صاحب دریایی؛ سعید امیرنژاد؛ سجاد قدمی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجیگری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفیهمبستگی میباشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام بهخرید محصولات ورزشی نمودهاند، میباشد پرسشنامه محققساخته ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجیگری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفیهمبستگی میباشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام بهخرید محصولات ورزشی نمودهاند، میباشد پرسشنامه محققساخته نقش بلاگرهای اینستاگرام، پرسشنامه استاندارد قصدخرید نایتوکیم(2006)و پرسشنامه استاندارد نگرش نسبتبهبرند کریستالیسوچریسچو(2013) میباشد. روایی پرسشنامهها توسط10نفر از متخصصان مدیریتبازاریابی و مدیریتورزشی مورد تایید قرار گرفت و پایایی کل توسط آلفایکرونباخ 86/0 گزارش شد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی وآمار استنباطی نظیر آزمون کلموگروفاسمیرنوف، ضریب همبستگیاسپیرمن، تحلیل رگرسیون گامبهگام و آزمونسوبل در محیط نرمافزار 25SPSS استفاده شد. یافتهها نشان داد که نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصدخریدمحصولات ورزشی موثر میباشد. بطوری که بین تخصص بلاگر با قصدخرید 17درصد، شخصیت دوستداشتنی بلاگر با قصدخرید 22درصد، بین قابلیت اعتماد بهبلاگر با قصدخرید 40درصد، جذابیتاجتماعی بلاگر با قصدخرید 57درصد و در نهایت بین سبک شخصیتی بلاگر با قصد خرید 51درصد ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. لذا توجه به این عوامل توسط بلاگرهای ورزشی میتواند تاثیر مثبتی در اذهان خریداران ورزشی که آنها را دنبال میکنند، داشته باشد. همچنین نتایج نشان داد که نقش بلاگرهای اینستاگرام با میانجیگری نگرش نسبت به برند میتواند بر قصد خرید محصولاتورزشی موثر باشد. از این رو سازمانها، شرکتها و تولیدکنندگان ورزشی جهت ترویج و فروش بیشتر محصولات ورزشی خود میتوانند از بلاگرهای اینستاگرام محبوب داخلیوخارجی با درنظر گرفتن خصوصیات بلاگرها و ذهنیت آحاد جامعه در خصوص آنها، جهت پیشبرد اهداف سازمانیشان استفاده نمایند.
بهمن طیبی؛ وحید ساعت چیان؛ امین دهقان قهفرخی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی مدل ارتباطی فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان کالاهای ورزشی از طریق ارزش ویژه برند میباشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات و کالاهای ورزشی برند ایرانی مجید ( ) بود که در یکی از رسانههای اجتماعی این برند (تلگرام و اینستاگرام) ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی مدل ارتباطی فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان کالاهای ورزشی از طریق ارزش ویژه برند میباشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات و کالاهای ورزشی برند ایرانی مجید ( ) بود که در یکی از رسانههای اجتماعی این برند (تلگرام و اینستاگرام) عضو هستند (2800 نفر). تعداد 384 نفر از مشتریان بصورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین از پرسشنامههای بازاریابی رسانههای اجتماعی کیم و کو (2012)، ارزش ویژه برند آکر (1991) و قصد خرید جلیلوند و صمینی (2012) استفاده شد. یافتهها نشان دادند که بین فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، ارزش ویژه برند و قصد خرید مشتریان ارتباط مثبت معناداری وجود دارد بر اساس نتایج مدل تحقیق ارزش ویژه برند در ارتباط بین فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی و قصد خرید مشتریان نقش میانجی را دارد. با عنایت به یافتهها، برای بهبود نقش ارزش ویژه برند، شرکت مجید میتواند از طریق صفحات رسانههای اجتماعی با تبلیغ جذابتر بر دیدگاه و نظرات مشتریان محصولات خود اثر مثبت داشته و از این روش به عنوان یک مزیت رقابتی بهرهمند گردند.
حسین منصوری؛ مسلم غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ میثم صادقی
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس انجام گرفت. یافتهها نشان داد که شاخص تمایل با 0/32بیشترین اثرگذاری را روی پاسخهای رفتاری آنی داشت و به ترتیب دانش با 0/24، آگاهی 0/216و مجاب کردن 0/156 بر پاسخهای رفتاری اثرگذار بودند این در حالی بود که مجاب کردن با 0/284 بیشترین اثرگذاری را بر روی پاسخ های رفتاری پنهان داشت و به ترتیب آگاهی با 0/268، تمایل با 0/244و دانش با 0/22 بر روی پاسخهای رفتاری پنهان اثرگذار بودند. بیان مزیتها، ارزش افزوده، منافع بالقوه خرید محصول در تبلیغات اینستاگرامی و نمایش مصرف کالا بوسیله افراد مشهور مانند قهرمانان و هنرمندان در تبلیغ کالاهای ورزشی در اینستاگرام، در افزایش تمایل و مجاب کردن مصرفکننده به خرید مؤثر بوده و وجود خلاقیت در تبلیغات میتواند بر اثرگذاری این رابطه مؤثر باشد. ﺗﻌﺎﻣﻞ و درﮔﯿﺮی از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺎ ﺣﺪ زﯾﺎدی روﻧﺪ اﯾﺠﺎد رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﭘﺎﯾﺪار را ﺑﯿﻦ شرکت و محصولات آن و ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد ﺗﺴﻬﯿل کرده و باعث بروز رفتارهای آنی و پنهان مثبت مانند انتقال اطلاعات و پستهای مورد نظر و تعامل و در نهایت خرید مصرفکننده میشود.
مصطفی مقدس؛ معصومه کلاته سیفری
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 63-72
چکیده
هدف این تحقیق تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و دادههای آن بهصورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری بهعنوان نمونه ...
بیشتر
هدف این تحقیق تأثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و دادههای آن بهصورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری بهعنوان نمونه انتخاب شد. بهمنظور تحلیل رابطه میان متغیرها، از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفادهشده است. برخی از یافتهها نشان میدهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت مجید و رسانهه ای اجتماعی منجر به نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شرکت میشود، اما میزان تأثیرگذاری تبلیغات سنتی بیشتر از رسانه های اجتماعی است. بهعلاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت میشود. با توجه به اینکه یکی از روشهای جذب مشتریان استفاده از تبلیغات در رسانه ها است، یافتههای این تحقیق نشان میدهد شرکت مجید برای تغییر نگرش مشتریان و خرید از این شرکت باید در رسانههای جمعی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه آنان است.