حسین ذبیحی؛ وحید شجاعی؛ محمد حامی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از سه پرسشنامه، محقق ساخته سواد مهارتی، گرایش کارآفرینانه هاگس و مورگان (2007)، موفقیت کسبوکار هالی و همکاران (2005) استفاده شد. برای تحلیل آماری از روش آماری پیرسون و تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار smartPLS 2. 0 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که بین سواد مهارتی و گرایش کارآفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین سواد مهارتی و موفقیت کسب و کار ورزشی و نیز گرایش کارآفرینانه و موفقیت کسب و کار ورزشی رابطه معناداری وجود دارد. همینطور یافته ها نشان داد که بین سواد مهارتی در موفقیت کسبوکار ورزشی با نقش میانجی گرایش کار آفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. پس میتوان نتیجه گرفت که سواد مهارتی و جهتگیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی تأثیر معناداری دارد.