با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
سواد ارتباطی: تحلیل سوادهای تخصصی در ارتباطات ورزشکاران حرفه‌ای

حدیثه بهرامی؛ جواد شهولی کوه شوری؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63925.1620

چکیده
  سوادهای تخصصی در ارتباطات که فراتر از خواندن، نوشتن و گفتگوی ساده می‌باشند، در برقراری ارتباط انسان‌ها با خود، دیگران و حتی دیگر موجودات، نقش پررنگی دارند؛ کیفیت یک ارتباط خوب به معنای موفقیت بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. با استناد به این مقدمۀ کوتاه، این پرسش مطرح می‌گردد که آیا سواد ارتباطی یک مهارت بسیار مهم در نزد ورزشکاران ...  بیشتر

تدوین مدل نقش رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی در میان بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران

رضا ابراهیمی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی؛ زهرا چهار باغی

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64260.1629

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل نقش رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی در میان بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص ...  بیشتر

بررسی تاثیر رسانه ها بر ساختار ورزش کشور

مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 61-67

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تاثیر  رسانه ها  بر ساختار ورزش کشور  بود. روش پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمع­آوری داده­ها شامل مطالعات کتابخانه ای، روش دلفی و در نهایت پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی پرسشنامه بوسیله متخصصین تایید و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ  استفاده گردید. ...  بیشتر