حسین عیدی؛ همایون عباسی؛ سمانه الماسی
چکیده
این مطالعه با هدف بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملتهای والیبال) انجام شده است. نمونه در این مطالعه 367 نفر از تماشاگران ورزشی لیگ ملتهای والیبال در سال 1397 میباشد. ابزار پرسشنامههای استاندارد دلبستگی به مکان، رضایتمندی از مکان و مقاصد رفتاری میباشند. ...
بیشتر
این مطالعه با هدف بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملتهای والیبال) انجام شده است. نمونه در این مطالعه 367 نفر از تماشاگران ورزشی لیگ ملتهای والیبال در سال 1397 میباشد. ابزار پرسشنامههای استاندارد دلبستگی به مکان، رضایتمندی از مکان و مقاصد رفتاری میباشند. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرمافزارSPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد که (1) رضایت از مکان اثر مستقیم و مثبتی بر روی مقاصد رفتاری تماشاگران دارد؛ (2) رضایت از مکان اثر مستقیم و مثبتی بر روی دلبستگی به مکان دارد؛ (3) دلبستگی به مکان اثر مستقیم و مثبتی بر روی مقاصد رفتاری تماشاگران دارد و در نهایت (4) اثر غیر مستقیم رضایت از مکان بر مقاصد رفتاری از طریق دلبستگی به مکان مثبت و معنادار است. لذا به مسئولان و مدیران ورزشی در برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی پیشنهاد میگردد با در نظر گرفتن دلبستگی به مکان جهت هدایت و تشویق جوانان به تفریحات سالم و از طرفی درآمدزایی برای مکان ورزشی با فراهم کردن محیطی مطبوع همراه امکانات و نیز جوی آرام ضمن جلب رضایت تماشاگران، زمینهساز حضور هرچه بیشتر جوانان در مکانهای ورزشی و برقراری ارتباط با این مکانها شوند.