@yahoo.com
2
جواد آزمون
jazmoon81@srttu.edu
3
دبیر تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه
مدرس دانشکده فنی کشاورزی مراغه
هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
هدف از اجرای این تحقیق بررسی تاثیر اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکت های غیر دولتی(خصوصی) شهرستان تبریز می باشد. برای نمونه تحقیق هم از روش سرشماری استفاده گردید، یعنی کل جامعه به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ابتکاری (1393) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از آزمون های تی استیودنت، فریدمن و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد: اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز تاثیر دارد. بین اولویت بندی مولفه های ارتباطات بازاریابی شرکتهای غیر دولتی شهرستان تبریز تفاوت وجود دارد که در این بین اهداف رسانه ای در رتبه نخست و اهداف شخصی در رتبه آخر قرار داشت. همچنین بین مولفه های ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری کلی اینکه از اسپانسرینگ ورزشی می توان به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت بازاریابی شرکت های غیر دولتی استفاده کرد.
The purpose of this study is the effect of sports sponsorship on marketing communications companys non-govermental city of tabriz.The research method is descriptive – correlation. The statistical society of this research contains all companys non-govermental city of tabriz. The sample was used for the census namely the entire community were selected as sample. It is used from questionnaire Ebtekari(1393). To analysis of data, It is used of tests and students- T test, Fridman and pearson correlation coefficient. The results of this research show that: sports sponsorship has effect on marketing communications company non-govermental city of tabriz. There is a difference between the components of marketing communications companys non-govermental city of tabriz that in the meantime is objectives media in first ranks and personals objeective in ends rank. Also, there is significant correlation between the components marketing communications companys non-govermental city of tabriz. General conclusion that of sports sponsorship can be used a powerful tool for marketing the companys non-govermental
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2497_c5b29ed0d2b39454ae686dbe9d6afa8f.pdf
اسپانسرینگ ورزشی
ارتباطات بازاریابی
شرکتهای غیر دولتی
شهرستان تبریز
sports sponsorship
marketing communications
company non-govermental
city of tabriz
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
42
51
2223
Research Paper
تحلیل محتوای مطبوعات ورزشی کشور با رویکرد ورزش معلولین
Content analysis of sports media with disabled sports approach
مریم ایمانیان
maryamimani94@gmail.com
1
صدیقه حیدری نژاد
heydari_s@scu.ac.ir
2
امین خطیبی
khatibi83@yahoo.com
3
دانشجو مدیریت دانشکده تربیت بدنی شهید چمران اهواز
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
استادیار دانشکده تربیت بدنی شهید چمران اهواز
عادات و رفتار ورزشی اقشار مختلف جامعه، نگرش ها وباورهای آنها در مسائل ورزشی، همگی تحت تاثیر متقابل گرایش های جامعه و رسانه ها قرار گرفته است. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی مطبوعات ورزشی کشور با رویکرد ورزش معلولان بود. جامعه آماری پژوهش، شمارگان 2 روزنامه ورزشی کشور در 6 ماهه دوم سال 1393 بود. روش نمونهگیری تصادفی منظم و بر مبنای هفته آماری بود و از هر روزنامه 2 هفته آماری انتخاب شد. ابزار اندازه گیری برگه کدگزاری بود و روایی آن را 14 نفر از متخصصان مدیریت ورزش و رسانه تایید کردند. همچنین ضریب عینیت و پایایی بر اساس فرمول اسکات برای مقولههای (توزیع پوشش ورزش معلولین 89%، رشته های ورزشی معلولین 96%، جنسیت در ورزش معلولین وافراد سالم 94%، مولفههای ورزشی 85%، مرزبندی اخبار ورزشی معلولین 88%، سوگیری مطالب 81%، توزیع مطالب ورزشی عکسدار 91%، توزیع فراوانی نوع معلولیت مطالب چاپ شده 82% ) محاسبه شد. نتایج نشان داد محتوای نشریات مورد نظر 99 درصد را به ورزش افراد سالم و فقط 1 درصد را به ورزش معلولین اختصاص داده بودند. در کلاسبندی نوع معلولیت هم در اخبار ورزشی چاپ شده، معلولین قطع عضو با 26درصد، فلج مغزی با 22 درصد و نابینایان وناشنوایان هر کدام با 11 درصد به ترتیب قرار گرفتند. با توجه به یافتههای تحقیق که نشان از پوشش بسیار کم ورزش معلولین داشت، توصیه میشود مطبوعات و مسئولین با توجه بیشتر به ورزش معلولین زمینه جذب هر چه بیشتر معلولین به ورزش فراهم کنند.
AbstractExercise habits and behavior of people, their attitudes and beliefs in sports issues, Under the influence of the mutual interests of society and the media is located. Purpose of this research was an analytical study of sports press with disabled sports approach. The statistical society of current research was the contents of 2 main sports newspapers published during 2014 in Iran. Method of sampling was normal random and it was based on statistic weekly in which 2 statistic weeks where chosen of every newspaper. The measuring instrument was coding sheet and its reliability was approved by 14 experts of sports and communication management. Also the objectivity and the stability coefficient were measured according to Scott formula for (Disabled sports 89%, sport field 96%, gender 94%, Sports component 85%, Boundaries sports news 88%, orientation 81%, Distribution of photo subjects 91%, Type of disability 82%). Results showed that 99% of content was covering ability people sport and only 1% of this coverage was about disability sport. The disability classification in the news, disabled amputation by 26%, with 22% of cerebral palsy and blind and deaf, each with 11 percent, respectively were. The results of the study show that the disabled sports coverage was very low, it is recommended that the press and the authorities with pay more attention to sports for the disabled, attracting more people with disabilities to exercise.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2223_ebc7371c9bbd97ff1490923d718f4642.pdf
"ورزش معلولین"
" رسانههای جمعی"
"مطبوعات ورزشی"
"تحلیل محتوا"
"Disabled Sports"
" Mass media"
" Sports Press"
" Content analysis"
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
53
60
2498
Research Paper
بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل
Model the Relationship Between Manager’s Communication Skills with Staff’s Job Satisfaction and Organizational Commitment in Sport Organizations: Structural Equation Modeling
رسول نظری
nazarirasool@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان)
پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل انجام شد. پژوهش همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. از میان200 نفر از مدیران ورزشی استان اصفهان نمونهای با حجم 132 نفر با روش تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه های استاندارد مهارتهای ارتباطی بارثون(1990)، رضایت شغلی شکرکن (1383) و تعهد سازمانی آلن و می یر (1991)با پایایی به ترتیب (81/0، 89/0 و 85/0) استفاده شد. از آزمونهای پیرسون برای همبستگی بین متغیرها و تحلیل مسیر برای روابط علی بین متغیرها با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد. بر اساس نتایج آزمون t بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب متغییرهای اصلی تحقیق در بین نمونه آماری تفاوت وجود داشت. بین مهارتهای ارتباطی با رضایت شغلی (448/0=r) وتعهد سازمانی (371/0=r) و نیز بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی (469/0=r) ارتباط مثبت و معنی دار وجود دارد. در نهایت نتایج آزمون مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که ارائه مدل رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی از نیکویی برازش مناسبی برخوردار است. به طور کلی میتوان گفت مهارتهای ارتباطی به عنوان یکی از مهارتهای اساسی مدیران میتواند بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی از متغیرهای سازمانی تاثیرگذار باشد، لذا در سازمانهای ورزشی در فرایند بکارگیری افراد در پستهای مختلف مهارتهای بنیادی ارتباطی افراد به عنوان عاملی اثر گذار بر فرایندهای سازمانی مد نظر متولیان قرار گیرد.
This study examined the relationship between job satisfaction and organizational commitment and communication skills managers of sports organizations and the model was done. Correlation study that was conducted in this field. Among 200 of the province's sports managers a sample size of 132 students were selected through stratified random sample basis. Standardized questionnaires to collect data communication skills Barsvn (1990), job satisfaction Shekarshekan (2002) and organizational commitment of Allen and Meyer (1991), respectively reliability (0.81, 0.89 and 0.85) was used. Pearson correlation between variables and path analysis tests for the relationships between variables were analyzed using SPSS and LISREL. The results of t-test between existing and desired state variables of the study, there were differences among the samples. Between communication skills with job satisfaction (r=0.448) and organizational commitment (r=0.371), as well as between job satisfaction and organizational commitment (r=0.469) There is a significant positive relationship. The results of structural equation modeling showed that the model of the relationship between job satisfaction and organizational commitment and communication skills with the managers of sports organizations of the goodness of fit is good. In general we can say that communication skills as one of the basic skills of managers on job satisfaction and organizational commitment of organizational variables can be effective, so people in different positions in sports organizations in the process of applying the basic skills of communication as factor effective organizational processes are considered custodians
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2498_2b74ff8513e86fe4ff4ca0acf0affc00.pdf
مهارتهای ارتباطی
رضایت شغلی
تعهد سازمانی
سازمان های ورزشی
مدیران ورزشی
Communication Skills
Organizational Commitment
Job Satisfaction and Sport Organizations
sport managers
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2016-02-20
3
2
61
74
2500
Research Paper
بررسی میزان کاربرد یادگیری سیار در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج
Evaluation of the application of the mobile learning in physical education students learning Universities of Yasuj
مصطفی باقریان فر
mostafab178@yahoo.com
1
محمد جوادی پور
javadipour846@yahoo.com
2
دانشگاه تهران
دانشگاه تهران
مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد یادگیری سیار در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج تشکیل میدهند. تعداد 198 نفر از دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج طبق فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری سیار در میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات بدست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی نسبی، تدوین جدول، انحراف استاندارد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون t تک نمونهای، آزمون t مستقل، آزمون تحلیل واریانس یکراهه و آزمون گابریل) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی در حد نسبتاً نامطلوب و در سطح اطمینان 001/0 معنادار بوده است. همچنین میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در بین زنان و مردان معنادار نبوده است.
The objective of the present study is to Evaluation the application of the mobile learning in physical education student learning Universities of Yasuj. The research method is descriptive-field study and the population of the study includes all physical University students of Yasuj. 198 samples were chosen according to Cochrane formula through relative random sampling method, and the researchers made questionnaire of the mobile learning was distributed among them The questionnaire validity was determined by content validity, and for its reliability Cronbach’s alpha was used. The study obtained information were analyzed by using descriptive statistics (relative frequency, setting the table, standard deviation and average) and inferential statistics (one sample t test, t test, one way ANOVA test and Gabriel test). The results show that the application of the mobile learning Components of physical education students learning optimal 0/001 was significant at a confidence level. too, the use of mobile learning and its components between men and women was significant.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2500_0002b4cd7aa5a73c18c84eaa6772c7ae.pdf
یادگیری سیار
یادگیری
دانشجویان تربیتبدنی
mobile learning
Learning
Physical education students