قاسم اسلامی؛ فرشاد قادری
چکیده
امروزه به همراه رشد رسانههای اجتماعی، باقی ماندن در عرصهی رقابت کسبوکارهای الکترونیکی، نیازمند تلاش برای حفظ مشتریان است. پس توجه به وفاداری الکترونیکی مشتریان در این محیط بسیار مهم است. اخیراً خریداران کالاهای ورزشی نیز از بستر اینترنت برای خریدهای خود استفاده میکنند. به دلیل اینکه این رسانهها قابلیت مقایسه کالاها و توجه ...
بیشتر
امروزه به همراه رشد رسانههای اجتماعی، باقی ماندن در عرصهی رقابت کسبوکارهای الکترونیکی، نیازمند تلاش برای حفظ مشتریان است. پس توجه به وفاداری الکترونیکی مشتریان در این محیط بسیار مهم است. اخیراً خریداران کالاهای ورزشی نیز از بستر اینترنت برای خریدهای خود استفاده میکنند. به دلیل اینکه این رسانهها قابلیت مقایسه کالاها و توجه به نظرات کاربران را محیا میسازند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیک بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بهواسطهی هویت سازی فردی و اجتماعی با وبسایت است. جامعه آماری پژوهش را مشتریان الکترونیکی کالاهای ورزشی که تجربه خرید از وب سایت های دی جی کالا و بامیلو را دارند تشکیل می دهند. گردآوری و تحلیل داده ها از طریق 455 پرسشنامه انجام شد. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS صورت گرفت. نتایج نشان داد که بازاریابی شفاهی الکترونیک بر هویتسازی فردی، هویتسازی اجتماعی و وفاداری الکترونیکی تأثیر مثبت دارد. از طرفی نقش میانجی هویتسازی فردی و اجتماعی در رابطه بین بازاریابی شفاهی الکترونیک و وفاداری الکترونیک تائید شد.
فریبرز رحیم نیا؛ فرشاد قادری؛ قاسم اسلامی
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی نقش واسط تصویر برند و آگاهی از برند در رابطه بین بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مشتریان البسه ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان البسه ورزشی هستند که بهمنظور جمعآوری دادهها تعداد 500 پرسشنامه به روش تصادفی ساده بین استفادهکنندگان از البسه ورزشی پخش ...
بیشتر
هدف از این تحقیق بررسی نقش واسط تصویر برند و آگاهی از برند در رابطه بین بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مشتریان البسه ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان البسه ورزشی هستند که بهمنظور جمعآوری دادهها تعداد 500 پرسشنامه به روش تصادفی ساده بین استفادهکنندگان از البسه ورزشی پخش گردید و ازاینبین 455 پرسشنامه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS صورت گرفت. نتایج حاکی از آن بود که بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی رابطه مثبت با آگاهی و تصویر برند دارد. رابطه مثبت بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی نیز با بازاریابی شفاهی الکترونیکی تائید شد، همچنین آگاهی از برند با تصویر برند رابطه مثبت دارد. تصویر و آگاهی از برند نیز در رابطه بین بازاریابی اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی نقش میانجیگری مثبت دارد.