سید علیقلی روشن؛ ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 نفر و روش نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 182 نفر بوده است. از پرسشنامه استاندارد و بومی شده استفاده شده است و پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است (پایایی پرسشنامهها تماما بالای 0.7 و بارهای عاملی برای تأیید روایی پرسشنامهها تماماً بالای 0.5 بودهاند). تحلیلهای لازم در پژوهش به کمک نرمافزار 3 SMART PLS و با رویکرد معادلات ساختاری انجام شده است. در راستای هدف پژوهش، سه فرضیه شکل گرفته است و تمامی فرضیات پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند و مقدار عددی روابط برای فرضیات به ترتیب عبارت است از: 0.28 و 0.36 و 0.31. یافته ها نشان میدهد که رهبری اصیل با افشاگری سازمانی در ارتباط است و دو متغیر ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در این رابطه نقش میانجی ایفا میکند. رهبری اصیل میتواند نقش مهمی در این زمینه و بیدار کردن وجدان و صدای سازمانی و در نهایت افشاگری سازمانی داشته باشد. هرگونه انحراف و خطا در چشمانداز و مأموریت از تدوین و اجرای استراتژیها و برنامههای سازمانی در نهایت موجب کاهش توجه افراد به رهبری اصیل و افشاگری سازمانی خواهد بود و توجه افراد در گروی اجرا و تدوین صحیح برنامههای سازمانهای رسانههای ورزشی در سایر بخشهای خود است که لازمه آن ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی افراد از رهبر است.
ولی محمد درینی؛ حمیده صادقی؛ احسان نامدار جویمی
دوره 5، شماره 4 ، شهریور 1397، ، صفحه 63-78
چکیده
کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ...
بیشتر
کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ازاینرو یک فرضیه کلی و سه فرضیه جزئی شکلگرفته و تمامی فرضیات مورد تائید قرارگرفتهاند و میزان رابطه برای تمامی فرضیات مثبت و معنادار میباشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که تجربه خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیکی از سایت های دیجی کالا و بامیلو را داشته اند ؛ توزیع پرسش نامه ها در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. تعداد جامعه برابر با 26000 نفر می باشد وتعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 382 نفر در نظر گرفتهشده است. پایایی و روایی پرسشنامههای تحقیق توسط آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرارگرفته است(آلفای کرون باخ هر پرسشنامه بیشتر از 0.7 و بارهای عاملی برای سؤالات بالای 0.5 بوده است).نتایج نشان میدهد که هر چه مدیریت ارتباط با مشتری با کمیت و کیفت بیشتری اعمال شود، و خدمات الکترونیکی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نسبت به خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیک ، بیشتر خواهد بود.
ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی؛ هوشنگ جمشیدیان؛ محمد زهرابی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 42-52
چکیده
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول ...
بیشتر
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول میباشد). نتیجهگیری: برای برسی هدف پژوهش، هشت فرضیه جزئی شکل گرفت که عواملی مانند افزایش تخصص و مهارت نیروی انسانی، بازارسنجی و توسعه زیرساختهای توزیع و حملونقل کالاهای ورزشی نقش به سزایی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی دارد و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی میگردد. عواملی که کمترین تأثیر را نسبت به سایر عوامل داشتند، میتوان به دو مورد تبلیغات هدفمندr=0/541)) و کوتاه شدن کانال توزیعr=0/564)) اشاره کرد و سایر عوامل (برند ملی قوی- استفاده از فناوری نو-تقویت خوشههای شبکه توزیع) در حدود 7/0 تا 8/0 میباشند.(در کل باید گفت که تمامی عوامل موردبررسی، تأثیر قوی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی دارند).