مصطفی باقریان فر؛ محمد جوادی پور
دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 61-74
چکیده
مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد یادگیری سیار در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج تشکیل میدهند. تعداد 198 نفر از دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج طبق فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری ...
بیشتر
مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد یادگیری سیار در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج تشکیل میدهند. تعداد 198 نفر از دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج طبق فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری سیار در میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات بدست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی نسبی، تدوین جدول، انحراف استاندارد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون t تک نمونهای، آزمون t مستقل، آزمون تحلیل واریانس یکراهه و آزمون گابریل) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی در حد نسبتاً نامطلوب و در سطح اطمینان 001/0 معنادار بوده است. همچنین میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در بین زنان و مردان معنادار نبوده است.