با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
طراحی مدل نقش رسانه‌ها در بازاریابی چریکی محصولات (کالا و خدمات) ورزشی

عبدالمجید دوراندیش؛ سید محمد علی میرحسینی؛ احمد ترک فر؛ علیرضا الهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 خرداد 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65828.1684

چکیده
  ژوهش حاضر باهدف طراحی مدل نقش رسانه‌ها در بازاریابی چریکی محصولات (کالا و خدمات) ورزشی با رویکرد ترکیبی اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، روش تحقیق، آمیخته از نوع اکتشافی متوالی و شیوه گردآوری پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید، پژوهشگران، تولیدکنندگان و فعالین حوزه تبلیغات (22 نفر) و در بخش کمی شامل اساتید دانشگاهی ...  بیشتر

بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند

صاحب دریایی؛ سعید امیرنژاد؛ سجاد قدمی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61560.1579

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی‌همبستگی می‌باشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام به‌خرید محصولات ورزشی نموده‌اند، می‌باشد پرسشنامه محقق‌ساخته ...  بیشتر

تدوین الگوی پارادایمی نقش تبلیغات بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی (با تأکید بر رسانه‌های اجتماعی)

علی کریمی؛ شهاب بهرامی؛ نازنین راسخ؛ حمید قاسمی

دوره 9، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 30-44

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51952.1395

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تدوین الگوی پارادایمی تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی به‌منظور تأثیر بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد با رویکرد سامانمند است. جامعه آماری این پژوهش شامل 15 نفر از متخصصان مدیریت رسانه‌های ورزشی و بازاریابان ورزشی بود که از طریق نمونه‌گیری هدفمند مبتنی بر ...  بیشتر

تاثیر اخبار نامطلوب در منفوریت برند محصولات ورزشی

محمد سلطان حسینی؛ لیلی خاوری خراسانی؛ مجتبی قاسمی سیانی

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، ، صفحه 47-31

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55820.1473

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر انواع اخبار نامطلوب (اخبار نامطلوب مرتبط با ارزش‌ها و اخبار نامطلوب مرتبط با عملکرد) در منفوریت برند محصولات ورزشی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و جامعه‌ی آماری پژوهش، کلیۀ استفاده‌کنندگان از محصولات ورزشی در دانشگاه کردستان بودند که نمونه‌ی آماری 550 نفر انتخاب شد. به منظور مقایسۀ 2 نوع اخبار نامطلوب، ...  بیشتر

اثرات محیط اجتماعی، محیط فیزیکی نمونه‌های رایگان، تخفیف در ارتقاء فروش و عادات خرید به مصرف ورزشی

ارش زارعی؛ علیرضا زارع؛ حسین منصوری

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، ، صفحه 83-92

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52297.1404

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیب‌کننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی می‌باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرف‌کنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه بک‌ویل ...  بیشتر

مقایسه وب سایت های منتخب ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی براساس شاخص وب سنجی

طیبه یانپی؛ فرزام فرزان؛ مرتضی دوستی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، ، صفحه 15-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51042.1384

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه وب سایت‌های ایرانی و خارجی پوشاک و لباس ورزشی براساس شاخص وب سنجی بود. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی، از لحاظ هدف، کاربردی، جامعه آماری پژوهش، شامل وب سایت-های معتبر ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی است که از بین وب سایت‌های مختلف دوزاده سایت که شش سایت ایرانی شامل (مروژ، پیشکوه، جام جم، بدوفو، ال اسپرت و هدف اسپرت) ...  بیشتر