با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تحلیل شبکه اجتماعی ذی‌نفعان رویدادهای بزرگ ورزشی: مطالعه‌ای بر المپیک ریو 2016 و توکیو 2020

مهدی لطیفی فرد؛ مرجان صفاری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ محمد بحرانی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، ، صفحه 17-28

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62274.1588

چکیده
  با ورود رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی آنلاین نیز به عنوان یکی از جدیدترین مباحث مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است. شبکه‌های اجتماعی در ترویج و گردش اطلاعات رویدادهای بزرگ ورزشی نقش مهمی بازی می‌کنند. با توجه به این مسئله، هدف تحقیق حاضر بررسی و مقایسه نحوه ترویج بازی‌های المپیک ریو 2016 و توکیو 2020 در رسانه‌های اجتماعی است. ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه بر نگرش زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی

حسین عیدی؛ امین رضا بخشی چناری؛ معصومه فدایی ده‌چشمه

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 43-50

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42463.1278

چکیده
  زنان از دیرباز با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی مواجه بوده‌اند که ازجمله می‌توان به فقدان فرصت و امکان برای انجام فعالیت ورزشی یا ممنوعیت پرداختن به آن در تاریخی نه‌چندان دور، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه، تبعیض رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری ورزش زنان، عدم تمایل حامیان مالی از ورزش زنان و غیره اشاره کرد، همچنین با توجه به اهمیت ورزش ...  بیشتر