@article { author = {Babaei Mobarake, Masomeh and Kohandel, Mehdi and khodayari, Abas and Noorbakhash, Mahvash and Zarei, Ali}, title = {Design of the Structural Model Motivates Viewers of Sports Programs through Digital Devices}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {15-26}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.45341.1314}, abstract = {The purpose of this study is to examine the relationship be-tween the motivation of sports program viewers through digital devices. After identifying the motivating variables of the sports programs viewers, nine hidden motive variables were investi-gated. To analyze the data, and to identify and extracting Scales and items, orthogonal rotational exploratory analysis method was used using SPSS statistical software (SPSS software) at a significant level of 0.05 and two-way. The statistical popula-tion of this research is all students of Payame Noor University of Tehran, with a total number of 22,000. The statistical sample was determined based on the exploratory factor analysis (525 people) and classified by stratified random sampling method. Face and content validity were confirmed by experts, and con-struct validity were confimed using exploratory factor analysis.  For data analysis, structural equation modeling (partial least squares method) was used by Smart PLS software. The results of the structural equation model showed that the motivations of viewers of sports programs through digital devices are as fol-low: pleasure (0/834), recreation and entertainment (0/815), sports information (0/804), sport information learning (0/666), and Composition (0/665), social interactions (0/560), rest (0/528) and emancipation and escape (0/108). Also, the good-ness of fit (GOF) was reported 0/693 and accordingly the model is fitted as a strong model.}, keywords = {Motivation,Viewer,Sports,Media,Digital}, title_fa = {طراحی مدل ساختاری انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال}, abstract_fa = {هدف این مطالعه بررسی رابطه انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال است. پس از شناسایی متغیرهای انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی، نه متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و برای شناسایی و  استخراج مقیاس‌ها و گویه‌ها  از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد  با استفاده از نرم‌افزارهای آماریSPSS در سطح معناداری 05/0و دو سویه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران است که حدوداً تعداد کل آن ها22000 نفر بود و نمونه آماری با توجه به تحلیل عامل اکتشافی525 نفر و به روش تصادفی از نوع طبقه‌ای نسبتی تعیین شد. برای روایی صوری و محتوایی از نظر خبرگان و برای روایی سازه از تحلیل عامل اکتشافی استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از مدل‌یابی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS  استفاده شد. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری  نشان داد که به ترتیب سازه‌های لذت (834/0)، تفریح و سرگرمی (815/0)، کسب اطلاعات ورزشی (804/0)، خودآموزی اطلاعات ورزشی (666/0)، همراهی و همنشینی (665/0)، تعاملات اجتماعی (560/0)، استراحت (528/0) و رهایی و فرار (108/0)، از انگیزه‌های بینندگان برنامه‌های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال می‌باشد. همچنین شاخص برازش مدل693/0 GOF= گزارش شد و مدل به عنوان مدلی قوی برازش گردید.}, keywords_fa = {انگیزه,بیننده,برنامه های ورزشی,رسانه,دیجیتال}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5940.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5940_4fd72b8e3123152d29d5ae8d4794422e.pdf} } @article { author = {Talebian, Hamed and Mowlaei, Mohammad Mahdi}, title = {The Competence Tree of “Navad” TV Program in Social Media}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {27-42}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.40717.1266}, abstract = {The main goal of this research was to identify the actitives of «Navad» TV program in social media. The production of different media texts to publish and share in  social media as well as user’s typology formed by users’ activities in cyberspace, demonstrated the leaf competencies of this program. To reach this goal, the online observation as one of virtual ethnography techniques was used. It was indicated that this activities do not enjoy most of other important competencies at the level of root or stem ones, by the application of theoretical model, known as the tree of competence. It makes the fan users passive and merely advocating users, rather than active ones. Finally, it was gathered and presented differnet potential and actual competencies of this program extracted by some actual core and leaf competencies.}, keywords = {Competence Tree,Virtual Ethnography,Strategic Foresight}, title_fa = {درخت توانش برنامة تلویزیونی «نود» در رسانه‌های اجتماعی}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش تحلیل فعالیت‌های برنامة تلویزیونی «نود» در رسانه‌های اجتماعی است. تولید متون رسانه‌ای مختلف برای انتشار و به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عمده و سنخ‌شناسی کاربرانی که پیرامون فعالیت‌های این برنامه در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند، توانش‌های شاخ‌وبرگی این برنامه در فضای مجازی را نشان می‌دهد. برای رسیدن به این هدف از مشاهده آنلاین به عنوان یکی از تکنیک‌های مردم‌نگاری مجازی استفاده شد. با استفاده از مدل نظری مشهور به درخت توانش، نشان داده شد که این فعالیت‌ها از بسیاری از توانش‌های بااهمیت دیگر در سطح ساقه‌ای و ریشه‌ای برخوردار نیست. این موضوع سبب می‌شود که کاربران علاقه‌مند به این برنامه در فضای مجازی بیشتر طرفدارنی منفعل و صرفاً هوادار باشند تا مشارکت‌کنندگانی فعال. در پایان این مقاله، انواع گوناگون توانش‌های بالقوه و بالفعل این برنامه گردآوری و ارائه شد که به نظر می‌رسد از بعضی توانش‌های بالفعل ریشه‌ای و شاخ‌وبرگی استخراج شده باشند.}, keywords_fa = {درخت توانش,مردم‌نگاری مجازی,آینده‌نگاری راهبردی}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6040.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6040_118890156ccd5e71920d57534212878f.pdf} } @article { author = {Eydi, Hossein and Bakhshi Chenari, Amin Reza and Fadaeii deh cheshmeh, Masoumeh}, title = {The Role of the Media on the Attitude of Iranian Women toward the Participation of Muslim Women in the Olympic and World Championships}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {43-50}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.42463.1278}, abstract = {Women have long been faced with many social problems such as: lack of opportunity for exercise Or prohibitions to address it on the result , Cultural myths in society, media bias in coverage of women's sports , Sponsors reluctance of women's sport and etc. Also, given the importance of exercise for women of different aspects of physical, mental, social and political development and underdevelopment in the exercise of this important class of , This study reports the views of Iranian women,S attitudes Muslim women,S participate in the Olympics and the world . In this study, the research method research approach of focus group interview tool that has been done in the field. The sample of eight female undergraduate and graduate students of Physical Education , Razi University who were selected by simple random sampling. The results showed that the presence of Iranian women athletes in the women's tournament . Particularly in international and Olympic pride and joy and they will not be lost in the championship to cause discouragement and sadness . The results showed that the presence of women in tournaments somehow promote women's sport in the country, thus promoting the sport of women.}, keywords = {Media,Iranian,Muslim,Women,Olympic,World}, title_fa = {بررسی نقش رسانه بر نگرش زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی}, abstract_fa = {زنان از دیرباز با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی مواجه بوده‌اند که ازجمله می‌توان به فقدان فرصت و امکان برای انجام فعالیت ورزشی یا ممنوعیت پرداختن به آن در تاریخی نه‌چندان دور، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه، تبعیض رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری ورزش زنان، عدم تمایل حامیان مالی از ورزش زنان و غیره اشاره کرد، همچنین با توجه به اهمیت ورزش زنان از جنبه‌های مختلف جسمانی، روحی، اجتماعی و سیاسی و نیز عدم گسترش یافتگی ورزش در میان این قشر مهم جامعه، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نقش رسانه بر دیدگاه زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی پرداخته است. در این پژوهش روش تحقیق از نوع راهبرد تحقیقی گروه کانونی و ابزار آن مصاحبه است که به صورت میدانی انجام شده است، نمونه آماری این پژوهش تعداد 12 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دختر مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه رازی بودند که به صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافته‌های تحقیق نشان داد که زنان ایرانی با تماشای مسابقات و حضور ورزشکاران زن در مسابقات در هرسطحی باشد به خصوص در سطح جهانی و المپیک احساس غرور و خوشحالی دارند و باخت در این مسابقات باعث دلسردی و ناراحتی آن‌ها نمی‌شود. همچنین یافته‌ها نشان داد که بازتاب رسانه‌ای حضور زنان در مسابقات به نوعی باعث پیشرفت ورزش بانوان در کشور می‌شود و باعث تبلیغ برای ورزش زنان مسلمان می‌شود.}, keywords_fa = {رسانه,ایرانی,زنان,مسلمان,المپیک,جهانی}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6192.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6192_77c0c4164634b0aa068a823e6f7c95dd.pdf} } @article { author = {Rahimnia, Fariborz and Ghaderi, Farshad and Eslami, Ghasem}, title = {Investigation Relationship between Social Media Marketing and Electronic Word of Mouth with the Mediator Role of Brand Awareness and Brand Image (Case Study: Sportswear Customers)}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {51-64}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.43480.1298}, abstract = {The purpose of this reserch is to Investigate the relationship between social media marketing and electronic word of mouth with the mediator role of brand awareness and brand image in sportswear Customers. The statistical society of this research is sportswear customers. In order to collect data, 500 spreadsheets were distributed randomly among the sportwear customers and 455 questionnaires were analyzed. The relationship between variables was investigated through structural equation modeling with AMOS software. The results indicated that the social media marketing has a positive impact on brand awareness and image; the positive impact of social media marketing has also been confirmed on electronic word of mouth. Moreover brand awareness has  positive relationship with brand image. brand image has  positive mediating role in the relationship between social marketing and electronic word of mouth.}, keywords = {Social Media Marketing,brand awareness,Brand image,electronic word of mouth}, title_fa = {بررسی رابطه بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی با تبلیغات شفاهی الکترونیک به واسطه تصویر و آگاهی از برند (مورد مطالعه: مشتریان لباس ورزشی)}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق بررسی نقش واسط تصویر برند و آگاهی از برند در رابطه بین  بازاریابی از طریق رسانه‌های  اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مشتریان البسه ورزشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان البسه ورزشی هستند که به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها تعداد 500 پرسش‌نامه به روش تصادفی ساده بین استفاده‌کنندگان از البسه ورزشی پخش گردید و ازاین‌بین 455 پرسش‌نامه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری و با کمک نرم‌افزار AMOS صورت گرفت. نتایج حاکی از آن بود که بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی رابطه مثبت با آگاهی و تصویر برند دارد. رابطه مثبت بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی نیز با بازاریابی شفاهی الکترونیکی تائید شد، همچنین آگاهی از برند با تصویر برند رابطه مثبت دارد. تصویر و آگاهی از برند نیز در رابطه بین بازاریابی اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی نقش میانجی‌گری مثبت دارد.}, keywords_fa = {بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی,آگاهی از برند,تصویر برند,تبلیغات شفاهی الکترونیکی}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5943.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5943_4eb737474693c336ace74366072d9d8e.pdf} } @article { author = {Kordlu, Hossein and Alimohammadi, Hossein and Gharaye Torshizi, Najmeh}, title = {Determining of Structural Equation Models of Releationship between Relaetionship Marketing with Consumption Behaviour and Costumer Loyalty Pools: case study Birjand}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {65-76}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.45026.1313}, abstract = {Attracting and retaining customers is the best way to increase profitability based on rapid changes in competitive markets. The purpose of this study was to determine the relation between relationship marketing and shopping behavior and customer loyalty in swimming pools. The statistical population consisted of all customers of pools in Birjand  and  253 completed questionnaires from a total of 260 respondents were analyzed. Marketing and Shopping Behavior Questionnaire (Kim, 2008) and Customer Loyalty Inventory (Liu, 2008) were used to collect data. Reliability of the questionnaires was 0.93, 0.90 and 0.76 based on Cronbach's alpha test for relationship marketing questionnaire, shopping behavior and customer loyalty respectively. Pearson correlation and structural equation modeling were used to analyze the data of this research. The results showed there is a significant relationship between relationship marketing, shopping behavior and customer loyalty. Also the results of the pathway analysis confirmed the conceptual model of the research. Based on the findings, it is suggested that relationship marketing should be considered as one of the effective factors in attracting and retaining sports customers}, keywords = {Consumption Behavior,Loyalty,Relationship marketing}, title_fa = {تعیین مدل معادله ساختاری ارتباط بازاریابی رابطه‌مند با رفتار خرید و وفاداری مشتریان استخرها: مطالعه موردی شهر بیرجند}, abstract_fa = {در حال حاضر، با توجه به تغییرات سریع در شرایط رقابتی و شرایط موجود بازار، اولویت برای جذب و حفظ مشتریان است، زیرا بدون شک این روش بهترین راه برای افزایش سودآوری است. هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط بازاریابی رابطه­مند با رفتار خرید و وفاداری مشتریان استخرها است. جامعه آماری شامل همه مشتریان استخرهای ورزشی شهر بیرجند بود. نمونه آماری برابر با 260 نفر برآورد شد که پس از توزیع و جمع­آوری پرسش‌نامه­ها در نهایت 253 پرسش‌نامه کامل بود و مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفت. برای جمع‌آوری داده­ها، از پرسش‌نامه بازاریابی رابطه­مند و  رفتار خرید (کیم، 2008) و پرسش‌نامه وفاداری مشتریان (لیو، 2008) استفاده شد.  پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ اندازه­گیری گردید که به ترتیب 93/0 برای پرسش‌نامه بازاریابی رابطه­مند، 90/0 رفتار خرید و 76/0 وفاداری مشتریان به‌دست آمد. روش تحقیق همبستگی بوده و از روش همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری برای تحلیل داده­ها استفاده شد. براساس نتایج حاصله ارتباط معناداری بین بازاریابی رابطه­مند، رفتار خرید و وفاداری مشتریان وجود دارد. نتایج اجرای مدل­های تحلیل مسیر بازاریابی رابطه­مند، رفتار خرید و وفاداری مشتریان نشان‌دهنده تأیید مدل­های مفهومی پژوهش می­باشد، لذا توصیه می­شود بازاریابی رابطه­مند به عنوان یکی از فاکتورهای اثرگذار در جذب و حفظ مشتریان ورزش مد نظر قرار گیرد.}, keywords_fa = {بازاریابی رابطه مند,رفتار خرید,وفاداری}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5877.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5877_47738b99de158a55290d78057b769926.pdf} } @article { author = {Shahbazi, Reza and Jalali Farahani, Majid and Khabiri, Mohammad}, title = {Reviwing and Rating the Role of Mass Media in Development of Sport Tourism in Tabriz City}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {77-84}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.45334.1316}, abstract = {Regarding the importance of media in development of sport tourism industry, this research has been conducted with the aim of reviwing and rating the role of mass media in development of sport tourism in Tabriz. The statistical population of this study was the managers and experts of sports, tourism, cultural heritage and sports media in Tabriz city (N= 300). Total population sampling was used and 230 questionnaires were examined. The research tool was a researcher-made questionnaire. After validation by a number of sports and tourism management experts,they were distributed among 30 subjects and its reliability was reported (α = 0.86). Data analysis was performed using descriptive statistics and inferential statistics such as Kolmogorov-Smirnov test, Friedman's rank test by  SPSS24 software. Findings of the research showed that mass media had most effect in "human resource training" with an average rating of 4.39 and "identifying environmental capacities and capabilities" had the lowest effect with average rating of 3.78. Also, among all mass media, television, Internet and modern media had most effect on the development of sport tourism in Tabriz city.According to research findings, television, the Internet and the modern media have  key role in the components of sport tourism development, therefore, it is suggested to provide a proper situation for more and more attendance of tourists in sports events.}, keywords = {Mass Media,Sport tourism,Sports media,Modern Media}, title_fa = {بررسی و رتبه‌بندی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی شهر تبریز}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت رسانه‌ها در رشد و توسعه صنعت گردشگری ورزشی، تحقیق حاضر با هدف بررسی و رتبه‌بندی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی شهر تبریز انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه‌های ورزشی در شهر تبریز بودند (300=N) و نمونه‌گیری به صورت کل شمار بود که 230 پرسش‌نامه مورد بررسی قرار گرفت. ابزار تحقیق، پرسش‌نامه محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی آن توسط تعدادی از متخصصان مدیریت ورزشی و گردشگری در یک مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از آزمودنی‌ها توزیع و پایایی آن (86/0 =α) گزارش داده شد. تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و آمار استنباطی از قبیل آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، آزمون رتبه‌ای فریدمن و نرم‌افزار SPSS نسخه 24 انجام گرفت. نتایجتحقیق نشان داد، رسانه‌های جمعی بیش‌ترین نقش را در «آموزش نیروی انسانی» با میانگین رتبه‌ای 39/4 و کم‌ترین نقش را «شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محیطی» با میانگین رتبه‌ای 78/3 داشتند. همچنین از بین رسانه‌های جمعی تلویزیون، اینترنت و رسانه‌های نوین بیش‌ترین نقش را در توسعه گردشگری ورزشی شهر تبریز داشتند.با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت، تلویزیون، اینترنت و رسانه‌های نوین، نقش اصلی در مؤلفه‌های توسعه گردشگری ورزشی را بر عهده دارند، بنابراین پیشنهاد می‌شود، با ایجاد شبکه‌های تلویزیونی گردشگری ورزشی و وب‌سایت‌های گردشگری ورزشی، زمینه‌های لازم برای حضور بیش‌تر گردشگران در رویدادهای ورزشی را فراهم آورند.}, keywords_fa = {رسانه‌های جمعی,گردشگری ورزشی,رسانه‌های ورزشی,رسانه‌های نوین}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6193.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6193_d1e867ae99019b15603c6509f6d3d9fd.pdf} } @article { author = {Dehghan, Seyed Amin and Emanzadeh, Masoud and Namor, Majid and Poorpanahi, Muhammad}, title = {Investigating the Role of Mass Media in the Development of Private Sector Participation in Sport}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {85-96}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.45305.1318}, abstract = {The purpose of this research was to investigate the role of mass media in the development of participation of private sector in sport. To collect information,  related literature and documents were reviewed. Also a researcher-made questionnaire was used that it's face validity was confirmed by several experts and sport management professors and it's construct validity was approved using confirmatory factor confirmation. Reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach's alpha (0.9). The samples consisted of two groups of sport managers and experts, and media managers and experts (130 people). Present study is applied in terms of result and descriptive in terms of data collection. Mass media and its functions as independent variables and participation of private sector were considered as dependent variable. Some of the most important results of the research were that the  role of awareness and information, education, promotion, culture of public media influenced the development of participation of private sector in sport in Ardebil province. The most important roles of mass  media in the development of participation of private sector in sport were the priority of the role of culture, promotion, awareness and information, education and social participation respectively. There was a significant difference between the views of the subjects  about the role of mass media in the development of participation of private sector in sport, while media sector managers were more inclined to participate in the private sector in sport. It is concluded that in order to participate in the private sector in sport, managers should be familiar with the functions of the media.}, keywords = {Development,Sport,Private Sector,Mass Media}, title_fa = {بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش رسانه­های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش بود. برای گردآوری اطلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظر سنجی از پرسش‌نامه­ محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحب‌نظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه پرسش‌نامه با تأیید عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسش‌نامه با روش آلفای کرونباخ (9/0) تأیید شد. نمونه­ها شامل دو گروه مدیران وکارشناسان ورزش و مدیران و کارشناسان رسانه جمعاً برابر با 130 نفر بودند. پژوهش حاضر از حیث نتیجه، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است و داده‌های آن به صورت میدانی جمع‌آوری شده است. رسانه­های جمعی و کارکردهای آن به عنوان متغیر مستقل و مشارکت بخش خصوصی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. برخی از مهم‌ترین نتایج تحقیق، عبارت بودند از اینکه: نقش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، آموزش، تبلیغی، فرهنگ‌سازی رسانه‌های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش استان اردبیل تأثیر داشتند. مهم‌ترین نقش­های رسانه­های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش به ترتیب اولویت نقش فرهنگ‌سازی، تبلیغی، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی، آموزش و مشارکت اجتماعی بودند. بین نظرات آزمودنی­ها در مورد نقش رسانه­های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش تفاوت معناداری وجود داشت، مدیران بخش رسانه تمایل بیشتری به مشارکت بخش خصوصی در ورزش داشتند. نتیجه‌گیری می‌شود در راستای مشارکت بخش خصوصی در ورزش باید مدیران با کارکردهای رسانه‌ها آشنا باشند.}, keywords_fa = {توسعه,ورزش,بخش خصوصی,رسانه‌های جمعی}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5942.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5942_354b5a1ca3b417d37e7604e28b724895.pdf} } @article { author = {Miryousefi, Sayyed Jalil}, title = {The Mass Media Role in the Development of Championship Social Culture}, journal = {Communication Management in Sport Media}, volume = {7}, number = {1}, pages = {97-109}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5578}, eissn = {2538-4961}, doi = {10.30473/jsm.2019.45353.1317}, abstract = {The aim of this research is to investigate the role of mass media in the development of social culture in championship sport. The statistical population consisted of sports and media management professors, media professionals, and athletes (national and provincial champions of 2019). Purposeful sampling was used in this study (125 people). A researcher-made questionnaire was used which it's validity was confirmed by physical education and media professors. The reliability of the questionnaire was calculated using Cronbach's alpha coefficient (α=0.94). Structural equations modeling, exploratory factor analysis, and confirmatory factor analysis of the first and second order were used to analyze data. The results revealed that three factors related to mass media were cultural, educational, and promotional factors. Meanwhile, items of affecting development of ethics in sport, publication of the correct and accurate information about sports in sports media, and distribution of scientific achievements in sport were prioritized in cultural, educational, and promotional factors respectively. Based on the findings, mass media should be considered as an important component in developing social culture in the sports championship. Therefore, through proper planning, the media and sports community can interact with each other and use their capacities to develop social culture in the national sports championship.}, keywords = {athletic sport,Development,Mass Media,social culture developmen}, title_fa = {نقش رسانه‌های جمعی در توسعه فرهنگ اجتماعی ورزش قهرمانی}, abstract_fa = {این پژوهش، با هدف بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه فرهنگ اجتماعی ورزش قهرمانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و رسانه، اصحاب رسانه و ورزشکاران (قهرمانان ملی و استانی سال 97) بود. نمونه‌گیری به روش هدفمند و نمونه آماری (125نفر) تعیین شد. ابزار، پرسشنامۀ ساخته محقق بود که روایی آن توسط اساتید تربیت بدنی و رسانه مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسش‌نامه، با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ(94/0= α) محاسبه گردید. روش تحلیل داده‌ها استفاده از معادلات ساختاری، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی مرتبۀ اول و دوم بود.  نتایج نشان داد که سه عامل مرتبط با رسانه‌های جمعی شامل فرهنگی، آموزشی و تبلیغی است. ضمناً گویه‌های تأثیر در ایجاد و توسعه اخلاق درورزش، انتشار اخبار و اطلاعات درست و صحیح در رسانه‌های ورزشی و انعکاس دستاوردهای علمی ورزشی در خصوص ورزش به ترتیب در عامل‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در اولویت اول قرار داشتند. براساس یافته‌های این پژوهش رسانه‌های جمعی باید یک مؤلفه مهم در جهت توسعۀ فرهنگ اجتماعی در ورزش قهرمانی مورد توجه قرار گیرد. از این رو می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی در جهت تعامل با جامعه رسانه‌ای و ورزشی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برای توسعه  فرهنگ اجتماعی در ورزش قهرمانی کشور انجام داد.}, keywords_fa = {توسعه,توسعۀ فرهنگ اجتماعی,رسانه‌های جمعی,ورزش قهرمانی}, url = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5936.html}, eprint = {https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5936_f435a7c3c7251d9a2d8688c7a579c4fa.pdf} }