محمد امین موحد؛ مهدی سلیمی؛ مینا مستحفظیان؛ حمید زاهدی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، الگوی عملکرد بهینه رسانههای ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفهای بود. این پژوهش از نوع کیفی بود که با بهکارگیری نظریة دادهبنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که نمونهگیری از آنها به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انجام پذیرفت. در این تحقیق، دادهها بعد از انجام 12 مصاحبه به مرحله ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، الگوی عملکرد بهینه رسانههای ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفهای بود. این پژوهش از نوع کیفی بود که با بهکارگیری نظریة دادهبنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که نمونهگیری از آنها به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انجام پذیرفت. در این تحقیق، دادهها بعد از انجام 12 مصاحبه به مرحله اشباع نظری رسیدند، با این حال جهت اطمینان 15 مصاحبه انجام گردید. دادهها طی سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. در سه مرحلة کدگذاری، مقولههای اصلی و فرعی شناسایی و به یکدیگر مرتبط شدند که عبارت بودند از شرایطعلّی (اطلاع رسانی، تقویت اخلاق عمومی، انعکاس و تحلیل مشکلات، برجسته سازی، آگاهی رسانی، آموزش، و توسعه مالی)؛ شرایط زمینهای (مستندسازی، الگوسازی، مدیریت دانش، تأمین منابع انسانی و تولید برنامه)؛ شرایط مداخله گر (هم اندیشی، گفتمان سازی، نظارت محیطی، نوگرایی، نهادینه سازی و شخصیت پردازی)؛ راهبردها (نیازسنجی، مأموریت گرایی هدفمند و ارتباطات)؛ و پیامدها (جامعه پذیری، همگانی، فراگیر شدن، و پویایی توسعه). در نهایت نیز پارادایم کدگذاری تشریح و مدل نهایی شکل گرفت.