با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانه‌شناسی تبلیغات شامپو «کلیر» و روغن‌موتور «کاسپین»)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 55-67

چکیده
  امروزه نشانه‌ها سراسر زندگی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. تبلیغات نیز نظامی از نشانه‌‌هاست که در همه ساعات شبانه‌روز، ذهن و چشم افراد را تسخیر کرده است. دراین‌بین افراد معروف، گاه دستاوردی می‌شوند برای افزایش میزان نفوذ تبلیغات در اذهان عمومی. در این راستا هدف مقاله پیش رو ارائه نوعی اسطوره‌شناسی و اسطوره‌زدایی از واقعیت پنهان ...  بیشتر