با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
قضاوت، فوتبال و رسانه: گفتمان‌کاوی انتقادی برنامه تلویزیونی نود (90)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 53-68

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46968.1333

چکیده
  این مقاله با هدف گفتمان‌کاوی مفهوم قضاوت در برنامه نود و درک چگونگی این برنامه در برساخت معنای قضاوت (داوری) مطلوب در فوتبال صورت گرفت. در این مقاله نویسندگان در تلاشند تا با استفاده از روش تحلیل انتقادی گفتمان و تلفیق رویکردهای لاکلا و موفه با فرکلاف و ون‌دایک و نمونه‌گیری هدفمند به تحلیل دو برنامه با موضوع قضاوت در تاریخ 18 آبان ...  بیشتر

بازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانه‌شناسی تبلیغات شامپو «کلیر» و روغن‌موتور «کاسپین»)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 55-67

چکیده
  امروزه نشانه‌ها سراسر زندگی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. تبلیغات نیز نظامی از نشانه‌‌هاست که در همه ساعات شبانه‌روز، ذهن و چشم افراد را تسخیر کرده است. دراین‌بین افراد معروف، گاه دستاوردی می‌شوند برای افزایش میزان نفوذ تبلیغات در اذهان عمومی. در این راستا هدف مقاله پیش رو ارائه نوعی اسطوره‌شناسی و اسطوره‌زدایی از واقعیت پنهان ...  بیشتر