سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی؛ حفصه رئیسی شهرویی؛ احسان نامدار جویمی؛ هومن پشوتنی زاده
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه موردبررسی در این پژوهش بهطورکلی برابر با 480 تولیدکننده اطلاعات ورزشی است. روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی ساده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران با خطای 05/0 برابر با 213 نفر است. پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش با توجه به محقق ساخته بودن مجدداً بازازمایی و تأییدشده است. نرمافزار مورداستفاده در این پژوهش Smart Pls است. یافتهها حاکی از این مهم است که وابستگی مشتری با نوآوری سازنده رابطه منفی دارند و همینطور افزایش جهتگیری عملکرد و افزایش رقابت موجب افزایش نوآوری سازنده میشود. از طرفی جهتگیری عملکرد قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری با نوآوری سازنده را قویتر میکند و رقابت قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری به نوآوری سازنده را کاهش میدهد.
احسان نامدار جویمی؛ سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار در بین کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان است. برای بررسی این مهم یک فرضیه اصلی و شش فرضیه جزئی شکلگرفته است که فرضیه اصلی به بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در مزیت رقابتی پایدار میپردازد؛ و فرضیات جزئی به نقش ابعاد فرایندهای مدیریت ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار در بین کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان است. برای بررسی این مهم یک فرضیه اصلی و شش فرضیه جزئی شکلگرفته است که فرضیه اصلی به بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در مزیت رقابتی پایدار میپردازد؛ و فرضیات جزئی به نقش ابعاد فرایندهای مدیریت دانش نوین (شناسایی دانش- اهداف دانش شناختی- تولید دانش- ذخیرهسازی دانش- اشتراک دانش- کاربرد دانش) در مزیت رقابتی پایدار میپردازد. تمامی فرضیات تائید شدند و میزان آنها برای فرضیه اصلی و فرضیات فرعی به ترتیب برابر با 0.34 و 0.38، 0.41، 0.41، 0.38، 0.33، 0.40 است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان که حجم جامعه 580 نفر است. روش نمونهگیری تصادفی ساده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 231 نفر است. با افزایش یک واحدی در فرایندهای مدیریت دانش، مزیت رقابتی پایدار به میزان 0.34 واحد افزایش مییابد. اگر در سازمان نیاز به دانش احساس شود و متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، دانش مورد نیاز شناسایی شود و در این زمینه هدفگیری شود و متناسب با آن استراتژی مناسب اتخاذ شود و دانش موردنیازتولید شود، سپس این دانش در حافظه سازمانی ذخیره شود و در معرض نیازمندان به آن دانش قرار گیرد و در نظر و عمل به کار بسته شود، اینگونه میتوان سازمان رسانه ای پیشرو داشت که در عرضه رقابت با سایر سازمان رسان های کشور دارای مزیت رقابتی باشد. هر سازمان متناسب با قرارگیریخود در بخش بومی باید بر روی سایر قسمتهای علمی،بر روی دانش بومی و منطقه ای خود تمرکز داشته باشد. دانش و استفاده مؤثر از آن و کسب سریع و استفاده از دانش جدید، تنها منبع منافع رقابتی پایدار است.