رضا صابونچی؛ نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی
چکیده
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- خوشهای، تعداد 362 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه های مهارتهای ارتباطی قاسمی (2017) و میزان مصرف رسانهای محمودیان و همکاران (2015) بود که روایی محتوایی آن ها توسط 8 نفر از اساتید متخصص حوزه مدیریت ورزشی و پایایی آن ها با آلفای کرونباخ به ترتیب به میزان 77/0 و 74/0 مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های فراوانی و درصد و در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموروف– اسمیرنف و آزمون مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزارهای آماریSPSS و PLS استفاده شد. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی ارتباط مثبت، مستقیم و معناداری دارد. توسعه هر چه بیشتر زیرساختهای رسانهای در دانشگاهها از یک طرف و آموزش نحوه استفاده از انواع رسانه ها به عنوان یک ابزار و تقویتکننده مهارتهای ارتباطی افراد فعال در حوزه ورزش باید مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران حوزه آموزش عالی قرار گیردکه نتیجه این امر استفاده مطلوب از رسانه در همه جنبههای زندگی دانشجویان علوم ورزشی خواهد بود.
رضا شهبازی؛ جواد مصطفایی کیوی؛ روح الله دایی؛ نصرالله سجادی
چکیده
با توجه به اهمیت ورزش همگانی بر ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و افزایش امید به زندگی مردم از طریق سلامتی افراد جامعه، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل میدهند. نمونه آماری با استفاده از جدول ...
بیشتر
با توجه به اهمیت ورزش همگانی بر ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و افزایش امید به زندگی مردم از طریق سلامتی افراد جامعه، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل میدهند. نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 384 نفر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شد؛ که 333 پرسشنامه موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرار گرفت. روش انجام پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود؛ و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه صادقیان و همکاران (1393) با پایایی 0/84 بوده است. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آماری (آزمون کلموگروف اسمیرنف و t تک نمونهای) و با کمک نرمافزار اس پی اس اس و در سطح معناداری 0/05 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، نقش رسانه بر آگاهسازی دانشجویان دربارة ورزش همگانی نسبت به فواید جسمی مطلوب و فواید روانی نامطلوب بود؛ و در مورد اطلاعرسانی رسانه در مورد مکانهای مناسب و برنامههای آموزشی رسانه درباره ورزش همگانی مطلوب بود. درنتیجه زمینهها و اقدامات لازم در رسانهها باید انجام گیرد تا دانشجویان در ورزش همگانی شرکت کرده و زمینه لازم برای دسترسی راحت و بهتر دانشجویان در ورزش همگانی فراهم آورد.
ندا بزرگ زاده؛ سارا کشکر؛ حسین سپاسی
دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 18-26
چکیده
هدف از انجام این پژوهش مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بود.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد کرج بود که در مجموع تعداد 14062 نفر (1250 نفرتربیت بدنی، 12812 نفرغیرتربیت بدنی) بودند ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بود.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد کرج بود که در مجموع تعداد 14062 نفر (1250 نفرتربیت بدنی، 12812 نفرغیرتربیت بدنی) بودند .برای برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که طبق آن 375 نفر از دانشجویان غیر تربیت بدنی ازطریق نمونه گیری خوشه ای و برای دانشجویان تربیت بدنی 297 نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که آلفای کرونباخ آن 0.81 بدست آمد. یافته های پژوهش نشان داد که بین دانشجویان تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی در متغیرهای میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین امکان یادگیری فناوری و نیز نوع ابزار مورد استفاده و مکان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات تفاوت وجود ندارد. اما در متغیرهای علل استفاده، میزان مفهوم و درک ارتباطات، میزان تاثیر استفاده، میزان ارتباط دانشجویان با دیگران یا دیگر مراکز از طریق فن آوری اطلاعات و ارتباطات تفاوت وجود دارد.