فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی
چکیده
پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتیگیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها میباشد. روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمعآوری و مقولههای ...
بیشتر
پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتیگیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها میباشد. روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمعآوری و مقولههای مهم به دست آمد. در مرحله کدگذاری محوری؛ بین مقولههای بهدستآمده در مرحله کدگذاری باز ارتباط دادهشده و این مقولهها در 6 عنوان و در قالب یک الگوی پارادایمی تعیین گردید. در مرحله بعدی از طریق کدگذاری باز85مفهوم به دست آمد که با دستهبندی این کدها 56 مقوله فرعی ایجاد شد. و در مرحله کدگذاری محوری 16 مقوله اصلی دستهبندی شد. نتایج نشان داد در شرایط علی؛ هزینههای پرداختشده از طرف هواداران با استفاده از تکنولوژی، امنیت سایت و مقایسه هزینه و فایده تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در مقوله محوری؛ تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در شرایط زمینهای، مطلوبیت درآمد ورزش کشتی از طریق تکنولوژی، مطلوبیت درآمد از طریق بازاریابی و سود حاصل از تکنولوژی. در شرایط مداخلهگر؛ ناآشنا بودن برگزارکنندگان و مدیران با فضای دیجیتال باعث شده گرایش کمتری به تکنولوژی داشته باشند. در راهبردها؛ ایجاد فضای مجازی، خلاقیت و کارآفرینی در توسعه بازاریابی، برگزاری پیشبینی آنلاین، استفاده از تکنولوژی مدرن در سالن ورزشی و تبلیغات اینترنتی و در پیامدها؛ رفتار مثبت هواداران ایفای نقش میکنند. بر اساس یافتهها مسئولین کشتی نیاز دارند که از تکنولوژیهای مختلف در حوزه بازاریابی در کشتی استفاده کنند.
محبوبه جعفرزاده زرندی؛ محمد ابراهیم رزاقی؛ اعظم میرزااکبری
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصتهای کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکتهای تولیدکننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آنها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ...
بیشتر
این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصتهای کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکتهای تولیدکننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آنها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هیسریچ و پیتر (2002) که روایی و پایایی آن در تحقیق خسروانی فرد (1391) مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته بود، استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه در تحقیق حاضر با روش آلفای کرونباخ (89/0 ) و روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظرات اساتید مجرب و متخصص تربیت بدنی و با استفاده از روش سیگمای شمارشی 85/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی و آمار استنباطی و از نرمافزار SPSS 20 در سطح معناداری (05/0 P
معصومه حسینی؛ سمیه باختر
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای جامعه آماری به نسبت بخشها و تخصصهای مختلف از روش هدفمند و در دسترس نمونه انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران (12 نفر)، تأیید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0/94) محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی وجهت مشخص کردن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف با استفاده از نرمافزار SPSS24 انجام شد. یافته ها نشان داد که بین شبکه های مجازی، شبکه های تلویزیونی، شبکه های ماهوارهای، رسانه های دیجیتال، تبلیغات الکترونیکی و در نهایت بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران ارتباط معنادار وجود دارد. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که پوشش رسانهای گوناگون در جذب بخش خصوصی جهت سرمایهگذاری در ورزش قهرمانی بانوان دارای اهمیت زیادی است و توجه رسانه ها به علائم تبلیغاتی حامیان مالی و تحت پوشش قرار دادن رویدادها و ورزشهای مختلف در برگزاری رویداد نیز در جذب حامیان مالی مؤثر است.