مصطفی مقدس؛ معصومه کلاته سیفری
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 63-72
چکیده
هدف این تحقیق تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و دادههای آن بهصورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری بهعنوان نمونه ...
بیشتر
هدف این تحقیق تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و دادههای آن بهصورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری بهعنوان نمونه انتخاب شد. بهمنظور تحلیل رابطه میان متغیرها، از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفادهشده است. برخی از یافتهها نشان میدهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت مجید و رسانهه ای اجتماعی منجر به نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شرکت میشود، اما میزان تأثیرگذاری تبلیغات سنتی بیشتر از رسانه های اجتماعی است. بهعلاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت میشود. با توجه به اینکه یکی از روشهای جذب مشتریان استفاده از تبلیغات در رسانه ها است، یافتههای این تحقیق نشان میدهد شرکت مجید برای تغییر نگرش مشتریان و خرید از این شرکت باید در رسانههای جمعی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه آنان است.