per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
10
20
1926
Research Paper
تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه موانع استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) در ادارات ورزش و جوانان
Exploratory factor analysis of the obstacles inventory management information systems (MIS) in the Office of Youth and Sports
حسین عیدی
eydihossein@gmail.com
1
رسول آزادی
rasoul.azadi64@gmail.com
2
استادیار دانشگاه رازی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
هدف از این پژوهش، برسی ساختاری عامل اکتشافی پرسشنامه موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت در ادارات ورزش و جوانان است. روش تحقیق توصیفی و از نوع مطالعات اکتشافی است. اطلاعات این پژوهش از 156 مدیر ارشد و میانی و کارکنان بخش فناوری اطلاعات و کارشناسان اداره کل سازمان ورزش و جوانان استان کرمانشاه و شهرستانهای تابعه جمع آوری شد. ابزار گرداوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته 49 سوالی بود. در تحلیل داده ها و ارائۀ یافته ها از روش تحلیل عاملی از نوع اکتشافی برای دسته بندی و تبیین و تشریح موانع مورد بررسی و استخراج سازه های زیر بنایی بهره گرفته شده است. پس از جمع آوری و تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامهها، حداقل بار عاملی مورد پذیرش برای هر متغیر 3/0 تعیین شد، بنابراین از 80 سوال پرسشنامه، 31 سوال به علت بار عاملی کمتر از 3/0 حذف و 49 سوال باقی مانده در هفت مولفه، موانع مدیریتی (11 سوال)، موانع محیطی (6 سوال)، موانع فنی (4 سوال)، موانع آموزشی (3 سوال)، موانع اقتصادی (5 سوال)، موانع ساختاری (5 سوال) موانع فردی (7 سوال)، موانع فرهنگی (4 سوال)، موانع مدیریت تغییر(4 سوال)، طبقهبندی شدند. پایایی پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ 83/0 بدست آمد که نشان دهنده مناسب بودن پرسش نامه مورد استفاده است. همچنین مشخص شد که هم کل پرسشنامه و هم تمام آزمون های فرعی از ضریب پایایی بالایی برخوردار هستند. نتایج نشان داد میتوان پرسشنامه حاضر را ابزاری معتبر برای سنجش استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت در سازمانهای ورزشی بکار برد.
The purpose of this study was to investigate the structural barriers to implementation of exploration inventory management information systems in offices, sports and youth. The research is descriptive and exploratory study. The information in this study of 156 senior and middle managers and staff in the information technology sector and experts from the General Directorate of Youth and Sports Kermanshah province and province were collected. The data gathered using questionnaire of 49 questions. After collecting and analyzing questionnaires factor, minimum load factor 3.0 for each variable was determined acceptable, so the 80 question questionnaire, 31 questions due to time factor is less than 3.0 are removed and the remaining 49 questions seven components, administrative barriers (11 questions) and the environment (6 questions), technical barriers (4 questions), educational (3 items), economic barriers (5 questions) and structural (5 questions) personal barriers (7 items) , cultural barriers (4 items) and change management (4 questions), were classified. The reliability of the questionnaire using Cronbach's alpha was 83/0, which indicates that the questionnaire is used. It was also found that both the questionnaire and all sub-tests of high reliability. The results showed that the questionnaire can present valid instrument for assessing the information management systems used in sports organizations.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1926_754c8415442eb6b74e596df177e5ed1d.pdf
سیستم اطلاعات مدیریت
پرسشنامه موانع بکارگیری سیستم اطلاعات مدیریت
اداره ورزش و جوانان
MIS
Information Systems Management
inventory management information system implementation barriers
Youth and Sports Department
MIS
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
21
29
1922
Research Paper
بررسی وضعیت کتب درس مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393
Analysis of books and sports events management courses at universities in Iran until the end of 1393
فاطمه دولتشاه
f.dolatshah@yahoo.com
1
رضا صابونچی
saboonchi.reza@yahoo.com
2
حمید قاسمی
ghasemione@yahoo.com
3
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
عضوهیت علمی دانشگاه آزاد بروجرد
هیت علمی دانشگاه پیام نور
چکیدههدف کلی از تحقیق حاضر تحلیل وضعیت کتب درس مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر استراتژی ترکیبی (توصیفی و کیفی)، از نظر مسیر اجرا تحلیل محتوا و مصاحبه، از نظر جمعآوری اطلاعات، اسنادی و از نظر رویکرد زمانی، حالنگر میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل دو بخش بود که بخش اول شامل کلیه اساتید دانشگاه و دانشجویان رتبه اول تا سوم مقطع دکترا رشته مدیریت ورزشی بود و بخش دوم شامل 18 کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود که نمونه آماری برابر جامعه آماری بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی و درصد و آمار استنباطی و تی تک نمونهای بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. با توجه به یافتههای حاصل از مطالعه وضعیت کتب مدیریت و طرز اجرای مسابقات از دیدگاه اساتید و دانشجویان از بعد محتوایی مناسب نیست ولی از بعد ساختاری و صوری مناسب است. به هر حال، کتاب درسی خصوصیات و ویژگیهای متنوع و ابعاد گوناگونی دارد. داوری درباره آن مستلزم ارزیابی همه جانبه و نقد و بررسی کتاب از جنبههای گوناگون، از جمله محتوایی، زبانی، ساختاری و شکل ظاهری است.
AbstractThe overall goal of this research is to analyze the works of sports events management courses at universities in Iran until the end of 1393, the structure, content and formal. Methods In this study, the combination strategy (descriptive and qualitative), the route and interviews, content analysis, in terms of data collection, documentation and the time approaches, are prospective. The population of the study consisted of two parts. The first part contains all the professors and doctoral students from first to third place sports management degree. The second part consists of 18 sports events management books published in the autumn of 1393 until the end of the sample to the target population. Data were coded to form a self-made two-part contains general characteristics of the categories or units of the formation. Data analyzed using descriptive statistics and inferential statistics were conducted one-sample t. was performed using SPSS version 21? However, textbook characteristics and dimensions are varied. Judgment requires a comprehensive assessment and review of the various aspects, including content, language, structure and form is apparent.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1922_fdb3e430178f8cde8303e56625850a6a.pdf
کتب درسی
مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی
دانشگاه های ایران
ساختار
محتوا و صوری
Textbooks
sports events management
Iranian universities
structure
content and formal
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
30
37
1923
Research Paper
نقد کتاب: نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش
Book review:
Management information systems in sport
نازدار پروین
nazip64@gmail.com
1
سعید حسنی
said_hassani2003@yahoo.com
2
دبیر آموزش و پرورش و دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
نقد را "سره از ناسره جدا کردن" و شناختن محاسن و معایب گفته اند و نقد دانشی است برای بررسی ویژگیهای تفسیر نقاط قوت و ضعف اثر است و به آن کمک میکند که اثر اعتبار یابد و از کارهای ارزشمند علمی است و موجب پیشرفت علم میشود. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرا انتقادی- کاربردی است. کتاب نظامهای اطلاعات مدیریت در ورزش. تهران: انتشارات حتمی. 1393. 308 ص. شابک 3-99-6904-600-978 به عنوان اولین منبع در حوزه فناوری اطلاعات در ورزش است. لذا نقد کمک شایانی به بهتر بودن محتوای آن خواهد نمود و مسیر پژوهشگران و محققان را همواره تر میسازد. این امکان را بوجود میآورد که در این حوزه دانش بسیار آگاهتر وپر رنگ تر از دیروز عمل نمایند. ، محورهای اصلی نقد، بررسی محتوایی، نگارشی و ظاهری کتاب می باشد. امید است با توجه به حائز اهمیت بودن اثر، نقد حاضر در رفع کاستی ها و ارتقای آن درآینده و چاپ های بعد مورد توجه قرار گیرد
Reviewing is a way to declare benefits and drawbacks of a scientific research. Reviewing helps an author to know his/her strengths and weaknesses in writing a scientific article. In fact, reviewing is a valuable task and enhances science. This research is based on content analyzing and it is a reviewing paper. This paper reviews the book entitled “information management systems in sport. Tehran, Hatmi publisher. 1393”. This book is the first reference in sport’s IT. Our reviewing on this book helps the authors to improve the content of the book. It is possible to create a very sophisticated knowledge in this area and more prominent act than yesterday and the past .The main goals of this research is to review the content, typo mistakes and appearance of the book. We hope that the author(s) of the book use our review in order to improve the content of the book for next publishing
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1923_78757ac51ea30ee5a4bf2febdc46d3fd.pdf
قد
نظامهای اطلاعات مدیریت
ورزش
review
management information systems
Sport
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
38
46
1924
Research Paper
تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی : تاثیر وضعیت به روز رسانی واتس آپ در یک رویداد ورزشی فوق برنامه دانشگاهی
Impact of Social Media Marketing: The Impact of whats App status update on a sporting event of the academic program
امین رعیت
rayatamin@yahoo.com
1
مهوش زینی زاده
2
سمیه عمادی
3
دانشگاه آزاد اسلامی, واحدداریون
دانشگاه آزاد اسلامی, واحد دزفول
دانشگاه آزاد اسلامی, واحدداریون
چکیده:بازار یابی رسانه اجتماعی و از جمله استفاده از فیس بوک در حال تبدیل شدن به بخشی رایج از بازاریابی تبلیغاتی توسط سازمانهای تفریحی , سرگرمی و ورزش است . در حالی که استفاده از واتس آپ به عنوان یک ابزار بازاریابی مشترک می باشد، شواهد تجربی استفاده از آن بسیار کم می باشد . این تحقیق اثر بخشی بازاریابی رسانه های اجتماعی بر دانشجویان در یک محیط دانشگاهی را مورد بررسی و پژوهش قرار می دهد . مخصوصا تاثیر پیامهای واتس آپ را از طریق تکرار فاکتوریل دو در دو و در قالب طراحی موضوع برای تعیین تاثیر آنها بر آگاهی ، علاقه و تصمیم به شرکت در یک رویداد فوق برنامه دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت . شرکت کنندگان به دو دسته کنترل ( تعداد 25 نفر) و گروه کنترل ( تعداد 27 نفر) تقسیم شدند . تجزیه و تحلیل کوواریانس( ANCOVA ) تفاوت قابل توجهی در آگاهی بر اساس متغیر آزمایشی نسبت به علاقه و تصمیم به شرکت در رویداد نشان داد . یافته ها نشان می دهد که بازاریابی رسانه اجتماعی در افزایش میزان آگاهی موثر است که این مطالعه یک پایه تجربی برای تحقیقات آتی ارائه داد .
ABSTRACTSocial media marketing, including the use of Facebook , is becoming a prevalent part of the promotional marketing mix by recreation and sport organizations.While use of Facebook as a marketing tool is common , empirical evidence of itsuse is lacking. This study examined the effectiveness of social media marketing on college students in a campus recreation setting. Specifically, the effectiveness of Facebook status messages were assessed via a 2 × 2 repeated factorial within withinsubjects design to determine their influence on awareness of, interest in, and intention to participate in a campus recreation special event. Participants wereassigned to experimental (n = 27) or control (n = 25) groups . ANCOVAs revealed significant differences in awareness based on the treatment, but not in interest orintention. Findings suggest that social media marketing was effective in increasing awareness , and the study served as an empirical foundation for future research .
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1924_0d76a53f1ec96491cb80fcaffeb107a8.pdf
کلمات کلیدی : بازاریابی
طراحی تجربی
رسانه های اجتمایی
Marketing
experience design
Social Media
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
48
60
1925
Research Paper
نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان
The role of mass media in the development of women's sports championshipPrincipals Office of Youth and Sports has been in Khuzestan Province
هاله حمید پور
halehamidpor91@gmail.com
1
سید ناهید شتاب بوشهری
nahid3shetab@yahoo.com
2
کارشناس ارشد ورزش بانوان (مدیریت تربیت بدنی) دانشگاه شهید چمران اهواز
هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز
در این پژوهش به بررسی نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان پرداخته شده است. روش این تحقیق توصیفی و از نوعی پیمایشی می باشد. و داده های آن توسط پرسشنامه و به صورت میدانی جمع آوری شده است. جامعه تحقیق حاضر به تعداد 95 نفر، شامل رییس هیأت ها، نواب رییس هیأت ها، کارشناسان ورزش در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان می باشد.جامعه آماری این تحقیق را کلیه روسا، نواب رئیسان هیت های ورزش که در زمینه ورزش و بانوان فعال بودند و کارشناسان ورزش در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بودند.ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 27 سوالی محقق ساخته بود که اعتبار روایی محتوایی صوری آن توسط 6 نفر از استادان حیطه مدیریت ورزشی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 83% بدست آمد.درنتایج توصیفی تحقیق نشان داد که رسانه ها در وضعیت موجود نقش فرهنگی، آموزشی، تبلیغاتی مطلوبی را در توسعه ورزش قهرمانی بانوان ندارند، این درحالی است که رسانه های جمعی می توانند در وضعیت مطلوب نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی موثری رادرتوسعه ورزش قهرمانی بانوان داشته باشند. همچنین نتایج نشان داد کـه بین کارکرد های نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی رسانه های جمعی در وضعیت موجود و مطلـوب تـفاوت وجود دارد و این بدان معنی است که رسانه های جمعی به رسالت خود درخصوص توسعه ورزش قهرمانی بانوان عمل نمی کنند.
This study examines the role of mass media in the development of women's sports championship Principals Office of Youth and Sports has been in Khuzestan Province. Methods of This study is a descriptive survey. Data was collected by questionnaires and field. The study of 95 people, including the chairman, the vice chairman of the board, the department of sports and youth sport experts in Khuzestan province. Survey of all directors, vice Chairman of exercise were active in the field of women's sport and And experts in the sports department of sports and youth were Khuzestan. The data collection instrument was a questionnaire composed of 27 questions Atbarrvayy the visual content by 6 teachers, sport administration and its reliability was calculated by Cronbach's alpha of 83%.. Drntayj descriptive study showed that the role of the media in the cultural, educational, propaganda favorable to the development of women's sports have championship. However, the media can play a role in optimal condition for cultural, educational and sports in the development of effective advertising are ladies championship.The resultsshowed thatthe functionofdesignculture, education andmediapropaganda, there are differences betweenthe current anddesired.Thismeans that themass mediado not dotheir missiononWomen'sChampionshipSports Development.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1925_14d13669d884c5c168ccc9ed43ad31d9.pdf
رسانه
ورزش قهرمانی
ورزش بانوان
Mass Media
Women's Sports
sports championship
per
دانشگاه پیام نور
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
2345-5578
2538-4961
2015-08-23
2
4
60
72
1927
Research Paper
تحلیل ورزش و تربیت بدنی در قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
Analyze sports and physical education in Law the fifth five-year development of the Islamic Republic of Iran
عباس شعبانی
shabani1362@yahoo.com
1
مرتضی رضائی صوفی
morrsoufi@yahoo.com
2
سید سعید حسینی
3
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهن
عضو هیات دانشگاه پیام نور
کارشناس ارشد دانشگاه پیام نور
چکیده هدف از انجام این پژوهش تحلیل ورزش و تربیت بدنی در قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. نحوه جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه ای و پرسشنامه ای می باشد اطلاعات از سند قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(1390-1394) اخذ و پرسشنامه ای محقق ساخت از آن تدوین و پس از تایید روایی محتوایی آن توسط متخصصین پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ 69/0 محاسبه گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران وزارت ورزش و اعضای هیات علمی مدیریت ورزش دانشگاه ها که مجموعا در حدود 179 نفر شناسایی گردیدند و پرسشنامه در میان آنها به صورت حضوری یا پست الکترونیک ارسال گردید که در حدود 80 درصد پرسشنامه بازگشت و مورد تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید در بخش آمار استنباطی از آزمون های کلموگروف اسمیرنف، خی دو، آزمون فریدمن و آزمون کروسکال والیس استفاده گردید. نتایج نشان می دهد بطور کلی در تدوین قانون پنجساله پنجم توسعه کشور به اجرای چهار بخش ورزش کشور شامل ورزش آموزشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای توجه زیادی نگردیده است.
Abstract The aim of this study is to analyze sports and physical education inLaw the fifth five-year development of the Islamic Republic of Iran. The study was descriptive and functional purpose. How to collect data in this study is a questionnaire from the document library and the fifth five-year development of the Islamic Republic of Iran (1390-1394) achieved the certificate and a questionnaire developed and validity of the content experts 69/0 reliability by Cronbach's alpha coefficient was calculated. The study population consisted of managers of sport and sport management faculty member universities a total of about 179 people, among them were identified and questionnaires were sent in person or mail the questionnaire back about 80 percent were analyzed. To analyze the data from this study of descriptive and inferential statistics were used in the statistics of Kolmogorov-Smirnov, Chi square, Friedman test and Kruskal-Wallis test was used. The results show that in general the fifth five-year development legislation to implement the four sports section includes exercise training, public, and professional championship has not been much attention.
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1927_0e5fd4c7cf46f5e29a84a3f317d5a823.pdf
ورزش آموزشی
ورزش همگانی
ورزش قهرمانی
ورزش حرفه ای
قانون پنج ساله
training sport
Sport for all
Championship Sports
Professional Sports
in Law the fifth five-year